Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: vymena naplne
no mám pocit, že spíš mluvil o výměně motorového oleje... v automatu se fakt olej každých 3.000 mil nemění... není totiž potřeba, už z toho důvodů, že ta náplň vlastně není ani olej. ATF v automatu nemá za úkol něco mazat, ale vytvářet tlak což je hlavní funkce a druhotná funkce je odvod teploty. Ve starších automatech by se mělo ATF měnit, řekněme každých 40-60 tis km, dle zatížení. A v moderních kde je tzv "doživotní náplň" by se mělo ATF měnit asi každých 150.000 km -
« vymena naplne
v USA stoji vymena naplne do 100 usd a to je vypusteni,vycisteni [nevim jak presne],nova napln a konecny test, dival jsem se na ne, jak mi to delali,vse pres pocitac,celkem ten stroj musi stat dost penez, aspon co jsem slysel tak prave to procisteni od vsech zbytku a usazenin je tady nejdulezitejsi faze a maji to dobre zmaknute, jinak pro zajimavost olej meni kazdych 3000 mil a vetsinou vam taky podle vzorku naplne z aut. pr. zjisti kolik jeste s ni najedete, je to hlavne dobre ,kdyz kupujete starsi auto -
« Re: to Nobody
To neblazni, zkus se zeptat tady ve foru a nebo na autorevue.cz jestli ti nekdo neda tip na firmu pobliz tebe. Chce to firmu, ktera to dela uz nejakou dobu, ted se vyrojila spousta lidi, co se chlubi tim, ze umi opravovat automaty, ale malokdo tomu rozumi. Ti v Ostrave se tim zivi ofiko minimalne 10 let, ale pokud vim tak i jim se stane, ze to nevyjde, ale jsou solidni a nedelaji problemy s reklamacema. -
« Re: AUDI
DZAMBO: U nás se uvaří v provozu spousta převodovek, já v koloně řadím napevno 1čku, ve městě režim 4, v kopcích 3 (u pětikvaltu s OD). Takový Voyager má převodovku dimenzovanou stěží na Stratuse a když tam někdo naloží rodinu nebo převáží náklady či těžkou káru za autem, je schopná odejít do 30.000 km, snad nikdy nepřežije 200.000 km. Bonbónkem je to, že třeba v 300M je jinej obal, ale stejnej vnitřek co se přepaluje, prostě sračka v autě, který má přes 250 koní. Chladič musí hodně pomoct, jednak je tam ATFka víc díky okruhu chladiče a za druhý samotnej efekt chlazení. To je řešení. -
« AUDI
TO JE ZAJIMAVE,JESTE JSEM OPRAVDU NESLYSEL,ZE AUDI MAJI TAKOVE PROBLEMY S AUTOMATY,NEKDY BY ME OPRAVDU ZAJIMALA STATISTIKA PORUCHOVOSTI A. PREVODOVEK RUZNYCH ZNACEK JINAK SVX - KO NA SVOU DOBU DOBRA KARA, U NAS NENI MOC VIDET A TA PREVODOVKA OPRAVDU PECE,KAMARD JI MENIL A JESTE SI NECHAL POSLAT NEJAKE PRIDAVNE CHLAZENI Z USA, TED JEZDI S NI 2 ROKY A ZATIM DRZI -
« Bez nadpisu
Ace2, timto zpusobem nikdy nevymenis celou napln... a pokud je ATF uz dost jeta a nedejboze s ulomky lamel tak je to na... Amici doporucuji proplachnou prevodovku, je to celkem dost slozite a ani nevim jestli to u nas nekdo umi dobre udelat. Kdyz jsem si nechaval repasovat svoji tak ti manici (celkem sikovni) vubec netusili, ze se neco takoveho da. Jinak jsem presel na plnou syntetiku ATF od Mobilu a menim napln kazdy rok. Subaru SVX je extrem s "cokoladovou" prevodovkou. Staci trosku prehrat ATF a kolecka jsou specena...Po nekolika navstevach behem repase jsem se ujistil, ze AUDI automat je totalni srot, i technici potvrdili, ze nejcasteji opravovane jsou prevodovky Audi, od A4 po A8(tech jsem tam videl behem mesice tri a vsechny spalene!)... -
"-- skrytý --" 28.07.04 09:32
« Bez nadpisu
Rabukate: ta Croma asi nebude 1,9D, to se do toho nedávalo. Croma měla 2,5D, pak 2,5TD v asi třech modifikacích, a pak, od r.89, 1,9TDi.d. - ten "slavnej" mechanickej přímovstřik. Kterej z nich se dával s automatem nevím, ale doma mi zbyla knížka "Jak na to" na Cromu, taxe můžu mrknout, estli si vzpomenu... -
« zas tak opich to neni
vymena "kapaliny" (nenazival bych to olejem) do AT zas neni takovy opich, kdyz to zvlada moje manzelka...
