Automatická převodovka

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.03  16:58

    « Re: Problem automat

    Ha jsem nenapasal co mu to dělá. Nechce mu to kickdownovat, nebo jen velmi neochotně. Laicky řečeno, jako by tam chyběla ještě poslední 1/3 plynu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.03  16:57

    « Re: Problem automat

    Prof: jo tohle přesně dělá Markusovi co má Seville 88. Nechce mu to kickdownovat. Myslíš že bys na usmotors.cz v cadillac foru mohl pro něj vytvořit podobnou radu ? Dostaneš na srazu pak i více jídla :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.03  14:59

    « Re: Problem automat

    trona: Zcela určitě nebude tohle řazení moc odpovídat charakteristikám výkonu a průběhu krouťáku motoru. Znamená to, že např. v okamžik, kdy motor začne zrovna "nabírat dech" a bude schopen účinně odevzdat svoji energii, špajska mu to utne a pošle ho zas do otáček, ze kterých se s tápením bude zase muset probírat. Určitě bude docházet k častějšímu řazení a to i tehdy, kdy by si s tím motor snadno poradil, takže i ta skříň bude pracovat zbytečně častěji, než by měla. Je to, jako bys do diferáku vrazil zbytečně těžší převod. Samozřejmě to lze nastavit, jak říká Keyser, musíš vědět ty hodnoty nastavení. Jestliže je neznáš a máš to totálně rozházený, tak jedině trpělivým postupným hledáním toho správného místa zajištění bowdenu. Dělám to vždy na rovným úseku, kdy sednu do auta a jednoduše při Déčku nastavím plyn do normální polohy při rozjezdu a sleduju, kdy mi tam začnou padat kvalty. Když nejsem spokojen, poladím o kousek na jednu stranu a pozoruju rozdíl. Když se nedostaví, tak znova a na tu samou stranu. Pokud se ani na 3. - 4. pokus nic neděje, nebo se to naopak ještě zhorší (např. tam na krátkým úseku naskáčou všechny kvalty téměř naráz) tak se musím vrátit do výchozí polohy a začít s tímhle postupem, ale na druhou stranu. Tam obvykle určitě najdu tu polohu, ve které všechno maká, jak má. Tak to nechám a maximálně po nějakým 2- 3 denním ježdění si to ještě doladím na tu, či onu stranu, podle toho, jestli chci, aby se to malinko víc točilo nebo naopak aby to kvaltovalo spíš dřív. Když to ladíš na vyšší otáčky, může se stát, že to přeženeš a nechce se tomu při sešlápnutí podřazovat, když naopak, tak to naopak ochotně podřazuje při každým, i ne zrovna větším sešlápnutí plynu. To je asi tak všechno, co s tím sám naděláš. Někdy tam svý odvádí ještě membránka, reagující na podtlak v sání, ke který vede hadička, která musí být samozřejmě nasazená oběma koncema tam kde má a nesmí bejt netěsná. No a když už to je všechno přes počítač, tak by to chtělo napíchnout na nějakej tester, kterej alespoň zkontroluje, jak makají všechny ty snímače, na základě jejichž informací tu špajsku řídí. Zlatý jedno lanko a žádnej počítač.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.03  14:44

    « Re: Problem automat

    Kdybych vedel,jak ci kde to poznam,rad bych to sem napsal.Nebude ti stacit kara?Pokud jo,je to Honda Accord Aerodeck,r.v.92,obsah 2.2EX,americka verze.5-ti supnovej automat.Kdyz ti tohle pomuze,tak prosim porad.Diky.Trona
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.03  12:43

    « Re: Problem automat

    kdybych vedel co to je za almaru tak bych mozna tady z nakejch softu vytahal jak ma ten brakeband byt nastaveny
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.03  08:35

    « Re: Problem automat

    Jo,mas pravdu.Ostatni tam taky padaj driv.A kdyz to tak necham,muzu tim neco odpravit?Nerad bych.Mam svou karku docela rad.Trona
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.04.03  20:54

    « Re: Problem automat

    tRONA: No tak ho zas povol, bývá to dost citlivý a to rozmezí, kdy to má nějakej vliv na nastavení řazení není tak velký. Tím táhlem ale posuneš všechny kvalty, takže i ostatní by tam měly napadat dřív.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.04.03  08:53

    « Problem automat

    Nezlobte se,ale vracim se ke svemu malemu problemu s automat.prevodovkou.Zjistil jsem,ze olejem to asi nebude(uvazoval jsem o zamene Dexron II za Dexron III).O vikendu mi to zase nechtelo dat 5 stupen,ale i kdyz to bylo zahraty.Pritahnul jsem trochu tahlo,co vede od skrtici klapky k prevodovce a zacalo to tam tu 5ku radit normalne.Jenom nevim,jestli sem to nepritahl moc.Predtim mi to 5 stupen radilo pri klidny akceleraci tak pri rychlosti 80km/h a ted ji to tam dava uz pri 65 km/h.Mohlo by se mi tim neco podelat,kdyz to takhle necham ? Nemuzu nikde najit nejakej servisni manual,kde by se to dalo vycist(myslim nastaveni throttle control cable)? Neporadi nekdo ?Jedna se o Hondu Accord 2.2 EX.Diky Trona.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.04.03  00:00

