Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni
jo aha někdo o voze někdo o koze >:D
Jinak že máte automat s OverDrivem poznáte podle toho, že na konzole voliče máte symbol D v kroužku v "O" tedy jako OverDrive. Když máte automat bez OD, tak máte jen písmenko "D". Ovšem tedy, tohle pravidlo platí jen u starších automatů. Dnes když sednete do BMW či Mercedesu tak fakt symbol OD už nenajdete 8) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni
Jo jo, máš pravdu, já jsem Ace nechtěl opravovat, neb tu má pověst odborníka přes automaty, ale OD je převod "rychlejší" než 1:1. To o čem se tu mluví je tzv. "přemostění měniče". Čili spojení motor+převodovka natvrdo, nikoliv přes kapalinu. -
« Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni
Ace, ono je otazka, cemu se rika OverDrive, podle toho jak jsem to pochopil ja, treba dle www.howstuffworks.com je OverDrive proste zprevodovani do rychla, cituji: "By definition, an overdrive has a faster output speed than input speed. It's a speed increase -- the opposite of a reduction." To o cem se bavime je zamek HDM ("torque converter lockup clutch"), ktery jak spravne pises maji vsechny moderni 4 rychlostni automaty pro 4 rychlostni stupen a nektere high-tech prevodovky i pro ostatni prevodove stupne. -
« Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni
To zni zajimave. Myslel jsem ze zamykatelnej menic je u drazsich automatu. To by me jenom potesilo, kdyzby byl i v Mz3. Ta zmena je opravdu prudka, jako pri razeni. Uz jsem si na rekce automatu zvyknul a proto me tohle prekvapuje. Nabyl jsem z toho dojmu, ze se pri tech situacich neco rychle zmeni, pritom porad pri jednom rychl. stupni, takze prerazeni to neni. Nemuzu rict jestli se to stava i na trojku, to fakt nevim. Az budu mit moznost, tak to zkusim. -
« Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni
Jeste me napada ze pokud je zmena prudka, muze to byt zamek HDM, jak jiz tady bylo popsano, HDM nema normalne pevnou vazbu - jsou to "dve vrtule" v oleji. Kvuli zvyseni efektivity se pri klidne jizde HDM u modernich prevodovek zamyka. Klasika jen pri jizde na 4 stupen (casto oznaceno jak OD - Over Drive) Ale nektere prevodovky i na 3, cetl jsem ze nejake SLK snad uz od 2 vyse. Jinak jeste znaceni stupnu u automatu - casto v tom je zmatek. Historicky 3 stupnove automaty meli 1 a 2 do pomala a 3 byla 1:1 - coz zjednodusovalo a zlevnovalo konstrukci prevodovky (3 = Drive) no a pak se pridala 4, ktera je zprevodovana typicky do rychla a proto se ji rika Over Drive. Napriklad ale v poslednim Civicu je 1 a 2 do pomala a 3 + 4 do rychla (tusim kolem 0.8 a 0.65. -
« Re: Re: Re: .
Měnič se dá jednoduše popsat jako dvě "vrtule" nebo (turbíny?) umístěné proti sobě ponořené v kapalině. S výjimkou OD nemají pevné spojení a tak ta "vrtule" co je spojená s motorem se může víceméně okamžitě protočit v závislosti na otáčkách motoru, zatímco "protikus" zareaguje až se spožděním. Já ale s ultramoderními AT nemám zkušenosti, moje AT je z roku 90´. -
« Re: .
bethe, sice nevím jaký automat je v MZ 3, ale takhle se běžně chová hydrodynamický měnič, který v AT nahrazuje spojku. V podstatě to znamená, že můžeš mít při stejné rychlosti auta a stejném převodovém stupni různé otáčky motoru, což u manuálu víceméně nejde. Jelikož má "konvéro" (měnič) určitou schopnost násobit točivý moment, tak tahle situace je de facto podobná podřazení. Proto taky dříve automaty mívaly méně "kvaltů", jelikož díry v odstupňování vykryl měnič. Co se týká jízdy po rovině, tak je dobré si najít ty nejmenší možné otáčky (nejmenší sešlápnutí plynu), při nichž auto jede danou rychlostí, protože jakékoliv zvýšení otáček má za následek jen větší spotřebu. To samozřejmě neplatí při akceleraci, ale při ustálené jízdě. Je rozdíl, když při 90 km/h točíš např 2500 RPM, nebo 2800 RPM. -
« .
Hello, omlouvam se, ze vam trham diskusi. Mam dotaz. Mam za sebou asi 2000km s novem automatem v Mz3 1.6. Muzete mi nekdo vysvetlit tohle: Stava se mi, ze jedu na ctyrku do kopce a uz to moc nejede, tak prislapnu plyn a otacky skokem vyleti a auto zabere, jako pri podrazovani, akorat se podrazeni nekona a porad jedu na ctyrku. Je to normalni? Nebo jina vec: Jedu na ctyrku po rovine, malicko uberu plyn a otacky vyrazne poklesnou, ale ja jedu porad stejne rychle. Kdybych plyn drzel seslapnuty, tak bych jel stejne rychle, akorat by byla vetsi spotreba. Muzete mi to nekdo vysvetlit, please. Diky predem. -
« Re:
Variator je zrejme vec stara jako prevodovka sama (myslim tu klasickou, s pendrekem na michani paliva >:D ), skoda jen ze s ni nejsou zatim takove skusenosti. Radeji jdu vzdy do osvedcenych veci...
Ale mozna to podcenuju a je v tom budoucnost, vzdyt nevime jake budou mit v budoucnu parametry motory, vzdyt zazehovy motor do osobaku mel kdysi jen 6 koni, na nadrz do dalsi lekarny do 100 km dojezd, takze mozna nove pohony (vodik, accu elektrina) budou tak efektivni + prevodovka typu variator, ze nadrz (event accu) bude stacit na 5000 km a cele i s motorem to bude vazit 300 kg. Je to muj sen, ale nasi pradedove take snili :D -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:
slo spis o to jestli pri jizde do kopce musis pridat plyn (cili zvednes otacky), ale pak zase z kopce musis ubrat plyn, coz muze byt docela nezvyk protoze me automat 4AT da do velkeho kopce nizsi RS a jak jsem na kopci a sjizdim zak zase automaticky vyzsi RS. Je to benzin, takze kroutak vysoko. Ale u TDi je lepsi moc nepodrazovat, to opravdu jenom kdyz nestiha (to je ale extrem kopec a jeste serpentiny, takze by se to stejne neudrzelo na 5, event. 4 RS v zatackach) - elektronika si nadavkuje smes dle potreby.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!