Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Ford Expedition
viliam: S expeditionem jsi udělal dobře a hlavně přestaň přemýšlet, co bys na něm měl dělat. Nejhorší je zbytečná horlivost, která ti může všechnu radost zkazit. Taky jsem Expeditiona okukoval, je to libová kára, která nepotřebuje nic. Podle ročníku i objemu tam je V8 Triton, což je nová generace amerických osmiválců s řetězovým rozvodem SOHC. S převodovkou zacházej přesně podle manuálu (doufejme, že ti ho Ivan k autu dal), to znamená z neutrálu na 1. pozici D a to je vše. Pokud máš na volicí páce tlačítko, po jehož zmáčknutí svítí oranžový nápis OD OFF, tak se do toho manuálu mrkni a dočteš se leccos zajímavýho. Ohledně toho, co má převodovka ráda, raděj zapomeň na to, co jsi slyšel. Moc by mě zajímalo, kdo konkrétně ti to říkal (já to tuším, ale rád bych si byl jistej). Rád se ho zeptám, kde takovou informaci vzal. Samozřejmě v dobrým a v naprostý pohodě, protože se už nějakej pátek známe. -
« MAXIMA
Co máš vlastně za auto? Maximu :-) Ptám se kvůli tomu oleji, protože to je docela důležitý to vědět. Dílenská příručka je základ a tej bych se držel. Jestilže jezdíš na servisní prohlídky, který jsou předepsaný, určitě se na nich dělá to, co má a není důvod si vymýšlet nic navíc. Jestliže jsi najezdil s automatem to, co píšeš, neměň nic na způsobu jeho používání. -
« Re: Ford Expedition
Tvé rozhodnutí je jistě dobré. Neslyšel jsem na tento stroy nějaké negativní reakce. Určitě je to lepší varianta SUV, než Ravky a podobné hybridy. V terénu si zastane své, ačkoliv Defender to není. Ale zase je to auto i na normální ježdění. Prostě auto, jak má být. Jinak vskoč na USmotors. cz (teda pokud tam už nejsi). Tam je pojednání o automatech a spousta zajímavých postřehů. -
« Ford Expedition
Tak jsem se vcera stal majitelem Fordu Expedition, r.v. 98, naj. 81 tis. mil, motor V8 4.6. Mate prosim nejaky reference k tomutu autu?
Je u tohoto motoru take rozvodovy remen, ktery je treba menit? Zatim jsem to totiz delal u vsech ojetin, ktere jsem si koupil. Mam provest vymenu kapaliny v prevodovce? Diky moc za Vase rady. Je to muj prvni automat, takze se s tim ucim, ale rychle jsem pochopil jak jde krasne radit plynem a prinutit auto, aby jelo tak jak ma. Jemom nejsem presvedceny, zda jezdit po meste se zapnutym OD ci ne. Prodavajici ze Simixu doporucuje za normalnich okolnosti jezdit vzdy se zapnutym OD. Take radil, ze tahle prevodovka ma rada, kdyz si alespon jednou za pul hodinu pri jizde preradi.
Doufam, ze jsem se rozhodl dobre. Potreboval jsme velke a bezpecne auto a cenove vyslo nejvyhodneji. A prodavajici mne ani moc nepresvedcoval, abych si to auto koupil. Jinak je to uzasny svezeni, je to spise pro pohodovou jizdu, ale kdyz potrebujete tak se dokaze pekne rozparadit. -
« Re: nová AT
Ace: No nevím, tak jak jsi to popsal je to spíš zlodějina než bussines:-). Tím samozřejmě nechci pana Chrousta nijak hodnotit, páč ho neznám a navíc vím, že při opravách aut je tohle běžná praxe, jen to nesmí přesáhnout určitou mez (třeba jako když mi chtěli v jednom autorizovanym servisu (Nissan to nebyl:-)) naúčtovat hodinu a čtvrt práce za přezutí čtyřech kol. Jen mě unavuje, že když nechceš bejt ojebán na každym kroku, musíš bejt pomalu odborník na všechno. Ti, kdo si třeba nechali stavět barák, asi budou vědět, o čem mluvím:-). -
« Re: nová AT
matus: Udělal na něm nový ložiska od SKF asi za šestku, práci dělal sám.
bambione: To je divný. Jestliže při dojíždění do křižovatky dá převodovka ránu, je třeba s tím začít něco dělat. A tah kupředu, který dává automat bez plynu, je prostě tak sametový, že o rvaní se brzdy s převodovkou prostě vůbec nemůže být řeč. -
« Re: nová AT
Maxima: Chroust je profík, ale i ty musíš být profík a dát hned najevo, že víš o co jde a že mu nedáš ani o korunu více. Je to business :)
No jo zhruba tu hodinku, hodinku půl. Protože automat nemá výpušťák, tak se musí sundat olejová vana převodovky, tím se vypustí olej. Pak se musí (by se měla) vyčistit, vyměnit či vyčistil filtr (záleží na typu), udělat nové těsnění vany převodovky, dát tam zpět vanu a pak jen napustit těch 8 litrů oleje do skříně, nebo kolik tam těch litrů máš. Takže ta hodinka hodinka a půl. -
« Re: nová AT
Se zpožděním díky za odpovědi na mé začátečnické otázky. Mám ještě jeden problémek: S manuálem jsem při dobržďování v koloně s klesající rychlostí automaticky zmírňoval tlak na brzdový pedál a auto tak krásně a jemně zastavilo se zcela uvolněným brzdovým pedálem a hlavně bez zavěrečného škubnutí. Teď s automatem to buď škubne, anebo se nakonec "rve" pro mě nezvykle brzda s převodovkou, která ještě trochu auto tlačí dopředu. Asi to ale chce jen trochu cviku... -
« Re: nová AT
aaa no nekecej Marauder umí věci z eBay ? :))))) a hádej kdo je kupuje, dováží, hádá se s celníkama na celnici a přes kterou kreditku ty věci asi tak procházejí... už mám obrat na eBayi asi 200.000,- kč a to nemluvím o tom, že si mi Marauder aktuálně visí 24.199 Kč protože si objednal nějaký dvě brutus autíčka na dálkové ovládání, pro představu spalovací motor o výkonu 5hp mluví asi za všechno, řekl bych že bude na pískovišti boss... :)) Teď sháníme tlumiče, protože ty jeho jsou kaput total.
