Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Nevědomost?
Rob2: Táta má na 88 735i 220 tisíc a automat řadí jako v pohádce. Když je pod nulou, řadí při trochu vyšších otáčkách a je to maličko cítit, ale to je holt návštěvou autorizovaného servisu a inspekcí s doplněním předepsaných (rozumněj nesyntetických) tekutin. Rozhodně to ale nejsou nějaké rázy, ale jemné dosednutí dalšího kvaltu. Proti tomu špajzka na tátově předchozím Voyageru vydržela něco málo přes 200 tisíc. Ani tak není problém ten rebuild automatu jako to, kdo to provádí. Když si nějakej rádobyodborník na převodovky řekne, že tyhle spojky a tyhle o-kroužky byly ještě dobrý a nasype si to do šuplíku na příště nebo dokonce vymění čtyřkovou lamelku za zpátečkovou, potom tu převodovku nečeká ani 20tkm. Pro Jižní Čechy člověka, který to bezchybně přestavuje, znám. V Praze Ti poradí spíše ace2, na Moravě zase člen diskuse, zvaný prof. -
« Nevědomost?
Tak jsem se (čistě náhodou) dostal v hovoru se svým kolegou na téma automatická převodovka. Reakce? V autě s automatickou převodovkou prý jel jednou, a nic moc. Navíc prý všichni (chtěl bych ty "mechaniky" poznat) říkají, že automat se po...e, a potom to stojí strašný balík. Argumentaci, že ono pos....í není zase až tak časté, že jsem měl možnost jezdit s automatem, který měl najeto přes 240.000km, a řadil bezvadně, a že jízda bez "kvedlání" je veget okomentoval přibližně slovy: "Ale já stejně raději řadím." No, není nad pádný protiargument. Tak jsem to vzdal. Ať si koupí černobílý televizor bez DO :-) Nejlépe na kliku :-) -
"-- skrytý --" 24.02.03 21:57
« Re: automat ano
Já tedy říkám automat ne - prostě me to s automatem nebaví ani v Praze. Jediné, co bych z automatu v autě bral je cruise control (případně jeho inteligentní verzi), který se už delší dobu dělá i u manuálů, ovšem ne vždycky se s ním k nám auta dováží. -
« Re: automat ano
Automat rozhodně ano, ale to už tu bylo řečený asi tisíckrát. Každej si na to musí přijít sám. Nám zasvěceným nezbývá nic jinýho než provádět osvětu podpořenou názornými ukázkami mezi nic netušícím národem:-)) Už jsem 2 svoje kamarády přesvědčil, nebylo to nijak pracný, stačilo je nechat svézt v pražskym provozu. Jako špatnou věc vidím, že u nás se za automat u novýho auta (skoro u všech značek a typů) připlácí a ne málo. Řekl bych že pro spoustu lidí, kteří jsou stejně zvyklí jezdit s manuálem je tohle rozhodující argument, proč automat nevyzkoušet. No a my co kupujeme ojetý pak nemáme z čeho vybírat:-)) -
« Re: automat ano
Mám už delší dobu Sierru DOHC v automatu, a jsem teď (bohužel) nucen jezdit s manuálem (ani se neptejte čím). To je otročina!! Jak si to mohou lidi chválit? Copak si dnes někdo koupí televizor bez dálkového ovládání (vyrábí se ještě vůbec?) a bude chrochtat blahem, jaká je to paráda se zvednout z křesla, přejít půl místnosti, přepnout program a jít se zpět uvelebit? I když tento příměr není zcela přesný - známý má prý místo dálkového ovladače děti :-) Má to asi výhodu, že nikam tak snadno nezapadnou :-) -
« automat ano
Já jsem se vždycky automatu bál, ale mám ho od prosince a lebedím si. Bohužel to není čistokrevnej tiptronik, ale pouze se daj blokovat kvalty. Je to zajímavý v zatáčkách, točí strop a upaluje.
Kickdown je rychlejší než manuál.
