Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: dodatek
Kdyz sme u toho co auto vydrzi, tak moje prvni auto bylo toho dukazem, Byla to staricka audi80, rok vyroby 78. Druhej motor a na tachometru kolem 400tis, ale uz pretocenej :-) Byla to takova skladacka z vrakace, skoro nic nefungovalo, vsechno mlatilo, shnila az na strechu. Ale jela! :-) a to bylo pro me dulezity. Jak rikal kamos automechanik: "za 9tisic celkem luxus" :) -
« Re: dodatek
Osobně si myslím, že když je AUDI pravidelně servisovaný a dává se do něj co má, tak vydrží opravdu dlouho. Třeba si chce známý kupovat AUDI A6 z roku 99 a má najeto cca. 150 000 km a každý se shoduje (technici, dealeri), ze je to akorat zajety auto. V dobrý kondici (teď mluvím o r.v. 1999) jezdí třeba diesely za hranici 500 000 km bez problémů, pak už je třeba sem tam něco investovat :o) -
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
se zpomalovanim a zrychlovanim bych si hlavu nedelal. Mas tam dva pedaly :-) jeden zrychluje a druhej brzdi, kdyz stojis na krizovatce nechas tam D, nebo nejakou doprednou rychlost. Rychleji se odpalis kdyz si pribrzdis a vytocis motor trochu vice nez volnobeh ...
-
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
Díky za info. Každopádně máš předepsané lhůty pro výměnu olejů v automatice. Co máš za auto jinak ?
Jak mám s automatikou zabrzdit tak, jako když při manuálu sešlápnu spojku a brzdu ? Jak to funguje u automatiky ?
Jinak jak si popisoval tu max. akceleraci, tak to mám stále držet brzdu a do toho pedál plynu dát do 1/4 či 1/3 kroku ? Tak to aspoň vyznělo. -
« kdo poradi part II
Nu vim ze sem si moc nepomohl. Vim ze sem koupil automat od * kerej se o auto nestaral a docela me to sere. Nu, kdo z vas mi da tip, na nekoho, kdo na morave - nejlepe okoli Prerov, Olomouc ci Brno opravdu rozumi automatum a mohl by mi pomoci to dat do kupy? Zbavovat se mi toho nechce, pac sem tohle v automatu shanel celkem dlouho. A manual mi nesmi do baraku .. dikec -
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
paranek: Na brždění jsou brzdy, u tramvaje pak zvonek :o)
Jestli chceš kor rychle akcelerovat, stačí si levou nohou podržet na křižovatce brzdu, pedál plynu dát do čtvrtiny až třetiny kroku a měnič se zamkne v určitých otáčkách motoru. Takhle se měří i zrychlení 0-100 u automatu, protože na první rychlostní stupeň je tam skutečně proti manuálu největší prodleva. Pokud nehodláš jezdit sprinty na čtvrtmíli, pak ale nevidím důvod něco takovýho dělat.
Když je v automatice dlouho neměněná kapalina, olej je dohněda a smrdí spáleninou, je lepší to tak nechat. My jsme se to mermomocí snažili vypláchnout na sedmě a důsledek je, že místo šťastných 50 tisíc kilometrů se sračkovým olejem jde převodovka na repasi už teď. Achjo, snad každej automat se musí *, a přitom je to způsobený lidskou blbostí a domněnkou, že je to stejný jako v manuálu a kapalinu měnit netřeba. Grrrr... -
« Re: Kdo poradi?
Milhauzz: jestli ta skříň byla načatá, tak jsi ji nepomohl, nebo naopak pomohl k tomu, aby lehla. V každým případě by byla vhodná její kompletní revize, i kdyby se to výměnou kapaliny a filtru (neřekl bych, že tam nějakej je, ale je to jen moje doměnka promanící z toho, že jsem tenhle automat v životě neviděl, ale zase jsem na něj slyšel chválu od skopčáka, kterej tvrdil, že by se uod Audi mohl Mercedes učit dělat automatický převodovky ...?) zlepšilo nebo odstranilo. V každým případě bych nespoléhal na toho, kterej prej dělá jen automaty, ale raději na toho, kdo je skutečně a 100% dělat umí. -
« Re: Kdo poradi?