No jinak si odvařil novou lamelu na spojce (kdopak jí asi kupoval) protože na ten jeho výkon a to nemluvím o Nitru (kdo pak ho asi kupovat) a o kompresoru (kdopak ho asi kupoval) je nějak moc vysokej. Tak teď si nechává dělat na zákazku lamelu spočítanou na 600hp.
Ano ICQ samozřejmě mám, na mé domací lajně o 256kbit/s by to bylo hřích nevyužívat. #148275061 -
« Re: nová AT
hmm jenže já Chrousta neznám i když sídlí 2 ulice od našeho Cadillac klubu. Právě proto že vím jaký má ceny tak tam ani nepáchnu. Je to o xichtu, když se mi zamlouváš v pohodě, když máš na prsou napráno "okraďte mě" tak to zcela jistě udělá... Vzhledem k tomu, že jsem si už jednou naběhnul takhle u ACS servisu a skončilo to velmi nepěkně co se týče výše účtu, tak zásadně dávám auto jen do rukou klubu, nebo na složitější věci jako byla výměna kuláků a tlumičů do Rover Servisu kde to má zaháčkovaný Marauder a nutno říci, že dobře, protože svou práci udělali velmi dobře. -
« Re: nová AT
no ten mě napadl taky, jenže známe Chrousta.. Přijede tam Maxima vyjukanej z první výměny oleje ve skříni a co udělá CHroust.... Udělá obkládačku a pak nám bude Maximá sípat že nikdy za
a) netušil, že je v automatu 25 litrů oleje
b) že do japonský kár se dává speciální ATF, ale že je to on, tak mu ho Chroust sehnal jen za 724 Kč/litr (pochopitelně bez dípíejč)
c) a že by si měl hned nechat vyměnit lamely, protože tyhle jsou už na dojetí a že mu udělá spešl Mikuláškou cenu za 60 tis Kč, protože je mu to auto sympatický.
d) jsem si chtěl vymyslet něco staršně hroznýho, ale Maxima je kámoš a to se prostě nedělá...
Takže pokud je nováček tam tam asi ne... Prostě kompletní dílna od "Snap-on" pár mega stojí... a někde se na to vzít musí. -
« Re: nová AT
Maxima: Ne OD nevypínej. Ano jistě asi se teoreticky více namáhá převodovka než bez OD, ale to je jako jezdit v autě a nepoužívat jiný rychlostní stupeň než jedna, protože řazením se převodovka ničí.... jezdi na OD. D jen když něco táhneš, či jedeš do nebo z kopce. Jinak nad tím nepřemýšlej.
Olej se mění a ti co říkají, že ne jsou hlupáci. Olej v motoru taky neměníš až se začne motor zadírat že jo... Ke všemu pokud je ATF krásně červené, či jemně hnědé je riziko rovno 0. Ono si vybrat teoreticky zda jezdit s automatem dalších já nevím 50 tis km a chlácholit se tím, že fungovala ještě 50 tis než začala dělat problémy než vyměnit olej a jezdit až do konce životnosti auta. Olej vyměň ATF stojí 150 Kč litr a sada kde je filtr a těsnění stojí kolem litru + -. Jinak teoreticky automat vlastně nepoužívá olej, ale převodovou kapalinu což je ATF. Rozdíl je v tom, že ATF nemaže, ale vytváří vhodný tlak pro funkci automatu což v praxi znamená, že teoreticky může být náplň doživotní, protože se ATF neznehodnucuje. Reálný život však ukazuje, že změny teplot a postupné opotřebovávání mohou v ATF zanechat nečistoty, které mohou být zdrojem potencionálních problémů, zvláště v přepouštěcících kanálkách mozku automatu. Výměnou se člověk sychruje ne že by zadřel převodovku, což vlastně ani nejde, ale zaručuje čistotu převodové kapaliny a tím i vnitřní čistotu automatu.
Je dobré měnit pravidelně a olej v těch automatech které jsou používány často v městském provozu (taxi atp.), nebo které jsou používán k tažení. U těchto automatů dochází k přehřívání převodové kapaliny a její znehodnocování a samozřejmě znehodnocování lamel, které poté uvolňují žmolky a mají tendenci zustávat tam, kde by zustávat neměli.