    « Re: Automat vs manual u Mercedesu to ace2

    ...O pocitu? dlouho čtu a už jsem se dlouho neozval. Musim.
    Věřím tomu, že někomu chybí spojka, že mu jde o ten pocit, že má (snad) více auto pod kontrolou.
    Ano, i škoda 120 s manuálem (samo) je auto o pocitu...
    Jedeš v něm 70 km/h a máš pocit že svištíš 150 miles.per.hour!!!
    ...nikdy nechci nic jiného než automat. ještě bych snesl Variator.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  21:53

    « Re: Automat vs manual u Mercedesu

    Bossi: Vlez si do archivu, tam si vyštrachej téma o Medvědech a pravověrnej meďourista Ondra tě odkáže tam, kde se dozvíš, co chceš vědět. Tady ale šaltrování kvaltů rukama nikoho moc netankuje. Navíc budeš si kupovat novou káru, která není za babku. Ta přeci musí mít nějakou záruku, ne? A hned se nečerti, když ti někdo řekne něco, co nechceš slyšet ;-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  21:44

    « Re: Automat vs manual u Mercedesu to ace2

    Bossi: Kdyz nesnasis automat a radsi bys startoval klikou, tak si kup manual. Proc se teda ptas? Pochybuju, ze by mel Mercedes problemy s manualnima prevodovkama, rozhodne ne po 10 tisicich, to spis tak kolem milionu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  18:09

    « Re: Automat vs manual u Mercedesu to ace2

    ja te chapu i chapu ze se ti nelibi ze se o manualu vyjadrujem nelibe, ale nemyslis ze je trosku nahlavu se ptat na vyrdz urcity manualni almary ve foru o automatech ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  15:46

    « Re: Automat vs manual u Mercedesu to ace2

    Bossi: mozem Ti dat info z nemeckych testov: podla nich su medvedie automaty vynikajuce, jedny z najlepsich na svete. Rucne radenie je udajne trochu nepresne. Na automat si zvyknes, to neni problem. Moj tato si zvykol asi po milione kilometrov s manualom na automat v priebehu 200km. Na druhej strane, na novom medvedovi by som skor cakal problemy s elektronickymi sracickami a zblaznenou riadiacou jednotkou, ako s prevodovkou. Jo, este ma napada, pri obrovskom krutiacom momente bude asi dobre tuha spojka, takze si s manualom pekne "zacvicis" pri jazde po meste. Moj osobny nazor: do Mercedesa jedine automat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  15:33

    « Re: Automat vs manual u Mercedesu to ace2

    Sakra, chlapi, ja potrebuju poradit a ne cist, jak je to blbej napad! Ja vam taky nehanim ty vase automaty!!!!!
    Jestli se najde nekdo, kdo mi bude SCHOPNEJ poradit, tak at to, prosim, zkusi!
    Dik
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  15:04

    « Re: Automat vs manual u Mercedesu to ace2

    o manualech nevim taktez nic, proste mne nezajimaj, pocit z nich mam hnusny
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  13:24

    « Re: Automat vs manual u Mercedesu to ace2

    A co mas proti? Nezalezi prece na znacce, ale na pocitu! A protoze mam lepsi pocit z manualu nez z automatu, tak se ptam, co je pravdy na tom, co jsem psal. Treba nekdo o tom bude neco vedet.
    A kdyz uz jsme u toho, tak bych radsi startoval klikou, nez si vzit automat!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  13:06

    « Re: Automat vs manual u Mercedesu

    je jej manuál v MB a co takhle startovat klikou ? Nevím o manuálech vůbec nic. sorry
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  13:00

    « Automat vs manual u Mercedesu

    Jak vas tak ctu, tak o tom vite snad vsechno.
    Potrebuju poradit. Chci si kupovat novy MB 270 CDI tridy E. Jsem zaryty zastance manualu, protoze mi proste u automatu chybi spojka. Ale problem je jinej. U starsich rad ty manualy byly spatny. Nejak se to rozsypavalo. Ale ted pry je zlepsili a melo by to byt O.K. Vite nekdo o tom neco? Jestli by se mi to melo sypat kazdych 10 tis. km, tak bych sel asi do toho automatu. Ale jinak zustanu u tradice! Dik
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  09:44

    « Bez nadpisu

    ja mel v granade sitko a menil sem ho, co stalo uz nevim, myslim cca 240 (kupoval sem to v rajchu kolem 15DM)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    04.04.03  07:23

    « Re: Re:

    Taky jsem to slyšel, že tam je jen nějaký sejtko. Je to jedno, pokud budu měnit náplň, zjistím to.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.03  22:28

    « Re: jo jo

    Keyser: Je to Granaďácká almara. Tam přece žádnej filtr na měnění není, ne? Sundat vanu, vyčistit ji od toho, co tam napadalo měrkou a šup s ní zpátky, co?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.03  22:26

    « Re: Re:

