Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: AT
ja znam jen jednoho cloveka co jezdi na hrane a na hrane auta, a mysli to vazne, anzto ma zavodni licenci aktivne soutezi a vlastni auta se kterejma se na hrane da jet. (lancery Evo, atd)
pak znam lidi co na hrane jedou jak rikate, jeden z nich skoncil se sierou v kilu pod liazkou a ted jde znovu na zlomeni nohou a dalsi operaci. -
« Re: AT
Zdravím,myslím manuál nebo automat,to je jedno,stejně záleží akorát na tom jak se kdo s čím naučí jezdit.Pokud dotyčná osoba jezdit umí,není problém jezdit zatáčky s automatem jako s manuálem smykem.Pokud je sitace opravdu kritická může to projet bokem na plynu,nebo s neutrálem....,nebo + - mě osobně nijak manuál nechybí ani v zatáčkách a pomalu určitě nejezdím. -
« Re: AT
Pro jízdu na hraně je skutečně vhodnější manuál. Je však nutno si uvědomit, že jízda na hraně je něco jiného, než nám předvádí různí pseudozávodníci na běžných silnicích. Věřím, že někteří se domnívají, že jejich jízda je již na hraně. Ano, mají pravdu. Na hraně jejich řidičských schopností, nikoliv však schopností auta, které řídí. -
« Re: AT
O vyblbnutí jsem psal já. Mám první automat, doposud jinak zatím pouze manuály. Přiznám se, že na povrchu, který klouže (sněhu u nás bývá víc než hodně a dlouho), se cítím bezpečněji s manuálem. Pokud jedu na sněhu více ostřeji, musím si u automatu víc kontrolovat pravou nohu, abych si nechtěně nepodřadil a tím pádem nešel do "hodin" - mám zadní pohon. To ale nic nemění na tom, že manuál bych už v soukr. vozidlu nechtěl. -
« Re: AT
Vmax3: Podle toho jaký zatáčky a jak rychle si to v nich chceš uhánět. Jinak není problém mastit si to ve městě pěkně do kopečka napříč silnicí, levá - pravá, všechno bokem a lidi se nestačej divit, jak sebou taková stodola mává. Nevšiml jsem si, že by to šlo s manuálem líp. -
« Re: AT
2 Wilhelm> neviem odkial beres, ze s automatom sa neda sportovo vyblbnut. Napr. taka amerika V6 3.5 so 4st. automatom radila dvojuku skoro pri 80km/h trojku pri 140km/h a stvorka tam zapadla pri 180km/h a potom az Vmax. A myslim si, ze vacsina manualov v tomto pripade sla dole. Podotykam, ze sa nejednalo o sportak ale normalny sedan s dobrym tocakom a americkym small blockom. Napr. Vmax3 by o tom nieco vedel povedat. Wakkee -
« Re: AT
to Wilhelm: Podepisuji! Automat mám proto, abych se co nejméně unavil při jízdě z bodu A do bodu B. Pokud se budu chtít "vyblbnout", tak samozřejmě manuální převodovka je to pravé (eventuelně automat s možností sekvenčního řazení), ale podobné "potřeby" se u mne zase tak často nevyskytují. Ne že bych byl usedlý stařík, nicméně zvýšená spotřeba paliva, gum, opotřebení motoru,.... Rob. -
« Re: AT
Ten smyk jde, ale musis kvedlat pakou stejne jako u manualu, jen ta spojka tam neni. me to jede na dvojku az do 90 a to je teda odpich. tam otacky nemohou znicehonic klesnout. ale spis si s automatem vychutnavam klidnou jizdu a obdivuji po ceste hezke holky a krasy prirody. :-)))))) -
« poznámečka
Drobátko nám u Lada Niva, kterou jsme nuceni používat v práci, odešla spojka. Polovina obložení lamely naprosto dobrá, druhá polovina žádná. Doslova! Pouze nýty a v prostoru spojky hmota velmi podobná rozcupovanému hadru. To nechápali ani mechanici. Přítlač. talíř šel "do špon" také - nýty se patřičně podepsaly. Tak jsem si zase s potěšením říkal, jak je dobře, že u svého soukr. auta mám "pouze" dva pedály. Rob. -
« Re: Dotaz
jo dik, tak zas nebudu u charouze za blba :-) kdyz to pudu ukazat :))
ten ventil to zni dobre.
