Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re:
trona: vlez pod to a zas to pořádně promaž, když jsi říkal, že ti to minule pomohlo. Jinak bys musel odpojit řadicí táhlo a zkusit, jak ztuha to jde přímo na skříni. Pokud by to tam šlo taky ztuha, jak říkáš pouze na P, lze ještě vysát olej a podívat se pod víko, jestli se tam něco neděje. To nikdy není na škodu, alespoň ho vyčistíš od těch usazenin. Pokud tam nezjistíš nic, co by bylo příčinou tý vady, musíš to dát někomu, kdo už pak vlaze dovnitř. Potom je taky varianta P vůbec neřadit a rozhejbat tak alespoň parkovací brzdu. -
« Potize,Potize,Potize,Potize,Potize,Potiz…
???Nevite nahodou nekdo,co to je ? Mam problem se zarazenim P u automatu.Pokud radim z P na cokoliv nebo z cehokoliv na P,tak to jde hrozne ztuha.Mam dojem,ze to bude mechanicka zalezitost pod tunelem,ale nejsem si jistej.Poradite nekdo,co to muze delat?Podotykam,ze ostatni rychlosti jdou zaradit uplne normalne,jen to P jde tak hrozne ztuha. -
« Re: dotaz č.2
Rob2: Bohužel, doposud jsem nikoho, kdo má dostatek zkušeností, je ochoten dát i záruku (které nebudu muset využít) a kdo je rychlý (má dostatek dílů skladem, nebo alespoň možnost rychlého obstarání), směrem na Moravu neobjevil, takže každýmu doporučuju Skalického z Prahy. To, že jsem nikoho neobjevil, neznamená, že tam není. V České skalici je (nebo alespoň byl) pan Weidman, který to včechno sice měl, ale jeho ceny byly někde jinde (byl, nebo je, to Švýcar). Jestli to ještě dělá, nebo někdo po něm a v jaké kvalitě, nevím. -
« Re: dotaz
Laguma: Klid, hlavně klid...BORIGINAL: Tak já zase asi tuším, proč je takovej motor zakarbonovanej. Jenom by mě zajímalo, co to bylo za auto, jak bylo starý, kolik mělo majitelů, do kolika jezdilo servisů, kolik mělo najeto, kdo s ním jezdil a v jakých režimech. To, že ve značkovým servisu kroutěj hlavama a říkají, že si něco nedokážou vysvětlit, není totiž nic neobvyklýho. -
« Re: dotaz
Jezis maria, vyjmete nekdo toho boriginala. Nesnasim chvastaly - prezentuje nam to tu vsechno, jako bych poslouchal Herbalife. Kdyby jeho presentace byla trochu serioznejsi-ale vyrazy, jenz pouziva,jsou jak vystrizene z americkych reklamnich kampani.Ja se krome toho vzdy drzel a drzim zasady - lit do motoru kvalitni olej, pravidelne jej menit,vykaslat se ne nejake pseudopripravky (byt chemicky podlozene)-stejne nemaji v motoru co delat a hlavne motor setrit - to same u prevodovky, a jezdite do haleluja... -
« Re: dotaz
Vždy si vážím názoru každého, navíc když se jedná o vlastní zkušenosti. Díky tomu, že převážnou většinu"zázračných" vodiček mám otestovanou z hlediska chemie a motorových zkušeben moho zodpovědně odpovědět, aniž bych někomu cokoli vnucoval. Televizní zázraky nefungují, kvůli látkám které obsahují. Pokud nemohu účinky doložit výsledky motorových zkušeben nic nenabízím. Oficiální výsledky, které mám v rukou dokazují něco zcela jiného. Budete-li mít zájem, zašlete mi svůj e-mail, pošlu Vám je.
Ke karbonu. Zároveň tím odpovím i prof. Před chvíli jsem se vrátil z Ford servisu, kde měli rozdělaný zadřený motor s pravidelnými výměnami
oleje, doporučeným a aplikovaným značkovým servisem Ford. Tolik karbonu jsem dosud v motoru neviděl. Vrstva dosahovala místy až 3 mm, včetně ucpaných kanálů. Nikdo není schopen odpovědět, jak k takovému zakarbonování mohlo dojít. Takže pozor. Hovořit o zcela čistém motoru je dost odvážné. Prováděli jsme čištění více jak stovky motorů, účinky jsou velice dobré a nehrozí žádné poškození.
Nemluvíme určitě o motorech, které pohromadě drží množstvím naneseného a zapečeného karbonu.