Milhauzz: Podle mě jenom málo kapaliny, uvidíš po výměně ATF kapaliny a filtru, potom bych se teprve pídil dál, jestli se bude něco dít. Já jsem dával před třema dny syntetickou ATF do mý MANUÁLNÍ převodovky. To je žůžo, je to jak nový auto, zima nezima. Předtím to za studenýho rána skoro nešlo. -
« Kdo poradi?
Doufam ze tohle forum jeste zije :)
Mam problemek a doufam ze se najde nekdo ochotny kdo by mi mohl eventuelne poradit. Poridil sem starsi audi 200 rokem vyroby 86-87. Ma 3 rychlostni automatiku, ma to nalitano asi 223tkm. Verim ze poctive, stav tomu tak nejak odpovida.A ted problem s automatem:
Kdyz sem to koupil, tak sem zkontrloval olej v prevodovce, cervenej, nesmrdel, pri nakoplym motoru ho bylo akorat. A jel sem .. jenze, po zahrati to zaclo delat tohle: Zastavim, mam D, slapnu na plyn, zvysi se otacky motoru trochu vic a skubne. Celkem me to zarazi, pac vsem co tak sleduju to dela naopak.
A pak druhej problemek, az se to zahreje uplne, treba po 50ti km, tak se mi zda ze to prokluzuje. Jedu si treba 100 a seslapnu plyn, otacky se zvednou treba o 500 a auto jede porad stejne rychle, nu a de citit ze trosicku tahne, ale hrozne malo.
Nu a do tretice at toho cteni neni malo. Najel sem s touhle poruchou asi 3tkm, a ted to dela jeste tohle: jedu, radi to z 2 na 3 a motor se mezi tim vytoci a proklouzne (asi spojka).
Nu a ted sem to daval jednomu borcovi co dela prej jen automaty. Tak sem zvedavej. Vymeni prej olej i s filtrama a uvidi se. Co si o tom myslite vy? Muze tohle vsechno byt olejem? nebo spojka je mrtva? nebo diferencial v tahu? Diky za mozne nazory, jak mi to spravi, tak pokusim se podelit co tomu bylo. Pokud ji neprodam s nazorem ze automat umrel a je po smrti kvuli tomu, ze se o nej byvaly majtel nestaral nebo ho znicil.
Tak cus bus a drzte palec :)
-
« Re: Manual vs. Automat
no jo no, myslím, že automat se do Eu dostat díky různým tiptronickům, autostickům a jiným sekvenčním řazení, který jsou sice více méně nepoužitelný, ale Eu zákazník slyší na to že může řadit sám a to stačí aby se rozhoupal vyzkoušet automat. To že si bude řadit sám první dva dny a pak zjistí, že na Déčko si to jenom přeci řadí samo nejléle... je věc druhá. -
« Manual vs. Automat
Pravda je presne v tom, co tady nekdo napsal: kdo nikdy automat neridil, tvrdi ze je to k nicemu. To ale muzete aplikovat na cokolov: klima, ABS, atd. Treba spousta lidi zije v predstave, ze klima je pouzitelna jen v lete a proto u nas nema smysl si ji "na par mesicu v roce" kupovat. Dalsi parta si mysli, ze v krizi dokazou bezchybe zvladnout brzdny manevr a proto nepotrebuji ABS. No a jini zase ze "udrzovat motor v optimalnim pasmu otacek" je ukol hodny Homo Sapiens Sapiens. -
« Re: Předsudky
No my co odmítáme jezdit s manuály (já jsem asi nejznámější příklad) se tomu vůbec nedivíme. Já jezdím se 4.5 V8 v automatu a s klimatizací za 10.5 litru. Mimo město na delší vzdálenosti s tempomatem se dostanu i pod 9. Ve městě jezdím za 12.5. No manuál je technologický přežitek a naštěstí i někteří EU výrobci už ani do aut manuální převodovky nedávaj, alespoň do těch lepších modelů. Já prostě nevím, protoč bych měl při řízení auta řadit nějaké rychlosti.... to bych taky za chvilku mohlo otáčet vačkou, startovat startovací klikou a nohou pumpovat benzín, protože s čerpadlem člověk necítí jak auto žije... prostě manuál nesmysl. Na automat většinou nadávaj lidi, kteří ho nikdy neřídili, ale o to mají držku plnou keců. Řídil jsme i Cadillac z roku 1960 a sice měl jen 2 rychlosti, ale přesto automat řadil krásně plynule bez rázů, i když samozřejmě ne tak rychle jako dnes... a jak se s ním nádherně jelo. -
« Předsudky
Trochu opráším téma: Mnoho lidí zavrhuje aut. převodovku pro zvýšenou spotřebu paliva. S Ford Sierra 2.0i DOHC (přes 170.000 km) jezdím s průměrem spolehlivě do 7l/100km. Pokud jedu dál (nad 200km), jdu k 6-ti litrům. A to rozhodně nejsem "brzda" provozu. Tabulkově je rozdíl u výše uvedeného auta při 90-ti kilometrové rychlosti 0,2 litry ve prospěch manuálu. A zdá se, že tento údaj je vcelku pravdivý. Bláboly "rádoby odborníků" o spotřebě o x litrů vyšší dnes již neplatí. Možná před 20-ti a více lety snad.