    DaveF: Tam žádnej filtr není. Je tam jen drátěný sejtko, který stačí zkontrolovat, jestli není proražený šroubovákem , popř. vypláchnout. Filtr má cenu měnit jen v případě, že se jedná o skutečnej filtr s papírovou nebo takovou papírovofilcovou filtrační vrstvou. Samozřejmě u plastovýho sejtka je pohodlnější se s tím nevyplachovat a jednoduše tam nacpat jinej. Vždyť stojí jen 4 stovky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.03  21:12

    « Re: Re:

    Díky, díky, otvírají se mi nové obzory :-) pokud se přestavba na automat povede a sepíšu o tom nějaký ty věty na moje už navždy amatérský a málo aktualizovaný www.volny.cz/taunus použiju s dovolením vaše cenný zkušenosti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.03  18:39

    « Re:

    s tím že Chroust má o 200% dražší ceny :))



    Zkus, Impextu, Simix, Cartime.com



    No s tím automatem mají pravdu, nic nevypouštěj dokud je to v pohodě. Já taky měním olej v motoru až když už to nemaže a motor se začíná na klice zadírat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.03  17:20

    « Bez nadpisu

    jo u charouze jsou na almary divny, zkus simix, nebo chrousta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.04.03  15:26

    « Re: jo jo

    Dík, nemáš nějakej tip na ten filtr, příp. těsnění ? Obešel jsem pár osvědčenejch prodejců a bez úspěchu. Pro zajímavost jsem zaběh i do Forda a tam mi technik řekl, že by automat pokuď je OK v žádným případě nerozdělával a nic nevypouštěl a že tam žádný těsnění není. Jinými slovy, že jsem blázen, že se v tom chci vůbec hrabat
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.03  13:34

    « jo jo

    Ford C3S, skrin vsech skrini od forda, lej tam Dextron IIjku, filtr samozrejmne vymenuj
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.04.03  09:18

    « Ford C3

    Zdar, neporadí mi někdo, co mám dolít/nalít do 3kvaltu Ford C3 (Taunus/Capri/Cortina/Granada - předchůdce A4LD) ? Montovat se začala někdy začátkem 70,let. Momentálně je v tom cosi celkem čistě červenýho. Nerad bych jí nějak ublížil.

    A dále jestli, je u ní potřeba měnit nějaký filtr, jak zde bylo zmíněno ?

  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.03  14:41

    « Re: Prosim pekne o radu

    trona: Lití syntetiky tam, kde není přímo předepsaná, je vyhazování peněz a nesmysl, navíc znovu opakuju: U automatu se nejedná o výměnu, ale jen částečnou výměnu. Všechen starý olej se dostane ven jen při kompletní repasi. Z toho plyne, že bys nalitím syntetiky vytvořil z obsahu kapaliny v převodovce jakousi nespecifikovatelnou náplň (v žádným případě by se nejednalo o polosyntetiku :-)) a na jakoukoliv další radu ohledně jakýhokoliv problému bys mohl zapomenout, jelikož by ses dozvěděl vždy jen to, že tam máš blbej olej. Namícháním DII a DIII zcela jistě nic nezkazíš, jedná se o dvě téměř shodné a plně mísitelné kapaliny. Příčinu problémů, který začaly, pokud jsi to dolil DII, bych hledal někde jinde. Jak říkám, základem je filtr, pokud tam je, a pak krok po kroku, 1. projev problému, režim, kdy se to projevilo, jestli se to zhoršuje nebo je to stejný, jak často atd. atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.03  12:56

    « Re: Prosim pekne o radu

    No řidří nebude, toho bych se nebál. Já bych se spíše obával "receptrury" dextronu III. Já být tebou tak tam dám přesně to co tam má být, tedy II. Na III to podle mě bude také fungovat, ale můžou být ty problémy co jsem říkal. Nejpravděpodobněji to bude mít negativní vlastnosti na těsnění a třeba i další součástí v automatu obsažené s tím že nejnáchylnější jsou právě ty lamely. Nakonec lamely v automatu jsou z papíru, sice ne kancelářského, ale pořád z papíru. No pak třeba může začít téct převodovka přes gufero, což dělají automaty strašně rádi. Na a druhým rizikem je to že se může začít automat chovat po ojetí pár desítek km "nestandardně" sice ho to nezabije a opětovné nalití II by ho mělo zase napravit, ale proč to zkoušet.



    Víš co, když se zeptáš jestli můžeš III místo II tak ti většina lidi i servicemanů řekně že klidně. Nicméně fakt to není * a nalil bych tam II a vůbec bych o tom nepřemýšlel. Víš co já bych do Cadillaca také nejraději lil jen ten nejlepší plně syntetický olej aby mu bylo co nejlépe, ale touto sice chválihodnou snahou bych motor akorát tak zabil :-( Tak tam dávám co nejlepší polosyntetickej a pohoda.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.03  08:27