Když Vám někdo bude vykládat o generálce motoru za chodu, tak se jedná o blbý reklamní tah a není nikdy pravdivý.Firmy, které měly tento slogan ve svém logu už tady nejsou na základě zničených motorů. Nikdy jsem nepoužil tohoto výrazu a tvrdím, že se je dá vylepšit, ale nikdy zgenerálkovat. -
« dotaz č.2
to prof + Keyser_Soze: Rád si nechám poradit. Nejsem odborník přes automobilovou techniku, pouze se zajímám, proč a jak ta která věc funguje. A ve věci přípravků do mot. oleje jsem skutečně pozitivní zkušenost neudělal. Co se týká té mojí převodovky: nemáte kontakt na slušný a ne předražený servis? Nejsem z Prahy, tak raději více směrem k Moravě. Dík za tip. -
« prof :)
ja sem rikal mozna :)))) tohle presne mi totiz delala C3S fordacka a byly to pasy v * na ty nejvnejsi planete. Ale taky mne jeste napada po konzultaci se servisnim manualem ze by to mohli bejt zasrany ty "pisty", od spinavy kapaliny. Zacal bych vymenou kapaliny a filtru a u nejakeho specialisty vycistenim ty hydrauliky. dle meho skromneho nazoru to na 80% problem odstrani. -
« Re: dotaz
Rob2: Ten Keyszer je ale třída, když podle toho, co jsi napsal, vypálil okamžitě brzdicí pásy. Klobouk dolů! Tak to já bych to tam zas okamžitě nalil, jelikož jestli budeš rozhazovat špajsku a dělat pásy, tak už tě nějakejch 7 kilo nevytrhne. Je logický, že - tentokrát můj problém - vymlácený futro unašeče kardanu (kterej hrká 0,5cm nahoru a dolů) a s tím spojenou netěsnost simeringu, mě taková vodička těžko spraví. Ale až to futro vyměním a budu si jistej, že mě olej nikudy jinudy nemůže vytejkat, tak si u Boriginala objednám vodičku na odstranění mírnýho prokluzu při přeřazování ze 3 na 4 kvalt, což je skutečně brzdovej pás, a bude mě zajímat, jestli to alespoň trochu pomůže, nebo ne. Kdyby to pomohlo alespoň trochu, tak to považuju za super úspěch.A nezlob se na mě, ale obavy z naráz rozpuštěnýho karbonu mi v dnešní době připadají trochu úsměvný. Pokud si rozděláš kterejkoliv motor (nemyslím tím ty starý mrchy, kde taková hodnota aplikovaný vodičky několikanásobně převyšuje hodnotu motoru, kterej bys hodlal touto cestou zachraňovat), kterej jeho páníček ládoval (a pravidelně je měnil) různýma polosyntetikama a plnýma syntetikama od všelijakejch Aralů, Castrolů a já nevím ještě jakejch dalších supervýrobců, a navíc to zalejval zázračně aditivovanejma pohonnějma hmotama ´typu SuperDieselPower, V Power atd., pro který se běžně zastavuje u pumpy vítěznej vůz během závodu F1 a vždycky se vyplatí pro ně dojít i pěšky, tak i kdybyses na hlavy stavěl, tak mimo dna pístů, dříků ventilů a povrchu spalovcacích prostorů, výfukových a taky trochu sacích kanálů, nenajdeš po umytí nikde nic, co by se dalo ještě nějakou vodičkou rozpustit. Skazek o ucpanejch mazacích kanálech má každej "mechanik" plnou hubu, na místo jejich ústního šíření mezi prostej lid bych mu však doporučil šetrnější zacházení se silikonovým tmelem, kterej používá místo těsnění, který si buď z neschopnosti a lenosti nedokáže vyrobit, a nebo ho z chamtivosti zásadně neobjednává, aby byl alespoň nějakej vejvar. Jestli ti pan ing. specialista na motory vypráví to, co ho na fakultě naučili, nebo se někde dočetl, tak by možná neškodilo malinko ho protáhnout nějakou praxí, aby zjistil, jak to vlastně ve skutečnosti s tím karbonem je. Ono se často stává, že školství jen stěží drží krok s vývojem, který je naštěstí (a nebo bohužel?) nezadržitelnej, a o některejch věcech nemá nikdo z kantorů ani páru. Sorry, nikoho jsem nechtěl ani napadnout, ani urazit, jenom jsem tu prezentoval svůj názor, se kterým mě klidně může kdokoliv poslat do háje, nicméně já vím, proč ho mám. -
« Re: dotaz