...myslel jsem ze se automaty u dieselu davali v Evrope jenom do BMW/MB - coz je v podstate hodne orientovane na ameriku, Japonci (Honda - urcite), Ford nepocitam za ciste evropske znacky. Ale FIAT Croma 1,9D v automatu??? Fakt me to prekvapilo a jede to sqele!!! U jakekoliv znacky alespon nekdy ve vyzsim objemu prodavane v USA me to neprekvapi.
Vivat automat! -
« Re: Re: Re: Re:
krakatit: Tak asi takhle: Pokud původní náplň není místo červené zcela do hněda, nesmrdí spáleninou a nebo dokonce neobsahuje úlomky z materiálu lamel v převodovce, doporučuju okamžitě vyměnit za čerstvou kapalinu do automatu, nejlépe u někoho, kdo to už stokrát dělal a vůbec nejlépe u někoho, kdo už to stokrát dělal u Audi A8. -
« Re: Re:
krakatit: A8 nemá nikde vedenou servisku a servisní historii? To bych se divil. Zavolal bych tam, kde to servisovali a zeptal se na poslední výměnu, ať je to v Německu nebo tady. Jinak mají pravdu, my to vyměnili (někdo před náma dlouho ne) a po pár tisících jsme dělali kompletní repasi. -
« Bez nadpisu
výměna oleje u AUDI A8 ? Jako u každého jiného automatu. Pěkně s tím na jámu, povolit vanu převodovky (asi 15 šroubů) nechat protýct a vykapat všechen olej, pak vanu kompletně sundat. Vyčistit hadrem všem co je vidět a kam se dá dosáhnout. Vyměnit filtr, dát nové těsnění na víko vany, zašroubovat a nalít hydraultickou tekutinu standardu ATF Dextron III, zjistit si v manuálu jaký je obsah oleje v převodovce a nalít ho tam o 2 litry méně, pak nastartovat a s nastartovaným motorem zjisit hladinu oleje, a pak pomalu dolévat až do rysky. Znovu opakuji, motor musí běžet, s vypnutým motorem nic nezjistíš.
Jinak výměna oleje v převodovce je docela opich, není to tak user friendly jako výměna motorového oleje. -
"-- skrytý --" 27.07.04 11:18
« Re: bomba - fiat v automatu
Co je na to neuvěřitelného? V dieselu a automatu bylo víc aut víc značek, např. znám Peugeot 405TD s automatem, nebo dokonce i Ford Transit 2,5TD v automatu... Akorát u těch staších evropských automatů je problém, že se o ně nikdo extra nestaral, a pokud se vysypou, nikdo ti je rozumně neopraví. Když starší automat, tak amerika, MB či BMW, možná ještě některé Fordy bych si troufl, ale Fiat nebo Peugeot teda ne... Z těch novějších ještě japonce. -
« bomba - fiat v automatu
Neuveritelne! Fiat daval automaty do dieselu!!! Dneska jsem se s nim svezl, super!!! To jsem fakt netusil, myslel jsem ze jenom BMW/MB. Pak jsem jel po evropske za nim ve svem aute a spolehlive kazdemu ujizdel. Diesel a automat - dabelska kombinace! -
« Re: Re: Re: Re: kuriozna dopravna nehoda
Jo jo, automat je dobry. Mal som volakedy vyhrady voci nemu, ale akonahle som mal prilezitost si pojazdit s nim - ojojoj... :)
A najma rozne MB - brr - nexcel by som uz auto bez automatu. Ale zase nemam skusenosti s automatom v slabych motoroch, typu 1,6 a spol. - takze tam to moze byt o dost ine...
A zase auto typu fabia, octavia, golf, etc.. mi s automatom pride smiesne :(
Asi ako smetiar v obleku. -
"-- skrytý --" 23.06.04 13:57
« Re: sekvencny automat
v BMW X5 ... v rezimu sport pri dobrzdovani prevodovka radi rychle dolu ... tak vlastne sekvencni razeni moc nepouzivam
Myslim, ze se opotrebeni nemusis obavat ... kazdopadne je lepsi vlitnout do zatacky z podrazenim nez radit v nebo za zatackou -
"-- skrytý --" 23.06.04 13:43
« sekvencny automat
Mam otazku: ake mate skusenosti na brzdenie motorom so sekvencnou prevodovkou. Napr. pred zakrutou podradit a potom dobrzdit.
Neopotrebovava sa pritom prevodovka nadmerne?
