Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Japonec Automatic Transmition
hmm já řídil Civica z 90. a automat rozhodně sametovej nebyl. No a ted ta kolegova Camry z 92... tu jsem tedy neřídil.
Jinak Japonec, přesně řečeno. Auto bez ducha. Přibližovadlo z místa A na misto B. Ideální jako druhé auto. Člověk s tím bez výčitek může jezdit klidně i v dešti... :-) Protože mě jedna jízda v dešti stojí mininálně 300 Kč :(((
-
« Re: Japonec Automatic Transmition
Jasně, já na japonce nadávám jen kvůli koloritu. Je to spíš sranda. Jsou precizní a činorodí, stejně jako všicni žlutí synové východu. Jejich auta jsou asi dobrý a kvalitní, jenže pro mne postrádají ducha - jak říká můj kamarád motorkář, nemají koule. -
« Japonec Automatic Transmition
...Sorry, ale neřekl bych že japonci jsou v automatech pozadu...Moje Mazda je pouze 1.6, ale šlape jak hodinky, kapalinka červeňoučká a čisťoučká jak slovo boží. Ale mám jeden poznatek: čím více s automatem jezdím, tím více mi plynuleji řadí a v nižších otáčkách a taky plynuleji zrychluje. A taky spotřeba klesá a klesá a klesá...Už jste někdo řídil Japonský automat? Já bych hned tak neodsuzoval, co neznám.... -
« Re: automat ne
Což mi p?ipomíná, že když jsem vezl kolegu na Hummer akci, tak se zminoval, že jeho strýc (?echo-Kana?an) si p?ivezl už v 92 do ?ech Toyotu Camry. A že by automata necht?l, protože automat p?i ?azení škube a cosi kdesi... No a když jel se mnou v Cadillacu, tak se divil, že není v?bec cítit když auto ?adí. No to je fakt dívný, že jo ? Když už n?kdo vyrábí automaty 50 let, tak už to bude mít asi vymakaný, ale ty borci co jednu sezonu sklidili úrodu rýže a pak jako, že se budou vyráb?t automaty... No a taková naprosto seriová Corvetta má zrychlení s automatem z 0-96 Km/h za 4.7 sec a z manuálem za 4.6 . No tak na co manuál... Ti co nadávaj na automat, tak v?bec netuší o co jde, protože to znají jen z vypráv?ní, eventuáln? m?l n?kdo tu ?est použít japonský automat z 90.let což je vážn? tragedie. cca ta 20 let za vývojem p?evodovek v USA.
No a znám lidi co mají na Chryslerech tiptronic (Vision, 300M) každej ?ekl, že si to vyzkoušel jak že to ?adí, ale prd?j na to a mají tam po?ád "D" taky pokud to auto má p?es 200Hp tak manuál postrádá smysl ve v?tšin? argument?. Maximáln? tak nadšenci, kte?í v??n? n?kde sportují. Automat forever ! -
« Re: automat ne
asimov: Názor, že bez řazení není to správné svezení, jsem už také slyšel. Potom jsem se s dotyčným jednou svezl. Být tou převodovkou, tak bych mu asi ublížil. Tomu bych svěřil jenom automat. Nenapáchal by tolik škody a spolucestující by netrpěli. Neber to osobně. PS: Měl jsem toho v rukou už povícero, ale manuál už bych nechtěl. Připadal bych si, jako bych vyměnil automatickou pračku za starou vířivku. To by byla blbost, co? I když: Proti gustu ... -
« automat ne
Automat sem zažil v Supře a nikdy více. Časem umřel a předělalo se to na manuál. Pak to teprve mělo grády. Okrádat se o ten pocit při řazení. Otáčky dolu a nahoru a dolu a nahoru a mezitím pořádný kopance. Jedině snad selespeed. Prostě robotizovaná klasika.. klik klik na volantu. Prostě by mi tam ten knipl chyběl. -
« Re: Multitronic
tuhle vec uz tak pred asi sesti peti lety montovali nejaky jabka (asi nissan) do nakyho svyho mestskyho pidiauta ala evropska corsa, fiesta a tak, mam pocit ze to byl nissan micra fakt uz nevim ale tenkrat sem vo tom cet nejakej clanek ve svete motoru. nezbyva nez konstatovat DOSLOVNE :-) ze inzenyri v AUDI objevili ameriku :))))) -
« Re: Multitronic
No já bych to viděl tak, že za 20 let se bude dělat kit variartoru a budeme si ho moct, dát i na naše veterány.
