Automatická převodovka

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  15:30

    « Re: Re: Re: Re:

    Mno, vim kde maj DexronII od Castrolu (bílá flaška s červenou nálepkou) za 140,- Kč litr. Jinak DexronIII se pak dá sehnat i za 120,- Litr
  • « 00 Reagovat !

    foto

    07.12.06  00:23

    « Re: Re: Re:

    Tak to je dobrá cena, v podstatě lepší než za jakou nakoupíš průměrně někde v prodejně litr klasického Dextron II
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.06  18:14

    « Re: Re:

    Konečně jsem se dozvěděl přímo od Citroenu, jakou značku oleje používají do automatických převodovek. Jde o Total ATX Fluide a ve specifikaci je uvedeno mimo jiné i Dextron II D, PSA Peugeot Citroen. Dokonce jsou ochotni mi ho i prodat v litrovém balení za cca 170,- Kč.
    Možná to někomu pomůže.
  • 00 Reagovat !

    foto

    04.12.06  15:20

    « Re:

    To máš těžký. Si zjisti jakej ten olej Esso plní parametry (tj, zavolej si do Esso nebo ofiko dovozci), nebo si to zjisti u zastoupení Citroenu, nebo někde na netu (zkus zahraniční diskuz. fóra). nebo u výrobce převodovky (ZF).
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.06  18:49

    « Bez nadpisu

    Tak jsem přešel celou diskuzi na toto téma (ufff), ale bohužel odpověd, která by mi pomohla, jsme nenašel.
    Chtěl bych se zeptat, zda někdo ví někdo, jaký olej je předepsaný pro automatickou převodovku (ZF 4HP20) na Citroën Xantia V6, 24V, Exclusive, r.v. 97? V manuálu pro servis je psán olej Esso LT 71 141, ale ten se nějak už moc nepoužívá. Všude v ostatních zdrojích se píše jen o speciálním oleji Citroen. Určitě to je jen olej smluvního výrobce (podle mě Total), ale abych si mohl vybrat olej, musím znám normu oleje, která je předepsaná (asi Dextron II, nebo Dextron III).
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 07.04.05  08:50

    « Re: Re: po vymene ATF

    dneska rano to prvy krat neurobilo.
    som zvedavy co dalej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.04.05  22:04

    « Re: po vymene ATF

    to vypadá na špatný průtok oleje v mozku automatu. Poslední naděje je to nechat propláchnout, jinak rozborka. BTW příští týden asi čtvrtek pátek jsem v Blavě.
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 06.04.05  16:48

    « po vymene ATF

    ahoj vsetci.
    takze minuly utorok mi vymenili atf.
    v zasade sa nic nezmenilo, podradzuje to troska hladsie (smerom nahor to hladke bolo aj to tak zostalo) ale prekvapuju ma 2 veci:
    ked nastartujem a rozbehnem sa, tak z jednotky na dvojku mi to preradi az pri 3800-4000ot.
    Vzapati na dalsej krizovatke uz radi z jedna na dva ako zvycajne pri cca 2800ot.
    Nechapem to, urobi to vzdy presne raz, hned na zaciatku, potom to uz radi normalne. akoby sa chcela ta prevodovka sama prevetrat ci co.
    dalsia cudna vec sa mi stane ked stojim do prudsieho kopca (je to kazdy den, lebo cakam v kopci nez sa otvori brana). zastavim, brana sa zacne otvarat, otvori sa, ja pustim brzdu auto troska cuvne nez zaberie (to robilo aj predtym) ale teraz ked zaberie tak je tam taky raz, autom trhne.
    robi to len ked je motor zohriaty, pri studenom to nerobi.
    podobny raz vznikne, ked stojim a zapnem zimny rezim (vtedy prevodovka prehodi az na 3. stupen), autom trhne 2x (prehodi na druhy a potom na treti)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    29.03.05  09:43

    « Re:

    2 Barichello: Mam Expeditiona, a tenhle problem mne kdysi zajimal. Po ziskani dvou protichudnych nazoru - jeden od tebe o druhy od Profa, souhlasim s tebou. Pri rychlostech cca 50 - 80 km/hod se clovek pravdepodobne pohybuje v mestskem ci hustsim provozu tj. pomerne casto zrychlujeme a zpomalujeme, takze si dovedu predstavit, ze automat tam hodi 4, zamkne menic, aby za par sekund opet podradil a tak dal dokola. A ted muj dotaz: nemuzu si stezovat na automat v Expy, ale trapi mne jedna vec, u ktere nejsem schopen posoudit, zda je normalni ci ne. Pokud vycouvam do kopce a zastavim, tak mi to motor/automat neudrzi a i pri zarazene R mi popojizdi dolu z kopce. Zjistil jsem, ze vetsinou to dela pri zahratem motoru/prevodovce, za studena to drzi (i kdyz samozrejme zalezi na sklonu kopce) Napadlo mne, ze je to hlavne tim, ze pri zahratem motoru mam "volnobezne otacky" cca 600 ot/min, takze vaha vozu to proste pretlaci. Pri vyjizdeni do kopce mi to couvalo opravdu pri hodne velkem sklonu. Co vy na to?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.03.05  14:13