Inak pri zaradeni D po zabrzdeni a nasledno pridani plynu za zakrutou musi aj tak prevodovka preradit, nie? -
« Re: kuriozna dopravna nehoda
Tak to ja zase v ramci propagace automatu rad hodim klice po kazdem...
...tudle jsem hodil klice po majiteli BMW Z3, protoze jsem mu zavazel pred vjezdem (Po americe ani kousek mista nezbyl). Rikal ze je to parada, ze s AT jeste nejel...
...na mou otazku zda to vymenime mi odpovedel zaporne... skoda... -
matuS 19.12.03 11:30
« kuriozna dopravna nehoda
vcera sa v blave stala kuriozna nehoda, manik si isiel dat na pumpe umyt hondu legend. Obsluhujuci umyvarne mu povedal, ze kludne moze ist na kavu, ked sa umyvaren uvolni, on mu to potiahne na linku. Povedal, ze s automatom vie jazdit.
No asi to moc nevedel. Zastavil autom v linke, nechal nastartovany motor, zaradene D a vystupil, takze auto sa pochopitelne pohlo, on v soku skocil spat do auta a namiesto brzdy stlacil plyn...
Legend vpalil do susica.
Auto musela odniest odtahovka, pravdepodobne to schytal aj chladic, naraznik celkom odpadol...
-
« Re: ATF do manuálu?
Mitsi: Jo, jinak abys nemyslel, že máš takovýhle starosti sám, tak ti můžu říct, že do manuálních převodovek se leje snad skoro všechno. Měl jsem jednoho offroada, u kterýho byl zase do převodovky předepsanej motorovej olej 10W40. Jinak tam odcházelo ložisko právě na předlohovým hřídeli. Jeden emigrant zas jezdil se svým Medvědem do Čech na servis, aby uspořil nějaký Eura a v Plzni mu ve značkovým servisu nalili do 5kvaltovýho manuálu GL5kovej převoďák. Sem do rodný vísky (cca 350 km) už nedojel. Měl tam být ATF a naknec jsme tam montovali úplně jinou špajsku, kterou si koupl na šrotě.Chtěl se s nima soudit, ale pak se na to vkašlal. Taky se sem stavoval jeden nešťastnej Medvědář s W124 kombíkem, kterej si stěžoval, že mu autmat nějak špatně řadí od tý doby, co mu měnili olej v převodovce. Vytáhl jsem měrku a smrděla klasickým převoďákem. Tak jsem mu prodal tři 4 litrový kanystry s Dexronem a řekl jsem mu, ať si to, co je ve vaně vždycky vypustí a doleje čistým, pak ať to projede a znovu, dokud mu ten Dexron nedojde. Za 14 dní se tu stavoval a děkoval, že jsme mu zachránili automat a jezdí s ním v pohodě dál. -
"-- skrytý --" 09.12.03 19:15
« Re: ATF do manuálu?
To Prof: Ta predloha vsak upravdu rachoti (kdyz je to hooodne ohraty") jen na ten "pazouti" olej, jinak ne. Kdyby "mela sva nejlepsi leta za sebou", tak bude v pohode i za studena radit na Castrol G728 (mineral 75W-90, hypoidni, GL-5) a za tepla zase nebude mlatit predloha (mam to vyzkouseny na nekolika starsich Mitsubishi). Ale tak tomu zatim u tech dvou aut, kde to momentalne resim, jeste neni - moc mlada auta s "prvni vymenou" oleje v prevodovce a zrejme s velmi zachovalymi synchrony (diky razeni tzv. "na dve doby"). Naleju tam Dexron! -
« Re: ATF do manuálu?
Mtsi: Tak se s tím nemazli a naplň to Dexronem. Ono to zas nebude takový horký. Jestliže se zlepší řazení, mělo by být všechno ostatní v pořádku. Jestli ti ale rachotí předloha (při volnoběhu bez kvaltu, po sešlápnut spojky to ztichne), tak ta skříň má nejlepší léta za sebou a musí se na ni už trochu šetrně. Může ale tak klidně ujet ještě jednou tolik. Castrol 1l/600,- je pedofile... -
« Re: to: prof
Hele, baryku, nějak ty tvoje příspěvky nepasujou :-)) Jestli jsi to nepochopil, tak my o voze a ty o koze. Tady není diskuzní téma o nějaký mateřský školce Charouzova holdingu, (jejichž kousky mě jsou teda fakt ukradený a zajímají snad jen zfanatizovaný 14tiletý školačky), ale o úlně jiným člověku :-). Jo a tu diskuzi jsme uzavřeli smírem, takže už je to stejně fuk. -
"-- skrytý --" 09.12.03 16:55
« Re: ATF do manuálu?