"Spojku" jsem si vyšlápnul zaplať bůh jen jednou. Pes mě málem přeskočil. Jezdim často ve městě a tam se hodí. V srn si na dálnici zase odpočinu. Můžu jenom doporučit. -
« Re: bouračka
rabukate: Tak to je nějakej vůl. Já nejdřív brzdím a někdy, když už skoro stojím, mám čas si hrát se spojkou, aby to nechcíplo. Ale když je někdo tak naučenej, tak bude asi srážet chodce :o)))
Proti automatu nemám nic, mám s ním něco najeto v Dodge Caravanu a občas i v tátově současné BMW 735i, hodí se podle mě ale pouze do určitých typů aut. Do aut s pohodlným pérováním, aut tichých a aut s dostatečným kroutícím momentem. Tam všude ho chválím.
Jakýkoli jiný samohyb si podle mě ale zaslouží manuální převodovku. Já bych třeba v tom, v čem jezdím teď, automat nechtěl ani za nic. Ono to totiž tak rádo dělá táhlé smyky a není v táhlém smyku nic lepšího, než pocit, že mezi plynem a zadníma kolama je jenom několik pevně zaklesnutých převodových koleček a ne měnič, kterej prováže plyn s koly přesně tak, jak zrovna nepotřebuju nebo mi dokonce převodovka při pěti a půl tisících otáček kopne další kvalt. Pak to jenom škubne a člověk má v tý chvíli plný ruce práce volantem napravovat to, že převodovka se postarala o znovunastolení trakce zadních kol, což v tu chvíli prostě není žádoucí efekt. Vy, kdož se svým autem ani trochu neblbnete a nebo najezdíte desítky nebo stovky kilometrů denně, Vám všem přeju automat, protože někdy mě to řazení taky štve :o))) -
« bouračka
To ace: k tomu ježdění: v úterý 18.2.2003, v 7:10, řidič Mazdy 323 USA dával přednost chodcům přecházejícím na zelenou na křižovatce Evropská - Libocká. Řidič jedoucí za ním ve Škoda Fabia nedodržel bezpečnou vzdálenost a narazil na Mazdu. Způsobil škodu (dle odhadu, který jsem sháněl celý den) 53 000 Kč. Tolik Dopravní policie Prahy 6. Když von než začne brzdit, tak musí sešlápnou spojku, aby mu to nechcíplo (blbá reakce manualistů). Smůla. 2000 na místě pro řidiče Fabie. Ale ten policajt se na tu mou ameriku díval s takovým obdivem. Možná je to jen má doměnka...:-)))) -
« Re: sekvence
Nejkrásnější bylo dneska na evropský po 16:00 v zacpe do kopce jsem si dal ruce v týl a občas jenom polechtal plyn. Holčina ve škodném favouchu za mnou pořád vstekle řadila a marně se snažila dojít na to, jak to dělám. přede mnou jel krásnej meďour v automatu, protože dělal to samé a jeho si nikdo předjet z vedlejšího pruhu nedovolil. Miluji automat a nechci nic jiného. -
« Re: sekvence
rabukake: Taky si dáváš majzla když odjíždíš z křižovatky a někdo je před tebou, vždy když ten dotyčnej hledá dvojku tak jsem pomalu už v jeho kufru... :-) bože můj manuál... to je jako startovat auto klikou a pak se vymlouvat "prostě procítit si ten pocit jak auto ožívá" -
« sekvence
sekquent = postupný... myšleno u normálního třeba mého A4T odzadu dopředu 1 2 D (with O/D off) D (with O/D on), takže s normálním krásným starým automatem (15 let) udělám každé auto o deset let mladší se stejným objemem a parametry motoru (výkon, moment, palivo). A to jen proto, že nemusím pouštět plyn, stisknout spojku, najít rychlost (zamíchat benzín), pustit spojku, sešlápnout plyn (opatrně, aby se mi nepotkal rozvoďák s kapotou). A basta! -;) -
« Re: Re:
prof: Všecko není černobílý. I ten motor s krouťákem jako u T-72 se dá pomocí šestikvaltu využít efektivněji. Nehledě na to, že s tříkvaltem to třikrát kopne a pak v běžných cestovních rychlostech točíš zbytečný otáčky a auto žere, navíc když potřebuješ, už na dálnici nic nepodřadíš, protože dvojka by v tu chvíli točila 9000/min, pak můžeš jenom dát plyn na podlahu a doufat, že ten poslední kvalt, kterej tam právě je, s tím trochu hne. Nehledě na to, když si chci udělat malinko rychlejší výlet, potom pojedu na plný otáčky a budou mě předjíždět King_Of_Killersové ve svých otřískaných 318kách a ten sedmilitr pod kapotou mi bude * platnej.