    « Re: Re: Re: prevodovka AL4 PSA+Renault

    gergi: Mám stejné info. Overdrive = rychloběh, Locat = uzamčení HDM. U Ford Sierra i Opel Omega Locat na 3 a 4 RS. 1 a 2 pouze přes HDM. Převodové poměry jednotlivých rychlostí neznám. PS: Co jsem viděl na schematu, tak Locat je součástí HDM - přímo v HDM je obložená (snad) lamela, která HDM uzamkne - "slepí" lopatková kola k sobě. Je to tak? Nejraději bych to viděl v reálu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.03.05  20:10

    « Re:

    Caves,
    len by som chcel napisat par veci, ktore som zazil pocas pocas brigadovania v DE minule leto. Sef vlastnil 5 firimnych aut a z toho boli 4 Audiny. V polovicke leta mu za dva tydne odisli 2 prevodovky na A6 a A4 a pritom maju len cca 2 roky ale najazdenych nejakych 200 000 km kazda z nich. Bola to normalne "srandovana" :x situacia. Ale chvala bohu ich za tyzden vymenili obidve. ;-)
    CAo Tiger
  • 00 Reagovat !

    foto

    25.03.05  09:29

    « Bez nadpisu

    QW: No protože hlavně u vysokoobjemových motorů furt řadí sem a tam. Jedeš 50, ale převodovka tam nahází 4-ku a ještě zamkne měnič. A jak je všeob. známo, čím méně převodovka řadí, tím lépe, neb více vydrží. Stejně jako není pro některé převodovky dobré jízda vysokou ustálenou rychlostí (např. po dálnici 180 na tempomat na dlouhou vzdálenost)....Hlavně pro ty, co nemají chladič oleje (netýká se těch nových, ty už ho skoro všechny mají)....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.05  16:21

    « Re: Re: Re: prevodovka AL4 PSA+Renault

    gregi: Overil jsem to a mas pravdu! Takze mam namysli zamek menice.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.05  14:07

    « Re: Re: prevodovka AL4 PSA+Renault

    Obavam se, ze overdrive neni premosteni menice, overdrive je proste prevod v pomeru mensim nez 1. Klasicky 4kvalt automat: 1+2 do pomala tzn. >1, 3 je 1:1 (drive) takze je zapojeny jen koncovy prevod, 4 treba 0.8 nebo tak neco (over-drive). Premosteni HDM s overdrive nesouvisi, je to proste jen konvence, ze se premosteni vetsinou dela jen pro 4 - coz je shodou okolnosti overdrive, tedy pro plynulou jizdu na dalnici.
    Jinak pokud mam byt konkretni, mam Civic 4AT, overdrive je pro 3 a 4 (pomery 0.8 a 0.67) a rovnez 3 a 4 maji zaroven premosteni HDM - empiricky vyzkouseno otackomerem. U 2 jsem to nezkousel, myslim si, ze tam premosteni HDM neni.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 24.03.05  14:00

    « Re: Re: prevodovka AL4 PSA+Renault

    ja mam na svojej okrem zimneho rezimu aj sportovy, takze zrejme mam nieco ine.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.05  13:37

    « Re: prevodovka AL4 PSA+Renault

    R.Barrichello: Proc by mel vadit overdrive do mesta?
    Ja jezdim s manualem bezne do 1500 do 2000 otacek coz znamena 4. nebo 5. a pokud potrebuji rozjezd ci sviznejsi pohyb tak proste podradim.
    Predpokladam, ze automat se zachova stejne, nebo je problem jinde?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.05  13:24

    « Re: prevodovka AL4 PSA+Renault

    Podle mych informaci ho ale bezne automaty maji jenom na nejvyssim stupni.
    Jak to tedy je? Ma kazda prevodovka overdrive na 2., 3., i 4. stupni? Vim, ze se tim chlubil mercedes.
    Terminem "overdirve" myslim premosteni kapalinoveho menice pevnym propojenim hnane hridele s motorem. Tj. motor zene kola primo pres ozubene prevody bez ztraty energie pri prenosu pres kapalinu, nebo jinou spojku.
    KL
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.05  12:56

    « Re: Re: prevodovka AL4 PSA+Renault

    Overdrive má každá novější převodovka. Je kvůli ekonomičnosti provozu.....Ovšem do města to není moc vhodné...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.05  12:50