Mitsi: to GL-5 je z nějakého manuálu, pro pažouty, na sudu jsem to nehledal. Ale když jsem jej koupil poprvé, skoro jsem se lekl, vypadá a smrdí to spíš jako řepková nafta než jako olej... To je zvláštní, že ti to dobře nechodí ani s olejem ze servisů pro japonce - asi tedy holt nezbyde než to ATF. -
"-- skrytý --" 09.12.03 16:48
« Re: ATF do manuálu?
To oddie (1129): ten 75W-80W pro celozivotni napln u Peugeotu neni hypoidni a ani jsem na nem nevidel oznaceni GL-5. Vyzkousel jsem ho uz drive: za studena to nej sice radi bezproblemove, ale za tepla "mlati predlohova hridel", takze se do Japoncu moc nehodi. V servisech do Japoncu lejou synteticky Castrol za min. 600Kc/litr a neradi to na nej. Ale asi to vadi jenom mne... -
« to: prof
Ne tak docela, já se v F1 docela vyznám, takže vím, jak to Charouz dělal (že má dluhy je veřejný tajemství...) a jak to dopracoval Enge díky svému skvělému manažerovi kterým byl kdo.... víme taky..Takže je to jak jsem psal (pokud se nebavíte tedy o nějakém jmenovci pana A.Charouze, toho času vlastníka sítě prodejen vozů Ford... -
« Re: ATF do manuálu?
Mitsi: Minulej rok jsem dostal šestku do ruky a jako správnej novej majitel jsem vyměnil všechny kapaliny a filtry krom diferáku, kterej udělám co nevidět. Zašel jsem k nám do autodílů a tam mi doporučili olej z katalogu přímo do mojí MANUÁLNÍ převodovky, byl to 75W90. Abych pravdu řekl, řadilo to normálně až když to bylo opravdu ohřátý, jinak to byl boj. Tak jsem se jal hledat v kuloárech a zjistil jsem, že do mojí převodovky opravdu patří ATF. Inu, připlatil jsem si za syntetickou ATF, litr jí byl za 354,- Kč bez DPH v nákupu a taky jsem se mimo jiné dozvěděl, že tu samou cpou do aut, co jezdí rally. Po výměně je řazení NAPROSTÁ MŇAMKA, a to i v -10°C, mám pocit, že vůči jakékoli teplotě je to teď imunní. Převodovka se teď chová jako u novýho auta, a to myslím vážně. Doporučuju to každýmu a víceméně bych řekl, že na tom není co zkazit.
Prof: Tak jelikož má otec sedmu na repasi automatu, dneska mě požádal, jestli mu nemůžu půjčit auto. Nakonec jsem řídil já, jeli jsme trasu ČB - Rakovník a zpět. Když jsme po cestě klábosili, nakonec z něj vylezlo, že město jezdí na [3] :o) Jinak jsme jeli nechci říct svižně, protože to by tomu neodpovídalo. Jeli jsme opravdu RYCHLE, několikrát jsem byl těsně u omezovače. V rámci toho, že mě nikdo za celou cestu nepředjel, tak hodnotím ten svůj starej bavorskej pekáč, kterej má navíc závodní krátkou převodovku s pětkou, která točí při 120ti 3000 otáček, více než slušně, protože tu stíhačku jel za 13.3 litru na sto. -
"-- skrytý --" 08.12.03 15:17
« Re: MAXIMA
Prof: čéče u těch dealerů Peugeot ho maj i v litrovým balení. Říkaj tomu nějak jako Total BV Transmission, či tak nějak, a to "BV" je tam prý pro pažouty důležité, či co... Já to nikdy nezkoumal, prostě to mám předepsaný, taxem to tam nalil, a basta. -
« Re: Ford Expedition
prof: Presne tak. A mam opravdu pocit, ze to chce bez ustalene jizdy vypinat. Plyn je totiz pomerne citlivy a zda se mi, ze i pri mirnem seslapnuti plynu si podradi a ceka az plyn povolim, aby si tam opet hodil 4ku. (pri 50-60 km/hod si toci neco malo pres 1000).Asi si umis predstavit, ze ve meste se to deje pomerne casto. Ale nemuzu potvrdit, ze si takle opravdu prerazuje, protoze informaci o aktualne zarazene rychlosti nepodava a prerazeni rychlosti ani necitim, jenom sleduji zvyseni otacek. -
« Re: MAXIMA
Maxima: Kdyby ses chtěl mrknout na ten olej,co o něm píše oddie, tak by ho teoreticky mohli mít na značkových pumpách TOTAL. Jinak se dělá jen ve velkým balení pro dealery a servisy, aby si ho lidi nebryndali doma sami, ale dali utržit něco za práci taky koncernovýmu řetězci. :-(. -
« k chroustovi
k Chroustovi asi takhle, byl jsem tam kdysi davno se scorpiem a s problemem ze kteryho se vyklubal uplne jinej. (ze krom silentbloku a gufera jsem mel docela rozslehanou hardyspojku) rovnou mi rekli ze sice takovyhle veci muzou udelat ale normalne to delaj jen na amerikach. Dost dlouho se snazili sehnat co bylo potreba a to se jim nepovedlo, koneckoncu to byl i tezky orisek pro Charouzovo tym. U chrousta mi rekli co je treba, vicemene to pripravili na montaz ze u charouze s tim nemeli praci, omluvili se mi, ja si auto odtah a nechteli ani korunu. -
« Re: Ford Expedition
prof: Muj puvodni zamer byl Explorer, ale je jich relativne malo a za pomerne dost penez. Tak jsem jeden den zamiril do Simixu se zamerem nechat si auto dovezt. A po odhadu vysledne ceny se me pan Minarik zeptal, zda radsi nechci Expeditiona. Vikend jsem premyslel a pak koupil.