Takže resume na konec: Ano vyměnit a nebát se vlka nic, neb není důvod. Automat není magická skříňka o které se vedou horlivé diskuse na universitní půdě. Ale zařízení jako každé jiné :) -
« Re: nová AT
Jezdím furt na D, tak praví i návod. Vážně mám ve městě vypínat O/D? Vlastně jsem jinej režim než D použil jen v horách při prudkym výjezdu i sjezdu. Jo a ještě ten režim s vločkou je na sníh fajn. Zato „sport“ mi přijde zbytečnej, když chci, odřadím to plynem a sport se aktivuje sám. Taky by mě zajímalo, jak je to teda s ATF. V dílenský příručce píšou neměnit. V autorizovanym servisu se jim do toho vůbec nechtělo, pak jsem mluvil s chlápkem, na kterýho mi dali číslo v SIMIXu jako že dělá automaty, a ten se taky kroutil, že když už to má najeto 130000 (teď už 150000) na jednu náplň, tak není jasný, co ta výměna s převodovkou udělá. To samý mi říkal člověk, kterej kámošovi repasoval automat u XM. Selskej rozum mi říká vyměnit, ale on to nikdo nechce udělat. Tak nevím a jezdím a uklidňuju se tím že je ATF krásně červená, bez zákalu a nesmrdí:-) -
« Re: nová AT
tak tak, automat není elektrické auto na pouti. Řadí se plynem, když se člověk naučí zacházet s plynem, tak se zesynchronizuje krásně s převodovkou a již člověk ví co má udělat aby řadila tak jak chce, kolik je možné přidat maximálního plynu bez podřazení, kdy naopak podřadit, jak si zařadit vyšší rychlostní stupeň a to vše jen pedálem plynu, no není to ideál :-) tak proč to stále někteří nechápou ... -
« Re: nová AT
prof: Ten kočár je tátovo, jezdí s ním křížem krážem napříč republikou a pochybuju, že by tam chtěl dávat něco jinýho než [D] :o)
Zpřevodovanej je extrémně do rychla, takže dvojku řadí při 70ti, trojku dává ve 140ti, čtyřku nevím, nikdy jsem nehonil auta rychlostma přes dvěstě, to je jediný, na co jsem nikdy nebyl. Imponuje mi zrychlení, zvuk motoru a průjezdy zatáčkama.
I když se sedmou je učiněná pohoda valit to kolem 180 když je trošku prázdnější dálnice, je to fajn cestovní rychlost, ubíhá to a je to v pohodě.
Další věc je, že každej se po čase naučí tou nohou v podstatě mimoděk dávat automatu impulzy, co má dělat, můžu třeba povolit plyn, on přeřadí trojku a potom zase přišlápnout, ale on už nepodřadí a já jedu za míň a s menším hlukem. Nebo pomalu přidávám a on mi podrží dvojku dlouho a až když povolím, tak tam trojku dá. Osobně se mi líbí, jak automat funguje a jestli prodám to svý, tak příští auto asi automat bude, i když jsme zatím všechny doma museli repasovat :o) -
« Re: nová AT
RB: Já jsem to taky porovnával a spotřeba mi stoupla o litr, ale nejsou to údaje z počítače, jen jsem to změřil tankováním, takže + - autobus a když prostě vyjedu víckrát ven, hned to bude jinačí, než když budu poskakovat po městě. Zařídil jsem se podle toho a jednoduše když courám jen po městě, tak tam mám 3 a už mě nemrzí, že mě tam na 3-5 místech spadl rychloběh zcela zbytečně. Jakmile ale jedu ven a je alespoň trochu volno, tak dám D a neřeším nic. Většinou jsou ale ty cesty poslední dobou tak ucpaný, že se i mimo město couráš, jako bys jel vyhlídkovou projížďku centrem, takže ten rychloběh tam je fakt jen pro parádu. Jak jsem uváděl, je to hlavně o trochu šetrným zacházení a neměl by nastat nějakej problém i kdyby tam nic jinýho než D řadit nešlo. Záleží taky na zpřevodování, protože mám pocit, že evropský pekáče jsou víc do tahu, zatímco americký krámy jsou spíš do rychla. Proto např. způsob zacházení, který byl psán především pro USMOTORS a tedy lidi, který jezdí klasickými amerikami, téměř není možné aplikovat u takového Voyageru, který se na 3 točí zbytečně moc. Zajímalo by mě, jestli je rozdíl v odstupňování převodovky mezi Voyagerem vyrobeným v Rakousku pro Evropu a Voyagerem vyrobeným v Americe pro tamější trh. Vím, že kdesi jsem četl, že pro Evropu je tvrdší pérování. V tom celým je asi zakopanej pes. U evropských aut to je prostě jinak. U amerik, který jsou stavěný na jinačí charakter provozu, především mnohem častější dlouhý úseky ustálenou rychlostí, je prostě vhodný trochu nad tím řazením zauvažovat a tý skříni odlevit podle toho pojednání. Proto asi tvůj evropskej kočár dostal takovou žízeň, protože zařazenou 3 pochopil asi jako pobídku k mrštnějšímu pohybu. Ale je prima, když to lze takhle odzkoušet. -
« Re: nová AT
Tak jsem vyzkoušel po profově článku o složitosti používání D-čka pravdivost takového zacházení. Dosud jsem prostě nastartoval, prdnul tam D a jel, zastavil, dal P a vystoupil. Teď jsem udělal test poprvé se zařazeným [D] a podruhé se zařazeným režimem [3] .