btw ma to na starost to aby volnobeh zustal furt na +/- tech 850 otacek bez ohledu na zaple spotrebice. U Scorpii se tahle vec obvykle zasira (mechanicka cast ne elektricka), coz ma za nasledek ze bud auto neudrzi volnobeh a chcipne (otackomer zalita jak se to snazi) nebo to drzi zbytecne vysoky otacky. u normalnich to staci vyndat a vycistit. Jenze u cosworthu k pristupu k mechanicky casti vadi pulmilionu veci a rozebirat auto se mi nechce. :) -
« Re: Dotaz
hele chci se te na neco zeptat, vypadas jako hodne znalej :-) neni to sice z automatickejch prevodovek ale skusim to, nevis jak se cesky rekne "idle speed control valve" je pro to nakej termin neco s ventilem :-) ja nevim a potrebuju to jit koupit a at na mne necumi jak na blba :) -
« Bez nadpisu
Jezdím celý život. Po tom, co jsem si před 30ti lety přerazil na motorce páteř, musím řídit jenom rukama. Začal jsem s Trabantem, pak jsem měl R6 z Tuzexu, tři nebo čtyři Dacie, Favorita a teď Octavii 1,6(74kW) s automatickou převodovkou. K automatu jsem poprvé přičichl na návštěvě v Kanadě v r.1985, kde jsem měl z půjčovny Pontiaka s ovládáním na ruce a od té doby se má lítost, že musím žít ve "druhém" světě (nejen díky tomu autu) ještě prohloubila. Nevěřil jsem, že se dožiju toho, že si budu moci někdy koupit auto podobných kvalit, dokonce vyrobené v Mladé Boleslavi. Teď, když jme se v Čechách dostali na chvost světa prvního, chci vzkázat všem, co jim auto a invalidní vozík nahrazují nohy : až budete kupovat nové auto, vyberte si automatickou převodovku! Rozdíl v komfortu a bezpečnosti řízení je nebetyčný. Při ručním ovládání vozu se projeví za všech jízdních režimů, ale hlavně ve městě a nejvíc při různých parkovacích manévrech, kdy u manuální převodovky musíte nechat klouzat spojku, přidávat plyn, točit volantem a hned zase přibrzdit - trochu moc najednou na dvě ruce. Cena v penězích není podstatná, ostatně většina z vás ji může kompenzovat příspěvkem od státu. -
"-- skrytý --" 27.02.01 09:23
« Re: Automat
No neviem co si cakal od corsy ale doporucujem ti vyskusal 1.7DTI s novym automatom, celkom dobre to jazdi. A este jedna vec corsa je jedno z mojich najneoblubenejsich aut ale musim povedat, ze automat v lubovolnom malom aute je podla mojho nazoru pre zenu do mesta a ked ma zena problemy s radenim (priznajme si, preco by inak kupovala automat za cca 40tSKK do auta v cene 300tSKK (teda aspon stare corsy stali od 300)) tak jej nejaky vykon netreba. Jazdil som aj corsu kde bol automat aj klima, netreba dodavat, ze 200k to prave nebolo :) -
« Re: Automat
2 robco> Nejaky ten cas som mal moznost jazdit na amerike Chrysler Vision 3.5l a automat tam bol samozrejmost. Nezdalo sa mi, ze by to auto malo malo vykonu, pri predbiehani sa ten sestvalec v pohode nechal vytacat az do 6.500 ot/min. Auto bolo celkom zive, a odpoved automatu na stlacenie pedalu alebo pripadne kickdownu bol max 1-1.5 sec. co sa da akceptovat. Ked bereme do uvahy, ze to je iba limuzina a nie ziaden sportak. -
"-- skrytý --" 25.02.01 23:57
« Re: automat
Tak sudruhovia, dnes som vyskusal MB S CDI400. Kto povedal, ze auto s automatom je sracka? ;-) Doporucujem povozit sa v tejto rakete, ale predtym este treba spevnit chrbticu, a necitat cennikovy rozdiel medzi CDI320 a CDI400. K tomu krutaku, jasne, jasne krutak v nizkych otackach, som to zle napisal :) -
« Re: prof
matuS: Musím Hufova slova jen potvrdit. Mě to auto doslova šokovalo tím, co dokáže v prostředí, kam bych se možná obával pustit s off-roadem. Počet kvaltů mě v tu chvíli byl zcela lhostejný. A pokud má takový auto dostatečný výkonový a momentový potenciál, určitě nikomu ten jeden kvalt nebude chybět. -