    « Re: Prosim pekne o radu

    Jsem moc rad,ze se tady rozbehla kolem meho problemu takova diskuse.Snad mi to pomuzete vyresit.Auto je Honda Accord Aerodeck,2.2EX,automat,americka verze.V Honda servisu mi tam prej nalili Shell DONAX TA,coz je dle Shellu toto:Ropný převodový olej určený pro automatické převodovky, posilovače řízení a některé další hydraulické systémy. GM DEXRON IID; MB 236.6, 236.5; Alllson C-4; Caterpillar TO-2.
    V servisu snad vedi,co tam ma byt,snad?Na www.maziva.cz jsem taky nasel,ze tam mam dat DEXRON IID.Ja jsem prave myslel,zamenit ho za Shell DONAX TX,coz je dle shellu toto:Syntetický převodový olej určený pro automatické převodovky, posilovače řízení a některé další hydraulické systémy. GM DEXRON III F/G; Allison C-4; Ford Mercon.
    Co my radite ted?Mam to risknout?Dle mych uvah si myslim,ze by ten olej mel byt asi ridsi.Mozna se pletu,ale od toho je tady forum,abysme si poradili.Jinak olej zrejme nemenili celej,ale jen to,co se vyleje po demontazi vany(doufam,ze to nesosali pres nalejvaci otvor).Pred tou vymenou mi to radilo jak vino cely ctyri roky,po vymene zacatkem zimy to zacalo zlobit.Trona
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.04.03  02:43

    « Re: Prosim pekne o radu

    trona: Co je to za auto? Jaká kapalina je napsaná v manuálu k tomu autu?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.03  22:18

    « Re: Prosim pekne o radu

    trona: A to ti vyměnili komplet celou náplň, nebo jen naředili cca 3ma litrama tu starou? Kolik litrů jsi platil? Ono, ve špajzu, ve kterým je cca 11 litrů je celkem lhostejný, jestli čtvrtinu vyměníš za čerstvou. Aby se tmavě hnědá náplň změnila zase na původní průzračnou červenou, znamená udělat těch výměn několk za sebou. Důležitější je filtr, pokud tam nějakej máš.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.03  22:09

    « Re: Re:

    stst: Já že ses dušoval abys nemusel Mitsimu nic prodat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.03  19:43

    « Re: Prosim pekne o radu

    Ace ma urcite pravdu.
    Urcite tam nalej, co tam patri podle vyrobce. Nejde jen o viskozitu, hlavni problem je, ze vyrobci prevodovek pouzivaji ruzne materialy, ze kterych jsou lamely a ostatni soucasti prevodovky vyrobeny. Takze pokud tam nalejes spatnou ATF, hrozi, ze ti "vyzere" prevodovku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    01.04.03  18:18

    « Re: Prosim pekne o radu

    No to není taková * s Dextronem. Všeobecně se má za to, že Dextron II a od III liší modernějším složením kdy je hlavní výhoda hlavně ve vyšším bodu varu, tedy vhodné pro automobily, které jezdí častou ustáleno vyšší rychlostí. Čistě teoreticky by to vadit nemělo a to zejména automobilům od 1996--> u starších se to může chovat taky úplně bez problémů, ale můžou ale i nemusí nastat následující potíže:

    1) nadměrné zatížení těsnění (žere asi gumu, pokud není přímo vyvinuta pro III)

    2) Auto nemusí korektně řadit. Tento problém nastává u Chrysler/Dodge/Plymouth Voyagerů/Caravanů.



    Jinak mám taky silný pocit, že záleží jak zpětně je III kompatibilní. Ono totiž není II jako II, ještě jsou nějaké mezitypy jako e d f. Takže já jsem měl ve stejné převodovce jako používá Voyager Dextron III a nic špatného jsem nezaznamenal.



    No hele fakt nevím, jak bych tam nalil to co tam má být.
  • 00 Reagovat !

    foto

    01.04.03  15:30

    « Prosim pekne o radu

    Muze mi prosim nekdo poradit, jaky je rozdil mezi naplni do automatu Dexron II a Dexron III ? Pred rokem jsem nechal menit olej v prevodovce a stava se mi, ze mi to dlouho nechce zaradit 5 stupen,pokud to neni zahraty.Alespon doufam,jinak se mi zda, ze to radi po zahrati uplne normalne.Davali mi tam napln od Shellu Dexron II a ja bych tam chtel zkusit dat tu Dexron III.Myslite,ze je rozdil ve viskozite?Mohlo by mi to potom lip radit?Diky za rady vsem.Trona
  • « 00 Reagovat !

    foto

    31.03.03  09:51

    « Re: Re:

    Mitsi: to tě teda lituju. Já hodím klíčky na pult a starejte se. Od 1994 mám pátý nový auto a asi bůh existuje, zatím všechno OK. Je fakt že první Feldu jsem pustil po 130.000km, protože už sem se v ní bál, ale najezdím fakt hodně. Než se s někým dohadovat, auto rači prodám.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.03  09:33

    « Re: Re:

    Teda abych si koupil nové auto, zaplatil za něj balík s tím, že je v záruce, a pak si bral volno, a chodil si jej servisovat sám - no tak to by mě asi kleplo. Svý pixly si sice servisuju taky sám, ale to jsou taky starší pixly, u kterých tomu odpovídala pořizovací cena... Abych se takhle musel starat o nové - brr, to ani náhodou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 31.03.03  09:15

    « Re: Re:

