Automatická převodovka

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.09.04  21:30

    « Re: Re: Olej v automatu

    mě starý auto začalo při 1300-1500 otáčkách cukat, tak jsem to dal do servisu. technik si vzpoměl že už něco takovéo řešil u MLka a že stačilo vyměnit olej a filtr a zase to jelo. Tak to samé udělal u mě a prej je to OK, tak zítra uvidím.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.09.04  12:53

    « Re: Olej v automatu

    jo je to tak, pokud se jezdi hodne po meste tak radeji polovinu (50 000km). Ja to menil po koupi a pak po 40 000 a bylo to jak nove, cistunke, ale na magnetech byli uz drobne pylinky...
  • 00 Reagovat !

    foto

    19.09.04  21:52

    « Olej v automatu

    Tak mám nový odborný poznatek o oleji v automatech:
    I když vlastníte nejmodernější auto, respektivě automatickou převodovku, kde je tzv. "Doživotní náplň" tak ta "doživotní náplň" je na 100.000 km. Takže jestli někdo z vás koupil nějaké starší, ale stále moderní auto s automatem a nájezdem více jak 100.000 km doporučoval bych vyměnit olej i filtr ať vám každý říká co chce.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.04  12:51

    « Re: Re:

    Taky bych tam rozhodne nechal AT... Duvod je prosty + turbo s nize polozenym kroutakem nebude potreba radit z 6 na 4 pri potrebe napr. predjizdeni, pokud nebude stacit pouzijes OD nebo na to slapnes - pak nastane kick down, coz uz jiste znas a ten zase bude stacit...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.04  08:26

    « Re:

    Fugo: Automat bude rozhodně lepší volbou díky souvislému tahu a delším rychlostním stupňům (máš 4+overdrive) než šestikvalt. Šestikvalt patří do M3, se sedmou v manuálu jsem jel jen jednou a je to pěkně debilní kombinace.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.09.04  19:21

    « Bez nadpisu

    díky za info, mám BMW 750 a je to samozřejmě automat, přes zimu se budou dávat 2 turba a tak mě zajímalo jestli si ještě namám sehnat manuál převodovku. Automat se mě libí ale bohužel to je jen 4 kvalt ten manuál by byl 6kvalt. Až to bude hotový zkusím pojezdit s automatem a pak se rozhodnu jestli jít do toho manuálu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.04  10:25

    « Re: Re: Re: Re:

    Každý turbomotor přece má nějakou tu díru:-) Ale já mám pocit, že měnič automatu motoru umožní snadněji se "protočit" k potřebným otáčkám, než je to u manuálu a spojky. Jinak moje turbo by mělo mít plný tlak ve 2800 RPM
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 10.09.04  10:13

    « Re: Re: Re:

    ak je motor uz pred podradenim v otackach kde fuka turbo, tak lag nebude, to je jasne.
    ak je v nizsich otackach a lag ajtak nemas, tak mas super motor a bud rad :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.09.04  10:06

    « Re: Re:

    No já mám pocit u toho mýho turbo-benzínu, že po kick downu, to podřadí přesně do otáček, kdy má turbo největší tah a ta sekunda na natlakování turba není nutná. Táhne to hned jak dojde k podřazení. Ale možná je to u TDi jinak.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 10.09.04  09:13

    « Re:

    male turbomotory su podla mna najvhodnejsie k automatom, pretoze automaty spravidla radia velmi skoro (v nizkych otackach) a potom je lenivy dojem z auta a spotreba je vysoka. Turbo s tym nema problem lebo vacsinou uz od 2000ot je dostatocna porcia kr.momentu aby auto rozhybala.
    troska nastava problem pri predbiehani z nizsich rychlosti, ked clovek slapne na plyn, do sekundy trva nez sa prevodovka zobudi a podradi, a potom dalsiu cca sekundu trva nez sa turbo roztoci a zacne fukat, takze treba byt na to pripraveny a najlepsie je podradit si pred predbiehanim rucne.
  • 00 Reagovat !

    foto

    10.09.04  05:29

    « Bez nadpisu

    jsem v USA a tady 1.8 turbo ma kazdy v automatu, audi ,vw
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.09.04  21:05

    « Re:

    Dělá se to určitě, na TipCars.cz byla Škoda Octavia 1.8T s AT (prodával myslím Autotepas) a známej v Německu má Audi A3 s TDI 66 kW a AT ... Stejně tak se dělaj s automatem Renaulty Scenicy s 1.9dTi a třeba Opely Astry a Zafiry s 2.0DI.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.09.04  20:25

    « Re:

    Fugo Mám, ale je to starší stroj. Benzín turbo a jen tříkvalt automat. Proč by se to nemělo dělat? Chová se to dobře. Až na spotřebu.
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.09.04  20:12

    « Bez nadpisu

    Máte někdo benzínový případně naftový motor s turbem ve spojení s automatickou převodovkou? Zajímalo by mne jak se to chová, a zda se to vůbec dělá.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.09.04  05:58

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stu

    mam to taky v us nissanu sentra, je to lepsi i v kopcich pri vice lidech a nebo jak uz se psalo ve meste
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.04  12:15

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni

    Ja tam mam D a na volici tlacito OD/off... jo jeste mi to sviti na palubce a natvrdo se pri sepnuti zaradi 3 RS. Pouzivam to ve meste..
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.09.04  00:35

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni

    jo aha někdo o voze někdo o koze >:D
    Jinak že máte automat s OverDrivem poznáte podle toho, že na konzole voliče máte symbol D v kroužku v "O" tedy jako OverDrive. Když máte automat bez OD, tak máte jen písmenko "D". Ovšem tedy, tohle pravidlo platí jen u starších automatů. Dnes když sednete do BMW či Mercedesu tak fakt symbol OD už nenajdete 8)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.04  22:47

    « Re: Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni

    Jo jo, máš pravdu, já jsem Ace nechtěl opravovat, neb tu má pověst odborníka přes automaty, ale OD je převod "rychlejší" než 1:1. To o čem se tu mluví je tzv. "přemostění měniče". Čili spojení motor+převodovka natvrdo, nikoliv přes kapalinu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.04  21:50

    « Re: Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni

    Ace, ono je otazka, cemu se rika OverDrive, podle toho jak jsem to pochopil ja, treba dle www.howstuffworks.com je OverDrive proste zprevodovani do rychla, cituji: "By definition, an overdrive has a faster output speed than input speed. It's a speed increase -- the opposite of a reduction." To o cem se bavime je zamek HDM ("torque converter lockup clutch"), ktery jak spravne pises maji vsechny moderni 4 rychlostni automaty pro 4 rychlostni stupen a nektere high-tech prevodovky i pro ostatni prevodove stupne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.09.04  13:43

    « Re: Re: Re: Ruzne otacky pri stejnem stupni

    Ne ne ne OverDrive je u všech 4st automatů. U toho Mercedesa co má tu novou 7st automatickou převodovku mají overdrive už všechny rychlostní stupně, tedy už od jedničky...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…