Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: to ace2
Ace:XM 3.0 v6 jezdí docela fajn, hrozně se mi líbilo, ale jen do doby, co jsem si ho koupil. Výbava komplet vč. kůže, ale nějak mi k srdci nepřirostlo. Je to hrozně komplikovaný auto (milion malých závad) a to jejich slavný pérování zas taková bomba není, a do toho všeho ten automat, co brzdí motorem. Svojí maximu mám mnohem radši, je prostě ve všem lepší a i když je to japonec, mám ho moc rád:-)), ale to je stejně věc vkusu. -
« Všechno
to ace2: Kámoš toho nakecá... a tachometry se odchylují třeba o 9 procent... aha kolik toho napočítá ve 230? :o)
to prof: Já jsem tady opravdu neimprovizoval a nefantazíroval. Jsou to věci, který mám odzkoušený. Vždyť já sám mám na tom autě takovejch 40 tkm najeto, auta si všímám a narozdíl od Tebe i prožívám, kolik má otáček, která je v automatu rychlost a vůbec co se s ním děje :o) kulisa je
P - R - N - D - 3 - L
...to bylo to dlouhý slovo :o)
Vždyť automaty se musí něčím lišit. Hlavně to acíkovo rozčarování nad bržděním u D-čka mi nedochází. To není žádný brždění, pouze tak tříprocentní zbytkový přenos měniče mezi koly a motorem. Jak mi vysvětlíte, že když třeba půl minuty dojíždím bez plynu, otáčky nikdy nespadnou až na volnoběh, ale pohybují se podle rychlosti auta od 1100/min do 1500/min? -
« Re: to ace2
Jo tak to je taky zajímavé.... si ani nedovedu představit, že by mi tohle mohlo auto dělat. Neklesající otačky.... :-) No co auto to jinak naprogramovaný automat.... :-) Mimochodem prý XM V6 jezdí moc pěkně. Kamarád vlastnil V6 3.0 24v Peugeota 605 a říkal, že 260 no problem... prý to byla ještě nějaká top výbava co se dodávala i do ministerstev a vlady ve Francii -
« Re: a zaver
Hele vesměs všichni co píšou sem, si asi Škodovku stejně nekoupějí. To chce do jiného fora. No jo, jenže tam je zase Huf a tím si moc nezadiskutuješ. Protože si inteligence nevýrazné a neumíš argumentovat a tvé příspěvky nemají přilišnou informativní hodnotu, stejně jako od nás od všech :)))))))) No takže Škoda je divná VW má nejlínější automaty na světě (nekecám) a dál jen o automatech. -
« a zaver
Cenove kuriozitky:
Fabia: Treba u modelu Combi 1.9 TDI Elegance za 551.900 (tedy nejdrazsi model Fabia vubec) nemate ani radio, jen dva reproduktory, ani bocni airbagy, ani zadni elektricke stahovani oken.
Octavia: Ve vybave na prani najdeme napr. "set na opravu pneumatik" za 3.200, tedy za cenu zhruba sestnacti oprav pichnutych pneumatik v jakemkoli pneuservisu...
Dealeri Prestoze dealeri maji oficialne zakazano poskytovat jakekoli jine slevy nez "akcni nabidky" od vyrobce, je jejich pristup VELMI individualni. Na jednu mailem zaslanou poptavku po dodavce PETI NOVYCH firemnich autech jsme od 34 prodejcu v Praze a okoli dostali po ctrnactidennim cekani celkem 9 (!) reakci, ktere oscilovaly od zaslani odkazu na web SkodaAuto a prikazu k nasledne navsteve jejich prodejny pouze v dobe od 9.30 do 11.30 az po neskutecne bohatou osobne prednesenou nabidku vcetne slev na auta, vybavu, servis, odkoupeni nasich soucasnych aut a tisice dalsich drobnosti (prihlaseni, postupne SPZ, vyroba a polepeni logy nasi firmy atd...)