    To stst: Však jim v současnosti (za chvíli mi končí záruka) jde hlavně o to, abych si od nich náhodou nechtěl koupit nové auto - musejí přece vytvářet zisk, na "jet na ztrátu" ("černý" seznam, komu prodat a komu ne, údajně nevedou...?). A všichni servismani rozhodně nejsou blbci: poté, co mi generální dovozce určil malý "rodinný" servis (předtím jsem chodil do hlavního/největšího), kde mi údajně dají auto do pořádku (po předchozích zkušenostech jsem tomu moc nevěřil), se tak po dvou návštěvách v tomto malém servisu a předchozích třech letech trápení ve velkém servisu skutečně stalo - auto konečně funguje zcela podle mých představ. Inu, kdo umí, ten umí - majitel onoho malého servisu je aktivní automobilový závodník, byť dnes už jezdí jen amatérské soutěže, víceméně "pro potěšení". Jestli mne "mají rádi" nebo ne, to opravdu nevím: v každém případě musím ocenit respekt a vstřícnost (úplný opak přístupu k problémům kutila). A třeba se jim hodí i "zpětná vazba": tolik informací o daném voze v běžném provozu, kolik získali ode mne, jim možná nikdo jiný neposkytl. Ostatní zákazníci jsou přece nadmíru spokojeni...(já od auta očekávám mnohem víc, než že mne "nenechá během cesty na holičkách"). Jen nevím, proč právě mě musely postihnout úplně všechny (to je ověřená informace) technické potíže, které kdy generální dovozce u daného typu vozu zaznamenal, a ještě řada dalších k tomu!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.03.03  19:25

    « Re: Re:

    Já jsem řidič.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.03.03  19:01

    « Re: Re:

    stst: Co prodáváš za auta?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.03  11:04

    « Re: Re:

    rbaron: já myslel že je to vtip, tak jsem to na stejnou notu zahrál !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.03  10:11

    « Re: Re:

    stst: Spíš je smutné, že pokud tam nestojíš, tak to tvoje auto opravdu ojebou, Mitsiho případ je navíc ještě smutnější.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.03  10:05

    « Re: Re:

    Mitsi: Můžeš mi prosím tě napsat, co to je za auto, když v rámci záruky sám měníš těsnění pod hlavou ? Být majitelem servisu, tak tě vyženu a jestliže by sis i v přítomnosti servisního technika na autě dělal cokoliv sám, o záruku bys přišel. Ty jsi ale víc než kutil Tim a sfouknul bys i generálku na dvorku. Jenom sváču bys potřeboval větší. Z tvého příspěvku se zdá že všichni zaměstnanci servisů, které jsi navštívil jsou blbci a jedinej chytrej si ty. Bůh mě chraň, abych ti nikdy nic neprodal.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.03.03  20:55

    « Re: Re:

    To tě musej přímo milovat :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 27.03.03  12:08

    « Re: Re:

    To prof: V servisu si sice nevydělám ani na "sůl do polívky", o amortizaci poměrně "fajnového nádobíčka" ani nemluvě, zato jsem si získal docela slušný respekt nejen v servisu (spíše v servisech, neboť jsem je byl při hledání "kompetentnosti" nucen střídat), u regionálního reklamačního technika, u technické skupiny dovozce, včetně jejího šéfa, a možná i u samotného výrobce (s ním jsem však neměl nikdy možnost komunikovat po přímé linii). Dokladem nechť je skutečnost, že výrobce/dovozce/servis "vrazili" do vozu na záručních opravách (spíše "úpravách" ne-li přímo "tuningu") zhruba tolik, kolik já jsem zaplatil při koupi nového! Paradoxem je, že 99,9% ostatních majitelů stejného typu vozu je "nadmíru spokojeno". Kromě mě si totiž stěžoval pouze jeden (!) další zákazník.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.03.03  09:26

    « Re: Re:

    Mitsi: Tak to je taky dobrý řešení:-)) Kolik ti servis za tvoji asistenci platí? Vyděláš si alespoň na tu sváču a amortizaci svýho vercajku? :-))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 26.03.03  21:20

    « Re: Re:

    Hele profe, a co tohle? (Stále z "veselejšího soudečku"...): Jelikož mám auto v záruce, musím chodit do servisu na pravidelné prohlídky, abych si ji (tu záruku) udržel. Zkušenost nás učí, že "člověk není nikdy dost chytrej, dost předvídavej a dost vyzbrojenej". Proto si na onen den "D" beru volno, balím své vlastní (soukromé) nádobíčko, všemožné moderní přípravky (montážní pasty a tmely, speciální vazelíny a jiná mazadla) nějaké ty hadry a Solvinu na špinavé ruce a (nezapomenout!) rovněž sváču a také něco k pití. Občas se hodí i miniaturní "bodová" svítilna, páječka s příslušenstvím, o momentovém klíči ani nemluvě. Takto vyzbrojen a samozřejmě v montérkách předávém své vozidlo přijímacímu technikovi a bez dalších diskusí odcházím za servismanem do dílny, abych mu asistoval. Při jednoduchých úkonech typu výměna oleje v motoru obvykle vystačím "s čumendou", včetně občasného upozornění, že ten těsnící kroužek vypouštěcí zátky oleje je třeba opravdu vyměnit, nikoli jen vyfakturovat, že tam nemá lít více oleje, než je třeba atd. Složitější operace, jako je třeba výměna těsnění pod hlavou motoru, pak raději přebírám kompletně "do vlastních rukou". Šéf servisu sice cosi mele o pravidlech bezpečnosti práce, ale to by mne museli násilím vyvést z dílny, což si stejně nedovolí. Navíc mají jistotu, že "co si zvořu sám", to si nedovolím reklamovat. Ó bože, jak hřejivý to pocit, že nebudu muset navštívit značkový servis po garanční prohlídce minimálně 3x, aby mi dali můj vůz alespoň do toho stavu, v jakém jsem jim ho předával! PS: Nic si nevymýšlím, tohle opravdu "píše život". Jak hluboko ten automobilismus klesl...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.03  16:29