A díky Kraťasovi z téma Ford Sierra jsem velmi zredukoval i ztrátu přev. kapaliny. Na vině byla prodřená membrána. Jednalo se o mechanizmus "cosi" ovládající v převodovce. Do převodovky jde od membrány asi 5-6cm dlouhá tyčinka, druhá strana je pomocí hadičky spojena se sáním motoru (za klapkou). Po výměně jsem nějaký rozdíl ve funkci převodovky moc nepozoroval, ale kapalina se ztrácí výrazně méně. -
« výměna
Tak jsem si opatřil u pana Pijačina z Cartine KIT na výměnu kapaliny (filtr + o krožek + korkové těsnění). Stále jsem uvažoval o návštěvě servisu, ale tak mne nasrali, že to říkám sprostě, už do servisu s takovou blbostí nelezu (ztráta času, bez auta, velké riziko zničení či poškození, snížení životnosti, používání špinavého nekvalitního nářadí, špatné pracovní postupy...). Vše jsem si vyměnil sám a šlape to jak hodinky. Bohužel na většině pixlí s kapalinou není napsané dexron II or III, takže jsem hrábl se slovy (risknu to) po první, která se našla na benzínce 200 od domu. -
« Re: Výměna oleje v automatu
Jsem z Prahy Jížní Město, jestli jsi někde v relativně normální vzdálenosti tak si je klidně můžeme porovnat a třeba budeš chytřejší. Odpoledne mám volno a v pátek pravděpodobně taky kromě večera. Zavolej mi klidně na 603/452 495 a někde se sejdeme. -
« Výměna oleje v automatu
Mám Omegu MV6 se 4. stupňovým automatem, chci měnit olej v servisu... může nastat problém? Myslím, jaký olej se tam má dát? Chci se optat, aby mě v servise něco pak nenakecali...díky...
Může výměna oleje a filtru odstranit problém v ránách, které se někdy ozývají z automatu při pomalé jizdě při podřazení? Je zajímavé, že pokud mám zapnutý sportovní režim, je to o.k. -
« Re: Automat Mitsubishi Lancer
Teorie a praxe ...