    « Re: prevodovka AL4 PSA+Renault

    AL4 je prevodovka se sekvencnim razenim (ve stylu tiptronic (+ prida stupen, - ubere)). Ma jenom rezim snih, jinak odhaduje rezimy automaticky. Mela by mit tzv. overdrive na 3 hornich stupnich a diky tomu se udajne sportrebou skoro nelisit od manualni prevodovky.
    Zajima me jeji
    1. (ne)spolehlivost
    2. nutnost udrzby
    3. jizdni zkusenosti
    4. jakykoli odkaz, nebo dokumentace popisujici jeji principy a zpusob pouziti
    5. co ji ublizuje a s cim nema problem...
    A vubec cokoli co se o ni vi.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 24.03.05  12:41

    « Re: prevodovka AL4 PSA+Renault

    napisal si PSA, no ja mam BVA od citroenu.
    je to 4 stupnovy automat. co ta zaujima?
    ak mi teraz vymenia to ATF a vsetko bude ok, tak pejem chvalu, radi to dobre, pri kickdowne velmi rychlo a pomerne hladko.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.03.05  12:38

    « prevodovka AL4 PSA+Renault

    Ma nekdo s touto prevodovkou zkusenosti? Jak se vam jevi? Co je na ni dobreho a co spatneho?
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.03.05  10:06

    « Bez nadpisu

    JInak jsem měl družný hovor s www.cartime.com (Ostrava) a taky jsem se s nima bavil o repasích automatů. Tak repase začínají někde u 12.000 (zejména ameriky) a končí někde u 45 tis Kč u AUDI A6 Quattro. Tak kdyby to někdo někdy v budoucnu potřeboval....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.05  09:35

    « Re: Re: JP TRanss

    Jo, ta kapalina(ATF) se má pravidělně kontrolovat a jak už je vidět špatná barva nebo začíná mít divný zápach, tak hned vyměnit, i když ještě neuběhl pravidelný interval...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.03.05  09:33

    « Re:

    To rozhodně, záleží na tom co se mění. A taky záleží na značce vozu. 50 táců je balík, za to se dá sehnat celá převodovka, která je funkční z nějaký bouračky např. Ovšem jak na který vůz...Ty máš novějšího japonce ne??? Tam to bude dražší....
  • « 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 23.03.05  20:32

    « Re: JP TRanss

    tak mi vymenili i komplet olej, filtr a tesneni, olej byl teda hroznej, vana cista filtr taky az se divil...vahal sem ale nakonec sem vymenil i ten olej...blby bylo ze jim neslo povolit srouby od vany a pak zpetne nasadit tesneni s vanou...trvalo to cele asi 3 hodky...vypada to ze to lepe radi (hladceji nez pred tim)...no uvidim jak dlouho a jestli rano nebude pod vanou louzicka nebo to nezacne kapat....
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.03.05  11:07

    « Bez nadpisu

    Jo to jo, psal jsem az 50k a konkretne u prevodovky typu 4EAT, tam se u repasu fakt niz nedostanes, protoze kdyz odejdes, tak musis menit vse co jsem napsal. Znamy co ma Toyota Camry platil 20k, to same kamarad s Nissan Maxima. Holt ja mel smulu a vysolil 2x tolik. Zalezi na prevodovce a na tom, co se musi vymenit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    23.03.05  09:30

    « Bez nadpisu

    Nobody: Tak když už odejdou kolečka nebo něco "v mozku", tak to už je trochu složitější....Ale většinou odejdou nejdřív lamely, protože se začnou pálit. To bývá nejčastější problém. A ty tolik nestojej...
    ATF je sranda, dyt litr Castrol ATF stojí 150,- Kč...Nesmíte nakupovat u zlodějů....Ono se dá sehnat 4 litry castrolu 10W40 za 350 a taky za 650, cney jsou různé, že :o)))))))))) Nebo origo mlhovka na jednu nejmenovanou zančku za 3600 a neorigo za 1200 :o)))))))))))))) Sada filtr + tesnění stojí na normální převodovku (ne ty fungl nové) v USa v přepočtu na naše 500-700,- Kč.....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.05  23:50

    « Re: automat

    Vsak pisu, ze bych byl opatrny pri vymene, kde je historie nejista. Zakladni problem je v tom, ze tady nikdo nedela ten proplach prevodovky, ktery ti umozni vymenu opravdu cele naplne a odstrani nebezpeci toho, ze se ti ucpe filtr, popr. vedeni atf castmi lamel. At chceme nebo ne, dochazi ke treni a uvolnovani kovovych casti do atf, to opet ohrozuje volne proudeni atf a zvysuje riziko uvareni prevodovky. Ja tam jezdim cca co 2500 km na kontrolu a poklaboseni:-)
  • 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 22.03.05  21:25