    « Re: kape olej

    hmhm a4ld a netesnici gufero :-) klasika
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.03.03  12:04

    « kape olej

    Prosím o radu, kde bych někde v okolí Opavy mohl nechat přetěsnit atomatickou převodovku ve fordu Sierra.Olej kape stále více. Díky.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.03  20:46

    « Re: Re:

    prof: Dana Váchu ale musím opravdu pochválit. To, co se LEVELu dařilo pět let kurvit, dal za pár víkendů dohromady a auto, který bylo tak do šrotu, už zase jezdí. Je to kluk šikovnej a vzhledem k tomu, že mu těch Voyagerů a podobnejch klonů úspěšně projde za měsíc tak 3-5 ks, už opravdu ví, dokonce bych řekl, že na převodovky je opravdovej machr. Ta kravina, o který jsme mluvili, byla nakonec vyhořelá nějaká dioda na desce kompjůtru na interiér, osvětlení a stěrače, jenomže to najít byl opravdu porod, protože třeba mně ani při přímým pohledu by nedošlo, že tam něco shořelo. Jo a dělá i na mým autě a co udělal, to funguje. Kdyby zase někdy psal nějakej nešťastnej majitel ameriky z Jižních Čech, tak má asi jedinou možnost, jak znovu získat úsměv na tváři.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.03  06:48

    « Re: Re:

    RB: To jen aby život plynul taky trochu na veselejší vlně :-)) V podstatě závěr může bejt takovej, že nejlepší auto je to, který se nesere. nesere se takový auto, se kterým se dělá jen to, na co bylo určený a dělá se to ohleduplně a v rámci šetrnýho zacházení. Jenomže jelikož se sere každý auto (tím myslím i výměny různejch náplní, obložení a spol.), potom není ani tak důležitý auto, jako odbornost a zručnost personálu vaší autodílny. No, a jelikož jsme Češi v Čechách, tak o vlastnostech osazení takový autodílny nevypovídá tamější sazba za hodinu práce, ale výhradně zkouška metodou pokus-omyl, v tom lepším případě za osobní asistence. I když nemám čas trávit s mechanikem celý dopoledne, stačí mi dest minut (pokud ovšem tu dobu zrovna nesvačí a nebo nefasuje věci ze skladu), abych viděl, jak bere do ruky klíče a šroubováky. Věřte, nebo ne, ale stačí být přítomen demontáži jakýhosi krycího deklu a už víte, která bije. Pak máte na vybranou, buďto jdete po svých s pocitem, že jste konečně našli šikovnýho mechanika a je vám úplně lhostejný, co to bude stát a nebo se můžete modlit, aby si vzpoměl, jak to vůbec rozdělával. Další variantou je ta, že u něj budete stát a dohlížet na něj a buď ho budete vést k řemeslu (on to bude chápat jako buzeraci) a nebo budete zticha trpět jako psi, např. když bude vypouštěcí zátku na vaně motoru povolovat hasákem. Vyhodíte ho od auta až tehdy, když vám začne dotahovat přes závit novej olejovej filtr sikovkama. Největší tragedie pak je, když se jednalo o nejzručnějšího mechanika toho servisu, ve kterým se nacházíte. Na autě je proto nejdůležitější člověk, kterej s ním zachází a pak ten, kdo jej udržuje. Víte sami, že se hned pozná, jestli majitel byl dobytek, no a my, který jsme ujetý malinko víc, tak ještě koukáme, jestli byl dobytek i ten servisman.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.03  21:14

    « Re: Re:

    prof: Srandičky, srandičky... :o) Já jsem spíš chtěl říct, že otec hledal auto, který dá podle plánu ráno do servisu, odpoledne vyzvedne a klidně si i připlatí, protože na neustálý kutilský chvilky se špinavejma zádama, o jaký si Caravan říkal každej třetí den, už neměl čas ani náladu ani on, ani Dan Vácha, kterej strávil třeba tři celý odpoledne hledáním jedný malý píčovinky za pár kaček, která není nikde v tý jakonohatlustý bychli, nikdo mu ten čas nezaplatil a natož můj táta, kterej je na servisáky jako ras.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.03.03  18:54

    « Re:

    keyser: Nějak tě do toho servisu musí dostat, ne? Starej Pežoťáckej trik, a nejen Pežoťáckej :-)
  • 00 Reagovat !

    foto

    21.03.03  11:25

    « Bez nadpisu

    no filtr palivak se da sehnat kolem dvou tri kil u FRAMu atd :-) to byly vsechno origo BMW ceny, co se tyce oleje do diferu, ten kdo nema samosvor (nejvic vybavene modely a nejhur vybavene modely) tak tomu staci klasickej prevodovkovej olej dany specifikace, do samosvoru ale je dobry dat ten co tam patri a ja nevim jeho udaje, urcite je nekde levnejc nez za 450 za litr :)jenze co to je ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.03  21:03

