Automatická převodovka

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.02  09:25

    « Re: Multitronic

    ace: ještě jednou, možná se pletu, ale Tranzity je možno už taky nějaký ten pátek dostat ve verzi s tímhle automatem, takže VW asi opravdu objevila docela "novou" věc.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.02  09:13

    « Re: automat ne

    ace: ty jseš samej otazník, člověče. V tobě se jeden nevyzná :-)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.04.02  02:39

    « Re: automat ne

    Což mi p?ipomíná, že když jsem vezl kolegu na Hummer akci, tak se zminoval, že jeho strýc (?echo-Kana?an) si p?ivezl už v 92 do ?ech Toyotu Camry. A že by automata necht?l, protože automat p?i ?azení škube a cosi kdesi... No a když jel se mnou v Cadillacu, tak se divil, že není v?bec cítit když auto ?adí. No to je fakt dívný, že jo ? Když už n?kdo vyrábí automaty 50 let, tak už to bude mít asi vymakaný, ale ty borci co jednu sezonu sklidili úrodu rýže a pak jako, že se budou vyráb?t automaty... No a taková naprosto seriová Corvetta má zrychlení s automatem z 0-96 Km/h za 4.7 sec a z manuálem za 4.6 . No tak na co manuál... Ti co nadávaj na automat, tak v?bec netuší o co jde, protože to znají jen z vypráv?ní, eventuáln? m?l n?kdo tu ?est použít japonský automat z 90.let což je vážn? tragedie. cca ta 20 let za vývojem p?evodovek v USA.

    No a znám lidi co mají na Chryslerech tiptronic (Vision, 300M) každej ?ekl, že si to vyzkoušel jak že to ?adí, ale prd?j na to a mají tam po?ád "D" taky pokud to auto má p?es 200Hp tak manuál postrádá smysl ve v?tšin? argument?. Maximáln? tak nadšenci, kte?í v??n? n?kde sportují. Automat forever !
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.02  19:15

    « Re: automat ne

    asimov: Názor, že bez řazení není to správné svezení, jsem už také slyšel. Potom jsem se s dotyčným jednou svezl. Být tou převodovkou, tak bych mu asi ublížil. Tomu bych svěřil jenom automat. Nenapáchal by tolik škody a spolucestující by netrpěli. Neber to osobně. PS: Měl jsem toho v rukou už povícero, ale manuál už bych nechtěl. Připadal bych si, jako bych vyměnil automatickou pračku za starou vířivku. To by byla blbost, co? I když: Proti gustu ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.02  17:36

    « Re: automat ne

    Ty asimove, hele založ si nějaký fórum s Hufem. To pak bude perla na perlu. Jinak když kupuješ auto s převodovkou, je potřeba se podívat na zemi původu. Já bych si asi Hindustan, či Dacii v automatu taky nepořídil.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.04.02  17:31

    « automat ne

    Automat sem zažil v Supře a nikdy více. Časem umřel a předělalo se to na manuál. Pak to teprve mělo grády. Okrádat se o ten pocit při řazení. Otáčky dolu a nahoru a dolu a nahoru a mezitím pořádný kopance. Jedině snad selespeed. Prostě robotizovaná klasika.. klik klik na volantu. Prostě by mi tam ten knipl chyběl.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.02  15:50

    « Re: Multitronic

    Já mám spíš pocit, aniž bych měl tedy VW v lásce, že VW je první automobilka, která to zvládla dávat do silných aut.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.02  15:18

    « Re: Multitronic

    tuhle vec uz tak pred asi sesti peti lety montovali nejaky jabka (asi nissan) do nakyho svyho mestskyho pidiauta ala evropska corsa, fiesta a tak, mam pocit ze to byl nissan micra fakt uz nevim ale tenkrat sem vo tom cet nejakej clanek ve svete motoru. nezbyva nez konstatovat DOSLOVNE :-) ze inzenyri v AUDI objevili ameriku :)))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.02  11:41

    « Re: Multitronic

    No já bych to viděl tak, že za 20 let se bude dělat kit variartoru a budeme si ho moct, dát i na naše veterány.

    No a ty pocity při jízdě jsem tak nějak předpokládal. Nejvíc mě bere ten fakt, že při zrychlování jsou otáčky na jednom místě :-) Prostě strašně matoucí :-) No budu si to muset vyzkoušet :-) Kdo to dělá ? VW a Honda ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.02  11:32

    « Re: Multitronic

    al: tenhle automat první začal montovat Ford v Evropě. Jedná se o kovovej klínovej řemen. Kdesi jsem o tom četl asi před 8 lety, vzpomínám si jenom na zmínku o Nissanu a o tom, že snad tento "řemen" je schopen nejen přenášet zatížení tahem, ale i tlakem !?!?. Fakt to berte s rezervou, je to už dlouho, nicméně jsem jezdil s Fiestou, která byla tímto automatem vybavena a byl jsem nadšený. Prostě bezstupňový přenos výkonu. Fascinující je oproti standartu neobvyklé chování motoru auta, kdy přidáte plyn a držíte ho v konstantní poloze. Nejdřív se motor začne točit a auto začne zrychlovat, tedy měnit svůj stav ze stojícho na jedoucí, na který spotřebuje nejvíce energie pohonné jednotky. Jakmile se ryclost automobilu začne přibližovat rychlosti, "navolené" pedálem plynu, začnou otáčky motoru samovolně klesat, zatímco auto naopak stále zrychluje !!! Nebo: Jedete li s vozidlem po městě, jenom lehtáte plyn, motor běží v nízkých otáčkách. Jakmile přidáte, motor plynule své otáčky zvýší a zároveň cítíte, jak naprosto stejně plynule vzrůstá tah vozidla. Pokud neuberete, zrychlování pokračuje dál, až se začne měnit přesně podle již výše popsaného scénáře. Prostě ten variátor si spolupracuje s motorem a pokud se týká vás, tak akceptuje pouze vaše přání zrychlit. Dělá si to však po svém a věřte, že líp, než byste to dělali vy. Jedná se o zcela nové druhy vjemů a pocitů, které řidič během jízdy zaznamenává, dlužno říct, že alespoň mně byly tyto projevy velmi příjemné. U vozidel s touto převodovkou je také spotřeba nižší, než u stejných vozů s manuálem. Nedovedu si představit, jak kouzelná by byla jízda s vysokoobjemovým motorem s přebytkem výkonu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.02  08:56