Tu radu jsem dostal od Ivana Minarika (strasne fajn pusobiciho cloveka).
Ivanava rada - jenom abych to upresnil. Jeho rada znela - obcas preradit pri dlouhodobe jizde po dalnici. Manual jsem jeste nedostal, dnes mu zkusim zavolat jestli ho vubec ma nebo zda ho muze sehnat. Jinak podle krytu motoru to vypada opravdu na V8 Triton.
Osobne a z logiky veci jsem take spise naklonen pri jizde po meste OD vypinat. Prijde mi totiz nesmyslne, aby pri 50-60 km/hod. si preradil na 4 a za chvili pri pridani plynu si zase podradil na 3. Jinak mimo mesto s tim asi neni problem. Dostanu ho na urcitou rychlost, povolim plyn, hodi si tam 4ku a jedu.
Pro mne je to vlastne uplne novy typ auto a byl jsme opravdu prekvapen jak ten motor s 2.5 tunama dokaze zahybat. V 80 km/hod jsem potreboval predjet dve auta, tak jsme ho opravdu prislapl a nez jsem je stacil predjet mel jsem tam 130.
Rad se za kymkoliv prijedu podivat, pokud budete mit nejakou akci, poslete mi email na viliam.pastorek@omd.cz. -
« Re: ATF do manuálu?
Mitsi: Dexron II a III se liší hlavně v tom, že III má vyšší odolnost proti vysokým teplotám a splňuje již podmínky normy Ford Mercon, takže jej lze použít i pro Fordy, kde je předepsaná ATF type F. To je ale výhradně americká záležitost a ještě jsem neviděl, až na ojedinělý výjimky, že by někdo někde type F prodával, nebo alespoň tušil, že vůbec něco takovýho existuje. Z toho vyplývá, že Dexron II nebo III od libovolný značky, která ti bude sympatická - třeba cenou :-) Jaký interval máš pro výměnu předepsaný? -
"-- skrytý --" 07.12.03 22:17
« Re: ATF do manuálu?
To Prof: Jo, přesně tak - dokud se to neohřeje, tak se za studena člověk rve s řadicí pákou. ATF mají obvykle načervenalou barvu, ty originál japonské převoďáky jsou však hnědé, s charakteristickým zápachem hypoidních přísad (" a la PP90H"). Takže pokud ATF ano, pak Dexron II nebo III? -
« Re: ATF do manuálu?
Mitsi: Jak to teda vypadalo, když ne jako ATF? Jakou to mělo barvu? Jinak nalitím ATF do manuálu nic nepokazíš, často jsou výsledky především v zimě až překvapující, protože jde obvykle o poznání lehčeji řadit ve studeným režimu. Mazací schopnosti ATF jsou minimálně stejné, spíš však lepší, než hypoidní převoďáky, který popisuješ. To, jestli jsou plně syntetický, nemá zas na mazací vlastnosti až takovej vliv. To se dělá především proto, že jsou ve větším rozsahu teplot schopné udržet na stejné úrovni viskozitu, na kterou má olej obvykle naladěné nejvyváženější mazací schopnosti. Někdy je to dost věda, především pokud se začne závodit, zvyšovat výkony, krouťáky, otáčky a podobně. To pak musí nastoupit jiný oleje naladěný na jiný teploty, mezizubový tlaky atd., aby všechny ty zvýšený namáhání byly schopný umazat. Píšeš, že to nechce řadit a mluvíš o manuálech. Doufám, že jsem to pochopil správně, že jde řadit obtížně, dokud se ten olej alespoň trochu nezahřeje. -
« Re: Tak popořádku
ace: Ok, o Chroustovi už nebudem diskutovat. Podle mě, když řekne cenu, tak ví, proč ji říká. Podle tebe a tvých kámošů to bude z jinýho důvodu, než podle mě, ale asi kvůli tomu neumřem. Mě se jen nelíbilo tak rezolutní tvrzení, který je však velmi diskutabilní. O ATF už taky nebudem diskutovat, ale, prosím tě, netvrď, že není určená k mazání. Jednoduše se jedná o velmi řídký olej, který má vynikající mazací schopnosti, nižší pěnivost a hlavně a především je odolný proti vysokým teplotám. Že v automatu plní i funkci hydraulickýho oleje, už je jenom jeho vedlejší funkce, ke které není potřeba jej nějak zvlášť upravovat (do obyčejných hydraulických systémů s pístnicema ovládanýma pákovým rozvaděčem se totiž leje prakticky všechno, co něčím připomíná olej, od hydrauliky až po obyčejnej převoďák :-)) ). -
"-- skrytý --" 06.12.03 09:14
« ATF do manuálu?