Vynuloval jsem tedy cestovní kompjůtr a udělal 2x stejnou trasu po městských okruzích i středem města s plně zahřátým motorem, se stejnými měrami zrychlení a stejnou maximální rychlostí na delších úsecích (80 km/h). Výsledkem je, že spotřeba po městě stoupla ze 13.2 na 15.7 litrů na sto! Budiž mi to tedy slabou útěchou v tom, že skříň déle vydrží. O kolik? Vyzkouším to znovu až bude skříň po repasi zdravá a zkusím ještě ve sportovním režimu (řadí ve vyšších otáčkách, do trojky max.), ale už teď o tom pochybuju :o/
A ještě něco: Pokud by to celé měla být taková věda a nebude to jen o [D] a jedu, mám pocit, že asi ve svým do smrti budu řadit :o) Nebo jsou ty evropský a emerický automaty tak jiný? To si nemyslím. -
« Re: nová AT
bambi: Vše je OK, jen pro doplnění: Já jsem se ruční brzdu fakt naučil dávat raději vždy přesně tak, jak popisuje Mitsi, protože tím zajistíš její funkčnost :-). Máš sice nové auto, ale pokud ji 4 roky nepoužiješ, je velmi pravděpodobné, že po tak dlouhé době některý z jejích mechanizmů zalehne a tudíž nemusí fungovat tak, jak má. Jak píše ace, nejobvyklejší je, že ji sice urveš a zabrzdíš, ale odbrzdit ji bude muset mechanik tvého autoservisu. To chvění jsou jen vibrace motoru, který běží v jiném režimu a tedy i jeho zátěž, kterou představuje zařazení, se projevuje jinak, než při provozní teplotě. -
« Re: nová AT
Jasně to se právě stává. Při "P" se obrazně řečeno do sebe zakousnou "dvě železa" tedy čím prudší kopec (a čím těžší auto) tím na ně působí vyšší síla a opravdu se může stát, že "P" nejde vyřadit, protože je tlak na zámek příliš vysoký. Vesměs stačí vyvinout na volič vyšší sílu, nebo pohoupnout auto. Péčko nakonec vyskočí za nelibě znějícího zvuku nesvědčí o dobrém zacházení z převodovkou. Typicky se ozve docela hlasitá rána :-) Proto jsem psal, že ruční brzda a až po zatažení ruční brzdy zařadit Péčko. Jinak záleží auto od auta. U starých to fakt nešlo vyřadit, tedy spíš hodně špatně, a u alespoň trochu modernějších, to jde trošku ztuha, ale v pohodě, popřípadě to jde uplně normálně, ale o ránu z převodovky není ušetřeno ani to nejmodernější auto :-)
Jinak kdy ruční brzdu dávat a kdy ne, záleží na odhadu řidiče, nikdo ruční brzdu nedal ani nepamatuje a pak když jí potřebuje tak se zasekne :-) což je ale, mimochodem ten častější případ, protože málokdy se parkuje z nějakého svahu. No a ti ostatní na to po pár ranách z útrob auta příjdou vlastní dedukcí... jako já :-) -
"-- skrytý --" 28.11.03 16:55
« Re: nová AT
To ace2: Diky, na 99% vycerpavajici popis! Jen bych doporucil (to zbyvajici 1%) zatahnout za rucni brzdu pred zarazenim "P" vzdy, kdyz zrovna auto nestoji na temer idealni rovine. Mne se totiz stalo, ze jsem na to jednou zapomnel, a pak jsem to "P" nemohl "vyrvat" (auto "stalo na koliku v prevodovce"), tj. preradit na cokoli jineho. -
« Re: nová AT
bambione: ano je většina toho je na www.usmotors.cz hned první článek.
Jinak v rychlosti. Zámek na poloze "P" je definitivní a nemůže se za žádných okolností auto pohybovat. Což je rozdíl o proti manuálu, kde i při zařazený rychlosti může auto odskákat do nejbližšího stromu. Z čehož vyplývá, že "P" se musí řadit jen pokud je auto v naprostém klidu!!!
Ruční brzda se používá, pokud je auto v prudkém kopci. Nejde o to, že by se auto rozjelo, na "P" to se skutečně nerozjede, ale jde o to, že když dáš "P" a pustíš brzdu auto se zhoupne a tím necháš celou váhu auta stát na převodovce, což jak uznáš není z dlouhodobého hlediska žádoucí. Takže parkuješ-li v prudkém kopci, nebo kopci všeobecně, zastavíš, zatáhneš ruční brzdu a až pak zařadíš "P", tím zajistíš, že auto bude stát na brzdě a ne na převodovce.
Program N je program, který je skutečně na nic. Já osobně ho používám, jen když jsem v myčce, která vede auto po pásu a nechci vypnout motor, tim zajístíš se auto nikam samo nepojede a kola se budou volně točit, což je rozdíl od polohy "P". Jinak si odvykni řadit, třeba z dlouhého kopce "N" s tím, že "ušetříš" palivo. Na program "N" má převodovka nižší tlak oleje a při jízdě na "N" dochází k přehřívání olejové náplně převodovky a tím destrukci lamel. taky zapomeň na nějaké "N" když stojíš na přejezdu, jen frkni "P" a máš jistotu že auto nikam samovolně cestovat nebude. A jinak zapoměň, že se řadí "N" na křižovatkách když čekáš na červenou, nikdy to nedělej, pěkně tam nech "D" a způsobně drž brzdu. Převodovka je na to konstruována, naopak není konstruováná na neustále řazení z "N" na "D".