Predem diky za odpovedi, udelal jsem to presne jak jste radili. Zahral jsem prevodovku a na merce jsem zjistil ze mam oleje tezce nad maxem. Tak jsem strikackou vytahnul trochu ven, abych byl na maxu. Bez problemu jsem pak jezdil po meste a zdalo se, ze je vsechno uz v poradku, ale rano to prislo. Skoro to nechtelo zaradit a kdyz se auto rozjelo, tak radilo hroznyma skokama. Dokonce ani nepomahalo to, ze se motor a prevodovka ohrala. Udelal jsem teda presnej opak, nalil jsem do prevodovky zpet olej a jeste jsem trochu pridal, tak ze div netrikal ven, kdyz jsem ho tam cpal. A svete div se, problem je vyresenej. Dneska rano prevodovka slapala jako hodinky i studena. Takze na merku uz kaslu a kdyz to zacne jeste delat, tak tam proste jeste doleju. Je mozny ze ji mam uz nejakou nacnutou a ze tam neco odchazi a tim ze tam dam vic oleje nez tam ma bejt, se nejak vyrovna tlak, tam kde chybi a funguje tak jak ma. Momentalne je ale problem vyresenej a to je pro me hlavni. V nejhorsim pripade mam jeste jednu prevodovku v garazi, tak udelam vymenu cely prevodovky. Dusan -
« Re: Automat Mitsubishi Lancer
ace2: Dexron II se snad už nedělá. Aspoň Castrol jej neuvádí. Ve Ford Sierra jsem měnil převodovku, a tudíž i náplň, a dával jsem Dexron III, neb figuruje v tabulce jako doporučený a navíc v celém katalogu jsem Dexron II marně hledal, takže jsem vlastně neměl jinou volbu. A u běžné čerpací stanice stejně nic jiného nemají. Trochu mi prosakuje gufero na hydrodyn. měniči, tak občas musím doplnit stav. Nové gufero je, čas bohužel nikoliv. Snad na podzim, nebo v zimě, nebo .... Musím jezdit, no! Ale stejně už bych nic s "kvedlačkou" nechtěl! To by bylo jako se vrátit k valše!!! -
« Re: Automat Mitsubishi Lancer
Dusan:
1. Chcípe motor, ne převodovka
2. Fakt tam máš dost kapaliny? Měří se s plně zahřátým - ne přehřátým - motorem, nejlíp po tom, co odněkud přijedeš volným tempem, a za běhu motoru. To, že vyletí otáčky a pak tam mrskne dvojku, nasvědčuje špatnejm tlakům, první věc je množství kapaliny do automatu, druhá nevhodná kapalina. -
« Re: Automat Mitsubishi Lancer
hmm v lepším případě to bude olejem, v horším pak pumpou a v nejhorším zadřeným pístkem někde v mozku :(
Pokud je to rok 91, tak tak bude nejspíše Dextron II, pokud jsi tam dal Dextron III tak to může, ale taky nemusí fungovat. někde III funguje v pohodě, někde začne za nějaký čas kravit a to je III teoreticky s II zpětně kompatibilní. Asi nejhlavnější problém s III je to, že III je modernější a má na starší auta ne moc dobré účinky co se týče leptání těsnění a jiných ne kovových součástí, které jsou navrženy na II, ale jak říkám někde to funguje 100% a někde to blbne. Nalej tam II a uvidíš (nezapomeň vyměnit filtr v převodovce !!! pokud ho tedy Mitsu používá) když to nepřestane... bohužel teorie končí. -
« Automat Mitsubishi Lancer
Ahoj lidi, mam problem s automatem u Mitsubishi Lancer 1,5 91. Kdyz je auto studeny, tak pri brzdeni se mu nechce podradit. Priklad, bydlim ve meste, nastartuju u baraku, odjedu bez problemu a za rohem je dej prednost. Kdyz na ni zastavim, tak se me v zime stava ze auto uplne chcipne, pokud je uz ted teplejc, tak se chvilku nic nedeje a najednou tam skoci jednicka. Kdyz zastavim jenom na chvilku, tak pri seslapnuti plynu se nic cca 1 sekundu nedeje a pak tam skoci rychlost (takze kdyz tam skoci pri trochu vytocenym motoru, tak je docela hrabani). Ale tenhle problem je jenom chvilku, cca 1 minutu az se auto trochu zahreje a pak vsechno chodi jak hodinky. Myslim si ze je to spatnym typem oleje, ze jak auto stoji a chladne, tak olej stuhne a pak ma prevodovka problem tam dostat jinou rychlost. Ten problem s razenim se nekdy stava i pri razeni z 2 na 3. Menil jsem olej v prevodovce, ale uz nevim co to bylo za typ a mam o tam dost. Co s tim poradte .. Diky Dusan :-) -
« Problémek...