Jo, včera jsem byl ve městě a toho Dodge jsem jako na potvoru nepotkal. Přitom normálně už mě trochu sere, protože ho vidím pořád :o))) -
« Re: Re:
RB: ...na druhou stranu je hezkej pocit vypálit z vedlejší na jedničku pětadvacet metrů dlouhým powerslidem, kterej skončí až tehdy, když ty budeš chtít a auto jde furt dopředu jako ďasík:o))) bez zbytečných prodlev způsobených ubíráním plynu, šlapáním na spojku a šmrdláním s šaltrklackem takovým způsobem, že kdyby ta špajska mohla, dala by ti s ním po hlavě a synchrony by jí za to blahořečily. :o))) Teda RB, nechápu, jak někdo může bažit po 6kvaltu. Kdybys mluvil o polovičním počtu, dalo by se to akceptovat, jelikož to je legendární počet rychlostí, kterej dává zřetelně tušit, co že je před tou špajskou za dělníka. A že má svý "muscles" zatraceně "powerfull", na to můžeš vzít jed! Když totiž na volnoběh omylem pustíš spojku, tak to vzadu jen kňukne, tobě z toho záklonu lítaj andělíčci před očima a ty jim děkuješ, že sis nezlomil vaz. No a když tě z toho to hluboký 400 - 500 rpm bublání probere, tak zjistíš, že jsi o půl míle jinde, popřípadě že už před sebou tlačíš vláček s docela slušným počtem vagónků. No, ale dost těch keců, přeci jen nám starouškům víc imponuje, když se ta kupka železa hejbá stejně mrštně bez toho, abysme museli moc namáhat svoje chatrný schránky (navíc za zvuku, kterej nenapodobíš ničím jiným, než 8mi válcovýma varhanama). Věř, synu, že stáří je v něčem přeci jen krásný :-)))), i když to IQ už není, co bejvávalo :-)))))))) -
« to ace2
Opravdu si stojíš za pojmem "sekvenční"? Nebuď naivní. ;o) Tento styl rádoby ručního řazení je neskutečně pomalý. Sekvenční je o něčem jiném, ale to bys nesměl jen sveřepě glorifikovat ameriky. Občas nezaškodí pohled i do jiných automobilových líhní :o) (SMG II v M3, to je panečku sekvenčka). Ale nic ve zlém. Každý má právo na kousek fanatizmu. Jen je to podle mně projevem nižšího IQ... -
« Re:
V podstatě máte pravdu, já taky děsně rád jezdím s automatem, připadám si s ním úplně srostlej a přesně vím, co udělá, když posunu nohu do té a té polohy, takže mi řadička vůbec nechybí. Jenže na druhou stranu je hezkej pocit vypálit z vedlejší na jedničku pětadvacet metrů dlouhým powerslidem a jakmile se zadní kola chytnou, bleskově tam lousknout dvojku, znovu plnej, zadek se znovu jemně roztančí, trojku plnej a auto jde furt dopředu jako ďasík :o)))
Tohle by mi fakt chybělo, ale třeba to s prvními známkami stárnutí vyšumí a já si koupím automat. Ideál je mít pro každý účel jedno auto k tomu určené. Na řádění Dodge Charger 440 z roku 68 s šestikvaltem, na cestování Seville STS a na bahenní víkendy Hummera. Jenže už jsme zase u toho - nejsou šrouby, vrať se na zem... :o/ -
« Bez nadpisu
golf gti teda neni auto po kterym bych nejakym zpusobem touzil, bezne jsem si s nima s cosworthem v automatu vytiral *.