Ty vibrace bych řekl, že jsou v pořádku. V první řadě je motor studený, což je samo o sobě prvek vytvářející vibrace motoru a co je hlavní, na nerychlostních stupních, tedy "P" a "N" jsou odlišné otáčky motoru, než na rychlostních, takže mírné vibrace a nevibrace může způsobit právě rozdílná rychlost chodu motoru. Pokud je to jen jemné je to zcela v pořádku.
Program Snow, převede převodovku do řekněmě "opatrného režimu" rozdíl je v tom, že řadí až od druhého rychlostního stupně, tedy ignoruje jedničku. A to pro zamezení prudkého přenosu síly na kola a tedy tímto činem zvyšuje při rozjezdu trakci, dále řadí vyšší rychlostní stupně co nejdříve ve velmi nizkých otáčkách, tedy snaží se předejít vytáčení motoru a tím opět eventuální ztrátě adheze kol. Pokuď je tvé auto vybaveno elektronickým plynem, je pravděpodobné, že i jinak nastaví citlivost plynového pedálu, tedy bude potřeba více šlapan na plyn - delší chod pedálu. Též pro zajištění lepší citlivosti při řízení na kluzkém povrchu. Jinak pokud jedeš po sněhu, je lepší si tzv. "zamknout" jiný rychlostí program než "D", podle obtížnosti podmínek můžeš zamknout "3", "2", "1" číslo vždy znamená jaký rychlostní stupeň bude řadit jako poslední, tedy při zamknutý "2" pojedeš maximálně na dvojku. Čím nižší rychlostní program tím je též vyšší brzdný účinek motoru, jak jsi zjistil na "D" nebrzdí auto takřka vůbec motorem, ale dáš-li "1" bude brzdný učinek velmi intenzivní, vhodné pro sjíždění prudkých kopců se sněhem.
Jak je vidět o proti všeobecným fámám, že automat je pro blbce, to zase až tak zcela jednoduchý není a je i u automaut potřeba znát určitá pravidla a způsoby. Tedy máš-li jakoukoliv otázku zeptej se, lepší je se ptát než pak nadávat na nespolehlivost automatu. -
« nová AT
Zdravím všechny automatické převodovky. Neboť jsem si koupil nové auto s AT, s kterou mám jen asi měsíční zkušenost před X lety, prosím o pár rad k otázkám, které příručka neřeší.
1) Jak moc věřit západce na převodovce při poloze P - tj. jak moc kdo používáte ruční brzdu?
2) Jak moc používáte polohu N - nikdy, před staženými závorami, anebo i na křižovatce při červené?
3) Když je auto ráno studené, začne se při zařazení D docela chvět a trochu víc vrčet.
Postupně to během deseti, dvaceti sekund zmizí a zůstane jen drobné chvění citelné rukou na volantu při zařazeném D a noze na brzdě. Je to normální? Je fakt, že auto je jinak samo o sobě hodně tiché a jak je nové, tak člověk všechno víc sleduje...
4) Co vlastní přesně dělá tlačítko/program SNOW? Měkčí řazení?
Díky za případné odpovědi... -
« Re: a je to v haji
RB: No tak to ji asi musíte vyhodit. Když už v ní jsou železný špony, tak je to skoro zdravý na úplnou výměnu a nebo ji udělat naprosto od základu, to znamená i rozpíchnout měnič. Takže asi vyměnit za jinou včetně měniče. Nemám představu, co to stojí. -
« Re: a je to v haji
prof: Myslím, že se to z drobných invektiv sneslo zpátky k věci, a tak můžu debatovat dál. Byli bychom asi neskuteční pohodáři, kdybychom tu do sebe občas nešťouchli :o)
Kdyby to v tý sedmě nebyla už čtvrtá várka ATF a nevyndavaly se odtud už dva filtry a magnety plné pilin a stav se stále přes to všechno nezhoršoval, byli bychom i nadále optimisty a odpustili jí i to, že se buď ráno musí nechat pět minut blafat na ručku v [D] a nebo začne řadit dvojku a vejš až po třech kilometrech jízdy na jedničku tak 20 km/h :o)
Kluk, co tady s jednou stejnou sedmou najezdil 710 tisíc km převážně s károu a dalším autem na ní a s dalšíma ještě spousty km, tak s tím jsem se dneska vezl jeho 750i. Musím říct, že je to kus stroje a zhruba odpovídá mojí představě kultury cestování. Má omezovač pryč, a tak se celkem dobře poslouchaly story o tom, jak musel chlapík s S6tkou za dva milióny na dálnici do pravýho na problik, protože za ním se žene stará utahaná sedma za sto litrů :o)
A teď k věci, ten kluk mi řekl, že ta převodovka (ZF4HP22) je konstruovaná běžně na 350-400 tis. km a že na tý sedmě, za kterou odtahal spoustu aut, měnil za 550 tisících km dvě, a to už použitý. Proto se domnívám, že prostě nedostala údržbu, jakou měla, když je v * při 260ti. -
« Re: a je to v haji
RB, lenin: Však já už nic neříkám. Jenom chci podotknout, že se není co divit, že ten olej po výměně stále smrdí, protože výměnou nějakých 4 litrů nelze obměnit obsah celý, tedy zhruba 11 litrů. Už nechci o rozjezdu debatovat, myslím, že jsme si toho řekli až dost :) -
« Re: a je to v haji
prof: Jestli se podíváš na ten úplně první příspěvek, psal jsem, že je to zbytečný, ale jestli to chce mermomocí stáhnout o nějaké desetinky, tak tohle funguje.
