Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Čerpadlo do automatické převodovky na Ford Sierra 2.0i D
kratas: Problém máš už vyřešený (viz. rubrika Ford Sierra), a stejně bych Ti nepomohl. Když jsem kupoval náhr. převodovku, tak mi ji ten .... prodal bez měniče, který (ač dohoda zněla jinak) nechal na motoru, který prodával také, a bohužel až někam do Karlových Varů, a ještě nevěděl komu. Jak jsem byl šťastný, a dotyčnému děkoval, si jistě umíš představit. Původní převodovku mám schovanou, protože podle všeho je chyba v rozvaděči (či jak se to "mraveniště" nazývá), zbytek by měl být OK. Snad už se ale nebudu k tomuto kusu auta vracet .... -
« Čerpadlo do automatické převodovky na Ford Sierra 2.0i DOHC
Zdravím všechny zúčastněné. Auto mě zradilo, tak doufám, že mi někdo pomůžete. Mám Ford Sierra 2.0i DOHC, 88 kW, r. v. 92 s automatem (4-kvalt). Bohužel, zrovna převodovka mě zradila, přestala zabírat zpátečka. Jak na potvoru jsem o problémech mimo jiné i se zpátečkou tady psal před pár dny. Asi jsem to přivolal. V servisu poměřili tlaky a na základě jejich zjitění je prý v pr...i čerpadlo. Tak se ptám, jestli se čirou náhodou někomu neválí doma, případně jestli někdo nevíte o někom, kdo by ho měl, případně o vrakovišti kde by se dalo sehnat. Jestli o něčem víte, napište sem, případně na mail kratochv@jme.cz nebo pošlete SMS na číslo 608 437 957. Předem díky. Pokud se nepletu, před časem tady psal Rob2 něco o svých problémech s převodovkou. Nezůstalo Ti náhodou doma čerpadlo? Měl jsem dojem, že jsi snad měl nějakou jetou skříň, ze které jsi bral díly.
-
« Re: Zaseknutí voliče
Je to Ford Sierra 2,0i DOHC (bohužel žádná amerika). Olej jsem měřil tak jak radí Ford - při zahřátém, běžícím motoru (v manuálu píšou, že teplota oleje v převodovce by měla být provozní - tj. 65 stupňů, to snad bezprostředně po 70-tikilometrové jízdě byla), před měřením jsem třikrát dal páku do všech poloh, zařadil P a nechal minutku odpočinout. Oleje bylo po MAX, takže tím to asi nebude. Jeden známý mi říkal, že ten problém s opožděnou reakcí zpátečky zažil u víc Fordů (respektive Scorpio a Sierra, obojí s převodovkou A4LD). -
« Re: Zaseknutí voliče
Jestli ti nejde dám fyzicky volič do polohy, tak je jen seklé táhlo. Což znaména pod auto a koukat hejbat, sundat sem tam nějakej kryt... IMHO to bude hovadina.
Ad zpátečka. No to bude horší. Je možné, že automat nemá dostatečný tlak. Na zpátečku jsou co vím potřeba vyšší tlaky, taky proto občas zpátečka u některých aut jemně kopne. Tohle může být zapříčiněno tím, že tam není olej. Olej se měří při nastartovaným autě. Nebo bude špatné čerpadlo ve skříni. Nejsem mechanik ani převodovky nedělám. Takže uvádím jen nejpravděpodobnější příčiny -
« Zaseknutí voliče
Potřeboval bych poradit. Objevil se mi u automatu nepěkný problém - zasekl se mi volič, respektive nejde zařadit P, 2 a 1. Problém se objevil dnes ráno po příjezdu do práce, bez jakéhokoli předchozího varování. Zaparkoval jsem auto, chtěl dát P a ono nic, volič se sekne. Rvát to tam násilím mi nepřišlo jako nejlepší nápad. Zkoušel jsem ostatní pozice a zjistil, že najednou nejdou ani 1 a 2 (ještě včera šly - kontroloval jsem olej a všechny pozice šly zařadit bez problémů). Zkusil jsem páku trochu prošplíchnout, ale nic. Netušíte někdo co to může být? Abych nezapomněl, na převodovce se mi trochu později chytá zpátečka - po zařazení je chvilku prodleva než zabere. Může to mít něco společnýho? Ta zpožděná reakce zpátečky už ale trvá delší dobu. Převodovka je Fordův čtyřkvalt A4LD. -
« Re: Sharan 1.9TDI/110 Automat 99
Sorry, s problémem ti neporadím...ale chci se zeptat, jak to jezdí s automatem? Manželka má Tdi 66kw manuál a je to strašně líný, maximálka asi 160 ale od 110 to zrychluje bídně, předjíždění na okreskách skoro nemožný. Tak mě zajímá jak funguje tenhle silnější motor s automatem. Udělal jsem totiž tu chybu, že jsem ženu nachal svézt v mym autě a od tý doby remcá, že chce automat.... -
« Sharan 1.9TDI/110 Automat 99
Ahoj, chtěl jsem se zeptat zda nemá někdo zkušenosti popř. radu v mém malém problému. Měl jsem automobil v servisu a vyndané agregáty. Je možné, že i na řídící jednotce převodovky se musí udělat zákl. nastavení popř diagnostika? Převodovka řadí normálně, ale při ubrání plynu nepřeřadí na vyšší stupně ale ponechává zařazený stupeň a motor je tak neustále přes 3000 1/min což způsobuje oproti předchozímu chodu poměrně větší hlučnost. Můžete mi někdo poradit, nebo to mám odvézt na diagnostiku do VW ? díky... -
« Hurá!
