Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re:
no dyt jo, tak to je, je to trosku znatelnejsi nez kdyby tam bylo Nko, je to logicky, N ko je volnobeh, Dcko brzdi ten odpor menice jak tu uz bylo receny. Neni to zadny sileny brzdeni jako motorem nebo tak ale znat to je, a imho to delat musi kazdej klasickej automat osmdesatych a devadesatych let. -
« Re: Re:
Ja jsem jel jen 3ma autama co mely automat a na D brzdily vsechny minimalne - sice vic nez na volnobeh, ale proti normalnimu brzdeni motorem vubec. To je prave na tech automatech co s mi libi - auto rozjedu a pak si to ten motor jen tak solicha a pobrumlava na minimum otacek - ne jak v malolitraznim manualu, kde motor furt vresti jak o zivot :-). -
« Re:
No ono ti brzdí v kopci každé auto i když pojedeš na Neutrál u manuálu nebo u automatu. Zbrzdí se na určitou rychlost díky odporu vzduchu a pak jede podle toho jak je kopec prudkej, kdyz prudkej je tak se samozřejmě rozjíždí. Z kopce mi to brzdí jen když mám zapnutý tempomat, co je zpomalení i cítit ale při vypnutým tempomatu bych řekl, že ani náhodu. No dnes večer pojedu z několika kopců tak se na to soustředím a dám večer, nebo zítra vědět. -
« Re: to ace2
No s tou volnobežkou to asi není zase až tak nereálný. Protože pokud pustím nohu z plynu na "D" tak mám pocit, že chcípnul motor, protože není ani tušit. Ono podle zvuku se to nepozná. Při normálním ježdění není slyšet, jen když dám podlahu tak je slyšet bruk. Takže podle zvuku ne. Ale když prostě pustím plyn při jakékoliv rychlosti tak bych se i hádal, že tam budou volno běžný otáčky. Takhle to nezjístíme. Kolegův SeVille ukazuje otáčky na palubním počítači. Tak to zkusíme, nicméně on má zase zcela jinou převodovku.... no ale za pokus to stojí... -
« to ace2
A co je na tom nelogického že automat brzdí? To bys tam asi musel mít volnoběžku, jako Trabant, aby nebrzdil... Vždyť z podstaty funkce měniče, vždy musí trochu brzdit. Víc nebo míň ale vždy. Zkus si anylyzovat situaci. Jeděš z kopce na D, automat má zařazenou např. 4°, ubereš plyn, rychlost zůstává zařazená, motor klesne z otáček, ale nikdy nepadne do volnoběhu, protože vše od kol až po měnič se točí, a nějakým zbytkovým momentem, daným rozdílem otáček motoru a převodovky, se přes měnič má tendenci roztáčet motor do otáček (asi jako kdyby jsi u manuálu při jízdě z kopce, bez plynu, nechal zařazenou rychlost a lehce stiskl spojku, tak aby jemným klouzáním zvyšovala do určité meze otáčky motoru nad úroveň volnoběžných). Na základě rozdílu toho zbytkového momentu na měniči a kompresního a třecího odporu motoru se buď má snahu motor roztáčet více či méně. Ale pokud necháš zařazené D, nikdy nemůže nastat situace, jako by auto jelo na neutrál v případě manuálu. Ještě nikdy jsem nejel s automatem, který by toto nedělal. -
« Brzdění při "D"
Jdu asi "s křížkem po funusu", ale co se týká brzdění motorem při zařazeném "D", tak moje Sierra brzdí také. A to i při "3" "2" i "1". "R" jsem nezkoušel (nebo si to neuvědomuji), ale určitě zkusím. Převodovku mám v autě druhou (důvod výměny jsem kdysi popisoval), a chová se stejně, jako ta první. Takže asi je to u tohoto typu normální. -
« Re: to jsou mi novinky,