Jedinej golf kterej ma v manualu opodstatneni je Golf II Rallye s G60kou a 4x4, pak manual do Lancera EVA (a ze tohle auto fakt znam z blizka, tam by se automat nehodil) a do imprezy, tim muj vycet konci. -
« Re: jeste k tomu ASC
prof: Vzhledem k tomu, že Voy ho každou chvíli někde nechá, bude s ním lítat město. Sedmu bude mít na cesty, který ho teď za posledníma zakázkama čekaj, tzn. ČB-Rokycany, ČB-Rakovník, ČB-Liberec a další. Čističky jim stejně se vším všudy vozí náklaďák, takže poslední dobou má auto jenom na to, aby hodil notebooka přes rameno a mazal na úpravy průmyslových počítačů po republice. Každopádně ve svých 47 už chce mít ten zadek trochu hýčkanej a fofrklacek by asi už nevzal do ruky. -
« Re: jeste k tomu ASC
to Keyser: No, otec do toho asi skočí. Pořádně jsme se projeli, měli jsme k tomu nějaký výhrady že je to drahý a starý a tak. Jenže potom se projdeš po bazarech, vidíš ty mrdky, co tam prodávaj a snaží se tomu říkat auta a nakonec jsi rád, že jsi rád. Je taky možný, že až otec skončí tu zakázku, co má teď rozdělanou, půjde do nějaký pětiletý E38 nebo novýho Voyagera. -
« Re: abcdefgh
to Keyser_Soze: Potřebuju Tvoje vyjádření, protože to vypadá, že můj otec je teď nakloněn myšlence koupit E32ku. Je to 1989 735i, dovoz Německo, poctivá servisní knížka, najeto 223 tis. Kč. Jsou k tomu letní kola - bohužel ne bavorácká lehká BBSka, ale RHčka 16x9" a 16x10" s gumama 225/245 Falken, už dost sjetý. Zimáky jsou k tomu patnáctky a jedna guma je ruplá, ale stejně byly dost sjetý. Barva je typická černošedá metalíza, mě osobně se auto v týhle barvě líbí a lak kromě pár jasných přilítnuvších kamínků na čumáku nemá nikde vady, motorový prostor naprosto čistý, žádné sváry, je to prostě nebouraný auto, stopy po rezu nejsou. Automat řadí hladce, ale má proti zkušenostem s Voyagerem 3.3 V6 větší prodlevu při kick-downu. Auto má sedadla v krémové kůži, jejichž stav plně odpovídá věku a vcelku jim nic není. Bylo nám řečeno, že klima nespíná pod 6°C, takže zatím jsme ho nevyzkoušeli a nevíme, jestli funguje nebo ne, chystáme se ho vzít do vytápěné garáže. Znám kluka, kterej bez starostí vždycky koupí sedmu, která má najeto kolem 280 tis. km a prodává jí, když má na tachu 400 tis. km a nedá na ně dopustit, dost se divím i jeho optimismu ohledně převodovky, která sice řadí dobře, ale podle mě ji zrovna v těchto kilometrech čeká repase. Auto jede hezky, motor chytá, kola drží přímý směr, ale na těch širokých kolech se při devadesátce roztřese volant, podle mě je to klasická bavorácká nemoc s gumovými pouzdry na přední nápravě, takže nás podle pár webových rad čekají koupit 750tková pouzdra, která víc vydrží. Dost mě mrzí, že tam není ASC+T, ale podle toho kluka je to spojeno s elektronickou škrtící klapkou, která je problémová a nová stojí 18 tKč. Absence protiprokluzu mě mrzí zejména kvůli otci, který posledních patnáct let jezdil s předním pohonem a nevím, jak mu to půjde hlavně v zimě k duhu. Auto má ještě palubní počítač, jaké jsou podle Tvé zkušenosti odchylky měření spotřeby? Táta má představu o průměrné spotřebě kolem 11 litrů, po pravdě řečeno má dost lehkou nohu a s šestiválcem ve Voyageru jezdí průměr 10.4 litru. Stojí tohle auto na dokladech podle Tebe za 106 tisíc korun? Poraď, co můžeš, na sobotu máme domluvenou projížďku cca 200 km, dálku i město. -
« Re: výměna oleje
to Keyser_Soze: Papíry na 635 vůbec nehledej. Vzdej to a začni hledat papíry na 728 730 732 733 735, modelová řada E23. Potom se to na základě potvrzení od akreditovaného dovozce protáhne přestavbou a jsou z toho papíry 635CSi. Pochybuju, že někdo, kdo tímhle "krvavým" procesem, kterým prošel pro to, aby mohl mít vytouženou šestku, projde, Ti je jen tak prodá. Já to teď po takovejch měsících, co mi to u nás ve vidlákově (ČB) dopravka nepovolila, dělám přes prahu. Mám tam známýho, ale samozřejmě potřebuju někoho, kdo to třeba za pět tisíc protáhne technickou, přestavbou na dopravce, udělá tomu správný papíry a zase mi to předá zpátky do ČB. S naší dopravkou už jsem to bohužel vzdal. Něco mi říká, že chlapíky, co by to pro mě udělali, asi budeš znát. Beru si číslo a ozvu se, i kvůli tomu CD. Zatím se měj _RB_ -
« Re: výměna oleje
no hele ja mam ETK (databaze dilu) verzi 6/99 ta je vicejazycna a TIS (servisni informace) v nemcine, takze poradne nevim co tam je, ale nejak to nepotrebuju. Protoze mam E32, ktera se delala do 94tyho tak mi verze z 99tyho staci ke stesti, to TIS cd budu mit i v anglictine ale chvili to potrva. Jestli o to mas zajem tak se muzem dohodnout. -
« Re: výměna oleje
Já díly kupuju tak, že se podívám na www.carparts.com zjistím kolik co na Caddyho stojí a pak jdu handlovat do Impexty, abych nebyl zaříznut. Na vrakovištích nanakupuju, ne že bych něchtěl ale ono tam toho u nás pro mě moc zajímavého není.