Dotaz (hlavně na Profa): Již několikrát jsem byl u japonských aut postaven před problém, co nalít do manuální převodovky, když to, co jsem z ní vypustil, bylo vyjímečně řídké (ale jako ATF to nevypadalo), převodový olej předepsané viskozity (třeba 75W-85W nebo 75W-80, navíc hypoidní!) není k sehnání (nebo "k zaplacení") a ani na tu nejkvalitnější syntetiku 75W-90 to třeba nechce v zimě řadit. V jednom servisu mi říkali, že se tam v těchto případech dá "z nouze" nalít ATF, ale nikdo mi nebyl schopen sdělit specifikaci. Co si o tom myslíš? -
« Re: Tak popořádku
ok ok nebudeme to rozdmýchávat. ACS je jiná firma než Chroust a zloděje jsem hodnotil jako ACS a ne Chrousta. u Chrousta byl problém s vodní pumpou na Buicka za kterou chtěl 4.000 kč a její pořízovací cena v Simixu je 1.500 kč, to samé s převodovkou, netvrdím, že neumějí dělat převodovky, to jsem nikdy netvrdil, ale opět chtít 60.000 Kč za repas převodovky do Buicka s tím, že to nemusí být konečná cena je přinejmenším diskutabilní, nakonec opravená svépomocí za 0,- Kč. Já jsem napadal Chroustův přístup k novým zákazníků či zákazníkům mimo obor. To že se chová slušně a dává ceny zákazníkům-kámošům je přístup který mu právě dělá v Praze tohle jméno. Nepopírám jeho kvalitní nářadí a celkový vzhled servisu a chápu že to nestálo málo peněz, ale chtít to zaplatit tak že ohobluje nic netušící zákazníky.... Dobře to řekl režisér Brabec (ne ten co se zastřelil) když jsme od něj kupovali Eldorado. Řekl, že s Chroustem vždy byl spokojený, ale jeho ceny jsou nerealistický. Do tý doby, než Chroust nezmění přístup k novým zákazníkům bude třeba pořád dobrý, ale většina zákazníků od něj bude odcházet s tím, že zneužil jejich nevědomosti. Uvědom si, že si někdo koupí americký auto, protože ho vždy chtěl a je jedno, že nic netuší o technice. Prostě si udělal radost, něco se na autě stane, Chroust ho obloží protože v něm uvidí mrkev neznalou a ten člověk ne jenže bude odcházet se svým názorem, ale bude se i jinak dívat na americká auta.
No a s tím ATFkem... přesná definice je vážně převodová kapalina, či převodový olej. Lépe by to asi vysvětlil nástrojař. Tedy to není olej určen k mazání a co si budeme říkat, v automatu se nemá v podstatě co mazat, tam jsou jen planetové převovody a to jsou v podstatě jediné kovové fyzické části, které se o sebe třou. Jinak je tam ATF od toho aby vytvářelo tlak jakožto síla na které automat funguje. V některých věcech jsem spíše teoretik, ale automaty jsem rozebraný viděl, vím jak fungují, co potřebují, ke všemu manuál na svůj automat mám nastudovaný, i když se přiznám, že ne všechny schémata jsou mi pochopitelný a vůbec nechci říct, že bych zvládnul repasi.