« Re: prof
Spoustě lidí u nás nevysvětlíš, že automat je pohoda. Zarytě budou prosazovat manuál, protože ho sami mají a v drtivé většině případů se s automatem nesvezli. Nejvíce smutné je svezení s odpůrcem automatu, kterému řazení manuální převodovky dělá potíže, ale přesto Ti bude tvrdit, že když si nemůže zařadit, tak to není ono. To jsem zažil. Navíc Ti začnou vykládat zkazky o poruchovosti, ač sami neví, jak automat funguje. Rob. -
"-- skrytý --" 24.02.01 13:59
« Re: automat
Kto sa nauci s automatom, tak jazdi bez toho aby podradoval -2, da sa to, samozrejme nikto od toho neocakava potom nejaku jazdu typu rallye ale to pohodlie :-) A ked chcem zrychlovat na krizovatke z nuly az kam to pojde, tak sa to da tiez plynule bez nejakho tocenia do max. otacok, uznavam S je dobra vec. Dalsia "nevyhoda" pre novacika je predbiehanie s automatom, holt kym sa to niekto nenauci tak mu automat nebude sediet. Zase v E270CDI ten automat nejavi nejake oneskorenie ako som zvyknuty napr. z omegy. Automat a nizke otacky (diesel) sa nejak maju radi :) -
"-- skrytý --" 24.02.01 10:45
« Re: automat
Automat je najlepsia vec na svete :-) Jednou rukou v zapche kormidlujete auto a druhou mozte osahavat spolujazdkynu, no povedzte nie je to krasne? Jasne da sa to aj s manualom ale zvacsa v rozhodujucich chvilach treba siahnut na tu "miesacku benzinu". Mam automat, jazdil som aj manualy, kto neskusil AT nepochopi o com je rec, sice zo zaciatku pravu ruku priviazat k telu a lavu nohu priskripnut v okne ale inak ok :) -
« Re: automat
Lepší gumovej pocit, než namáhat si ruku. Já jsem ani ten tip-tronic moc nepochopil, proč tam to pseudosekvenční řazení je. Pokud se chci vyblbnout, tak na to mám mít jiný auto s kvedlačkou (třeba Vipera :-), ale běžný ježdění bez automatu není nic příjemnýho. -
« Re: automat
Zdravím. Po přečtení předchozích názorů si dovolím i já přispět se svojí "troškou do mlýna". Názor je můj a nikoho nechci přesvědčovat o jeho správnosti.
Vlastnil jsem již několik aut, vždy s manuální převodovkou, po automatu jsem nikdy moc netoužil. Auto přece musí mít tři pedály! Člověk však má zkusit i jiné věci, něž ty zaběhané. Zvyklý na zadní pohon jsem zakoupil starší Sierru v automatu. Nelituji. Pohodová jízda, 120 koní DOHC motoru celkem dostačujících, jízda po městě super, manželka je spokojená, že nemusí řadit = teplé večeře....Dnes, když jsem nucen jet s manuálem, tak mě již řazení obtěžuje. Manuál bych už nikdy nekoupil, u automatu bych však volil i možnost sekvenčního řazení. Ach ty peníze...Faktem však je, že automat (aspoň ten můj) působí trochu "gumovým" dojmem. U manuálu je vše více jednoznačné.
Škodolibci jistě podotknou:"Neumí řadit!" Jistý čas jsem se živil jako řidič na nákladu. Při pískem naložené soupravě ruku z "kvedlačky" nedáte - těch 30 a víc tun nějak rozpohybovat musíte. Rob. -
« Re: Automat
Ono těm automatům asi přijde na chuť stále víc lidí, protože v zácpě nemaj opravdu konkurenci. A ty zácpy jsou a hlavně budou čím dál tím dál tím častější.Pouze jednoho mýho známýho zaskočilo v zimě, že měl problémy s kopce, kdy ho auto ještě ve zvýšenejch otáčkách studenýho motoru tlačilo, což na takovým zrcadle není se zadním pohonem bez ABS žádná výhra. Pokud je taková klouzačka a potřebuju sjet neposypanou ulici krokem, ještě pomaleji než na volnoběžnou jedničku, tak radši vyřadím. -
« Re: Automat
Na popojíždění v zácpách je automat naprosto ideální a skvělý. Jen pustíš brzdu a auto popojíždí na volnoběh.