    « automat

    pred nejakou dobou si me daval kontakt na tipka co opravuje automaty v AUDI, p. Šponiar v Ostrave ... zitra tam jedu, tak to snad bude ok - mluvil sem s nim a nakonec sme se domluvili, ze nebudu menit olej, pouze zkontroluji mnozstvi oleje a vymeni filtr + tesneni...proste u automatu u kterych neni jasna predchozi pece je lepsi olej nemenit, muze to byt jejich smrt...to me potvrdilo vic lidi vcetne jeho...
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.03.05  17:56

    « Bez nadpisu

    To:Barrichello
    No psal jsem az 50k podle prevodovky. Je to max. cena, kterou jsem slysel, ale tech tvych 25 je cca stred. Ja nechal delat kompletni repas prevodovky 4EAT, coz znamenalo 4 selenoidy za cca 15k, dalsich 10k ty "ozubene kolecka", pak ATF 9l, prace tesneni... celkem 40k a ani jsem nemrkl. V USA je cena podobna do 2000 USD podle firmy. Sorry, za 1000 USD repas tehle prevodovky ani ve statech nikdo neudela. Mas pravdu, jsou to zlodeji:-). Ja bych to radeji sveril firme, ktera se tim zabyva nez to vezl do servisu, kde maji zkusenost s jednim dvema auty a zbytek resi podle manualu. Tam je velka pravdepodobnost ze se stane neco z toho co popisujes.
    To:petrumr
    Osobne jsem mluvil se zastupcem Mobil Exxon v CR a mam to do sveho auta doporuceno, vcetne pisemneho mailu. Nejvetsi pruser pro AT je prehrati naplne a tim padem ztraty vlastnosti ATF a naslednemu prismahnuti "ozubenych kolecek". Tohle je pro prevodovku smrtelne. Kdyz delas repas, tak bych sel jedine do plne syntetiky, u vymeny bych uz byl opatrnejsi, zalezi na tom, jak pravidelne se ATF menila. Jednoznacne nejlepsi ATF je od firmy Redline ([odkaz] pod oznacenim High Temp ATF. To je to nejlepsi co se da sehnat. Druhy nejlepsi produkt je Mobile 1 Synthetic ATF, ale ten se do evropy vubec nevozi. Pro nas je jediny vhodny ten Mobile1 SHC. Ja jen rikam, ze je to nejlepsi ATF co se u nas da sehnat za rozumne penize, Mobile/Exxon ma tabulky kompatibility a samozrejme tyto ATF spadaji do prumyzlovych norem DextronII/DextronIII atd, na ktere se odkazuji vyrobci aut. Proste autamat vyzaduje svoje a kdyz se o nej dobre staras a dodrzujes zakladni pravidla (viz odkaz na ty stranky US motors) tak ti obecne vydrzi spolu s autem bez problemu. Je minimalne stejne poruchovy jako klasicka manualni prevodovka.
  • « 00 Reagovat !

    foto petrumr

    petrumr 22.03.05  17:35

    « Re: Re: Re:

    souhlas,Filtr je aji s těsněním a gumičkami-těsnění se musí např.vyžíhat.Ten syntetický olej moc,ale nedoporučuje např.zastoupení VOITH-je řídký a při řazení mezi kluznýma spojkami moc nezůstane a dochází k přepalování.A ještě jedna věc-oleje ATF mají jako oleje hydraulické blbou vlastnost,že na sebe vážou vlhkost a to je dáno tou brzkou výměnou.Jestli v převodovce sou drátěný sítka,tak se nesmí proplachovat vodou,ale v dnešní době sou papírové filtry.podle praxe není problém najet bez poruchy milion km
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.05  14:24

    « Re: Re:

    Matus: servisní interval je uveden v každým manuálu, je tam bud počet KM nebo počet let (co nastane dříve)...Jinak zkazit se dá i výměna...Byly i borci co vyměnili jen ATF (a nikoliv už filtr a tesnění, vyměnují se i o-kroužky), pak byli i ti, co tam nalili jinou ATF (některé převodovky jsou na to hodně citlivé) a našli se i borci co je nedolili či přelili...Zakazit jde všechno...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.03.05  14:19

    « Re:

    Nobody: repas sada vjde v USA na 10 000,- Kč u většiny převodovek (kromě nejnovějších) + nějaká práce...Víc jak 20-25 tisíc nemůže nikdo chtít, pokud ano, jsou to zloději...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 22.03.05  14:14

    « Re:

    ziadnu specializovanu firmu nepoznam, ale ten servis poznam a da sa im verit. snad sa na vymene oleja neda nic posrat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.03.05  14:11

    « Bez nadpisu

    Ahoj, doporucuji specializovanou firmu, ktera se automaty zabyva. Nechat si to delat v autorizovanem servise, ktery prodal par aut a nema s tim zkusenosti bych asi nedoporucil. Casto napachaji vice skody a jsou zbytecne drazi. Nezapomen, ze pokud ti prevodovka odejde, muzes pocitat dle prevodovky az s 50k CZK za repas, coz uz je slusna suma...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 22.03.05  12:05