Mam Omegu MV6 s 4st AUT... Dělá mi to, když jedu např 40 km, tak jak si AUT podřadí, je to docela necitlivé, prostě uslyším, jak si to zařadí, takovou menší ránu... když se rozjíždím, je to ok... teď mi dělali simerink + daly mi tam starší snímač řazení, dělalo to i před tím, trochu se to zlepšilo ale stále to není ono... -
« Re: HELP PLEASE!!!!
Tak, pásy jsou seřízené, tentokrát správně, převodovka teď řadí nádherně přesně. Bohužel, rachot a vibrace nezmizely, ale aspoň to zabírá. Za ten zbytek už patrně není zodpovědná převodovka, ale nově objevený problém - vymačkané středové uložení kardanu. Ale to už do tohoto tématu nepatří, tak to sem tahat nebudu :-) Každopádně ještě jednou díky za radu. -
« Re: HELP PLEASE!!!!
kratas: Mě se chovala převodovka podobně - při zpomalování (a pouze za tepla!) podřadila bez problémů až na dvojku, a potom při dalším zpomalování nechtěla dvojku "pustit", což se projevovalo vibrací motoru. Po demontáži jsme zjistili totálně přidřený pístek v rozvaděči (erudovaní nechť mě opraví v názvosloví). Přesněji: Jednalo se o dva pístky na sebe navazující za sebou. Po výměně převodovky mi také začala téci okolo gufera kapalina. Gufero mám, zatím není čas na opravu. Ale zpět: U Tebe bude problém spíš v těch "seřízených" brzdných pásech. Gufero s tím nemá dozajista nic společného. Takže, jak psal ace2: Zpět do servisu a "mechanik" ať nastaví původní hodnoty! Dáme řeč na srazu! -
« Re: HELP PLEASE!!!!
no já bych to hádal na to že brzdné pásy špatně brzdí a nedobrzdí za včas, tedy se musí dlouho čekat, než se to dobrzdí na adekvátní rychlost při které je možné sepnout další požadovené lamely... Tedy jenom teoreticky... co jiného by to taky mohlo být. Bych mu to hodil na hlavu... jenom doufám, že máš v servisním listě napsaný, že šteloval pásy, nebo je to tvůj známej. Jinak by tě taky mohl vyfakovat :( -
« HELP PLEASE!!!!
Pánové, poraďte. Začínám už být z těch problémů s převodovkou zoufalý. Nevím, jestli jenom já mám takovou smůlu nebo jestli má prostě evropský Ford automaty tak mizerné. Asi před půl rokem jsem po mnoha problémech měnil ve svém autě skříň (Ford Sierra 2.0i DOHC, převodovka A4LD čtyřkvalt). Všechno bylo fajn, jen mi před nedávnem začalo protékat gufero na měniči (to je prý u téhle skříně dost častá závada). Gufero jsem nechal vyměnit, servisman při té příležitosti prý i poladil brzdné pásy. Prakticky hned po odjezdu se mi ale projevil další problém. Prvně jsem si ho všiml, když jsem jel nějakých pohodových 70 - 80 km/h (na čtyřku), dojížděl jsem k ostřejší zatáčce, takže jsem zpomalil na nějakých 40, zatáčkou projel (s puštěným plynem a otáčkama někde u 1000) a znova přišlápl plyn. Místo podřazení se asi vteřinu nebo dvě ozýval jakýsi rachot, celé auto se třáslo, otáčky se plácaly pořád někde u tisíce a nejevily ochotu stoupat, teprve pak zase začalo všechno fungovat jak mělo. Jak jsem následně vysledoval, tenhle jev se projevuje jen tehdy, když se po jízdě rychlostí minimálně cca šedesát s lehkou nohou (takže vyřazeno co nejvýš) zbrzdí (před zatáčkou, přechodem, semaforem…), ale nedobrzdí do úplného zastavení. V momentě kdy se chci znovu rozjet a přidám plyn, provede auto předtím než podřadí výše popsanou prasečinu. Pokud ale zastavím úplně a pak teprve se rozjíždím znovu, všechno funguje bez problémů. Jen při dobržďování k úplnému zastavení je při rychlosti cca 10 – 20 km/h cítit krátkou ale dost výraznou vibraci, doprovázenou už zmíněným rachotem. Při