No takže to necháme tak, že každý máme své životní zkušenosti podle kterých se řídíme a též si tvých názorů cením a omlouvám se za příkřejší ohodnocení tvého názorů na nepoužívání OD. -
« Re: Tak popořádku
ace: No, po pravdě řečeno jsem od tebe něco v tomto duchu očekával :-) Potvrzuje to leccos z toho, co jsem zmínil. a) Chroust není levnej. Ono jak kdy. Já si nestěžuju a myslím, že jsem mu neplatil nikdy nic tak nemorálního. Dokážu však pochopit, že kvalita má svoji cenu. Je vidět, že jste obešli ještě málo lidí, který automaty dělají. Znám i takový, který si dokážou za tzv. revizi (rozložit a složit umytou, čistou a přímo na ponk naservírovanou skříň bez toho, aby tam dali cokoliv novýho) 16 papírů... Recept na to, jak se zbytečným výdajům vyhnout je primitivní. Prostě si tu skříň nechat udělat u někoho jinýho. Toť vše, nic víc. Nevím jak u vás na Proseku, ale u nás to tím končí. Pokud u Vás cítíte potřebu záměrně na veřejnosti rozhlašovat, že je to zloděj a že okrádá lidi, potom sorry, u nás to neděláme. Jediný vysvětlení, proč to děláte je pro mě to, že Prosek je v Praze... Navíc jsem nepochopil, jestli jsi tam svý auto skutečně měl, nebo ne, Jirka nikdy žádnou firmu ACS neměl... Víš, ace, tvý rady zde nehodlám hodnotit. Jsou to tvý rady a tak si je obhajuj sám. Já se budu řídit svejma a necháme lidi, aby si sami rozhodli, co budou dělat oni, ne? Na rozdíl od tebe nebudu tvrdit, že co napíšeš, je kravina. Nechám to zase na lidech, aby si udělali vlastní názor. Je vidět, že jsi sice moje pojednání o automatech četl, ale ne důkladně, nebo tedy určitě ne jeho první větu. Jo, jen tak na okraj, když teda chceš obhajovat svůj názor, že ATF je kapalina, která nemaže, tak potom bys měl vysvětlit, jak je možný, že ji kdejakej výrobce, MB a BMW nevyjímaje, leje i do mechanickejch převodovek i diferáků a vydává ji tam za trvalou náplň :-) Víš, my tady od nás z Litomyšle nic nekritizujeme, v žádným případě však neuctíváme všechny vaše nápady za svatý. Původně jsem chtěl napsat, že někdy nestačíme kroutit hlavama nad tím, co tam v tý Praze dokážou některý hlavy vyprodukovat za nápady. Jelikož by sis to ale mohl vztáhnout na sebe, tak ti raději napíšu, že se snažíme jenom o obyčejnou diskuzi a výměnu názorů, jenž má přispět k informovanosti a poučení, mimo jiné i nás samotných, jelikož se v žádném případě nedomníváme, že všemu rozumíme. Na úplnej závěr bych ti chtěl napsat, že leckterý tvoje názory a informace hodnotím velmi vysoko a vážím si jich. V případě, že jsi nabyl dojmu, že je chci nějakým způsobem znevážit, potom se omlouvám. Pokud však s něčím nesouhlasím, tak po mě nechtěj, abych mlčel. Nikdy jsem to nedělal. -
« Re: MAXIMA
Maxima: No dnes jsem si na tebe vzpoměl a ptal jsem se jak je to s výměnou oleje v automatu u nejmodernějších aut. Tak pravda u Nissana info nemám, ale u BMW tuším 1996 -> u MB podobně je vskutku náplň převodovky doživotní a to doživotní opravdu, tedy 200 tis není problém. Takže pokud se všichni včetně manuálu dušujou tím že náplně je doživotní tak bych tu výměnu nelámal přes koleno. Tuhle informaci jsem získal asi před hodinou. -
« Re: MAXIMA
Maxima: Tak to sedí, na tvým místě bych dělal přesně to, co jsi dělal doteď. O tý výměně ATF bych uvažoval, ale zjistil bych si, jestli je k mání filtr. Předpokládám, že tam je ATF D II (III), ale bylo by dobrý vědět, jestli ne náhodou v syntetice, protože výměna toho, co je ve vaně skříně není žádná výměna, ale v podstatě jen dolití toho, co musíš někam vypustit, abys mohl namontovat ten novej filtr. No a lít to starý zpátky by už bylo tak trochu proti srsti, ne? Zrovna jsem si včera povzdychl, že jsem letos ujel 3 tis a to sice 2x do Skopčárny a zpět. Taková trochu nepovedená sezona :-( No, ale kolo jsem ani nenafouknul, takže to dopadlo v porovnání s ním ještě dobře. -
« Re: Tak popořádku
Jo jenže Profe můj milej zlatej...
a] mám 100% pravdu, jestli je Chroust tvůj dobrej známej tak fine, ale vzhledem k tomu, co si vymejšlel za ceny na nás a na kluky z Proseka a to ceny úplně někde jinde, který se fakt nedělaj tak mlč. To že k němu přijedeš jednou za uherskej rok dá ti kafe a pokecáte si, to je fakt užasný, ale věř mi že ty věci který dokázal tady v Praze víme a proto tam taky nejezdíme. Nikdo neodporuje jejich znalostem, ale jejich přístup k zákazníkům je vše jenom je profesionální... myslím, že Alibaba nebo Prosek by ti mohli zcela jasně příkladně vysvětlil kolik za to po nich Chroust chtěl... Je fine že obhajuješ kamarády já bych dělal to samé, ale k Chroustům bych si auto nedal ani náhodou...