No a ty pocity při jízdě jsem tak nějak předpokládal. Nejvíc mě bere ten fakt, že při zrychlování jsou otáčky na jednom místě :-) Prostě strašně matoucí :-) No budu si to muset vyzkoušet :-) Kdo to dělá ? VW a Honda ? -
« Re: Multitronic
al: tenhle automat první začal montovat Ford v Evropě. Jedná se o kovovej klínovej řemen. Kdesi jsem o tom četl asi před 8 lety, vzpomínám si jenom na zmínku o Nissanu a o tom, že snad tento "řemen" je schopen nejen přenášet zatížení tahem, ale i tlakem !?!?. Fakt to berte s rezervou, je to už dlouho, nicméně jsem jezdil s Fiestou, která byla tímto automatem vybavena a byl jsem nadšený. Prostě bezstupňový přenos výkonu. Fascinující je oproti standartu neobvyklé chování motoru auta, kdy přidáte plyn a držíte ho v konstantní poloze. Nejdřív se motor začne točit a auto začne zrychlovat, tedy měnit svůj stav ze stojícho na jedoucí, na který spotřebuje nejvíce energie pohonné jednotky. Jakmile se ryclost automobilu začne přibližovat rychlosti, "navolené" pedálem plynu, začnou otáčky motoru samovolně klesat, zatímco auto naopak stále zrychluje !!! Nebo: Jedete li s vozidlem po městě, jenom lehtáte plyn, motor běží v nízkých otáčkách. Jakmile přidáte, motor plynule své otáčky zvýší a zároveň cítíte, jak naprosto stejně plynule vzrůstá tah vozidla. Pokud neuberete, zrychlování pokračuje dál, až se začne měnit přesně podle již výše popsaného scénáře. Prostě ten variátor si spolupracuje s motorem a pokud se týká vás, tak akceptuje pouze vaše přání zrychlit. Dělá si to však po svém a věřte, že líp, než byste to dělali vy. Jedná se o zcela nové druhy vjemů a pocitů, které řidič během jízdy zaznamenává, dlužno říct, že alespoň mně byly tyto projevy velmi příjemné. U vozidel s touto převodovkou je také spotřeba nižší, než u stejných vozů s manuálem. Nedovedu si představit, jak kouzelná by byla jízda s vysokoobjemovým motorem s přebytkem výkonu. -
« Re: Multitronic
Nahodou tohel zařízení je super, i když mírně zvláští co do užívání. Ono totiž, když se tomu šlápne na krk. Tak otáčky stoupnou na hodnotu maximálního točivého momentu a za celou dobu akcelerace se nehnou :-) Tedy jestli jsem to pochopil, neb jsem ještě neměl tu čest s tím ject. Takže ten pocit, když otačky nestoupají může být velmi velmi zvláštní. Nicméně je v tom budoucnot, protože tohle je pravděpodobně jedinný způsob jak 100% využít efektivitu motoru. Při klidné jízdě na dálnici se to přenastaví na ten nejtěžší převod a motor se nudí, čerpadlář u benzínky se budí.... :-) Prostě v každé situaci to dokáže využít 100% výkonu motoru. No a nehledě na to pohodlí. I když i automaty už i z 90. let řadí téměř neznatelně. No byl bych pro :-) Jenže první v U.S. to začně asi dělat Ford a to tak v roce 2004-5. Ostatní toť otázka. Ted se spíš mluví o 6° automatu. -
« Re: Multitronic
to bullitt: Mimochodem, jak se na tuhle bezestupňovku díváte? Jestli tady namítneme něco jako že už to není skoro auto, že to nejde do otáček a znovu a znovu, používáme možná argumenty, které by proti nám automatikářům použili manuálisté, akorát jsme tady ještě o stupínek výš. Co na to dilema podivně hučícího motoru prof? :o) -
« Re: Nestačím se divit ...
Díky, díky. Hladinu měřím s motorem v chodu, před tím ještě asi 2 - 3x prořadím. Kapaliny bylo určitě dost. Tohoto jsem si všimnul náhodou, když jsem sjížděl z takové meze, a převodovka přestala jít (zavzdušnil se sací koš, jak se kapalina přelila dopředu). Když jsem vytáhnul měrku, tak byla suchá. To jsem se zhrozil! Asi sabotáž, či co. No, budu sledovat častěji. Anebo se uvazovat na noc k posteli :-)
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!