plynulé jízdě, kdy se auto drží pod plynem a nedochází k situacím, při kterých by bylo třeba důrazněji zpomalovat (tzn. nechat klesnout otáčky až někam k té tisícovce), všechno funguje bez problémů. Kde by mohl být zakopaný pes? Nejprve mě napadlo, jestli není málo oleje, ale tím to není. Mohl mi něco domršit ten mechanik při výměně gufera? A co? Každopádně je trochu podezřelé, že se tenhle problém poprvé objevil až po té jeho opravě. Jestli vás něco napadá, napište mi, rád bych měl aspoň nějaký tip o co může jít, než to zas někde nechám někoho prohlížet a spravovat. -
« Re: profe mi rekni co muze bejt tohle
no sem zvedav, ale mam pocit ze servisak se s tim nebude chtit babrat a radsi mi tam vydne "novou" almaru. Tezko rict, ja osobne ted nemam bohuzel jednak cas a druhak zazemi na takovou praci. imho to je naka hovadina protoze do posledniho momentu to radilo jak vino, kapalina po 40t vypadala jak nova, a po projeti drobnym hupem to vylitlo -
« Re: profe mi rekni co muze bejt tohle
keyser: Bohužel, nemám. Radil bych ti asi tak to, co bych udělal já. Musel bych se, bohužel, vyvrátit a zase se s tím půl dne bavit. Oddělal bych vanu a přeci jen bych se tam mrknul. Sice bych asi na nic nepřišel, ale měl bych alespoň čistý svědomí. Udělal bych to jen proto, že se to podělalo naráz a hned úplně. To by taky mohla bejt třeba jenom nějaká hovadina, vypadlý táhlo, vzpříčená vložka filtru nebo tak něco. Jestliže se ale ukroutil nějakej kolík, oholily nějaký drážky, prdla hřídel nebo vyvalila gumička, je to v háji. Jak říkám, maximálně půl dne bych tomu asi pro klid duše ještě věnoval (kdybych teda, jak říkáš, neměl nic jinýho, do čeho bych skočil a jezdil dál). -
« Re: profe mi rekni co muze bejt tohle
nikde nic netece almara ma kapaliny dost, no at se k tomu vyjadri servis, to je uz na mne moc, resp nejsem na to vybavenej a nemam cas se v tom rejpat. Sere mne zakon schvalnosti, kdyz mam dve tri auta, tak vsechny jezdi, kdyz mam jen jedno tak dycky pride takova naka libovost. -
« Re: profe mi rekni co muze bejt tohle
keyser: Takže jako kdybys vyřadil na N a od tý doby už to tak zůstalo? Malej tlak a to sice z nějakýho důvodu, ovšem z jakýho, těžko říct. Ale to je jenom doměnka, víš jak je těžký to určit, když v tom autě nesedíš a nemůžeš si to sám ošahat:-( -
« profe mi rekni co muze bejt tohle
jedu si v poklidu domu, na dalnici je takovej hup co tam je uz sto let (ted o nem nedavno blili v tv, ze se tam most propada do mocalu) za ty leta uz vim jak rychle ho prejet aniz by to do neceho mlatilo takze se auto jen zhoupne, vcera se zhouplo a chovani bylo jako by prevodovka zustala kousla na "N" ko, sice kdyz menim kvalty tak se neco v ty almare deje ale vysledek porad stejnej, jako na Nko, jen na Pcko to funguje. Sem z toho jelen. -
« Otáčky
Ale motor by občas vysoký otáčky vidět měl, každá součástka v motoru po nějakým dědovi je obalená kilem karbonu a čtvrtku olejový náplně tvoří starej benzín. Pravdou je, že tyhle velký auta s automatama člověku připadnou jako že se tomu nějak brání, ale přitom stejnej třiapůllitr v šestce s manuálem si o to vytáčení prostě doslova říká. -
« prof
vidim to stejne jako ty, btw u myho auta vidim ctyritisice otacek jen kdyz specham domu po dalnici a seru si to tech 190, jinak se motam kolem ty dvojky a kickdown, nepamatuju si kdy bych ho pouzil. nejsem ten typ co ho potrebuje za kazdou cenu, a ostatne auto resp motor v nem na tyhle hratky stejne neni to pravy orechovy.