    « Re:

    Hmm, pěkný, nic pro socky. Ále jo, ty šetřivý splaší ty filtry do pětikila a olej v diferáku taky něčím nahradí. Ty šetřivější se pak o tyhle zbytečnosti nezajímají a jede to taky, ne? :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    20.03.03  13:24

    « Bez nadpisu

    no kdyz bych bral jeho info:

    tak vzduchac filtr: 678

    olej f. 359

    prevodovka filtr 1190

    nemrzka do chladice - 6L bmw koncentratu na 1:1 s destilkou, koncentrat je po 1,5l flaskach, 4 flasky = cca 520

    destilku pocitat nebudu ale je to 6L, zanedbatelny

    olej 10-w-40 sest litru = nevim, no mne penzzoil co tam davam stoji cca 150 za litr takze dejmetomu 900

    olej do diferaku 2litry - cca 900

    a volej do almary tak za 500



    +/- autobus ty naplne a filtry jsou za 5-5,5 tisic.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.03.03  20:52

    « Re: Automat

    keyser: Otázka, co si počítaj za litr oleje, že jo. Jen tak pro zajímavost: Kolik stojí ten filtr?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.03.03  10:59

    « Re: Automat

    no jestli jsou v tech deseti a pul naplne a filtry tak to neni zas tak sileny, vem si ze voleje tam je sest litru, vzduchac je taky docela drahej....ja si tyhle veci delam sam...jo a ventily, ano 735 a 730 e32 ano, pac ma starej dobrej OHC radovej sestivalec M30 z sedumdesatych let.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.03.03  21:36

    « Re: Automat

    RB: Hmm.

    Keyser: Co ty na to, dest a půl papíru za prohlídku? Báwo potřebuje seřizovat ventily?

  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.03.03  10:37

    « Re: Automat

    Řekl bych, že to není tak zlý. V ofiko BMW servisu za inspekci II nechal ocko 10300,- Kč s dokladem a potvrzením do servisní knížky. Byla v tom diagnostika, kompletní test podvozku, úplně všechny kapaliny (motor, skříň, diferák, servo, nemrzka), svíčky, seřízení ventilů, předepsané testy všech soustav na tlaky a těsnost a já nevím co všechno ještě.


    Zvlášť se platila ještě výměna spojovací tyče řízení s dvěma čepy, originální díl, s prací i dokladem 3500,- Kč.


    Sám si musel otec doplnit několik žárovek do palubky, vyměnit asi čtyři pojistky, kompletně vyčistit světla (to bylo hodně znát) a vyčistit chlupama skoro zacpanej vstup do termostatu tý automatický dvouzónový klimatizace. Pak musel dokoupit pár pojistek, žárovek a lékárničku do výbavy.


    To byly vesměs polajdané věci po předchozím majiteli, se kterejma se ale dalo v pohodě jezdit. Nicméně otec je puntičkář. Na nějaké leštění auta nebo ležení pod ním není zvědavej, ale chce to mít všechno do posledního šroubku v pořádku. To teď má a zatím spokojeně jezdí, se servisem BMW Auto Andy tady v ČB je zatím spokojenej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.03.03  10:26

    « Re: Automat

    no u mne to znamena o vikendu zaparkovat ne pred barakem ale zajet do dvora a spachat to o co si auto rika :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.03.03  08:59

    « Re: Automat

    RB: Zato vaše konto při rozsvícení se těch červenejch diodek maličko znejistí :-))))).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.03.03  07:58

    « Re: Automat

    rabukate: Báva mají už od osmdesátých let dost dobrej systém, kterej Tě posílá na inspekci. Nechali si na to udělat i nějakou studii a potřeby auta ten systém plní bez chyby, když se bude jezdit do servisu podle něj, nemáte se proč o svý bávo bát.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.03.03  21:18

    « Re: bouračka

    Flat Rock v Michigenu? Něco z tama je. N2co taky z Japonska, ale taky Canada, Mexico, no prostě gulášek, ale chutnej....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.03.03  21:16

    « Re: Automat

    ....a hlavně u evropských převodovek, přece jenom jsou dělané (hlavně německé) na bezotřesový a bezprašný provoz. Nevím jak u oplíků, ale mám takový pocit, že třeba u novějších báw s AT si to samo začne řvát o výměnu :-))) To mi pak může tvrdit kdo chce co chce, ale já pošupu do servisu na výměnu. Ale jak již bylo řečeno, není větším potěšením, něž si s tím pohrát sám...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.03.03  19:51

    « Re: Automat

    krakatit: To je, jako by Ti řekl, že olej v motoru se mění, až se začne zadírat. Blbost, co? Měl by se nad sebou zamyslet - nikdo není dokonalý, ale takovéto "rady" .....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.03.03  00:00

    « Re: Automat

    krakatit: To nevadí. Může bejt dobrej, ale zcela jistě automatům * rozumí. MV6ka má standardní GMko, přesně teď nevím, ale s největší pravděpodobností asi TH450. Jenže to je fakt jedno, protože jsem nikoho v životě neslyšel říct větší blbost než že se olej mění až když to blbě řadí. Ještě kroutím hlavou, nediv se...


