Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: nerad rusim vasi debatu o lokomotivach :) ,ale :)
Zadek: U amerik to tutově zasunout jde. Tam totiž přišli na to, že dělat drážky někde zvlášť na kardanu a tak ho prakticky prodražovat nemá cenu. Tak udělali drážkovanou hřídel rovnou v převodovce a zabili tím 2 mouchy jednou ranou. Unašeč má jednu dlouhou válcovou část, která se zasouvá do převodovky, ze který čouhá jen drážkovaná hřídel. Simering je až na tom unašeči, takže ty drážky se mažou olejem ze skříně. Je to vychcaný a odpovídá to přesně amícký filozofii: Jestliže jde něco udělat jednodušeji, z menšího počtu součástek, se stejnou funkcí a levněji, tak to tak uděláme. Alespoň je tam míň věcí, co se můžou posrat. A když se to začne *, tak to bude na opravu alespoň levnější a jednodušší. Některý věci však dělaj až moc primitivní a někdy se člověk diví, jak je možný, že taková věc vůbec může fungovat. Někdy to skutečně nefunguje moc dlouho :-))) -
« Re: nerad rusim vasi debatu o lokomotivach :) ,ale :)
zadek: ono nejde o to ten kardan vymordovat, ale jenom ho vzadu odpojit, zasunout do skříně a hlavně ho šikovně přidrátovat, aby tak držel. Jinak výfuk bývá bokem a o krycím plechu jsem u amerik ještě neslyšel :-) -
« Bez nadpisu
diky, takze dalsi vec co mne nenapadla, jinak uz vim proc nejsou ty automaty u tech kamionu tolik, tam je problem s podrazenim, jak mi bylo starou vysvetleno, ze kdyz se jezdi v rozmezi 1100-1400 otacek tak je treba zaradit si zavcasu protoze jinak je clovek pak uz v *, a u tech automatu se neda dost dobre podradit, je to problem i tech "sekvencnich" prevodovek kde se radi jen pohybem joysticku. Pri razeni nahoru to je celkem jedno , jeden pohyb dopredu je jeden kvalt nahoru, kdyz se predim zapne predvolba tak pul kvaltu nahoru, ale nejde s tim dost dobre podradit treba o jeden a pul stupne dolu. Zalezi jak je udelanej ten program, a i v dnesnich modernich kamionech s tim sou problemy ze ta ridici jednotka si to pokazdy prelozi jinak a ne vzdy tak jak ridic muze chtit. -
« Re: nerad rusim vasi debatu o lokomotivach :) ,ale :)
Keyser: Nejde o kapalinu, ale o ložiska a pouzdra, který se díky tomu, že v převodovce není tlak, nemažou. Je to, jako bys nutil otáčet se motor, kterýmu bys vypustil olej, nebo vymontoval olejový čerpadlo. Taky mu to chvilku a pomalu nevadí. Amíci to řeší tak, že to auto táhnou buď za přední kola, nebo jednoduše vycuknou kardan. Blbý 4 šrouby, za 2 minuty to je venku:) -
« Re: Velkoobjemový a velkotonážní s automatem
RB: Jeden známej mi vyprávěl, že to není nic novýho,když někdo jezdí tankovat svýho diesela ke švárovi,kterej jezdí s lokomotivou. Prej za starejch času, kdy jezdila pára, tak mu zas kámoš házel pytel uhlí z mašiny přímo za plot, když jel kolem. Bydleli taky u kolejí :-) -
« nerad rusim vasi debatu o lokomotivach :) ,ale :)
mam takovej hypotetickej dotaz, pri tazeni auta s automatem hrozi to ze se "spali" kapalina protoze necirkuluje, a odejdou nektery veci ze stejneho duvodu. Takze kazdej vyrobce udava tazeni treba max 40km rychlosti max 50km, kdyz bych teda tahnul auto pomaleji a daval dosatecny pauzy po treba 15ti kilakach tak by se automatu defakto nic stat nemelo. ? -
« Re: Velkoobjemový a velkotonážní s automatem
lenin: Ty sergeje byly hrozný. Měly tři osy na jedné nápravnici, kroutily nám koleje a pištěly, že jsem si musel zacpávat uši. Matně si pamatuju, že u nás pod kopcem párovky pořádně kotlily a máma lítala sbírat prádlo. Ale to mi byly tři roky. Jinak se tu honí bardotka, brejlovec, vagónka studénka (autobousky) a občas když nestíhá, tak ji tahá čmelák. Jo, máme koleje za zahradou, takže vlak je nezbytná součást mýho dětství a mládí a života vůbec :o)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!