to BORIGINAL: děkuji za nabídku, ale v mém případě se jedná patrně o tech. závadu, kterou bude nutno odstranit klasicky, tzn. opravou. Upřímně řečeno (prosím, neberte osobně) na zázračné přípravky, které po pár kilometrech udělají ze starého motoru nov, apod., příliš nevěřím. Nepopírám zcela jejich vliv, nicméně jsem spíše pesimista. Osobně mám zkušenost se dvěma propagovanými výrobky na ošetření motoru, a výsledek se jaksi nedostavil. Vliv na vnitřní opotřebení motoru nemohu posoudit, ale o nějaké úspoře paliva nebo zvýšení výkonu motoru nemůže být ani řeč. Drze si troufám tvrdit, že bych změnu poznal, pokud se ovšem nejedná o pár promile. Asi jsem neměl ty správné chemikálie :-) A přiznám se, že bych se přímo děsil nalít do motoru přípravek na rozpouštění karbonu, zejména pokud je ho v motoru více. Předpokládám, že mi budete oponovat účinnou filtrací dnešních moderních motorů, nicméně on prý ten karbon místy vymezuje vzniklé vůle a jeho rapidní a úplné odstranění může mít na motor mnohdy neblahý vliv. Tak mi to aspoň bylo vysvětlováno ing. se specializací na spal. motory. Možná se ale mýlil... P.S.: Vymezením vůle nejsou myšleny zapečené pístní kroužky, apod. -
« Potize,Potize,Potize,Potize,Potize,Potiz…
Nevite nahodou nekdo,co to je ? Mam problem se zarazenim P u automatu.Pokud radim z P na cokoliv nebo z cehokoliv na P,tak to jde hrozne ztuha.Mam dojem,ze to bude mechanicka zalezitost pod tunelem,ale nejsem si jistej.Poradite nekdo,co to muze delat?Podotykam,ze ostatni rychlosti jdou zaradit uplne normalne,jen to P jde tak hrozne ztuha.Uz sem to pod tunelem jednou promazaval a na nejakou dobu se to zlepsilo,ale ted po zime je to stejny.Diky.Diky.Diky.Diky.Diky.Diky.Dik… -
« Re: Potíže s automatem
Díky svým dlouholetým zkušenostem s různými "sráči" ,jak jste to nazval, umím docela dobře rozeznat o co se jedná. O výrobku se tímto způsobem vyjadřuji až po odborném ověření. Nemusíte mít obavy. Řada lidí se stejným názorem jako Vy se už přesvědčila, že produkt, který je na trhu více jak 25 let je velice dobrý. -
« Re: Potíže s automatem
Vážený pane, dostal jsem se teprve teď k tomu, abych Vám poradil i ve věci automatických převodovek. Na základě vynikajících zkušeností s přísadou do automatických převodovek Vám mohu nabídnout recepturu 127 Bishop´s Original. Po aplikaci přísady po ujetí max. 800 km dojde k odstranění Vámi popisovaných problémů.Investice 713.- Kč vč. DPH. -
« Re: dotaz
Něco bych Vám nabídl pro ošetření převodovky, aniž budete do ní muset mechanicky zasahovat.Dovážíme speciální receptury Bishop´s Original pro ošetření automatických převodovek. Podařilo se nám vyřešit řadu problémů s minimálními náklady. Jedná se o mikrodifuzní přísadu receptury 127 ( více se dovíte na našich webových stránkách www.mybox.cz/b.original).
Pokud budete chtít vědět více milerád Vám odpovím.
Investice 713.- Kč vč. DPH. -
« dotaz
to Keyser_Soze: Ford Sierra DOHC - převodovka chodí za studena dobře, po zahřátí neochotně podřazuje z trojky na dvojku. Kick-down pracuje normálně, řazení ostatních převodů také. Nevíš, kde může být problém? Zatím na převodovku nebylo sáhnuto (aspoň si to myslím), stav se dlouhodobě nehorší, ale ani nelepší. Není to katastrofální, nicméně mi to trošičku vadí. Pokud ví někdo jiný, napište, prosím, také. A moc mě nevyděste, nebo hned napište, kde seženu náhradní :-) -
« Bez nadpisu
prevodnik momentu je vec mezi automatickou prevodovkou a motorem, ktera ma na svedomi neco co dela v manualnim aute spojka
a sice treba abys moh s nastartovanym autem a zarazenou rychlosti stat na miste, v manualu to ma na svedomi spojka, v automatu zmineny prevodnik momentu. -
« Re: Re:
v podstate ani ne. kdyz kladivem nebudes zkoumat ty valce co tam delaj tlak :))
jinak jestli chces vedet jak to funguje tak je dobry treba tyhle stranky
[odkaz]
tam je popsano celkem dost veci pro blby :-) ale jestli chces zkoumat tu prevodovku tak se nejdriv mrkni na prevodnik momentu. bude ti to davat vetsi smysl.