    « Re: Multitronic

    Nahodou tohel zařízení je super, i když mírně zvláští co do užívání. Ono totiž, když se tomu šlápne na krk. Tak otáčky stoupnou na hodnotu maximálního točivého momentu a za celou dobu akcelerace se nehnou :-) Tedy jestli jsem to pochopil, neb jsem ještě neměl tu čest s tím ject. Takže ten pocit, když otačky nestoupají může být velmi velmi zvláštní. Nicméně je v tom budoucnot, protože tohle je pravděpodobně jedinný způsob jak 100% využít efektivitu motoru. Při klidné jízdě na dálnici se to přenastaví na ten nejtěžší převod a motor se nudí, čerpadlář u benzínky se budí.... :-) Prostě v každé situaci to dokáže využít 100% výkonu motoru. No a nehledě na to pohodlí. I když i automaty už i z 90. let řadí téměř neznatelně. No byl bych pro :-) Jenže první v U.S. to začně asi dělat Ford a to tak v roce 2004-5. Ostatní toť otázka. Ted se spíš mluví o 6° automatu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.04.02  00:00

    « Re: Multitronic

    to bullitt: Mimochodem, jak se na tuhle bezestupňovku díváte? Jestli tady namítneme něco jako že už to není skoro auto, že to nejde do otáček a znovu a znovu, používáme možná argumenty, které by proti nám automatikářům použili manuálisté, akorát jsme tady ještě o stupínek výš. Co na to dilema podivně hučícího motoru prof? :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.02  21:07

    « Re: Multitronic

    Je to v podstate vylepsena verze puvodniho DAFackeho Variomaticu - proste variabilni remenovej prevod.

    www.audi.com/com/en/company/company_pers…
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.04.02  20:58

    « Multitronic

    Videl jsem ted reklamu na Audi A4 s 'bezestupnovou prevodovkou' Multitronic .. nevite nekdo coo tim skoopcaci myslej? BTW: ta reklama je fakt sqjela, ten '71 Mustang Convertible stoji za to :)))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.04.02  20:02

    « Re: Nestačím se divit ...

    Díky, díky. Hladinu měřím s motorem v chodu, před tím ještě asi 2 - 3x prořadím. Kapaliny bylo určitě dost. Tohoto jsem si všimnul náhodou, když jsem sjížděl z takové meze, a převodovka přestala jít (zavzdušnil se sací koš, jak se kapalina přelila dopředu). Když jsem vytáhnul měrku, tak byla suchá. To jsem se zhrozil! Asi sabotáž, či co. No, budu sledovat častěji. Anebo se uvazovat na noc k posteli :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.04.02  20:01

    « Re: Nestačím se divit ...

    Rob: Těch 1,5 l by opravdu odpovídalo rozdílu, kterej naměříš s motorem v klidu a pak s motorem v chodu. To chybí obvykle zhruba takovéto množství. Samozřejmě správné je měřit, když motor běží.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.02  21:09

    « Re: Nestačím se divit ...

    Hmm to je divný. Dolej to a pečlivě do ted kontroluj. Bud jsi to měřil blbě, motor musí být zapnutej ?:o) Nebo ti ho někdo vysosnul :))) To víš litr stojí 150kč :)) No ted vážně, podívej se a nápravdu, zda tam neprasklo nějaký z těch těsnění, tam to má tendenci téct, jen když je auto v pohybu, ale na druhou stranu by to bylo ochcaný kolem... No sleduj to ted pečlivě. Když to bude ubejvat, tak vlez pod auto a hraj si na detektiva...
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.04.02  20:10

    « Nestačím se divit ...

    Někam se mi podělo 1,5 litru z převodovky. Na zemi v garáži ani kapka (doslova!), spodek auta úplně čistý, pouze jediná kapka na kabelu vedoucím z převodovky. Okolo tohoto místa opět naprosto čisto, nikde žádné mapy. V místech kardanu i na přírubě motoru vše OK. Žádné kaluže v místech, kde pravidelně stávám. Se z toho asi po.... Že bych ho po nocích chodil ve stavu náměsíčnosti nasávat? To by mi nemohlo snad chutnat ...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.04.02  08:30

    « Re: Re:

    Moje stránky pořád fungují, najdete si je i v SEZNAMU pod bORIGINAL s.r.o. Jinak mám další E-mail adresu :b.original@havirov-net.cz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.04.02  11:52

    « Re: trosku k tematu

    Kontakt: b.original@mybox.cz
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…