Už vím, kde teču (tedy převodovka). Na hydr. měniči mi přestalo těsnit gufero. Zajímavé je, že únik nestane až při jízdě do dlouhého kopce na "2". Při norm. jízdě není pod autem ani kapka. Doslova! Gufero objadnáno, oprava (snad) na dohled. Koho to nezajímá, už si to přečetl, a má smůlu :-) -
« Re: vydrz prevodovek
Dyt to říkám. Do maxima nejde. Nechává si rezervu. Nicméně u těch litráží ve V8 nemá cenu je někam vytáčet. Efekt by byla maximálně tak v hluku než vy vyšším výkonu. Krouták v 3000 a výkon v něco málo pře 4000 je předpoklad aby ho převodovka netýrala ve vysokých otáčkách. -
« Re: vydrz prevodovek
Mě to teda vždycky fungovalo tak, že pokud jsem držel zmáčknutej kick-down, tak to šlo do maxima a pokud sem ho nedržel, tak to řadilo optimílně s ohledem na krouťák. Je zajímavý, že u Granady to skutečně jde až na maximum, dokud ten kick nepovolím, u Caprice jsem mohl podlahu prošlápnout a vždycky si ta bestie přeci zařadila dál i když bych ho podle citu ještě chvilku podržel :-). -
« Re: vydrz prevodovek
Kdepak ani náhodou do maxima netočí. Respektivě ani zdaleka ne. A je to rozdíl, když tam mám D nebo nechám vytáček, třeba 2. A nedělá to ani Jaguar XJR, kterýho jsem dnes řídil :-) Točí do maxima jen když tam necháš zamknutou nějakou rychlost na automatu. -
« Re: vydrz prevodovek
to ace2: Nesmysl, občas nechápu, co tu vymejšlíš. Automat, sešlápnutej na podlahu, JEDE DO MAXIMA. U Dodge Caravanu dokonce až tam, kde už citelně ztrácí výkon a o krouťáku už se mu ani nezdá (5500rpm). Proto je při předjíždění nejlepší paradoxně jeden centimetr pod úrovní pedálu na podlaze, stačí před přeřazením. Zvláštní to jev, ale patrný od začátku až do teďka, tzn. v průběhu 200 tkm, nic se nezměnilo. Ale s citem v noze pro automat to není žádný problém. Taky je velkej rozdíl, jestli do maxima šlápneš pomalu nebo dupneš. U Caravanu je ještě speciální režim "L", kterej nepřeřadí dřív než v maximu. Při plném plynu je chování "L" a "D" naprosto shodné. -
« Re: vydrz prevodovek
Sranda je,ze ten minivan byl 3 mesice starej :-O !