    Automat chce jednou za 30-60 tis. km ATFko vyměnit ať se děje co se děje, nikdy to za to nestojí. Když jezdí víc v městským provozu, tak spíš u tý dolní hranice, když venku, tak ty intervaly můžeš prodloužit. Už tisíckrát se to tu řeklo, ale ATFko musí bejt malinovka, ne dohněda ani cítit spáleninou. Hladina se měří po zahřátí a napuštění všech kanálů (prostřídání všech kvaltů) se zapnutým motorem a voličem v poloze P. Nemělo by to bejt ale těsně po tom, co ta převodovka dostane velkou čočku, prostě zahřátý, ale nepřehřátý.


    Osobně si myslím, že pokud si nejsi schopnej při utahování šroubu uříznout i zadní kolo, tak takovýhle věci jsou na vlastním autě dělat vyloženě radost.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.03  22:07

    « Re: Automat

    Tak ja Ti nevím, máš pravdu, automat mi sice řadí dobře, ale v rámci prevence to musím udělat... Ale ten chlápek je jinak machr, tak nevím... ale asi to vypadá, aby měl pak práci, tak to řekl, ale to mi na něj nesedí, je poctivej a doporučuje spoustu věcí, co prevenetivně udělat...Dneska mi grátis spravil hadičku, motor sál falešnej vzduch a při volnoběhu vibroval...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.03  21:57

    « Re: Automat

    No když už přestane špatně řadit, tak je pozdě. Díky těmto technikům pak mají problém automaty s pověstí o spolehlivosti a přitom je automat de facto nerozbitná část auta. I když jsou v některých autech náplně v automatu definovány jako bez údržbové, tak výměna oleje a filtru oleje automatu je vhodnou tak po řekněmě každých 60 tis km. Nic se s tím nezkazí a automat se odvděčí poctivou prací. Jinak olej do převodovky stojí litr 150 kč a filtr s těsněním stojí tak těch 1200. Litru oleje se tam vejde asi 6-7 takže není to nijak drahá záležitost. Jenom je to práce, protože automat nemá výpušťák jako motorová náplň. Musí se odšroubovat vana automatu a vypustit. Pak vyměnit filtr oleje, dát nově těsnění na vanu, zašroubovat a pak nalejt olej... Je to delší práce, ale šikovnější majitel to zvládne sám. Žádná zrada v tom není, maximálně se kouknout jak je tam přidělanej původní filtr, než se vyndá. No automat stojí na evropský auto tak těch 70 tis když bude slušný prodejce. Není lepší si 3x 4x vyměnit olej :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.03.03  21:38

    « Automat

    Mám Opel Omega MV6 s automatem, borec ze servisu říká, že mám měnit olej až když to nebude dobře řadit, to je ale blbost ne? Chce to preventivně
    vyměnit, ne?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.03  18:41

    « Re: bouračka

    No to je možné. Mazdy se například dělají ve Flat Rock v Michigenu. A též tuším, že v Californii.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.03  13:34

    « Re: bouračka

    To rbaron: naprosto s tebou souhlasím, taky si někdy rád zablbnu a proto si půjčuji občas od kámoše, a teď se nenaser, WV Golf 2002, benzín, manual. Na vyblbnutí po Praze to nejlepší auto. Ale po cca 2 hodinách ježdění po Praze mám toho dost a bolí mne pravá ruka, hlavně v zápěstí. Ten borec co má toho golfa si zase někdy půjčuje mou Mazdu. Prý v tom vidí nějakou romantiku - automat, americké měkké svezení, atd...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.03  13:26

    « Re: znovu kapalina

    To keyser - jak už jsem psal, Mazda 323, USA, nalítáno 104 km, (jak se to píše česky, nevím, asi kilo miles = 1640kilometrů * km?). Skus mi zavolat, určitě se domluvím na té výměně. Naposledy to měnily v Mazdě Brno, asi 07/2001; měla tehdy 82 km (jak to napsat? 82 000 miles?).
    Číslo do práce: 220 216 773, 973 216 773.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.03.03  13:20

    « Re: bouračka

    To ACE: Mazda 323, něco made in Japan (motor, samonavíjecí pásy, altík,...) a většina made in Texas (kastla - nerez - 4.5m, převodovka, klima,...) Jinak 1989, USA- podel VINu
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.03.03  06:25

    « Re: Nevědomost?

    keyser_soze: Aha. Já tam byl třičtvrtě roku na vojně, chodili jsme kalit na Zborov o 106 :o)))


    prof: No jo, no. Budeš na srazu na Hluboký?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.03.03  15:37

    « Re: Nevědomost?

    primo proti obchodaku Otava.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.03.03  21:19

    « Re: Nevědomost?

    RB: Morava je všechno na východ od kopce za Svitavama. Jestli nevíš, kde jsou Svitavy, tak si vem globus :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.03.03  21:16

    « Re: Nevědomost?

    Keyser_Soze: Kde? Na máji, někde kolem nádraží, na Volyňský. Co na podskalí, chodils?
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…