S tím 10% úbytkem výkonu tak úplně nesouhlasím. U BMW 3er reihe (E46)se 6tiválci se pohybuje při Vmax do 1% (0,45) a při akceleraci do půl vteřiny. Faktem je, že tyto automaty jsou špička. V Lexusu IS 200 to degradovalo dynamiku na nějakou 1.6ku. -
« Re: Automat
ve vetsine aut s hydromenicem se straci cca 10% vykonu. Takze se da obecne rict ze cim vetsi vykon tim i vetsi ztraty v automatu.
mimochodem trochu nasnezilo a manualisti zas jezdi jak priposrany :-) jo neni nad zadni nahon, automat a samosvornej diferak :-) lepsi uz je jen 4kolka :) -
« Re: Automat
Hm.. Pri vecsine automatov okrem tych najnovsich sa straca velka cast energie a pri aute s 1,4 motorom mas pocit ako keby to bol 1 litrak a pri vecsich autach to je hroza.. Nejde o pretekanie ale ked vidis ze ten motor nevladze na to auto tak je to blby pocit. Nehovoriac o tom ze ked tam nalozis celu rodinu s batozinou a ides do kopca tak si rad ked ten kopec vobec vydes..
A vzdy sa soferuje lepsie s pocitom ze kebyze je nutnost niekde pridat (ide auto oproti pri predbiehani) za ta to auto proste ta ennecha v stichu. -
« Re: Automat
V tom se, myslím, plně shodujeme. Já mám jen takovej názor, že i kdyby to auto mělo jen 1,4 l, tak bych ho s mechanickou skříní nechtěl. S takovým autem totiž stejně nic nedoženu a hlavně mi stále uniká smysl a důvod potřeby toho ukrutnýho zrychlení. V běžným provozu toho dnes moc nenazávodíš a když, tak přivádíš do vysoce nebezpečnejch situací ostatní lidi, který s tvejma pocitama nemaj vůbec nic společnýho. Pokud chceš argumentovat s tím, že potřebuješ předjet náklaďák, co to hasí kilem, tak ti na to odpovím, že takovej náklaďák mě netankuje a klidně si ho nechám ujet. Když na to přijde, tak v prvním kopci ho předjedu i se škůdkou. Podle mě žádný auto na běžný ježdění nemá takový zrychlení, aby mě to něco říkalo. Pokud ho má, tak už to není auto na běžný ježdění. A pokud ho někdo na běžný ježdění má, tak by s ním měl jezdit v běžným provozu běžným způsobem, kterej nijak neohrožuje ostatní. Neříkám, že si nemůže vylítnout na kopec jak raketa, nebo to nesmí na volným rovným kuse pěkný cesty trochu provětrat. Jakmile se však začne opájet falešnýma pocitama z toho, že při předjíždění Felicie, která jede 120, je jeho rychlost o stejnou hodnotu vyšší, tak je to podle mně magor, kterej dokud nedostane při pořádným bouráku pecku do palice, tak se mu to v ní nesrovná. Velká nehodovost je zapříčiněná jedině takovýmhle chováním spousty nevycukanejch lidí. Mezi nima jsou však nejen schopný frajeři i starý páprdové, který jezdit umí, ale i stejná sorta, která si to o sobě jen myslí. Když takovýmu "Laudovi" něco řekneš, tak se nasere a doporučí ti, aby ses staral o sebe, protože jsi na rozdíl od něj rozštípal už dva pekáče, zatímco on ještě ani jeden. To, že tomu tak bylo jen neuvěřitelným štěstím a schopnostma a dovednostma těch ostatních na silnici, si v žádným případě nepřipouští. Mám taky pár svejch rekordů, že jsem dojel od někud někam za deset minut, přičemž obvyklej čas jízdy stejný štreky neklesá pod půl hodiny. Když se však zpětně na to dívám, tak nechápu, jak jsem mohl bejt takovej magor, že jsem to vůbec zkoušel. To že ses mohl zabít ti většinou dochází až po čase. Dneska jde už jen o to, abys od někud někam vůbec dojel, a nezáleží na tom, za jak dlouho. Pokud někdo musí stále ještě spěchat, je to jen důkaz toho, že si neumí dobře