    « Re:

    diky chalani.
    inak v servise mi povedali ze interval vymeny u C5 je 120.000km (ako rozvodak), takze pri mojich 140tis to nieje az taka katastrofa.
    dufam ze to dobre dopadne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.03.05  12:02

    « Bez nadpisu

    Ahoj, podle mne je nejlepsi na nasem trhu Mobil1 SHC, je to plna syntetika s vysokou tepelnou odolnosti. U ATF je prave teplota nejdulezitejsi pro porovnani, cim vetsi teplotu vydrzi, tim lepe. Jinak podle mne neni v cechach profesionalni firma, ktera ti vymeni ATF tak jak se ma. V USA delaji tzv. "flush", coz znamena vyplachnuti prevodovky. Zajistuje to pomerne komplikovany a hodne drahy stroj, ktery prevodovku vyplache coz zajisti to, ze ti v ni nezustane zadna stara ATF. Pri beznem vypusteni ATF ti podle prevodovky muze zustat i polovina stare naplne, coz neni zrovna idealni. To s cim pise jeniiczech souhlasim, je to tak.
  • « 00 Reagovat !

    foto petrumr

    petrumr 21.03.05  13:02

    « Re: Re: Re: Re: Re: C5 AT

    OMV má ATX DII je červený a výměna se má pohybovat asi 60 000/2roky max.Není to jen vyměnit olej,ale je třeba i filtr vyměnit.U některých převodovek je pod zátkou ještě jedna zátka!Rozhodně nedoporučuji měnit olej vycucováním přes měrku,to dělají rychloservisy,který nemají zkušenosti-to bych neudělal ani na motoru-je to čistá prace pro ně,ale pro motor a převodovku je KO :idea:
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 21.03.05  11:36

    « Re: Re: Re: Re: C5 AT

    diky, to zneje lepsie. uz som na buduci tyzden objednany na vymenu oleja.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 21.03.05  11:18

    « Re: Re: Re: C5 AT

    Pokud to boucha jen pri zarazeni z P na D, nebo R, tak se nemusis niceho tragickeho obavat, takhle se starsi automaty chovaji. Je to dano tim, ze uz proste maji nejaky ty vule, silentbloky taky nesou nejmladsi a kdyz planetovka zaradi, vsechny ty gumicky okolo to nepochytaji a ty to citis. Dulezite je, aby automat radil dobre za jizdy, aby nezustavally viset vysoke, nebo nizke kvalty, aby necukal, pokud akcelerujes na ctvrt plynu a vubec aby se proste choval sametove. Pokud jsi v nem nemel meneny olej, udelej to hned, pripadne jej alespon dopln, pokud je ho malo. A pozor, olej se v automatu meri, kdyz JE AUTO NASTARTOVANE A ZAHRATE! Prelita skrin je smrt. Jinak doporucuju tento clanek: [odkaz]
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.03.05  17:36

    « Re: Re: Re: C5 AT

    nazdar, mam v Blave schopneho cloveka na automaty - keby ti to komplet odislo, ozvi sa, nieco sa podnikne :)
    A nechcem ta moc strasit, ale vyzera to dost zle...
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 19.03.05  21:56

    « Re: Re: C5 AT

    dakujem, to pozriem.
    tie priciny toho skubnutia, nevies byt troska detailnejsi?
    tychto C5 je na slovensku predanych asi menej ako 10, nikto s tym nema skusenosti a nemam chut davat niekomu auto na rozborku aby sa na tom ucil robit...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.03.05  18:32

    « Re: C5 AT

    Ahoj, uz se to tu omilalo nekolikrat, vymena ATF je naprosty zaklad! Vyzkousej merku, kolik toho tam je, popr. zda nesmrdi jako spalenina (to bys mel problem). Kazda AT ma svou ridici jednotku, ktera ma diagnosticky rezim, ktery muzes spustit bud sam nebo v servisu(kde tomu rozumi). To skubnuti dela vetsine starych aut, a muze mit spoustu pricin.
    Petr
  • 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 19.03.05  11:21

    « C5 AT

    ked zaradim spiatocku, ozve sa z motororej casti dost silna rana, je to aj citit. robi to len ked je motor zohriaty, za studena je to OK.
    inac to radi v pohode, bez trhania, kickdownuje rychlo. v zime semtam po zastaveni ostal na dvojke, ale to by mohol byt aj zimny rezim.
    neviete co s tym moze byt? auto ma 140.000km a pochybujem ze mu niekedy menili kvapalinu v automate. mam to dat vymenit?
    vdaka
  • 00 Reagovat !