Voy měl normální problémy, které Voy po 200 tisících km s převodovkou mívá a pak to čtrnáctkrát dělal Doležal z LEVELu, takže no comment. V sedmě někdo nechal sto tisíc starej olej, takže teď když se tam dá novej, tak je po 3000 km spálenej a po ránu to neřadí. Ty piliny ve filtru a na magnetu bych ti nepřál vidět. Když ale dotyčnej auto prodával, olej byl vyměněnej a krásně červenej :o/
Na obhajobu tvojeho názoru můžu říct, že ve středu se mi odhalil důvod dlouhodobější vibrace v mým autě s MANUÁLNÍ převodovkou. Když jsem jel z Phy a podřadil jsem na 4ku asi ve 100 km/h, začly tam jít jakoby zuby. Výsledek je, že lousklo jedno ložisko. Z tohoto pohledu jsme asi rodina ničitelů převodovek, i když nevím, co ty převodovky k tomu vede, tohle byla zrovna jedna z nejpohodovějších cest, při který auto opravdu odpočívalo, 140 km/h maximálka snad hovoří za vše. To je ode mě na rovinu. -
« Re: a je to v haji
RB: To je divný, proč váš Voy i sedma mají problém s automatem... Nezkoušel jsi s nima náhodou zrychlení podle návodu renomovanejch časopisů ? Já se snažím, aby každej, kdo si automat pořídí, měl s automatem jen ty nejlepší zkušenosti. Na to je jedině jeden návod: zacházet s ním rozumě a normálně. Pokud budu lidem nabízet způsoby, který vedou k likvidaci skříní, potom budu za blbce u lidí, co tomu rozumí a ty, kteří se podle toho zařídí na automat zanevřou dosmrti. -
« Re: a je to v haji
kdyz uz se tu bavite o tom rozjizdeni, tak byste mi mohl nekdo vysvetlit pojem typu 2400 stall (misto 2400 si dosadte klidne neco jineho). moje zkusenosti z 1/4 mile jsou takove, ze kdyz si na startu podrzim brzdu a plynem dostanu otacky mirne nad tisicovku (nad 1500 uz zacina podkluzovat kolo i s brzdou, tak vic nemuzu :), tak je rozjezd opravdu rychlejsi. minimalne se dostanu bliz k max kroutaku, nez kdyz jsem startoval tak, ze otacky kolem 600 a na zelenou teprve slapnout na plyn. -
« Re: a je to v haji
Milhauzz: S repasí automatu bych u nás šel asi k jedinému člověku. Myslel jsem si, že jsou honilové jen tady, ale když toho ten kluk měl opravdu moc a jeli jsme do FM na sraz amerik, řekl si, že by mu člověk z Ostravy, co to dělá, mohl pomoct. Když jsme jeli ze srazu a vrátili se do Ostravy pro hotovou převodovku, spustil své honilské: "Ty o-kroužky byly úplně netknutý a spojky na trojce a čtyřce jsem neměnil, byly taky v pohodě.", načež mu podával zbytek sady v kyblíku. Známý mu to odkejval, řekl hm, hm, díky nashle. Nasedli jsme do auta a on spustil: "Ten čů..k, takhle se u nás spravujou převodovky, jak může pak někdo chtít automat, * jeden! Celý rozebrat a sestavit znovu, to jsem si pomohl!". No, nadával jak divej. Takže takhle u nás většina lidí spravuje převodovky, u nás v ČB třeba firma LEVEL. -
« Re: a je to v haji
prof: S tím zamknutím máš pravdu, použil jsem asi špatné slovo. Chtěl jsem říct, že pokud se zadní kola nepustí silnice a nezačnou se točit, že u každýho automatu existujou určitý otáčky, na kterejch se na brzdě s plynem usadí a vejš už netočí. Jinak vesměs nechápu debatu o brzdění, na to je brzdový pedál u manuálu i u automatu a nic víc bych o tom neřekl. Jinak jsem mluvil o věci, kterou jsem dělal jak s Voyagerem, tak se sedmou v automatu a jsem tedy tímto rád, že nevím, o čem mluvím, s automatem jsem nikdy nejel, ani babičku jsem nečet... :o) -
« Re: a je to v haji
To Milhauzz: Tihle experti z Chuchle mi opravovali automat u Scorpia. Stálo to 25 tisíc a tomu co to odemě koupil se to za 5 měsíců vysypalo znovu a chtěl po mě peníze :-) Nic jsem mu samozřejmě nedal a oni se bránili, že určitě odešlo něco jiného a že záruka na opravu nepřipadá v úvahu. Vzhledem k tomu že nešla zařadit zpátečka, stejně jako při předchozí opravě, tak jsem si jist že to byla odfláknutá práce. Bránili se tím, že Forďácké převodovky jsou největší * jaký znají. V tom s nimi celkem souhlasím, ale nic to němění na skutečnosti, že jejich práce je ještě větší *.
