Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: vydrz prevodovek
Sranda je,ze ten minivan byl 3 mesice starej :-O !
Zajimalo by me,jak vlastne poznam,ze je ten olej v automatu uz treba vymenit? (pokud koupim auto a majitel nevi kdy byl menen),ev.jake byvaji intervaly vymeny - je taky tmavsi,nebo se meni lepkavost? -
« Re: vydrz prevodovek
justman_: No tak bys z toho nějak vycouval, ne? ;oDDDD
All: Nedávno jsem jel v taxiku, MB v automatu, 14 let starý TD, 500.000 najeto a převodovka šlapala jak hodinky. Neznatelný řazení, až jsem záviděl. Ale taky se o to stará. Když se nezanedbává údržba a netrápí se to, tak jsou automaty 100%ní. Ale jestli někdo nalítá 50.000 mil a ani nevymění náplň, potom není divu. -
« Re: vydrz prevodovek
No co vim,tak do tech relativne novejsich aut si lidi davaj skrine cely novy ,maj na ni zaruku a klid na dusi(nez se jim za dalsich 50k vysype znova),ale pokud je auto starsi a majitel je ne zrovna pri penezich,tak se to sudli,vymenuje,opravuje,nebo se hleda na vrakovistich.Osobne jsem zatim problemy zadne nemel,pouze pred par lety jsem si pujcoval Grand Caravana z pujcovny a tesne pred vyjezdem na dovolenou jsem bral palivo a potreboval jsem trochu couvnout.No a to R uz tam zustalo navzdy zasekly...Stat se nam to tak nekde v Death Valley... -
« vydrz prevodovek
mozna to nejde rict az tak obecne,o te vydrzi.Kamaradovi prijizdi do garaze hafol aut,kterym pred nedavnem zkoncila zaruka na drivetrain, prave s posranejma automatama.Jsou to prevazne Pontiaky( maji prevazne 50000mil zaruku)a sem tam naky Dodge/Plymouth/Chrysler.Dokonce me napadlo,jestli to nemaj nektere automobilky spocitany tak akorat na tech 50000 a pak kasujou za novy prevodovky... -
« Re: tak me napadlo...
Pravda pravda. Automat je sqělý pro motor - nikdy ho nepřetočí ani nepodtočí, nikdy nepodřadí do příliš vysokých otáček, takže k motoru je podle mého názoru maximálně šetrný. Ale sám může trpět jako pes když ho budeš trápit. Jak to tady už mockrát napsali ace2 nebo prof - žádné dupání po plynu, jen plynulé přidávání a ubírání a autíčko si blblá, šlape jako hodinky a převodovka vydrží 100 let :-))) -
« Re: overdriver
Keyser_Soze: Jak jsem to popsal, se to chová při jízdě na "3" i na "D", když je zařazená "4". Stačí v tahu klepnout o pedál brzdy, a otáčky jdou nahoru. Spadnou podle zatížení motoru. Při lehkém tahu asi za vteřinu až vteřinu a půl. Asi to tak má být..... -
« Re: Ještě jednou overdrive
Hmm to se rozhodně dobře nechová. Když se zamkne měnič tak spadnou otáčky, to je v pořádku, nicméně nepadají na volnoběh, ale na nějaké rozumné otáčky, třeba 2200ot/min při 120 km/h. Jestli ti spadnou otáčky na volnoběh a po stisknutí pedálu lezou nahoru, ale auto nejede, prostě se chová jako na "N" a před tím to nedělalo a má to horšící tendenci tak bych to docela dobře mohl viděl na oddělanou jednu z lamel. Stává se to když auto dlouhodobě tahalo nějakou zátěž. Přívěs atd. nebo má extrémě hodně najeto (500 tis km) no a nebo to může být naprostá trivialita v podobě nízkého tlaku v převodovce což v drtivé většině má na svědomí málo oleje. Podívej se na stav oleje. Kontroluje se když je motor nastartovany, to je velmi důležité, při vypnutém motoru bude ukazovat vždy dostatek. Nejdřív se podívej na tohle a zkus nám o tom říci více. Problém je v tom, že amíci mají technologii oprav automatů zvládnutou a díly jsou všechny za rozumné peníze. Set lamel cca 5500 Kč a je to i dost firem co je opravují. Nicméně u Hyundai bych měl obavu o dostupnost a cenu. Nicméně uvidiš. Podívej se na ten olej ! -
« Ještě jednou overdrive
Sleduju vaší diskusi o funkci OD. Nedávno jsem si pořídil mé první auto s automatem – Hyundai Sonata. Řekl bych, že funguje skvěle, až na zmíněnou funkci. Pokud ji totiž zapnu, tak po uvolnění pedálu plynu mi spadnou otáčky a vypadne rychlost, jako by bylo přeřazeno na neutrál. Abych se znovu rozjel, musím zvolit OD Off. Nyní mi to začíná dělat i bez uvolnění plynu ve vyšších otáčkách. Jinak se převodovka chová dobře. Nevíte, v čem by mohl být problém? Díky.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!