    foto

    05.03.05  10:47

    « Omega

    Dá se nějakým způsobem "hrábnout" do programu AT u Omegy? Je sice archaického typu, ale s elektronickou podporou (snad :roll: ) V Opelu mi tvrdili, že nikoliv, ale po zkušenostech s nimi tomu na 100% nevěřím. Jde mi o to, že (na můj vkus) příliš brzo podřazuje. Jinak vše OK (mám pátý automat)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    30.09.04  17:06

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej v automatu

    si to precti WOE>
    """""mno moje zena je docela citliva na auta, tak kdyz jsem to vymenil tak pak se ptala co jsem s tim delal... JA OSOBNE DPOPORUCUJU KAZDYCH 40 000km, event. 30 000 miles, at se to dobre pamatuje"
    30 000 miles je spíše 50 000 než 40 000, jen pro pořádek, ne že bych tě chtěl naštvat """""
    ja doporucuju 40000km... ale 30 000 miles se dobre pamatuje neznamena ze 30 000miles neni 50 000km....
    je jedno jestli vymenis pri 40 nebo 50, chapito??? ale ja mam tachal v milich a kazdemu se nebude chtit to furt prepocitavat na kilometry, tak priblizne pred ujetim 30 000 (priblizne = +- 5 000 mil se nic nedeje) si to vymeni... strasne zalezi jak se automat provozuje, pri jizde konstantni rychlosti na velke vzdalenosti nebude dostavat takovy zahul jako ve meste pri popojizdeni v kolonach a nebo extremnich rychlostech a prehrivani (pripalovani - doslova) kapaliny... Asi malogdo taky najede 30 000 rocne, ja si taky nemoh moc vybirat kdy to vymenim tak jsem to proste vymenil jak byl cas a jak bylo hezky. do servisu bych to nedal, v Mazde to delaji tak ze to vycucnou a natlaci tam novou... serou na nejaky filtr, je to moc prace...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 28.09.04  11:07

    « Re: Re: Re: Výměna oleje

    No, tak já ji mám po 120tkm červeno-hnědou. Což v ATSP ohodnotili, že "neni nejhorší". Převodovka řadí hladce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.09.04  22:37

    « Re: Re: Výměna oleje

    No to zalezi, jak dlouho chces aby ti auto jezdilo. Ja bych se na ATF byt tebou podival, v jakem je stavu. S Ace2 bych si dovolil nesouhlasit, pri vymene ATF v prevodovce (podle typu) zustane opravdu cca 1/2 stare naplne. Pouze doplnis to co vyteklo coz neni idealni (osobni zkusenost s 4EAT kdy z 9l vyteklo samo 5l). Pri vymene naplne je doporucen tzv. Flush - proplachnuti prevodovky. Jde o pomerne slozity a drahy system, kdy z prevodovky nechate vytect co jde, pak napojite na specialni stroj, ktery prevodovku proplachne a vytesni stare ATF. Podle mne to tady nikdo nedela, jen ti to nechaji samovolne vytect a pak doplni do plna. Z toho duvodu jsem za meni ATF co nejcasteji, zase takova investice oproti repasu to neni...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.09.04  21:38

    « Re: Výměna oleje

    ano to je také pravda, pokud nebyl olej měněn extrémně dlouho, tak je skutečně možný, že nová náplň ho zabije. Na druhou stranu na tu starou to taky nebude jezdit nekonečně dlouho... :?
  • 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 25.09.04  20:49

    « Výměna oleje

    ja se na vymenu oleje automatu radsi vyprdnu, protoze mi to v servisu leda tak zkurvi... a nakonec se mi ten automat podela...Nekdo rika menit, nekdo rika nemenit... hlavne kdyz nevim, jestli ten olej nekdo menil prede mnou...a rikali mi to i v jednom servisu (Freko) vylozene na automaty - pane, radsi to nemente, uz sme meli takovy, co neodjeli po vymene...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.04  14:21

    « Re: to ace2

    jsou auta a jsou auta... pro srovnání dvě auta.
    Když měním olej u Cadillaca tak to znamená
    * 1.200 Kč těsnění olejové vany + filtr (prodáváno jako kit)
    * 1.200 Kč 8 litrů oleje ATF Dexron II á 150 Kč
    U Mercedesa to tuším stojím, ted si nejsem jist kolik to bylo, 5.500 nebo 7.500 včetně nezbytné diagnostiky testů automatu, protože to tam bylo dáváno jako závada a ne jen jako čistá výměna oleje. Nicméně nevím co za kosmírný olej používá Mercedes ale chtějí za něj asi 500 Kč za litr :shock:
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.09.04  10:12

    « to ace2

    Aha, tak to jsem žil v docela zásadním omylu. A necháš si výměnu náplně dělat u Mercedesů nebo v nějakým specializáku na automaty? Na kolik tě to přijde - tak pro srovnání (už mám taky AT ;o)).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.09.04  01:51