-
« Re: Zrychleni / zpomaleni
No jasne, ja tim brzdenim myslel, treba v krizovce - pri smyku, kdy potrebujes, aby se kola uplne volne protacely a nebrzdily ani nebyly v zaberu. Pri bezne jizde s automatem se samozrejme jen slapne na brzdu a stoji se na ni klidne az do uplneho zastaveni. Pri opetovnem rozjideni se jen slapne o pedal vedle - na plyn. :-) OK, nenapadlo me, ze puvodni otazka je natolik nezaludna. -
« Re: Zrychleni / zpomaleni
gergi: on paranek chtěl jenom vědět, co má dělat, když přijede na křižovatku a chce zabrzdit. No tak mu tady nikdo nechtěl popisovat zcela normální věc, že u automatu se nemusí o nic starat, jenom o tu brzdu. Od toho je to automat, aby se o to automaticky postaral. Je to jako koně Hijé = páka na D, prr = brzda, no a když chce zastavit, tak dá P a vypne motor = zatočí takovou kličkou vedle kozlíku, kterou zabrzdí dřevěnýma špalkama o obruče na kolech, pověsí kobyle na krk pytel se žrádlem a jde pryč. Jinak jsi příspěvkem názorně předvedl, jaký mohou být důsledky toho, když v tomto případě RB chce o něčem mluvit a dohromady se buď neví o čem a nebo při tom používá jiný výrazy, než ty správný. Samozřejmě, že měnič "zamyká" u trojky a čtyřky a mluvit o tom v souvislosti s rozjezdem je tak trochu mimo. No a paranek se tak dlouho ptal, až tě skoro zmátl a začal bys přemýšlet o tom, jestli náhodou není výhodný při brždění s automatem vyřazovat (což je jinak úplná hovadina). Prostě to chce osvětu a nic jinýho než osvětu, jinak se lidi budou automatů bát na věky :-)) -
« Zrychleni / zpomaleni
K puvodnimu dotazu. Rozjezd - trik s pridanim plynu pod brzdou jsem fakt nezkousel. Prijde mi, ze i tak se mi auto s automatem rozjizdi o dost rychleji nez auta s manualem - za predpokladu, ze na krizovatce necham zarazene (D). Zamykani HDM na 1 mebo 2 bych si ale dovolil dost zpochybnit. Pokud vim, vestina aut ma zamek HDM jen na 4 (OD), nektera (treba moje :-) na 3 a 4. Brzdeni jako s brzdou a spojkou: no napada me snad jen dupnout na brzdu a hodit tam rychle pakou N (neutral). Pak by se to melo chovat stejne, jako auto s manualem se zmacknutou spojkou. -
matuS 16.11.03 13:02
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
to je samozrejme, ten clanok medzi sedackou a volantom je stale velmi dolezity :-)
spominane merania robia casopisy, a kedze to robia profesionalni vodici, pre porovnavacky do casopisu to ma podla mna dostatocnu objektivnu hodnotu - 0-100km/h ani nie (to sa robi skor pre zaujimavost), lebo tam spravi vela sprevodovanie, ale 1/4mila je objektivny ukazovatel vykonu auta. -
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
matuS: Právě. Tyhle měření se dělají kvůli tomu, aby se mohly do údajů napsat co nejlepší časy. Pak si někdo koupí auto právě z důvodu, že si přečetl ten údaj o zrychlení a stejně ho pak na křižovatce "udělá" floutek s nějakou popelnicí, protože s ní jednoduše umí zacházet. -
matuS 15.11.03 12:32
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
prof, ake merania mas na mysli? 0-100km/h?
jednoduche to nieje. meracie pristroje su klasicke, t.j. je tam optika na dverach, v spojeni s pocitacom to presne odrata cas od rozbehu po 100km/h, zvacsa sa 0-100 zmera popri merani casu na 1/4 milu (niekedy aj pevny kilometer, to sa ale casto nerobi)
nikdy som o tom necital, ale predpokladam ze vacsinou pouzivaju aj launch software, kde si nastavis startovacie otacky, takze pocas celeho merania sa sustredis len na spojku a preradovanie rychlosti (cely cas drzis akcelerator na plno, on sam drzi startovacie otacky a pocas preradovania zabezpeci pokles otacok iba o par sto, aby motor bol stale v zabere)
samotny vodici o merani povedali, ze by to nechceli robit na vlastnom aute. spojka dostane uzasne zabrat - niektore auta maju najlepsi zaber pri pri max otackach uz pri starte, napr impreza, takze tam je velmi narocne aby spojka moc neklzala, lebo potom sa prehreje a zasa ked klze len troska, tak to zadusis a nemas pozadovane zrychlenie. rychlosti tam kopu maximalne rychlo a pri vysokych otackach....a samozrejme nemeria sa raz. -
matuS 15.11.03 12:17
« Re: dodatek
rbaron> to je v poriadku, len povedat ze je to prave zabehnute auto je dost nadnesene, kedze je uz v polovici rozumnej zivotnosti.