-
« Re:
zalezi jestli chces aby pak jeste fungovala :)))), obecne se rozebira odzadu, ale vevnitr stejne neni moc co k videni, dve v serii planetovy prevodovky, naky pasy co maj na starosti ruzny brzdeni a tak, nejhezci na pohled je to cemu rikam "bludiste" ale to je videt kdyz se sunda dekl, a ma to smysl aby tam nebylo pulmilionu hadic, pak uz tam je jen par pistu a to je vlastne skoro vsechno. V prevodniku momentu najdes jen v podstate turbinu, stator a pumpu,ale na pohled to vypada docela hezky :)
prof>nebij mne snazil jsem se bejt jen strucnej :))) -
pallas 21.04.01 13:44
« Re: americke aukcie / inzeraty - to prof
prof, presne taky blazer ako tam maju na stranke ti nemci, lenze s ovela vyssimi kolesami (a extra sirokymi)a nie v maskovacej farbe, ale pekny dvojfarebny modro-striborny, metaliza, a chromovane ramy+stupacky. Jedine oproti civilu tam bolo zmenene sanie a vyfuk (vyvedene na boku auta do cca 2m vysky, vyfuk podobny ako americke kamiony). Uz asi dva roky nie som v kontakte s tym kamosom, asi je niekde vonku, ale keby som vedel ze ma auto este doma, alebo kto ho ma teraz, tak by som ti ho isiel aj nafotit! -
pallas 21.04.01 13:18
« Re: americke aukcie / inzeraty - to prof
ten blazer nebol samozrejme maly blazer (myslim G) ale klasicky velky, z ktoreho sa robi aj suburban. vyrobeny bol presne vtedy ked sa amici stahovali do zalivu, a ked ho kupoval moj kamos, malo to auto 22 mesiacov a nula mil. Predavali to cez aukciu, a predavali ich vraj asi 4 naraz. -
« Potíže s automatem
Čau všichni. Jsem tady nový, protože jsem před nedávnem koupil 8 let staré BMW 325 TD v automatu. Musím souhlasit se všemi, kteří popisují pohodlí a atmosféru při jízdě s automatem a silným motorem. Mám ale se svým automatem trošku potíže. Když se ATF zahřeje zhruba na svou provozní teplotu, tak mi řazení trvá dost dlouho (cca. 1 - 1.5 s), zatímco u studené ATF je to okamžitě. Navíc se zahřátou ATF se mi po zařazení R při volnoběhu nechytí zpátečka. Musím přišlápnout plyn a v otáčkách (tak 1500) zařadit R. Pak se teprve chytí.
Nezná někdo z vás tyhle příznaky? Odchází převodovka, nebo byl jen původní majitel prase, co neměnilo ATF kdy mělo? Poradí někdo z vás?
Převodovka je od General Motors vyrobená ve Francii, ale typ zatím nevím. -
« Re: Automat v USA
to je imho nesmysl, ja 2-3m na novy auto nemam a jentak je mit nebudu, presto jsem bral vsechny auta jety bez ohledu na spotrebu, v mym meritku je jedno jestli projezdim mesicne 4200 s dvoulitrem v manualu nebo 5500 v trilitru s automatem, tech 1200 mesicne se v tom naprosto ztrati a rad si je priplatim za luxus -
« Re: Automat v USA
prof: no ja si to nemyslim. Akorat jsem chtel rict, ze opravdu kdyz mam 1-2 mil. na nove auto tak me spotreba rozhodne zajimat nebude (pokud jsem ty penize nevyhral :-) ) a ostatni co si museji takove auta kupovat ojete uz vysoka spotreba asi prilis netesi. Tim samozrejme nemyslim nic spatneho. Kdyby me to vadilo, tak v tom trilitru jezdit nebudu. Taky jsem jiz nekde niz napsal, ze podle me zkusenosti je u takoveho auta spotreba s AT a MT temer neznatelne podobna a ten litr navic uz ani neregistruju (14 nebo 15, ono je to uz uplne jedno)... Jinak ono by to mozna zralo i min, ale strikacka je naka rozhasena a jak to nema pocitac, tak si s tim v servisech nevi rady. -
« Re: Automat v USA
to skdd: tak, tak. Jen takova malickost - zapominas na ty, kteri si kvuli pohodli a pozitku z jizdy takovy vuz koupi za posledni naskudlene penize treba 10 let stary a pri soucasnem komplotu mocnych je spotreba benzinu nad 10litru uz pomerne podstatny problem. Nedelas pak nic jineho, nez vydelavas na benzin :-( -
« Re: Automat v USA
To Alien:To,ze 90-leti dedci nemaji za volantem nic delat,je samozdrejme jasna vec,ale bohuzel je to ve statech realna praxe.Pak na silnicich vznikaji velmi pekerni situace,nastesti americane jsou za volantem dost ohleduplni,takze dotycne duchodce hned na miste vetsinou nezabijou.U nas by to asi fungovat nemohlo.