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej v automatu

    "mno moje zena je docela citliva na auta, tak kdyz jsem to vymenil tak pak se ptala co jsem s tim delal... JA OSOBNE DPOPORUCUJU KAZDYCH 40 000km, event. 30 000 miles, at se to dobre pamatuje"
    30 000 miles je spíše 50 000 než 40 000, jen pro pořádek, ne že bych tě chtěl naštvat >:D
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.09.04  22:46

    « Re:

    Jak to mám vědět >:D Předpokládám, že autorizovaný servis má technologii na výměnu oleje v automatu. Ale k tomu konktrétnímu případu ti toho víc nepovím. U výměny jsem totiž pochopitelně nebyl.
    Při normální podomácké výměně oleje, tedy odšroubování olejové vany převodovky a nechání vykápání, výměny filtru a zase zaděláním vyměníte drtivou většinu oleje v automatu, nicméně něco vždy zustane v mozku v přepouštěcích kanálkách atd.... ale tomu bych nepřikládal zase až takovou důležitost. V automatu je řekněme 7-8 litrů ATFka, jestli tam zbyde 1 litr tak je to hodně. Funčnost to nijak neovlivní.
  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 23.09.04  21:41

    « Bez nadpisu

    to Rakubakte: že doživotní neznamená 50 let, to je mi jasné, ale 40 tisíc km mi přijde zase jako opačnej extrém ...
    to ace2: při bormální "výměně oleje" v automatu se prý vymění asi třetina-polovina, nebo sis to nechal u Merse "vyklepat" do poslení kapky a dát komplet novou náplň? Jde to vůbec?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.09.04  10:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej v automatu

    doporucuju
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.09.04  10:39

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej v automatu

    mno moje zena je docela citliva na auta, tak kdyz jsem to vymenil tak pak se ptala co jsem s tim delal... JA OSOBNE DPOPORUCUJU KAZDYCH 40 000km, event. 30 000 miles, at se to dobre pamatuje
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.09.04  18:52

    « Re: Re: Re: Re: Re: Olej v automatu

    No u Mercedesu to právě nevydrží... prostě měnit měnit a měnit. Mám vyměněno, vibrace jsou ty tam a řadí jako kdyby právě vypadla z výrobního pásu. Kdo by to řekl a já si myslel, že to jsou Hardy spojky na kardanu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.09.04  22:10

    « Re: Re: Re: Re: Olej v automatu

    u medoura to asi vydrzi vic jak u 15 let stare magdy... i kdyz prevodovka je USA Ford detroid...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.09.04  21:45

    « Re: Re: Re: Olej v automatu

    jenom jsem zapoměl říci že to má najeto 103.000 km. No a technik v Mercedesu říkal, že v 90.000 majitelům doporučují ten olej už vyměnit.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.09.04  21:30

    « Re: Re: Olej v automatu

    mě starý auto začalo při 1300-1500 otáčkách cukat, tak jsem to dal do servisu. technik si vzpoměl že už něco takovéo řešil u MLka a že stačilo vyměnit olej a filtr a zase to jelo. Tak to samé udělal u mě a prej je to OK, tak zítra uvidím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.09.04  12:53

    « Re: Olej v automatu

    jo je to tak, pokud se jezdi hodne po meste tak radeji polovinu (50 000km). Ja to menil po koupi a pak po 40 000 a bylo to jak nove, cistunke, ale na magnetech byli uz drobne pylinky...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.09.04  21:52

    « Olej v automatu

    Tak mám nový odborný poznatek o oleji v automatech:
    I když vlastníte nejmodernější auto, respektivě automatickou převodovku, kde je tzv. "Doživotní náplň" tak ta "doživotní náplň" je na 100.000 km. Takže jestli někdo z vás koupil nějaké starší, ale stále moderní auto s automatem a nájezdem více jak 100.000 km doporučoval bych vyměnit olej i filtr ať vám každý říká co chce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.04  12:51

    « Re: Re:

    Taky bych tam rozhodne nechal AT... Duvod je prosty + turbo s nize polozenym kroutakem nebude potreba radit z 6 na 4 pri potrebe napr. predjizdeni, pokud nebude stacit pouzijes OD nebo na to slapnes - pak nastane kick down, coz uz jiste znas a ten zase bude stacit...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.04  08:26

    « Re:

    Fugo: Automat bude rozhodně lepší volbou díky souvislému tahu a delším rychlostním stupňům (máš 4+overdrive) než šestikvalt. Šestikvalt patří do M3, se sedmou v manuálu jsem jel jen jednou a je to pěkně debilní kombinace.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.09.04  19:21