. Celemu vyse vyjmenovanemu blazinci se rika MARKETING a to je oblast, kterou v MB asi moc neprozivaji. Jinak by snad ani nemohli nabizet treba Fabii Junior s motory s vykonem nizsim o 16% za cenu nizsi o 4% :-) Jinak by nemohli nabizet uzitkovou Fabii Praktik za cenu VYSSI nez stejne vybavenou Fabii Combi. Jinak by nemohli Pouzivat v Superbu, Octavii i Fabii stejne ovladace spousteni oken a packy pod volantem. Jinak by nemohli v Superbu vynechat cervena pozicni svetla v prednich dverich, kdyz nechybi u Octavie i Fabie....
Zakaznik neni uplny hlupak a za sve penize chce odpovidajici hodnotu. Malokdo treba vi, ze NIZSI hodinove sazby nez Skoda maji servisy nejen znacek Daewoo, Hyundai, Kia a Suzuki, ale u nekterych modelu i Fiat, Peugeot, Citroen a Renault. -
« pokracovani
Bod druhy, jeste pikantnejsi
Cenova politika mezi vozy Skoda navzajem, je to velka sranda, staci si vzit k ruce cenovy kalkulator z webu skodovky:
Vezmeme si Fabii Sedan Elegance s motorem 2.0/85kW za zakladni cenu 501.900 - (to jen teoreticky, netusim, kdo by si to koupil), vybavme ji navic xenony, bocnimi airbagy, tempomatem, stresnim oknem, kozenymi sedadly atd a dostaneme cenu 684.400 (bez navigacniho pristroje, takovy demagog nejsem...)
O tridu vys mame Octavii Elegance s motorem 2.0/85 kW > za zakladni cenu 524.000 vybavme ji xenony, bocnimi airbagy, tempomatem, stresnim oknem a kozenymi sedadly atd. a mame cenu 684.750
(bez > navigacniho pristroje, takovy demagog nejsem...)
.A o tridu vys mame Superb Classic, jak jinak nez s motorem 2.0/85 kW za zakladni cenu 689.900, ktera, ma v zakladni vybave xenony i bocni airbagy
Takze mame:
Fabia - 684.400
Octavia - 684.750
SuperB - 689.900
-
« Bez nadpisu
hele tohle je zajimavy, sice se to automatu vubec netyka ale tohle je jedno z mala foru co tady na auto.cz ctu, pak uz jen o klime a bmw :)
subjekt: prodejni strategie skodovky
Bod prvni - Motorizace Fabie:
u ZADNEHO vyrobce aut nenajdete v ramci jedne modelove rady soucasne TOTEZ auto se zakladni cenou a s DVOJNASOBKEM zakladni ceny. (bez specialnich sportovnich modelu.) Takze Fabii Junior si koupite za 259.000 (ne s litrovym, ale uz s rozumnym motorem 1.4) a stejnou kratkou Fabii si muzete koupit jako TDI Elegance za 521.900 a to v ni nejsou ani bocni airbagy (8.900), el. ovladani oken vzadu (5.000), ani nejjednodussi autoradio (5.300), nemluve o tom, ze dealer vam nauctuje u kazdeho auta navic bez upozorneni 1.900 za "dopravu".
-
« Re: to ace2
Ćhi chi, a já jsem Sandokan :-)))). A to jsem ještě nepsal o XMku, kde když sunáš nohu z plynu tak otáčky neklesají a to auto normálně brzdí motorem, jako by ten zámek měniče fungoval furt, mimo rozjezdu samozřejmě. Myslel jsem si, že je to závada, ale XMkaři mě ujistili, že je to v pořádku. Stejně jsem to brzy prodal, bylo takový.....francouzský :-) -
« Re: to jsou mi novinky,
D brzdí ve vyšší rychlosti (když je zařazen poslední kvalt)u těch převodovek, který mají tzv. zámek měniče. Ten zamkne obě půlky měniče k sobě a tak redukuje ztrátu výkonu a dovolí vyšší max. rychlost. Při hydraulickym přenosu síly se nikdy obě půlky měniče neroztočí stejnou rychlostí. Pozor - platí jen od určité rychlosi - BMW teda asi těch 80 jak píše d.ameon, u mýho auta až asi ve 120. -
« Re: to jsou mi novinky,
Ty jo, máte nějaký divný automaty. Fakt přísáhám mě nikdy žádný auto z kopce na "D" nebrzdilo a nebrzdí. Jinak s tím řazením od jedničky u 4st těžko ty jsou elektornický (tedy alespoň US) a 3st to jsem nezkoušel...
