Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Výkon
Pokud jsi ji někdy viděl rozebranou opravdu to nic komplikovaného není. A pokud má správnou údržbu, je takořka nezničitelná. Samozřejmě je nuné si uvědomit, že americké automaty ve své domovině řadí desetkát méně často, než zde, proto tu taky více odcházejí. Jde opravdu o to, že si s tím u nás mechanici neví rady, a toho využívají ti, kteří to umí a nechají si to zaplatit. Kompletní repair kit stojí dle typu 7 - 10 kKč a brát si za práci 25 kKč mi přijde troch uhozený. -
« Re: Výkon
A hlavně je podstatně jedodušší a méně poruchová, než manuál. Špatné jméno automatům udělaly ty vraky, natahané počátkem 90. let, které byly hotové už ve chvíli dovozu a samozřejmě mechanici u nás, kteří do tý doby pastili jen škůdky a trabanty ani nevěděli, jak se měří hladina oleje a kam se dolejvá. Pokud nějakej senohryz není schoen vyměnit olej a filtr v automatu, tak to nevidím jako trágu, ale já viděl faktury od pražskýho servisu na výměnu oleje a nejen, že neměnili filtr (to si ani neúčtovali) ten olej byl původní. A bylo ho tam samozřejmě málo. Po výměně oleje, filtru a vysypání půl kila písku a jiného bordelu převodovka řadí jak víno. -
« Re: Výkon
Zásadní problém je že o automatech nejvíc mluví ti, kdo s automatem jeli tak nejvýš jednu cestu 5 km a byli z toho zmatení jak lesní včely, pak sedli zpět do své Škodné a odhrčeli. Pokud nejsi jezdec rallye se spotřebou šesti motorů za sezonu, nebo milovník historie s názorem, že startovací klika, karbidová lampa a manuální převodovka k autu prostě patří a bez toho si nezajezdíš dojdeš k tomu, že automat je to pravé. -
« Re: Výkon
reba.: No vida, tak to není tak marný, ta spotřeba. Takže doufám, že už chápeš, že kvedlačka je přežitek asi jako startovat auto klikou namísto el. spouštěčem. Ještě si pak všimni ve městě, že zatímco ty z křižovatky plynule zrychluješ (a to k podlaze máš na plynovým pedálu ještě pořádnej kus místa), tak všichni kolem tebe vždy povadnou, když musí pracovat, to jest, že tam musí nakvedlat další kvalt, aby jim ty jejich krámy vůbec jely. A taky si dej pozor, když se rozjíždíš v koloně, protože pokud ten před tebou nemá automat, tak když bude kvaltovat dvojku, hrozí ti, že do něj šťouchneš, protože než tam tu dvojku dostane, tak je to věčnost a skoro musíš brzdit, navíc mu při kvedlání nesvítí vzadu nic. S poctivým americkým nárazníkem tě to sice nemusí trápit, ale co bys platil někomu jinýmu tu plastovou atrapu, co má přidělanou vzadu? -
« Výkon
Jak tu někdo kdysi psal, ze nema smysl jezdit s AT, pokud je objem motoru pod 3,0 litru, tak opravdu po prvnich 200 milich s Mazdou 323, 1,6i, 4AT, nevidim výraznějšího rozdílu ve výkonu... Když jsem chtěl předjet, bez problémů si podřadila, reaguje v zlomcích vteřiny. Když mi to nestačilo, dupl jsem na podlahu, motor začal řvát jakoby se změnil v laděnou V6 3,0 litru a po dosažení 5000 ot.min-1 automatika bez cukání, plunule a rychle přeřadila odpovídající větší rychlostní stupeň. Bez starostí... Ale co! tím spadly otáčky na nějakých cca 3200 ale zvýšil se tažný moment, takže jsem byl okamžitě zatlačen do sedadla a vychutnával si další zrychlování, které jsem ukončil při 120 km/hod, protože nejsem žádný rallye jezdec, ale pouhopouhý uživatel, který se snaží dostat z bodu A do bodu B hlavně bezpečně. A pohodlně. A k tomu pohodlí přizpívá i AT...
A ještě jedna věc, o které se dá diskutovat. Někteří zde taky uváděli, že u starých převodovek nejde řadit potupně dle sebe (natvrdo). Mluví tady o nějakých tiptronicích, atd... A taky o špatném rozjíždění v zimě... Doporučuji přečíst si návod k obsluze, než sednu do auta. Já to nedělám, protože mi stačí podívat se, co je u páky napsané... Jedničku zařadím tam, kde jpsáno jedna. Pohým posunutím vpřed zařadím druhý rychlostní stupeň. Trojku posunutím na Drive (D). A čtyřku vypnutím řežimu D/O. Ale já to nedělám, protože se mi o to postará automatika... Takže z P na R, nebo přímo D a jedu, kam se mi zachce... -
« Kolik žere Automat...
Mazda 323, r.v. 1988, Amerika, Automat, klima,... Je to v pohodě, 181,4 Mil (297km) - 22.17 litrů naturalu 95 ==> 7,45 l/100 km!!!, a to jeste za 20,90 Kč/litr!!! To je bomba, na Mazdu s automatem (4AT) 14 let starou to celkem ujde. Navi je v tom asi 40 mil město a 40 mil dynamické testy...MAZDA thinking better...
-
« Re: Dextron
ace: Dextron III by měl bejt údajně lépe odolnej vyšším teplotám. Ani nevím, kde jsem to slyšel. Je samozřejmě dražší a do "našich" aut zhola zbytečnej. Já zas nevím, jakej je rozdíl mezi ATF-D a ATF-F, která je podle specifikace Ford. Ještě jsem neviděl auto, do kterýho by to Fko bylo předepsaný.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!