-
"-- skrytý --" 16.04.01 20:21
« Re: Automat v USA
K tej spotrebe a automatu, mnoho ludi si mysli, ze ked ma 3liter a automat tak to bude zrat malo ale to je hlboko zakoreneny omyl, clowek ktory si kupi 3.0V6 a AT to kupuje kvoli komfortu a pozitku z jazdy, a nie spotrebe (inak pri cene noveho auta v takejto konfiguracii je jasne, ze ked mame 1.2mil na auto mame aj na tych 11-12l benzinu). A cely ten povyk okolo MT a AT povazujem za zbytocny. Ja osobne by som nic ine ako AT nexcel. -
« Re: Automat v USA
alien: Co se týká spotřeby, tak v návodu k obsluze k Ford Sierra je udávaná spotřeba modelů s aut. převodovkou pouze mírně vyšší, než u modelů s převodovkou manuální. Sám mohu potvrdit, že mi Sierra DOHC v automatu jezdí do 7 litrů na 100 km. Samozřejmě že ne ve městě, tam je to kolem 9 - 10 litrů. A ve věci životnosti motoru: Je pochopitelné, že u automatu se motor točí stále okolo optimálních otáček (mimo extrémní jízdu). Nenechá se ani přetáčet, ani dusit na minimálce v tahu. Potom je předpoklad jeho delší životnosti. Bohužel to stále ještě mnoho lidí v této zemi nechápe,a stále má za jízdy jakousi potřebu (nebo co to je) hýbat klackem mezi sedadly a šlapat při tom na třetí pedál vlevo. -
« Re: Automat v USA
90-ti leti dedci stejne jako deti nemaji za volantem co delat, tem nepomuze uz ani automat, kdyz ani nevnimaji co se kolem nich deje :-)
Jinak je jizda s automatem fajn, dokonce se mi zda, ze vysokoobjemove motory maji ve meste nizzsi spotrebu, nez bych byl schopen docilit s manualem. Tech 10litru bych teda chtel mit taky s trilitrem, me to pod 15 nejde :-) Ale abych uklidnil vsechny odpurce, tak s tim samym modelem auta s manualem to zralo uplne stejne. On ten litr sem tam se ani v beznem provozu nepozna. Jinak podle me auto s automatem musi mit vetsi vydrz jak motoru tak napr. i pneumatik, vyjimky samozrejme potvrzuji pravidlo - stare prase novym kouskum nenaucis :-) -
« Automat v USA
Zdar svazaci,zrovna ted nejakou dobu ziji na druhem brehu atlantiku a muzu Vam rict,ze bez automaticke prevodovky by Amerika snad fungovat nemohla.
Za prve je to pohodlne a velmi jednoduche a to obvzlast vyhovuje amikum a za druhe by proste s manualem asi nemohli jezdit 90-leti duchotci,jelikoz pro ne je to nezvladnutelne.
Sam pouzivam Forda Tauruse(nase Sierra) v automatu,auto ma nalitano pres 180000mili(1 mile=1.6km) a myslim,ze prevodovka je opravdu nesmrtelna.
Jestli se nekdo boji vysoke spotreby,tak vezte,ze ja jezdim jen ve meste plneho semaforu a stopek(kdo mel moznost ridit ve vetsim americkem meste urcite mi da za pravdu) a se zapnutou klimatizaci si muj Ford o objemu 3 litru vezme neco malo pres 10 litru.A to pohodli a komfort za to urcite stoji.