uscar.serv.cz/cadillac/nase-akce/domazli… />
-
« Re: výměna oleje
baworaka, takze almara od GM,
jinak ceny filtrovy sady na my auto jsou bud za 1275 KC za celou sadu treba v SIMIXu, nebo
333 tesneni vany
29 "O" krouzek
799 filtr
= 1161 + eventuelne 17kc za novy tesneni vypustniho sroubu
A to jsou ceny primo od BMW za original dily v autorizovanym servise.....
Takze ? Takze se obcas vyplati si zjistit cenu originalniho dilu :-) Kor u BMW (treba pumpa odstrikovace stoji na vrakovistich 1000, coz je treba pohodova cena do ty doby, nez clovek pres web BMW zjisti ze nova stoji ani ne osm set :))
-
« Re: výměna oleje
Jasne Ace, mas uplnou pravdu. Menil jsem kapalinu zatim jen jednou a to tim zpusobem, jak popisuje Justman - do prevodovky jen vsunuli hadici. Jo, vlasne jsem menil ATF jeste jednou, ale to mi zaroven menili celej vnitrek prevodovky :-))
Ted mam stejne manualni prevodovku, a tak me podobny veci momentalne moc netrapi (bohuzel). -
« Re: výměna oleje
KON: No ono když nedáš tesnění pod vanu a dáš tam jen to oranžové tekuté těsnidlo v tubě tak je poměrně slušná šance, že ti na za čas bude někde v lepším případě rosit v hoším pak, že ti vždy spadne pár kapek oleje pod auto. Jenom přece není to nic extra. Já jsem si tam dal jak normální těsnění co je v sadě tak i na obě strany těnění ten oranžovej tekutej. A ani kapička :-) narozdíl od stavu předcházejícího kde byl jen ten oranžovej... -
« Re: výměna oleje
Přesně tak, dělá ameriky.
Na olej do skříně si dej pozor. Zjisti si přesně specifikaci. Jsou totiž i jiné převodové kapaliny než Dextron II a III. Co se dává do Nissana vážně nevím, ale dokážu se představit, že jako do jednoho z nejprodávanějších sedanů v USA se bude dávat to co se dává do drtivé většiny amerik, Dextron. Rozdíl mezi II a III není téměř žádný, snad prý III je pro vyšší průměrnou rychlost. Jinak jsou navzájem mixovatelné a zaměnitelné.
Ty díly si kup. Nevěřím, že bude mít Fajt díly na Nissana :-) kup je u toho Simixu pod Nuselákem (adresu a telefon na www.simix.cz)
Kupuje se taková sada, je to placatá krabice a v ní je sada těsnění a filtr do převodovky. -
« Re: výměna oleje
Díky za tip, jsem z Prahy takže zkusím toho Fajtla (on dělá ameriky?). V servisech se totiž nevyznám, naštěstí do nich nemusím jezdit. A ještě k tý kapalině, znám jen dextron, ale v manuálu samozřejmě píšou Nissan ATF:-)...existuje nějaká klasifikace jako třeba u motorovýho oleje? -
« Re: výměna oleje
U nás se to dělá tak jak to jde. Tedy sundáš vanu převodovky a co jde to vypustíš. 40-50% je podle mě přehnané. U mě v převodovce zustane něco kolem litru oleje. Což u mě z tuším 6-7 litrové náplně není nějak dramatický. Jiný způsobem výměny ani vlastně nejde. Nakonec jak jinak bys chtěl vyměnit filtr v převodovce... V servisu za to podle mě budou chtít tak 3500 Kč když nebudeš mít nic svého.