naplánovat svůj čas. Nekdy se stane, že musíš spěchat, nejedná se však nikdy o nic tak závažnýho, abys kvůli tomu riskoval svůj život a taky životy těch ostatních. Pro spěch prostě silnice už není. Od toho jsou letadla a vrtulníky. Jenomže ty už musí šoférovat opravdoví frajeři, který už opravdu něco umí, protože když se odlepíš od země, tak musíš bejt pokornej jak beránek a frajeřina !!!musí!!! stranou. Pokud se však někteří nedokážou ukáznit na dostatečnou úroveň, dozvídá se to pravidelně celej národ z televize.Omlouvám se za takovej rozsah úvahy. Vopravdu je mi jedno, jestli auto, se kterým jezdím za živobytím zrychluje na stovku pod 7 vteřin, nebo pod půl minuty. Takže jestli manuálně kvedlat, nebo bejt v pohodě, není věc, nad kterou bych uvažoval. -
« Automat
prof> Souhlasím, že jízda s automatem není vůbec menším zážitkem, než z manuálním řazením. Mnohkdy i naopak. Jenže pokud nemáš alespoň 200 koní, tak automat značně degraduje dynamiku jízdy. Jak již víš, měl jsem Senatora 3.0 automat a cestovat v takovém korábu byla paráda. Umím si však představit, že s manuálem by sprintoval o dost líp.
A vývoj jde kupředu a ne že ne. Dnešní pětirychlostní steptronic od BMW má stejné zrychlení a Vmax (možná o 2-3 desetiny horší a to jde přejít), jako manuál. Audi má v A6 zase variátor, který dokonce zrychluje líp, než manuál. Jenže to všechno koštuje moc peněz. Hydrodynamický měnič je mi rovněž sympatičtější co do spolehlivosti a přehřívání (lepší než spálené obložení na spojce).
Tobě to třeba nevadí, ale mě neustále "prokluzujíci" zvuk klasického automatu při akceleraci irituje a úplně z něho cítím, že se mi část výkonu ztrácí někde v obtoku oleje či bůhví kde jinde.
Za povšimnutí rovněž stojí, že už můj stařičký senátor 3.0i měl s manuální převodovkou průměrnou papírovou spotřebu 11l a s automatem 10.5.
Zhrnu-li to, tak BMW 330Xi stejně jako Xd bych koupil raději v automatu. Svůj Megánek Coupé ale vždy manuál. Je to jen dvoulitr. -
« kolik vydrží automatická převodovka ?
Vlastnil jsem Hyundai S coupe 1.5i s automatem, r.v. 93, měl najeto cca 70 000 km, jízda s ním byla absolutním požitkem, především co se týče řazení. Vozidlo jsem prodal a zhruba po měsíci si nový majitel stěžoval, že je porouchaná převodovka. Závada spočívala v tom, že než se převodovka ohřála řadila dobře, po ohřátí zůstával trvale zařazen 3 stupeň. Po vypnutí a znovu natočení motoru opět řadila převodovka tak jak má, jakmile ale podřadila n 3. stupeň, už tam zůstal. S poruchou si nevěděli rady ve dvou značkových Hyundai servisech (včetně Central Hyundai servisu v Praze). Majitel s autem cca 4 měsíce jezdil a natočil i s touto poruchou cca 3000 km. Potom nechal převodovku rozebrat v opravně aut. převodovek, kde konstatovali - spálený brzdový pás, spálené lamely II-III a III-IV. Znalec konstatoval, že vzhledem k tomu, že není možno u převodovky jednoznačně určit počet ujetých km nelze ani jednoznačně určit příčinu poruchy přičemž ale stoprocentně vznikala dlouhodobě a postupně (jinými slovy před datem prodeje) a příčiny ? - vlečení na laně, nedostatečná náplň oleje, dlouhodobý provoz na tzv. "nouzový stupeň" (nevím co to je), neoprávněný zásah do elektroinstalace (to je pro mě šok, nic takového se nedělalo). Dost nepochopitelné je ale pro mě jako pro laika tvrzení, že závada existovala i když se navenek neprojevovala (podle mě je to asi hloupost i když to tvrdí znalec v oboru). Zcela jednoznačně byla znalcem odmítnuta verze, že ke vzniku závady mohlo dojít jednorázově nesprávnou technikou jízdy nebo špatnou manipulací.Rád bych znal názor odborníků. Nový majitel totiž nechal převodovku opravit a požaduje po mě částku 52 tis. Kč. -