stejne tak prepinac na almare do polohy M (manual) sem prep jednou abych videl jak se na palubce rosviti M :-) a S cili sport si poustim jednou za 1/4 roku na ceste domu kdyz se chci pobavit, fakt je ze to je nejak vazany i s motormanagementem a po prepnuti na S to vsichni vcetne mne hodnoti slovy "to auto se nasere" :) -
« Re: pro tronu
no jasně, jenže je mu to fakt řadit dolů moc nechce. Vím jak to má řadit, protože Cadillac používal THM 440-T4 od 84 do 92. U Markuse se to chová jako auto kde chybí prostě kus plynu. Zatím to řeší tak že si podřadí manuálně voličem. Nicméně přichází dost podstatně o dynamiku auta, protože ta 4.5 je docela vitální. Když nad tím přemýšlím, tak nejen kick-down ale celej plyn se chová velmi dietně. Prostě to chce nějak ty lanka poštelovat. Já automatům prd rozumím, ale když nad tím tak přemýšlím, tak jsem si koupil na 440-t4 originální manuál od General Motors, tak bych nemusel být tak línej a podívat se tam :-) nicméně že by to bylo nějak srozumitelný...
[odkaz]
No jinak Profe, jestli budeš někdy v pátek večer v Praze tak se nezapomeň u nás zastavit. -
« Re: Problem automat
ace: Já nejsem zas takovej odborník. Když tak mu tam tu radu přetlumoč, já tě když tak doplním :-)) Rád na páreček vzpomínám :-) Vycházel bych z toho, kdy mu to řadí kvalty, jestli mu je to náhodou zbytečně nevytáčí. Ono lidi jsou z těch vysokootáčkovejch motorů tak nějak navyklý, talže jim to často ani nepřipadne, že už to dávno mohlo být o 2 kvalty dál. Přitom to fakt nemá cenu točit víc, než tak cca do 2 tis (pan Piačin z Cartime má fakt libový otáčkoměry). Jak říkal keyser, ten signál je důležitej, ale moje praxe mi říká, že možná stačí vyndat zbytečně tlustej kobereček na podlaze. Jinak u aut, který u mě jezdily, si moc kick-downovýho řazení neužily. Jak někde někdo zmínil, myslím lenin, tak majitelé amerik jsou pohodáři a pohodář přeci kick-down nepotřebuje. Stačí mu jen zátah motoru o poctivým objemu a pak trochu zvážit na kdy to sešlápnutí pedálu načasovat. Má to skoro stejnej účinek a auto ti přitom blahořečí. Ach jo, jak ten člověk z tý ameriky zleniví. Jezdím teď s takovým CJ5kovým jeepem, u kterýho je 5 kvaltů, spojka na lanko a řízení bez serva!!! No to je šílený, když do toho přesednu ze Suburbana. Ještě štěstí, že si dám občas takovou kulturní vložku s traktorem, takže mám stále čerstvě v paměti, že to může být i horší, tam ta spojka jde opravdu těžko :-)) -
« pro tronu
Ne nestaci, ja potrebuju vyrobce prevodovky a model a ne typ auta, nejak se mi nechce hledat po netu kdo do ty rejze co strcil. Pak se mozna svolim si nainstalovat tu silenou dosovskou aplikaci a z ni to nejak vytahnout. Ale myslim si ze udelas mnohem lip kdyz zavolas k chroustovi a zeptas se na to. Naposledy kdyz sem tam byl tak sem si vsim ze tam maj plnou velkou skrin vsech knih od ATSC (nebo ATSG ?, nevim,mam to samy v PDF na A4LD) a oni ti to reknou nebo za par drobnejch udelaj. -
« Re: Problem automat
Spatnej signal od snimace polohy plynu (byl uvolnenej nebo co) oddelal prevodovku v mem minulem aute. Prevodovka tak radila na vyssi stupne drive nez mela. Naprosta banalita pokud by se s tim zajelo do servisu vcas, coz se nestalo. Vysledek? Spaleny lamely atd. -> kompletni repase prevodovky. Nechci vas strasit, ale radsi si to dejte do poradku co nejdriv.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!