Ma holka mela strach v cechach sednout za volant(cerstva ridicka) a tady ve statech se do toho postupne krasne dostala...Jestli nekdo mate stale zabrany z automaticke prevodovky,vyzkousejte a budete urcite mile prekvapeni. -
« Re: dotaz
to alien: Nějak to tomu kingovi komplikuješ. Kdyby měli amíci dělat něco se šaltrpákou od automatu za jízdy, tak by je trefil šlak. Automat se tak jmenuje, protože dělá automaticky to, co by jinak musel dělat šofér. (Proto mi ty tiptroniky připadají trochu nelogický) Vaše informace jsou sice v zásadě zprávný, ale děsně komplikovaný. Keyser, prosím tě, radši nikde nevykládej tu story o té pálící se kapalině. Je to trochu jinak, ale takhle bys kupu lidí vyděsil:-). Uvedu pár základních zásad, který platí pro nejrozšířenější druh automatu, lhostejno, jestli je japonskej, americkej nebo německej. Zásada č. 1: Kontrola oleje za chodu motoru. Měrku ven, otřít, prohlédnout kde jsou nějaké rysky, min, max, zasunout nadoraz a po vytažení zkontrolovat, jestli má všechno být tak, jak je. Jestli není, doleje se tím otvorem, do kterýho se strká měrka a znova. Pozor, nepřeplňovat! Pokud se tak stane, do jednoho cm nad MAX se to dá akceptovat, víc už doporučuju odsát. Použitá kapalina bude v drtivé většině olej, označený ATF Dexron (nebo taky Dextron, viděl jsem obojí, je to ale to samé) II nebo III. Na značce nezáleží, všechny s tímto označením se mohou mezi sebou míchat, i II s III.zás.č.2: Pokud chci někam jet, dám D a o víc se nestarám. Řazení musí vždy probíhat při otáčkách na volnoběh, maximálně když to běží studený trochu rychleji. Pohyb plynovýho pedálu by měl být pomalý, pomalu přidávat a pomalu ubírat. Kdo se takhle se svou skříní mazlí, nedožije se jejího konce. (Vyjímkou je předjíždění, ale jakmile jsem ve předu, opět se vracím k pomalýmu pohybu plynovýho pedálu. Budete překvapení, jak se auto najednou uklidní a navodí samo pohodovou atmosféru)Zásada č. 3: Nevyřazuje se nikde a nikdy během jízdy. I na semaforu, i v koloně hodinu, dvě, tři jen povoluju pedál brzdy a popojíždím. Pokud nemáte seřízený volnoběh na 2000 ot/min, nic se nemůže stát.zásada č.4: P a R se dává výhradně, když vozidlo stojí. Pokud tam vrazíte P za jízdy, s nějvětší pravděpodobností se ozve zvuk, jako když řadíte u manuálu bez spojky, což by vás mělo varovat, že neděláte něco dobře. Pokud tam to P přeci jen narvete, pak pánbůh s váma a hlavně s tou skříní (některý zvláště odolný modely to přežijou, ale ne mockrát) Pokud řadíte zpátečku ještě za jízdy vpřed, zkracujete tím životnost tohoto kvaltu (někdo to dělá celej život a ta skříň mu taky vydrží, ale doporučení zní: nedělat to). zásada č.5: nepojízdný auto se netahá, maximální vzdálenosti se uvádí od 15 do 30 km. Pokud není jiná možnost, vleze se pod auto a vymontuje se kardan. (To je nesporná výhoda aut se zadním pohonem, auta s předkem to jaksi neumožňují) to jsou nejdůležitější zásady ovládání automatu. Na co jsou tam ty další kvalty, některý další specifika a podrobnosti můžu popsat, pokud o to budete mít zájem. Nechci tady dělat sáhodlouhý přednášky, ale tahle osvěta pomáhá odbourávat předsudky o automatických skříních, jejich poruchovosti a vysoký spotřebě. -
« Re: dotaz
No vidis, a prave proto by se auto nemelo tahnout :-)
S tim podrazenim jsem se spatne vyjadril, pouze jsem se snazil citovat prirucku. Samozrejme ze si sama podrazuje, ale do kopce je lepsi zaradit si nizzsi stupen, ono to pak lip jede. Mysleno je to asi tak, ze kdyz neco tahnes nebo jedes do extremniho stoupani, tak to D asi nemusi utahnout a tak je lepsi si zaradit manualne nizzsi stupen. Aspon mercedes automat funguje tak, ze se bezne na D rozjizdi na druhy stupen a jednicku zarazuje jen pri podrazovani nebo na stupen L (2) se bezne rozjizdi na jednicku a zaradi max. dvojku. Aspon tak jsem to pochopil z nemecke prirucky... -
« Re: americke aukcie / inzeraty - to prof
Tak takovyho Blazera bych za tyhle prachy taky chtěl. Nevíš ročník? Jen pro zajímavost se podívej na: http//www.morlock-motors.de/. Neříkám, že ty ceny souhlasí.Jinak hledám auta tak, že si konkrétní název zadám do vyhledávače (Altavista, Yahoo, atd.) a pak jen zvolím řeč, ve který to chci najít. Nejhorší je potom dělat pořádek v oblíbených:-))) -
pallas 13.04.01 18:37
« americke aukcie / inzeraty - to prof
prof, nevies nejaky dobry link? chcel by som len ziskat prehlad co sa da, a co je fantazia. Moj znamy kupil pred par rokmi po vojne v kuvajte VELITELSKY chevy blazer 6.9D, v kozi, komplet vybave, s nadmerne velkymi kolesami (akoze do puste),a s GPS, nepouzity, pod 7.000 USD... -
« Re: dotaz
no dobre tak ne olej ale kapalina puntickari :)
auto muzes tahnout jak chces kdyz neni poskozena prevodovka nebo motor z nakyho duvodu nebezi.