btw nepozeral si predvcerom DSF Motorvision? Predstavovali 6tku a pri tej prilezitosti ukazali aj to co mas ty (635 CSI?) boli tam v nadhernom stave.... -
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
RB: To by mě teda zajímalo, kam se poděl ten příspěvek, kterej jsem ti sem poslal. Asi ho sežral Trojský kůň :-) No nevadí. Chtěl jsem, jestli bys neposlal nějakej odkaz na ty postupy měření nějakejch těch testerů renomovanejch časopisů, protože jsem o tom nikde neslyšel a rád bych se teda poučil, abych náhodou nějakýmu rakeťákovi s manuálem nezacláněl při startu :-) Jestli ti to připadá, že machruju, tak teda sorry. Obvykle tenhle tón volím velmi opatrně a to tehdy, když mám pocit, že někdo chce mermomocí něco vysvětlit a když k tomu nemá dost materiálu, tak začne fantazírovat, aby jaksi měl svý tvrzení o co o opřít. Říká se tomu machrování - vida, to je náhoda! :-) Po přečtení těchto tvých vět "...a měnič se zamkne v určitých otáčkách motoru... (tady fakt mluvíš o rozjezdu?), ...na první rychlostní stupeň je tam skutečně proti manuálu největší prodleva..., ... když je v automatice olej dohněda a smrdí spáleninou, je lepší to tak nechat..." no a na závěr ještě jednou "...na jedničku ty automaty pekelně prokluzujou než to trochu zabere." se za to ale na mě nesmíš zlobit a "zkus si je přečíst, jestli nejsou nějaký divný" :-))) Jinak se na to už vyserem, protože já zase nevím, jak vypadá nová řada 5. Fakt jsem to ještě nikde neviděl, ani na orázku. -
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
lenin: To jsem fakt nechtěl, aby to vyznělo takhle. Jenom prostě s určitostí vím, že to podržení automatu na brzdě sníží ten čas na sto, na kterej se tady někdo ptal. Do toho přijde prof a v ležérním tempu mi naznačí, co to tady zase kvákám za blbosti a na závěr tak trochu samoúčelně zamachruje tím, že se mu protáčí kola jako nic. Zkus si to přečíst, jestli to taky nebylo tak trochu divný. -
« to: maxima
Přesně tak, některý otázky tady jsou fakt hodně intelignetní :-)))) Jak by chtěl u automatu jinak brzdit než brzdou?? Napadaj mě jedině tři možnosti: o strom, vyhoditz auta kotvu a přimontovat si k tomu padák jako ke stíhačce :-)))))) checht....
to: paranek - prostě zapomeň na spojku.... -
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
Když jsme se naposledy potkali na Hluboký tak jsem nebyl zrovna moc vysmátej, řešíc nepojízdný auto 350 km od domova:-(((
Má invektiva vůči todě pochází jen z toho, že Tě znám jako pohodovýho borce a tady mi připadáš tak nějak hustej. -
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
prof: Ještě jednou k tomu rozjezdu. Myslím, že je to rok zpátky, cos tady říkal, že Caprice s pětilitrem při rozjezdu ani nehvízdne a že se divíš, jak to dělaj v těch filmech. Z tvejch aut myslím umí hezky prokluzovat gumy o asfalt v Impalle a v Corvette. O zbytku prostě silně pochybuju a lenin tomu říká prudění. Jsem teda vážně nerad, když vás tu vyvádím z harmonie, ale myslel jsem, že si můžeme říct věci na rovinu :o/
lenin: Se scorpiakem jsem se zkoušel normálně bavit, ale ono to moc nešlo. Bylo to o tom, že mi někdo vykládá, jakej mám sráč přestože v něm v životě nejel, a to mi vadilo. Už jsem toho taky nechal a do příslušných témat měsíc ani nenakouk. A na sraz doufám přijedu hned jak to bude možný a taky doufám, že si tam konečně taky budu moct vylejt hlavu a bejt tak vysmátej jako lenin obyčejně bejvá :o) -
matuS 13.11.03 23:38
« Re: dodatek
150tisic, zabehnute auto? :)) to je akurat utecha pre toho kto to auto kupi.
najme na nasich cestach sa taketo auto zacne postupne sypat, a to ani nehovorim, ze by mali byt kupene nove vsetky 4 kotuce, tlmice atd atd... nebavme sa o motore, dnes uz kazdy motor prezije auto. -
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
lenin: Já jsem na srazy přestat nejezdil ani neprudím, jenom de o rychlejší start z křižovatky, nic víc. Naprosto stejně to dělaj u testů zrychlení 0-100 v testech renomovaných časopisů, jinak bychom tu dneska stáli před rozdíly pěti sekund mezi manuálem a automatem a byly by to jenom další karty do ruky odpůrcům. -
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
prof: Aha, takže jsi to ještě nikdy nezkoušel a chceš mě o tom poučovat, když já už mám přesně vypozorovaný, co to dělá? Právě na jedničku ty automaty pekelně prokluzujou než to trochu zabere a způsobujou to horší zrychlení. V žádném jiném režimu nemůžu automatu nic vyčítat. -
« Re: dodatek
ace2: Zrovna 100, 200 a tahle celá řada mi připadnou jako dost fortelní auta starý poctivý konstrukce. Na to, jak s nima většina majitelů zachází a co maj najeto, je obdivuhodný, že jich ještě tolik vídáme na silnicích, i když k hezkýmu pohledu to už dneska má dost daleko... -
« Re: dodatek
ale pánové, zvláště nové AUDI jsou sráči, sorry ale jinak to říct nejde. A to jak technika tak i služby. Je to pseudo luxusní značka, kde je maximálně tak luxusní cena. Stále mi vrtá hlavou kde že je ten náskok díky technice :))) stále jsem na žádnej nepřišel :-) No a zrovna ty automaty... aktuálně má Audi nejhorší automaty v této cenové třídě. A to říkám jako člověk co jezdí výhradně s automaty a tedy se považuju člověka v tomto znalého.