Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Velkoobjemový a velkotonážní s automatem
to Keyser: Jeden muj kamos, co byl technik na KN 251 (to je takovy ten velky stroj s velkou lžící vepředu a dvoumetrovyma gumama), mi říkal, že v KNku byl hydrodynamický měnič, protože normální spojka by to neutáhla a samozřejmě něco jako automatická převodovka, ale sekvenční řazení. Mimo jiných je má armáda a byly jediné, které si dostatečne v pohodě poradily s těmi tunami naplaveného bahna při povodních v r. 1997. Nedovedu si představit v tak náročných podmínkách klasickou spojku a míchačku na palivo. A taky automatické prevodovky mají všechny výkonné pracovní stroje, třeba ještěrky nebo vysokozdvižné plošiny, atd. -
« Bez nadpisu
ted mne tak napada, kdyz pozoruju pani Keyserovou pri praci, seslapnout spojku, navolit pulenej stupen nebo rychlou radu, pustit spojku, seslapnout spojku zaradit rychlost, a to vsechno sestnackrat nahoru a dolu, proc se vlastne poradne automaty nechytly u nakladaku ? -
« Re: Výkon
Navíc jsou opravdu u nás pastiči, co se do opravy pustí, aniž by tomu za mák rozumněli. Viz firma Fina. Kupoval jsem lincolna, který stál u nich na dílně. Předchozí majitel vytopil za opravu 35kKč a převodovka znovu zhořela. Já to koupil, reklamoval a po půl roce dle scénáře: tak to máte hotový, přijďte si. Projel jsem se, vrátil - ta almara neřadí - jak to? stačí ubrat plyn a ty kvalty tam spadnou!!!???- Nejde overdrive - overdrive??? co to je vy máte přece tříkvalt - ne tohle je AOD atd., atd. Vracel jsem ho asi šestkrát, nakonec jsem rezignoval a prodal ho bez almary. Ano stát se tohle někomu, kdo nemá s automatem zkušenost tak zanevře, aniž by si uvědomil že chyba je jinde. -
« Re: Výkon
Pokud jsi ji někdy viděl rozebranou opravdu to nic komplikovaného není. A pokud má správnou údržbu, je takořka nezničitelná. Samozřejmě je nuné si uvědomit, že americké automaty ve své domovině řadí desetkát méně často, než zde, proto tu taky více odcházejí. Jde opravdu o to, že si s tím u nás mechanici neví rady, a toho využívají ti, kteří to umí a nechají si to zaplatit. Kompletní repair kit stojí dle typu 7 - 10 kKč a brát si za práci 25 kKč mi přijde troch uhozený. -
« Re: Výkon
A hlavně je podstatně jedodušší a méně poruchová, než manuál. Špatné jméno automatům udělaly ty vraky, natahané počátkem 90. let, které byly hotové už ve chvíli dovozu a samozřejmě mechanici u nás, kteří do tý doby pastili jen škůdky a trabanty ani nevěděli, jak se měří hladina oleje a kam se dolejvá. Pokud nějakej senohryz není schoen vyměnit olej a filtr v automatu, tak to nevidím jako trágu, ale já viděl faktury od pražskýho servisu na výměnu oleje a nejen, že neměnili filtr (to si ani neúčtovali) ten olej byl původní. A bylo ho tam samozřejmě málo. Po výměně oleje, filtru a vysypání půl kila písku a jiného bordelu převodovka řadí jak víno. -
« Re: Výkon
Zásadní problém je že o automatech nejvíc mluví ti, kdo s automatem jeli tak nejvýš jednu cestu 5 km a byli z toho zmatení jak lesní včely, pak sedli zpět do své Škodné a odhrčeli. Pokud nejsi jezdec rallye se spotřebou šesti motorů za sezonu, nebo milovník historie s názorem, že startovací klika, karbidová lampa a manuální převodovka k autu prostě patří a bez toho si nezajezdíš dojdeš k tomu, že automat je to pravé.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!