problem tazeni je ten ze u nebeziciho motoru nebezi cerpadlo a kapalina neproudi, tudiz nejde pres chladic a spali se kapalina, nasledne prevodnik momentu a nasledne prevodovka.
ad otackama pod minimum, jestli si musis radit tak mas neco s prevodovkou protoze ti ma podradit sama. -
« Re: dotaz
Pokud to auto nezastavis proti zdi s bezicim motorem, tak te opravdu prezije pri aspon minimalni udrzbe. Je lepsi si tam vymenit "olej" pokud nevis presny puvod vozu, slovo olej je ale zavadejici. Musi tam prijit tekutina do aut.prevodovek (ATF), ja pouzivam Mercedesem doporuceny Shell (presne oznaceni si momentalne nevzpomenu). Mel by to byt 4kvalt, auto se nesmi tahnout na lane dale nez 30km. Kontrola stavu kapaliny by se mela delat alespon jednou mesicne a to tak, ze auto musi mit provozni teplotu, zaradis P a po cca 1min. pri bezicim motoru zkontrolujes mnozstvi (musi byt mezi ryskama nebo blizici se horni). Taky to nesmis dostat otackama pod minimum, treba do kopce je potreba zaradit nizsi stupen (S,L nebo 3,2 zalezi na typu). Neni to zase tak jednoduche s automatem, co mam prirucku k autu, tak je tam spousta uzitecnych rad, ktere jsem ani netusil. Jinak s tim dieslem to musi sotva jet :-), vzdyt i ten trilitr benzin ma o hodne horsi parametry nez s manualem... -
« Re: dotaz
To je u BMW normalni. Uz jsem jich par takovych videl. Nesmis moc prudce slapat na plyn :-) Sice tomu moc nerozumim, ale myslim, ze to je fakt bezne (je jen velmi malo automobilek, ktere umi delat automaty - nebudu jmenovat, mohl bych zase nekoho urazit :-) a pokud ti to vadi, neni nic jednodussiho, nez si zajet do servisu. Ale takova oprava prevodovky je mnohdy spis na vymenu za novy vuz :-) -
« dotaz
Zdravím a doufám ze mi poradíte.Koupil jsem BMW 525 žralok s automatem-4kvalt.Všechno je v pohodě až na to,že od dvojky nahoru to řadí neplynule, ale vždy s dost razantním cuknutím,což se mi pochopitelně nelíbí.Zajímalo by mě co se s tím dá dělat,kolik to stojí,atd.Díky. -
« Re: AT
Včera jsem to vzal zas bokem po mokrejch kostkách, žádná velká rychlost, jen tak, pro potěšení. Lepší to jde s omezením řazení, že ti to neřadí dál, než např. na dvojku, protože pak to na každý ubrání plynu reaguje přeřazením a po přidání zase podřazením. To zrovna není to pravý slušný zacházení. -
« Re: AT
jezdi jezdi jezdi, :-) to je jediny co ti muzu poradit, ja sport rezim taky nemam vazne neni problem udrzet auto v otackach a kvaltu. chce to jen trochu cviku s plynem a muzes i trosku vypomoct lehkym tuknutim do brzd, jestli mas moznost u tvyho auta natvrdo zamknout 1ku nebo 2ku tak muzes skusit i to. -
« Re: AT
Keyser_soze: Asi záleží nejen na zkušenostech, ale i na tom, s čím jedeš. Já mám v autě úplnýho "blba", který nemá ani sportovní režim. Navíc, jak jsem psal, je to můj první automat, tak si třeba časem taky zvyknu. A rád si nechám poradit - informace jsou k nezaplacení zejména u nás, kde je zatím automatů, jako šafránu. Každopádně (fuj - pořád se opakuju) už bych do manuálu zpět nešel. Bohatě mi to stačí v pracovním procesu. -
« Re: AT
Zkousel jsem vcera v noci na totalne mokre silnici jestli mi ustreli zadek, a jde to sice spatne, ale kdyz jsem to pretocil slo to dobre do smyku, ktery sel spickove regulovat plynem. nekolik krizovatek se mi podarilo projet takrka do praveho uhlu. to se mi s manualem nechtelo darit. jinak na snehu a lede s automatem jezdim nerad, skoro celou zimu jsem mel auto odstavene, a jezdil jsem s filckou. -
« Re: sraz americkejch
V příspěvku se někdo zmínil o srazu amerik,což mě potěšilo.Ameriky miluju nadevše.V8+automat=paráda Ted se chystá sraz na zámku sychrově mezi libercem a turnovem.