    « Bez nadpisu

    díky za info, mám BMW 750 a je to samozřejmě automat, přes zimu se budou dávat 2 turba a tak mě zajímalo jestli si ještě namám sehnat manuál převodovku. Automat se mě libí ale bohužel to je jen 4 kvalt ten manuál by byl 6kvalt. Až to bude hotový zkusím pojezdit s automatem a pak se rozhodnu jestli jít do toho manuálu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.04  10:25

    « Re: Re: Re: Re:

    Každý turbomotor přece má nějakou tu díru:-) Ale já mám pocit, že měnič automatu motoru umožní snadněji se "protočit" k potřebným otáčkám, než je to u manuálu a spojky. Jinak moje turbo by mělo mít plný tlak ve 2800 RPM
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 10.09.04  10:13

    « Re: Re: Re:

    ak je motor uz pred podradenim v otackach kde fuka turbo, tak lag nebude, to je jasne.
    ak je v nizsich otackach a lag ajtak nemas, tak mas super motor a bud rad :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.04  10:06

    « Re: Re:

    No já mám pocit u toho mýho turbo-benzínu, že po kick downu, to podřadí přesně do otáček, kdy má turbo největší tah a ta sekunda na natlakování turba není nutná. Táhne to hned jak dojde k podřazení. Ale možná je to u TDi jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 10.09.04  09:13

    « Re:

    male turbomotory su podla mna najvhodnejsie k automatom, pretoze automaty spravidla radia velmi skoro (v nizkych otackach) a potom je lenivy dojem z auta a spotreba je vysoka. Turbo s tym nema problem lebo vacsinou uz od 2000ot je dostatocna porcia kr.momentu aby auto rozhybala.
    troska nastava problem pri predbiehani z nizsich rychlosti, ked clovek slapne na plyn, do sekundy trva nez sa prevodovka zobudi a podradi, a potom dalsiu cca sekundu trva nez sa turbo roztoci a zacne fukat, takze treba byt na to pripraveny a najlepsie je podradit si pred predbiehanim rucne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.09.04  05:29

    « Bez nadpisu

    jsem v USA a tady 1.8 turbo ma kazdy v automatu, audi ,vw
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.09.04  21:05

    « Re:

    Dělá se to určitě, na TipCars.cz byla Škoda Octavia 1.8T s AT (prodával myslím Autotepas) a známej v Německu má Audi A3 s TDI 66 kW a AT ... Stejně tak se dělaj s automatem Renaulty Scenicy s 1.9dTi a třeba Opely Astry a Zafiry s 2.0DI.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.04  20:25

    « Re:

    Fugo Mám, ale je to starší stroj. Benzín turbo a jen tříkvalt automat. Proč by se to nemělo dělat? Chová se to dobře. Až na spotřebu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.09.04  20:12

    « Bez nadpisu

    Máte někdo benzínový případně naftový motor s turbem ve spojení s automatickou převodovkou? Zajímalo by mne jak se to chová, a zda se to vůbec dělá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.04  05:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stu

    mam to taky v us nissanu sentra, je to lepsi i v kopcich pri vice lidech a nebo jak uz se psalo ve meste
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.04  12:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni

    Ja tam mam D a na volici tlacito OD/off... jo jeste mi to sviti na palubce a natvrdo se pri sepnuti zaradi 3 RS. Pouzivam to ve meste..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.04  00:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni

    jo aha někdo o voze někdo o koze >:D
    Jinak že máte automat s OverDrivem poznáte podle toho, že na konzole voliče máte symbol D v kroužku v "O" tedy jako OverDrive. Když máte automat bez OD, tak máte jen písmenko "D". Ovšem tedy, tohle pravidlo platí jen u starších automatů. Dnes když sednete do BMW či Mercedesu tak fakt symbol OD už nenajdete 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.04  22:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni

    Jo jo, máš pravdu, já jsem Ace nechtěl opravovat, neb tu má pověst odborníka přes automaty, ale OD je převod "rychlejší" než 1:1. To o čem se tu mluví je tzv. "přemostění měniče". Čili spojení motor+převodovka natvrdo, nikoliv přes kapalinu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.04  21:50

    « Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni

    Ace, ono je otazka, cemu se rika OverDrive, podle toho jak jsem to pochopil ja, treba dle www.howstuffworks.com je OverDrive proste zprevodovani do rychla, cituji: "By definition, an overdrive has a faster output speed than input speed. It's a speed increase -- the opposite of a reduction." To o cem se bavime je zamek HDM ("torque converter lockup clutch"), ktery jak spravne pises maji vsechny moderni 4 rychlostni automaty pro 4 rychlostni stupen a nektere high-tech prevodovky i pro ostatni prevodove stupne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.04  13:43

    « Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni

    Ne ne ne OverDrive je u všech 4st automatů. U toho Mercedesa co má tu novou 7st automatickou převodovku mají overdrive už všechny rychlostní stupně, tedy už od jedničky...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…