« Re: Tralala tralala mám rád Vaška Adama
Myslím, že ten zbytek, co z něj z toho zmuchlanýho plechu vyšťourali, už zpopelnili. Myslel si taky, že mu to zrychluje, ale ten náklaďák v protisměru byl asi rychlejší, než předpokládal. Navíc toho profíka ani nenapadlo, aby se uhejbal nějaký špíně v osobáčku. -
« Re: Tralala tralala mám rád Vaška Adama
Taky jsem znal jednoho, co chtěl mít všechno nej. Už vůbec nic nepotřebuje. Mě to moje zrychlení stačí (jak tak koukám, tak ostatním taky), a teď si navíc říkám, že ani nevím, za kolik tam to kilo mám. Holt nám to občas někdo natře ... ono by bylo docela na místě, aby to S8 za necelý(nebo celý?) 2 melouny sebou už aspoň trošku mrskalo, nemyslíš? -
« Re:
Já taky ne. Nechápu. proč dnes, kdy elektronika dělá všechny možný zbytečnosti, je nutný ještě u aut, který jsou určený pro denní potřebu, šaltrovat pákou, jak za "Marie Terezie". Kdyby pokrok na autě postupoval stejným tempem, jako otázka řazení rychlostních stupňů, tak bychom dodnes svítili svíčkovýma dřevěnýma lucernama, brzdili dřevěným špalkem o ocelovou obruč kola a v nejlepším případě startovali klikou. -
« Re: Tiptronic vs Manuál - zrychlení
to Matus:Neutral jsem tad daval ze stejnyho duvodu jako u manualu, tj. kdyz treba dojizdim ke krizovatce na cervenou.No evidentne to na to nebylo staveny.to prof:Myslim, ze plyn jsem v tu chvili seslapnutej nemel, ale rozhodne jsem to uz potom nezkousel.Abych se priznal jeste k jednomu kixu...jednou jsem dobrzdoval, auto jeste nestalo a ja tam vrazil Pecko.Nevim, ktera cast auta to byla, ale protestovala dost zasadne...to keyser_soze:no ja nevim, jak komu, ale ja jsem na paku dost "hrabal", ten plnej automat mi proste nesednul, Tiptronic mi pripadal mnohem...blizsi.Jako ze radim ja a jak chci ja a ne aby mi do toho kecala elektronika.Ve vsi ucte ke vsem, kdo jezdi radi s automatem, pripada mi plnej automat jako ze skoro nepotrebuje ridice a ze to to rizeni trosku odcizuje...Pamatuju, ze vsichni v autoskole breceli, jak je automat skvelej, ale jak se do toho clovek dostane, manualka mu sedne vic. -
« Re: Tiptronic vs Manuál - zrychlení
to beranek: To, že se motor vytočil, přičítám buď tomu, že jsi neměl úplně uvolněnej plyn, a nebo příliš komplikovaná elektronika obvyklým způsobem na chvilku "zablbnula". Rozdíl mezi neutrálem u automatu a u manuálu je ten, že u manuálu je tam bezpodmínečně nutnej, jinak by to nemohlo fungovat. Ono by to šlo udělat, aby to fungovalo. Bylo by to však komplikovaný a dost nepraktický :). U automatu jsou prakticky neutrály dva. Jeden je P, kdy jsou navíc zablokovaný kola. Ten by úplně stačil, ten druhej, N, občas uplatnění najde, i když by zas tak nevadilo, kdyby tam nebyl vůbec.Je to jenom taková mezipoloha mezi R a D. Za jízdy lze u většiny automatů bez problémů vyřazovat a bez plynu zase zařazovat, tak jak to popsal Keyser_Soze. Byly (možná ještě jsou) však i automatické skříně (Mercedes), se kterými šlo auto i roztáhnout. U nich toto vyřazování bylo sice možné, ale pokud se při jízdě opět řadilo D při chodu motoru na volnoběh, dostal ten motor krátkodobou, ne zrovna