No nedělní závody... Jenom tam LAPD honila po silnicích v L.A a po dálnicích ukradenej vojenskej tank... Obšas udělal z nějakýho auta placku, porazil sem tak nějakej semafor pohodička... No a uplně se mi páčí US pojetí rychlosti... * se nebezpečně vysokou rychlostí 140 km za hod.... :)))))))))))))) By na našich dálnicich nikdo z nich netušil. 200 je normálka a nejlepe takhle jezdí rychla trojka. Což je BMW, MB a Audi hend za sebou... :-) -
« Re: to jsou mi novinky,
Tak moje zkušenosti jsou zase takový:
Auto na D z kopce vždycky přibržďuje, dokonce nad 80km/h, kdy je zamčený převodník (lock-up) tak je motor vytočený a brzdí to normálně jako se zařazenou rychlostí u manuálu. Jakmile klesne rychlost pod 80km/h, převodník se odemkne, otáčky klesnou nad volnoběžné a auto stále, i když méně znatelně, přibržďuje. Takže jet z kopce např. na dálnici 120km/h pro mě znamená buď furt šlapat na plyn a nebo vyřadit na N. Jinak furt brzdím.
A pokud jde o zařazení z N na D za jísdy, tak to tady už kdysi někdo opravdu popisoval, že mu to řadí od 1, ale u mě teda rozhodně ne.
Přavodovku mám americkou (GM), ale v BMW, tak nevím, jaký jsou v tom rozdíly proti vašim. Je už ale napěchovaná elektronikou, takže kdyby si neuměla odněkud olíznout aktuální rychlost bylo by to u ní na pováženou.
PS: Reality TV je bomba, TV Impacto nemá chybu a na nedělní závody si budu muset dát pozor. Ty jsem ještě neviděl. -
« Re: to jsou mi novinky,
Jo jo jo jo jo měl jsem zase jednou pravdu, pravdu pravdu... :-) A vy mě takhle hrozně mystifikujete, že jsem se chtěl znova jezdit s automatem :)
No tak to bych tedy chtěl vidět jakékoliv auto jak si pořád dobržduje z několika kilometrového kopce z Airstreamem za zády :))) každopádně kdyby se to natočilo, tak by to byl dobrý příspěvek do nové TV stanice "Reality TV" která je ted na kabelovce.
PS: Super kanal. Dobrý je každý večer "TV Impacto" název mluví sám za sebe a nebo v neděli večer "High speed pursuits" :))) -
« to jsou mi novinky,
koukám, že ten automat asi maká každýmu úplně jinak :-))). RB sice ze sebe vypotil bomba popis, ale nejsem z něj moc chytrej. Řekl bych, že si někde i trochu zaimprovizoval.:-) Nejlepší bude si vzít manuál a slovník a pak konečně budem vědět, na co tam ty písmena nebo čísla jsou :-). Jinak lenin má pravdu v tom, že pokud za jízdy z N lupneš D, špajska začíná od 1. Ale POZOR! To platí pro automaty MB W115 a W123, o novější se nazajímám. Tyhle typy MB s automatem totiž šly nastartovat roztažením. U MB dbře věděli, že ty jejch diesely měly za nějakej čas přeci jen problémy se startem v zimním období. U amerik to neplatí, těm to je jedno, mě připadá, že ta skříň ví naprosto přesně, kterej kvalt tam má dáta pokud máš uvolněnej plyn, padá tam vždycky ten nejvyšší ve vztahu k dané rychlosti. Já nevyřazuju, seru na to, jsem blbej a moje auto to ví, tak se postará o to, aby napravilo to, co jaksi zanedbám. O brzdy s kopce strach nemám. Ty jsou na to stavěný a to jsou ve státech docela vysoký pohoří, terý musí zvládnout, a to včetně napakovanýho obřího Airstreamu :-).
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!