Zajimalo by me,jak vlastne poznam,ze je ten olej v automatu uz treba vymenit? (pokud koupim auto a majitel nevi kdy byl menen),ev.jake byvaji intervaly vymeny - je taky tmavsi,nebo se meni lepkavost? -
« Re: vydrz prevodovek
justman_: No tak bys z toho nějak vycouval, ne? ;oDDDD
All: Nedávno jsem jel v taxiku, MB v automatu, 14 let starý TD, 500.000 najeto a převodovka šlapala jak hodinky. Neznatelný řazení, až jsem záviděl. Ale taky se o to stará. Když se nezanedbává údržba a netrápí se to, tak jsou automaty 100%ní. Ale jestli někdo nalítá 50.000 mil a ani nevymění náplň, potom není divu. -
« Re: vydrz prevodovek
No co vim,tak do tech relativne novejsich aut si lidi davaj skrine cely novy ,maj na ni zaruku a klid na dusi(nez se jim za dalsich 50k vysype znova),ale pokud je auto starsi a majitel je ne zrovna pri penezich,tak se to sudli,vymenuje,opravuje,nebo se hleda na vrakovistich.Osobne jsem zatim problemy zadne nemel,pouze pred par lety jsem si pujcoval Grand Caravana z pujcovny a tesne pred vyjezdem na dovolenou jsem bral palivo a potreboval jsem trochu couvnout.No a to R uz tam zustalo navzdy zasekly...Stat se nam to tak nekde v Death Valley... -
« vydrz prevodovek
mozna to nejde rict az tak obecne,o te vydrzi.Kamaradovi prijizdi do garaze hafol aut,kterym pred nedavnem zkoncila zaruka na drivetrain, prave s posranejma automatama.Jsou to prevazne Pontiaky( maji prevazne 50000mil zaruku)a sem tam naky Dodge/Plymouth/Chrysler.Dokonce me napadlo,jestli to nemaj nektere automobilky spocitany tak akorat na tech 50000 a pak kasujou za novy prevodovky... -
« Re: tak me napadlo...
Pravda pravda. Automat je sqělý pro motor - nikdy ho nepřetočí ani nepodtočí, nikdy nepodřadí do příliš vysokých otáček, takže k motoru je podle mého názoru maximálně šetrný. Ale sám může trpět jako pes když ho budeš trápit. Jak to tady už mockrát napsali ace2 nebo prof - žádné dupání po plynu, jen plynulé přidávání a ubírání a autíčko si blblá, šlape jako hodinky a převodovka vydrží 100 let :-))) -
« Re: overdriver
Keyser_Soze: Jak jsem to popsal, se to chová při jízdě na "3" i na "D", když je zařazená "4". Stačí v tahu klepnout o pedál brzdy, a otáčky jdou nahoru. Spadnou podle zatížení motoru. Při lehkém tahu asi za vteřinu až vteřinu a půl. Asi to tak má být..... -
« Re: Ještě jednou overdrive
Hmm to se rozhodně dobře nechová. Když se zamkne měnič tak spadnou otáčky, to je v pořádku, nicméně nepadají na volnoběh, ale na nějaké rozumné otáčky, třeba 2200ot/min při 120 km/h. Jestli ti spadnou otáčky na volnoběh a po stisknutí pedálu lezou nahoru, ale auto nejede, prostě se chová jako na "N" a před tím to nedělalo a má to horšící tendenci tak bych to docela dobře mohl viděl na oddělanou jednu z lamel. Stává se to když auto dlouhodobě tahalo nějakou zátěž. Přívěs atd. nebo má extrémě hodně najeto (500 tis km) no a nebo to může být naprostá trivialita v podobě nízkého tlaku v převodovce což v drtivé většině má na svědomí málo oleje. Podívej se na stav oleje. Kontroluje se když je motor nastartovany, to je velmi důležité, při vypnutém motoru bude ukazovat vždy dostatek. Nejdřív se podívej na tohle a zkus nám o tom říci více. Problém je v tom, že amíci mají technologii oprav automatů zvládnutou a díly jsou všechny za rozumné peníze. Set lamel cca 5500 Kč a je to i dost firem co je opravují. Nicméně u Hyundai bych měl obavu o dostupnost a cenu. Nicméně uvidiš. Podívej se na ten olej ! -
« Ještě jednou overdrive
Sleduju vaší diskusi o funkci OD. Nedávno jsem si pořídil mé první auto s automatem – Hyundai Sonata. Řekl bych, že funguje skvěle, až na zmíněnou funkci. Pokud ji totiž zapnu, tak po uvolnění pedálu plynu mi spadnou otáčky a vypadne rychlost, jako by bylo přeřazeno na neutrál. Abych se znovu rozjel, musím zvolit OD Off. Nyní mi to začíná dělat i bez uvolnění plynu ve vyšších otáčkách. Jinak se převodovka chová dobře. Nevíte, v čem by mohl být problém? Díky. -
« Re: Jízda na
to lenin: Asi je pravda, že ožrat se dá přece jenom v pátek!!! No, rozSMSkuju to a uvidím, co se dá dělat. Minulej rok jsem tam od pátka byl, ale přijeli jsme dost pozdě, Voy zlobil a z převodovky mu stříkaly decky oleje při každým přidání :o) Jak to vypadá s počasím? Na minulým červnovým Brně jsem měl večer zimní bundu!!! -
« Re: Jízda na
to ace2: Abys neřekl, já si o tobě vůbec nemyslím, že si blbej s tou debatou o brždění D-čka, prostě tam Caddy dával navíc něco jako volnoběžku nebo prostě nějak zařídil, že ten měnič nějakým způsobem rozepíná úplně, no.