Jinak je to cca 150-170 Kč za litr Dextronu (pokud se do toho dává) a sada na převodovku může stát tak kolem 1200 Kč. No uvidíš. -
« Re: výměna oleje
to Maxima: Souhlasim s Acem. ATF nech rozhodne vymenit, zvlast pokud jezdis hlavne ve meste nebo tahas privesy. Stara napln je obvyklou pricinou zniceni automatu. Urcite je dobre se ridit radami vyrobce. Akorat nechapu na co je potreba tesneni pod vanu, normalne se meni jen filtr. -
« Re: výměna oleje
Na kolik u nas ta vymena pr.oleje prijde,mohu-li se ptati? Tady "normalnim" zpusobem cca na $50 a "lepsim" $100.Pritahnou k autu takovou bednu na koleckach,napoji par hadicek pod kapotu a uzavrenym okruhem se z jedne strany odcerpava stary olej a druhou stranou se nasosava novy,Trva to asi 5 min.Ten pristroj ma pruhledny celni panel a pruhledne nadrzky na oleje,tak je krasne videt,jaky je to velky rozdil mezi starym a novym.Nechal jsem si to jet trosku dele,do te doby,nez jsem videl,ze se do te odpustne nadrzky zacine plnit uz novy olej.Takze oproti standardnimu zpusobu,kdy se vymeni asi jen 40-50% naplne,je udavano 95-98%.Zajima me,jak to v servisech delaji u nas,az se vratim,tak na manual uz me asi nikdo nepremluvi...
To MAXIMA:myslim,ze nemusis specialne spechat s tou vymenou,jako druhe auto mam taky japonce se 132000 milema(210000km) a puvodnim olejem z fabriky a radi to porad sametove... -
« Re: výměna oleje
Rozhodně tím nic nezkazíš. Myslím, že ti to udělá každý servis na americký auta. Jenom přeci co si budeme povídat. Výměnu oleje v automatech mají zmáknutou lépe. Pokud jsi z Prahy, tak třeba Servis Fajtl hned na proti policejní akademii "údolí dutých hlav" pod Jarovem. Jinak si myslím, že by to měla zvládnout většina servisů. Filtr a gasket na olejovou vanu si kup radši sám a to třeba v Simixu pod Nuselákem (www.simix.cz) dělají díly i pro japonská auta. Tak budeš mít jistotu, že máš filtr i těsnění opravdu to pravé a vyměněné. -
« výměna oleje
Poraďte mi prosím kde mi vymění kapalinu a asi i filtr v převodovce (Nissan Maxima)...normálně jezdím na pravidelnej servis do značkovýho servisu, ale tam mi řekli, že náplň se mění až při eventuelní opravě, tak je do toho přece nebudu "nutit", že jo. Akorát by mi to naúčtovali a neudělali by to. V manuálu píšou, že se má měnit při ztížených provozních podmínkách (prašný prostředí, krátký jízdy po městě) po 60tkm a já už mám 120, tak si myslím, že je dobrej nápad to nechat vyměnit:-)) -
« Re: Čerpadlo do automatické převodovky na Ford Sierra 2.0i D
PS: Nevytahoval jsem pístky a perka. Zadřený píst jsme našli skoro hned, a vytáhnout jej se nám nepodařilo (byl fakt fest, a žádný přístup k němu). Fotil jsem to skutečně jenom kvůli volným částem. Vysypat je, tak je to v h...u, protože míst, kam se mohou dát, je tam požehnaně. A všude pasují :-))) -
« Re: Čerpadlo do automatické převodovky na Ford Sierra 2.0i D
No, já to velmi opatrně rozebral, a detailně vyfotil. Takže v případě vysypání těch volných elementů na zem (pokud je najdu) jsem teoreticky schopen dát vše na původní místo. Jsem to všechno fotil snad 3x, aby to vyšlo. A vyšlo. Ale jak jsem již psal: Doufám, že se už k převodovce nebudu vracet.