Pokud mate zajem prijedte,bejvaj to pohodovy akce.Nejspis to bude 15.dubna někdy od rana.kdyz tak dam jeste vedet. -
« Re: AT
prof: Dobrý, o nic nejde. Na klouzavém povrchu jsem se ale fakt cítil jistější s manuálem. A nepostav občas auto se zadním pohonem v zatáčce bokem, když to jde tak snadno! A máš pravdu, že potom řídíš víc plynem, než volantem, což je u manuálu snazší, protože si sám nezařadí. Proto jsem zde kdysi psal, že by se mi moc líbil automat s možností sekvenčního řazení. -
« Re: Re:
mne ten roadrunner ochromuje tim ze je v kategorii 10 fastest muscle cars na 3tim a 7mym miste :-) (70 a 69 rok), co se tyce penez, tak za 8-10tisic se da sehnat ve stavu jako novej, par babek za dovoz a dostat to na veteransky znacky by bylo uplne nejlepsi. To si zjistim, prej to neni problem (znamej ma nekoho kdo takhle v pohode dostal na znacky W104 medveda)
a pak bych s tim jezdil na dragrace ktery doposud vyhraval kamarad s lancerem evo VI abych ho sesadil z ty bedny s 30let starym autem ktery to zvladne v pohode :)
a pro mne je roadrunner icon car uz leta. beep beep klakson a chtel bych ty volny puklice, tam bych si dal ten obrazek toho disneovksyho roadrunenra -
« Re: AT
to prof: Aby nevznikl mylný dojem, že se považuji za pilota F1, nebo že jsem pirát silnic, který to mastí bez ohledu na ostatní řidiče: pokud autu šlápnu, tak musí být malý provoz, stále se snažím myslet na to, že za horizontem může stát odstavený kamion, a musím jet sám. Co se týká nočních jízd, tak taková srna, která si Tě "stopne" v kilu, je docela sranda. Proto žádné divočení za tmy. Před současným Fordem jsem měl BMW (manuál), a jak jistě víš, jsou to auta se sportovním duchem, a občas to neprohnat je prostě hřích. PS: Za dobu, co jsem se živil volantem, jsem pár nehod viděl (bohužel i smrtelné), tak se snažím tak nedopadnout. I když nikdo není neomylný a i materiál může říct dost v nejméně vhodnou dobu. Rob. -
« Re:
Jasně, všechno jde, když je vhodný nádobí a umí se to. Měl jsem na mysli zatáčky, projížděný trvale smykem, kde si směr řídíš vlastně jen plynem. To je na automat malinko nevhodný, zvlášť na suchým asfaltu. Ale uznávám, že pokud je dost koní, tak to určitě taky jde. Samozřejmě ne, když jedeš do práce, nebo vezeš děti do školy.to Keyser: Mě tohle auto naprosto ohromilo. Objevil jsem ho teprve nedávno, cca před půl rokem. Pořád jsem si říkal, Roadrunner, kouknu se, jak to vypadá... bum, obrázek z prava ze zadu, žlutej, takovej obouchanej, typický auto šílenců, kteří vyrazí na noční zběsilý jízdy. Cena: cca 500 babek. Dodge Charger, což je vlastně jeho bratříček, lze vidět častěji, ale tohle jsem ve skutečnosti ještě neviděl. V tvým případě bych jen tak nenásilně začal koukat po dokladech Chrysler Saratoga, LeBaron, nebo podobný 2 dveřový modely, který se daj koupit opravdu za symbolickou cenu. Na sraz na americkejch a svatej pokoj.