Dneska jsem zaSMSkoval a už jsem naplnil auto na USCars do Brna, takže hurá příští sobotu! -
« Re: Jízda na
to Rob2: Nevím, co vymejšlíš. Kdyby tomu neutrál škodil, tak by tam vůbec nebyl. Jinak taky občas vyřadím a ještě jsem se nesetkal s tím, jak někdo říkal, že to tam po opětovném zařazení kopne jedničku a podobně. Prostě to tam dá adekvátní rychlost a jedeš dál. Jenom to při zpětném nařazování Dčka nesmíš vytáčet, to pak škubne hezky :o) -
« Jízda na "N"
Pro odborně erudované: Je pro převodovku škodlivé, pokud sjíždím dlouhý táhlý kopec na "N" ? Motor samozřejmě v chodu (těžko bych točil volantem :-)). Děsně mi totiž vadí držet nohu na plynu v místě, kde na "vykvalt" mohu jet dva kilometry stovkou, aniž bych brzdil, nebo musel autu "pomoci" motorem. Díky za odpověď. PS: Vím, že při tažení bez chodu motoru je omezena rychlost (asi 40km/h) a vzdálenost odtahu. -
« Re: overdriver
Tak zase uvidím prd Impalu. Nedávno jsem se proklikával TV programy a uviděl jsem tam J.R.Ewinga z Dallasu jak tam sedí v nějakém mě povědomém autě. No tak se tak dívám na ty sedačky a jak na integrovaných opěrkách hlavy je vyšité "SS" no pak to jeho řidič odhrábnul a ona černá Impala :-) Vidíš jak máš slavné auto ? :) -
« Re: overdriver
to prof: Ale na to, abys třeba rychle předjel, je třeba dupnout. Neříkej, že už jsi Impalu nepotrápil. Ale pravda je, že vychutnávací brumlavá jízda je na automatu to nejsladší...
Stejně by mě zajímalo, jak se jezdí s Tvou Impalou. Mám u Tebe slíbený svezení při spanilý jízdě, pamatuješ? Voye ať řídí můj brácha :o) Zkus se trochu rozepsat a přiblížit nám, jaký je cestování, ježdění po městě a třeba i trochu řádění s Impalou. Fakt mě to moc zajímá, tenhle kočár s motorem z Corvetty. Jak je na tom se spotřebou oproti Caprice 5.0? A spoustu dalších nepoložených otázek... prosím... :o) -
« Re: overdriver
RB: Naprosto přesně jsi to v tom druhým odstavci popsal. Chtěl bych jenom připomenout, že základem normálního ježdění s automatem je pomalý, zdůrazňuju POMALÝ !! pohyb pedálem plynu a to jak při přidávání plynu, tak při ubírání plynu. Když s tím pedálem pohybujete, jako ve dvakrát zpomaleným filmu, tak vám ta skříň teprve předvede, co vlastně umí :-). -
« Re: overdriver
test zamykani menice (overdrive) se udela nejlip kdyz pojedete konstatne po rovine se zamklym menicem (tzn cca 80 kmh) nohu lehounce na plynu, proste nejmensi mozny otacky a s nohou stale na plynu lehce tuknete do brzdy, otackomer by mel skocit o par stovek vejs (menic se odemkl) a pak se zase za sekundu vratit (opet se zamkl pac nebyl duvod aby zustal odmklej) auto stale pojede konstatni rychlosti.
Takhle je dano tovarnou testovani u fordackyho A4LD kde u urcity serie roku (nekde kolem 88) to casto blbne.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!