Jako profe mé rady jsou použitelné, jsou pravdivé a jsou srozumitelné. Chceš mi snad tady a ted vysvetlil že ATF není převodová kapalina, ale mazací olej ? :-) Nebo tvůj poslední nesmysl že se má jezdit bez OD... což je kravina asi tak na úrovni, jako jezdit jenom na jedničku u manuálu aby se neničila převodovka, což jestli tohle vypustil Chroust je jenom politovánihodné a i když si původně myslím, že to nejspíš bylo myšleno jinak. Takže než začneš od vás z Litomyšle kritizovat naše názory, zkus se nedřív pozeptat lidí kolem. -
« Re: MAXIMA
Prof: No, mám Maximu 3.0, 1998 (abych pravdu řekl, teď se trochu stydím za přemíru invence při vymejšlení nicku, ale už se mi to nechce měnit:-)) Na servis pravidelně jezdim, nicméně v dílenský příručce se píše ATF neměnit, až při opravě převodovky. Nevěřil jsem, tak mi jí přinesli ukázat. Což je takovej ten spotřební přístup. Nefunguje to? Vyměnit převodovku. Nissan to tak v třeba Německu dělá, mají připravený repasnutý skřině, takže přijedeš (přivlečou tě) a druhej den jezdíš s jinou skříní. Jo a taky jsem si říkal, že když jsem tu převodovku nezkurvil do teď, tak jí asi nijak neubližuju. Mimochodem, jezdíš ještě na moto nebo už jsi zazimoval? -
« Tak popořádku
ace: nechci bejt osobní, ale dej si pozor, až tady někomu něco zaručeně dobrýho a kvalitního poradíš, tak aby tě nemohl vyhledat, pokud se ukáže, že to zas tak moc zaručeně kvalitní a dobrý nebylo. Působíš sice jako king, co do popisu všemožnejch oprav skoro čehokoliv, zajímalo by mě však, kolik těch oprav jsi skutečně dělal sám svejma rukama. Víš, ono čím víc si toho dovolíš napsat, tím víc vlastně na sebe prozradíš, jak moc do toho vidíš. Nejen tvůj popis vlastností ATF je jednou z perel, nad kterou se dá docela dobře pobavit, ovšem v kolektivu, kterej fakt ví, o čem je řeč. Taky hele, co dokážeš napsat: "jenže známe Chrousta.. " a hned na to: "jenže já Chrousta neznám i když sídlí 2 ulice od našeho Cadillac klubu" Je to stejný, jako s těma tvýma odbornýma znalostma. Zdá se, že čerpáš z toho, co kde slyšíš, ale z tvých vlastních zkušeností bys nám toho asi moc nenapsal... Chci tě jen upozornit, že pokud nemáš na to, abys u Chrousta servisoval, tak raděj mlč a jezdi si ke svýmu mechanikovi. Jirka ti sice vyjmenuje telefonní seznam věcí, který by sis měl nechat udělat, ale je to pořád lepší, než si nechat udělat jen jednu věc, která však není nic platná, pokud přitom alespoň nezkontroluješ 3 další. Ono vyměnit olej, popř. filtru v automatu dokáže cvičená opice, ale už si asi těžko něco vydedukuje z toho, co z tý vaničky vypláchne. U Chroustů se dělaly automaty už za hlubokýho komunizmu, a mladej Jirka dokonale pokračuje v tom, v čem od mala vyrůstal. V době, kdy jsi neměl ani ponětí, jak vypadá Cadillac, se u Chrousta s Cadillacama nejen jezdilo, ale taky se spravovaly po lidech, který je tak akorát dokázali zkurvit. Pokud tě mrzí jejich kompletní výbavení od Snap-Onu (mimochodem s tímhle vercajkem dělá třeba NASA svý rachejtle), který navíc Jirka a kluci, který u něj dělaj, umějí docela dobře používat, musíš jezdit někam, kde používaj ohlodaný šroubováky a čínský gola-sady, což pro tebe bude asi dobrá záruka kvalitní práce a zároveň tý nejnižší možný hodinovky, kterou lze dosáhnout. Neber si to osobně, ale malinko by to chtělo si ty věci porovnat.