Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Olej v automatu
Tak mám nový odborný poznatek o oleji v automatech:
I když vlastníte nejmodernější auto, respektivě automatickou převodovku, kde je tzv. "Doživotní náplň" tak ta "doživotní náplň" je na 100.000 km. Takže jestli někdo z vás koupil nějaké starší, ale stále moderní auto s automatem a nájezdem více jak 100.000 km doporučoval bych vyměnit olej i filtr ať vám každý říká co chce. -
« Re: Re:
Taky bych tam rozhodne nechal AT... Duvod je prosty + turbo s nize polozenym kroutakem nebude potreba radit z 6 na 4 pri potrebe napr. predjizdeni, pokud nebude stacit pouzijes OD nebo na to slapnes - pak nastane kick down, coz uz jiste znas a ten zase bude stacit... -
« Bez nadpisu
díky za info, mám BMW 750 a je to samozřejmě automat, přes zimu se budou dávat 2 turba a tak mě zajímalo jestli si ještě namám sehnat manuál převodovku. Automat se mě libí ale bohužel to je jen 4 kvalt ten manuál by byl 6kvalt. Až to bude hotový zkusím pojezdit s automatem a pak se rozhodnu jestli jít do toho manuálu. -
matuS 10.09.04 09:13
« Re:
male turbomotory su podla mna najvhodnejsie k automatom, pretoze automaty spravidla radia velmi skoro (v nizkych otackach) a potom je lenivy dojem z auta a spotreba je vysoka. Turbo s tym nema problem lebo vacsinou uz od 2000ot je dostatocna porcia kr.momentu aby auto rozhybala.
troska nastava problem pri predbiehani z nizsich rychlosti, ked clovek slapne na plyn, do sekundy trva nez sa prevodovka zobudi a podradi, a potom dalsiu cca sekundu trva nez sa turbo roztoci a zacne fukat, takze treba byt na to pripraveny a najlepsie je podradit si pred predbiehanim rucne. -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni
jo aha někdo o voze někdo o koze >:D
Jinak že máte automat s OverDrivem poznáte podle toho, že na konzole voliče máte symbol D v kroužku v "O" tedy jako OverDrive. Když máte automat bez OD, tak máte jen písmenko "D". Ovšem tedy, tohle pravidlo platí jen u starších automatů. Dnes když sednete do BMW či Mercedesu tak fakt symbol OD už nenajdete 8) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni
Jo jo, máš pravdu, já jsem Ace nechtěl opravovat, neb tu má pověst odborníka přes automaty, ale OD je převod "rychlejší" než 1:1. To o čem se tu mluví je tzv. "přemostění měniče". Čili spojení motor+převodovka natvrdo, nikoliv přes kapalinu. -
« Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni
Ace, ono je otazka, cemu se rika OverDrive, podle toho jak jsem to pochopil ja, treba dle www.howstuffworks.com je OverDrive proste zprevodovani do rychla, cituji: "By definition, an overdrive has a faster output speed than input speed. It's a speed increase -- the opposite of a reduction." To o cem se bavime je zamek HDM ("torque converter lockup clutch"), ktery jak spravne pises maji vsechny moderni 4 rychlostni automaty pro 4 rychlostni stupen a nektere high-tech prevodovky i pro ostatni prevodove stupne.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!