Ač se to nezdá, hodně záludná je právě křižovatka u Národního .. včera jsem vyjížděl z Národní na nábřeží a odbočoval doleva. Stál jsem první na světlech společně s oktávkou, co jela doprava - byli jsme vedle sebe v tom prostoru, co tam je. Zezadu se přihrnula tramvaj, sotva padla zelená, hned kolem mě prohulila se zběsilým zvoněním, pak přibrzdila kvůli odbočujícím v protisměru, takže když zmizela, byla zase červená. Tak jsem kousek couvnul, abych nebránil provozu, když zezadu zase přijela prozměnu jiná tramvaj, která prozměnu zase odbočovala doprava a já jí stál na odbočovacích kolejích. Zvonění, zvonění .. tak já zpátečku, couvám na milimetry od vpravo stojícího auta a když jsem se tam konečně nacpal a tramvaj projela a já si oddechl, padla zelená a všichni na mě začali troubit, protože jsem stál už za semaforem, takže jsem to neviděl. Děkuji všem těch 18ti autům za decentní upozornění. A pak jsem si najel do křižovatky, kolem mě se naskládaly další odbočující auta, do toho nějakej mega-bus v protisměru ... fakt peklo - a to šly světla :-). -
« Re: to jsou mi novinky,
No, mě by strašně zajímalo co by takovej Amík dělal na evropský dálnici. Hodil bych si jak je zvyklej 100km/h na cruise controlu. Asi by se divil, že ho předjíždí každá dodávka a pidi auta, tak by určitě musel znejistět až by ho sem tam předjel Camion. A to už nemluvím, kdyby se někdo kolem něj prohnal přes 200 což je normální :-)
Heart-attack by měl kdyby v takovém autě seděl :-) No a nebo nějaká veselá křižovatka v Praze, třeba na Želva je to zábavné, zvlášt když nefungují semafory. To jsem občas mimo i já :) -
« Re: a zaver
No včera jsem se byl podívat v Toyotě (v rámci programu poznej svého nepřítele) a měl jsem radost, že mě tam nic neupoutalo a to ani jak vysokou cenou tak i jako auto celkově. Exterier je jako manželka. Uspokojí, ale nenadchne Interier je pěkný, ale v autě za 600 tis bych rád už něco "something special" a už bych očekával A/C (Corola Verso). Lexus 300 vypadal zajímavě, ale bych bych šílenec za něj dát 1.999.990 kč. Za to mám X-Type V6 3.0 s plným ceníkem. No na druhou stranu potěšila ta největší Toyota, jak se jmenuje ? No to je jedno. Prostě mě na ní potěšil interier a celkové pojetí vozu, kde je viděl že Evropa není hlavní cíl. Chvilku jsem měl pocit, že koukám do nového Buicku. No nic, nic zajímavého co by mé oko potěšilo. Prostě mě auto musí chytnout u srdce :-) Podlední dobou mě dostávají Jaguary. Si takhle na zahrádce u McDonalada baštím ty své hamburgery, když kde se vzdal, tu se vzdal připlul černý Jaguar XJ8 černá okna, černý lak chromované linky a na B sloupku decetní označení V8 jsou věci, které mě dokáží potěšit. No nevadilo by mi takové auto. At si má 7xx BMW lepší podvozek a plně barevné informační centrum, ale elegance klasického Jaguara s dlouhou přídí a dlouhým zadkem se nic nevyrovná. Mimo Cadillaca přirozeně, ten má stejný styl karoserie, asi pro to ty auta mám rád. No jinak v autosalonu jsem si prohlížel černé XJR (4.0 V8 + kompresor = 360 HP) a to by se mi také páčilo, i když už je to v interieru moc sportovní (jiné sedačky, prošívání tlustou nití v jiné barvě) I když kdybych chtěl tak asi bych měl interier "Classic" tedy je to dokonce standardní možnost konfigurace výbavy. Škoda že končí. Místo něj bude 400HP S-Type, ale ten už nemá tu eleganci pravého Jaga. To spíš X-type je JAG i když je to mládě od XJseries. Mno tak to jsou věci, které mě dokáží dostat. Nějaký spotřební matroš od VW mě nechává chladným :-) Z jízdy musím mít pokaždé radost... -
"-- skrytý --" 29.05.02 09:36
« Re: to jsou mi novinky,
US pojetí rychlosti (z jednoho filmu): * se neuvěřitelně nebezpečnou rychlostí 100 mil/hod - se čtyřválcem!!! Pro Američana je zřejmě nemyslitelnou představa, že by 100 mil/hod mohlo jet i něco jiného než osmiválec! A propos: jednou jsem vezl Američana nezvyklého na Evropu ve svém autě - mohl se posr.. strachy.