moc plunulou pecku, že se vytočil do vysokých otáček. Jako by tam na okamžik spadla jednička. Zmírnit jsi to mohl pouze tak, že jsi musel nastavit otáčky motoru tak, aby odpovídaly, pokud možno, přesně rychlosti, při níž jsi se rozhodl tam to D opět zařadit. I tak však bylo cítit, že to není zrovna ono, co by té skříni vyhovovalo.Všeobecně platí, že podle toho, co chceš, aby auto dělalo, navolíš jednoduše polohu automatu, která tomu odpovídá. Dál lidé, pro který je automat určenej, už nepřemýšlejí. Jenom my, koumáci v Čechách, začneme uvažovat o tom, jestli z kopce nevyřazovat, jestli dávat neutrál při zastavení na semaforech, nebo jestli podřazovat ručně a pod. Vše, co jsem zde teď vyjmenoval, opotřebovává automatickou skříň více, než kdybychom si jí vůbec nevšímali. Na to je totiž dělaná. Není náhoda, že v Čechách je snad největší spotřeba automatických skříní. Jedním z důvodůje i to, že mnoho lidí ještě neví, že u automatu se kontroluje množství oleje zásadně při BĚŽÍCÍM MOTORU !!! Hladina oleje je totiž níž, než když motor stojí. Kdo to tak nedělá, jezdí trvale s nízkou hladinou a je jen otázkou času, kdy té skříni dojde trpělivost. Stejně tak mnoho lidí neví, kudy se do té skříně olej dolévá. Jednou jsem koupil Granadu s automatem, která již pouze couvala (klasika). Samozřejmě ve skříni ani kapka, zato v motoru bylo oleje cca 20 cm nad horní rysku na měrce a že to nebyl olej motorový, si jistě sami domyslíte.:-) Velmi chytře jsou vymyšlený i dorazy volicí páky a to sice tak, aby ovládání skříně bylo co nejpohodlnější a nejjednodušší. Mnoho majitelů automatů o nich ani neví a myslí si, že musí vždy mačkat pojistku, nebo tahat páku k sobě, pokud má řazení pod volantem. Není tomu tak a je to opravdu uděláno zcela logicky. Všimněte si, jak se jezdí v amerických filmech. Frajer skočí do auta, vrzne tam D a už gumuje pryč. Někdo si poví, jak tam mohl to D tak rychle trefit? Jednoduše, je tam totiž doraz a on jenom využívá toho, co pro něj konstruktéři auta vymysleli. Podobné je to s tím, že nelze za jízdy zařadit R ani P, pokud si šofér zbytečně nehraje s pojistkou, nebo netahá páku k sobě. Keyser> Skutečně jsem to v jedný příručce našel, že lze z táhlých kopců podřadit na nižší stupeň a odlehčit tak brzdám. Mám ale takovej pocit, že se mělo jednat o takovej kopec, kterej se vyskytuje možná jenom někde v Alpách. Pokud se to nedělá pravidelně, tak bych proti tomu nic neměl, i když každý zbytečný řazení je vlastně zbytečný. jedn můj známej jezdí na Firebirdu zásadně tak, že podřazuje za jízdy rukou a musím říct, že to ovládá tak dokonale, že s tím dokáže docela efektní kousky. Jedná se však o klasicku, ročník 1979 s 3 kvaltovýou 350 TH, která přežije skoro všechno. Pro úplnost, točí s ní poctivej big-block 6,6l V8. -
« Re: Tiptronic vs Manuál - zrychlení
hm 310 kobyl neni zas takovej zazrak ale verim ze z 90je to skok jak krava, ja se na to koukam furt ze svyho pohledu 200kobyl a dvoutunovyho auta., btw u automatu podle toho jak chytrej je samozrejmne narvat neutral za jizdy jde. (verim ze nova A8 to bude uz mit nak elektronicky chraneny) a udela to to samy co manual, jenze protoze u automatu na paku nehrabes tak se ti to nestane :)
MATUS>neni nic jednodusiho nez pak plyn pustit a zaradit decko a plyn zas seslapnout.








i kdyz a to zaujme spis profa nez ostatni, rad bych dostal do cr a zlegalizoval roadrunnera :)