Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: automat ano
Mám už delší dobu Sierru DOHC v automatu, a jsem teď (bohužel) nucen jezdit s manuálem (ani se neptejte čím). To je otročina!! Jak si to mohou lidi chválit? Copak si dnes někdo koupí televizor bez dálkového ovládání (vyrábí se ještě vůbec?) a bude chrochtat blahem, jaká je to paráda se zvednout z křesla, přejít půl místnosti, přepnout program a jít se zpět uvelebit? I když tento příměr není zcela přesný - známý má prý místo dálkového ovladače děti :-) Má to asi výhodu, že nikam tak snadno nezapadnou :-) -
« automat ano
Já jsem se vždycky automatu bál, ale mám ho od prosince a lebedím si. Bohužel to není čistokrevnej tiptronik, ale pouze se daj blokovat kvalty. Je to zajímavý v zatáčkách, točí strop a upaluje.
Kickdown je rychlejší než manuál.
"Spojku" jsem si vyšlápnul zaplať bůh jen jednou. Pes mě málem přeskočil. Jezdim často ve městě a tam se hodí. V srn si na dálnici zase odpočinu. Můžu jenom doporučit. -
« Re: bouračka
rabukate: Tak to je nějakej vůl. Já nejdřív brzdím a někdy, když už skoro stojím, mám čas si hrát se spojkou, aby to nechcíplo. Ale když je někdo tak naučenej, tak bude asi srážet chodce :o)))
Proti automatu nemám nic, mám s ním něco najeto v Dodge Caravanu a občas i v tátově současné BMW 735i, hodí se podle mě ale pouze do určitých typů aut. Do aut s pohodlným pérováním, aut tichých a aut s dostatečným kroutícím momentem. Tam všude ho chválím.
Jakýkoli jiný samohyb si podle mě ale zaslouží manuální převodovku. Já bych třeba v tom, v čem jezdím teď, automat nechtěl ani za nic. Ono to totiž tak rádo dělá táhlé smyky a není v táhlém smyku nic lepšího, než pocit, že mezi plynem a zadníma kolama je jenom několik pevně zaklesnutých převodových koleček a ne měnič, kterej prováže plyn s koly přesně tak, jak zrovna nepotřebuju nebo mi dokonce převodovka při pěti a půl tisících otáček kopne další kvalt. Pak to jenom škubne a člověk má v tý chvíli plný ruce práce volantem napravovat to, že převodovka se postarala o znovunastolení trakce zadních kol, což v tu chvíli prostě není žádoucí efekt. Vy, kdož se svým autem ani trochu neblbnete a nebo najezdíte desítky nebo stovky kilometrů denně, Vám všem přeju automat, protože někdy mě to řazení taky štve :o))) -
« bouračka
To ace: k tomu ježdění: v úterý 18.2.2003, v 7:10, řidič Mazdy 323 USA dával přednost chodcům přecházejícím na zelenou na křižovatce Evropská - Libocká. Řidič jedoucí za ním ve Škoda Fabia nedodržel bezpečnou vzdálenost a narazil na Mazdu. Způsobil škodu (dle odhadu, který jsem sháněl celý den) 53 000 Kč. Tolik Dopravní policie Prahy 6. Když von než začne brzdit, tak musí sešlápnou spojku, aby mu to nechcíplo (blbá reakce manualistů). Smůla. 2000 na místě pro řidiče Fabie. Ale ten policajt se na tu mou ameriku díval s takovým obdivem. Možná je to jen má doměnka...:-)))) -
« Re: sekvence
Nejkrásnější bylo dneska na evropský po 16:00 v zacpe do kopce jsem si dal ruce v týl a občas jenom polechtal plyn. Holčina ve škodném favouchu za mnou pořád vstekle řadila a marně se snažila dojít na to, jak to dělám. přede mnou jel krásnej meďour v automatu, protože dělal to samé a jeho si nikdo předjet z vedlejšího pruhu nedovolil. Miluji automat a nechci nic jiného. -
« Re: sekvence
rabukake: Taky si dáváš majzla když odjíždíš z křižovatky a někdo je před tebou, vždy když ten dotyčnej hledá dvojku tak jsem pomalu už v jeho kufru... :-) bože můj manuál... to je jako startovat auto klikou a pak se vymlouvat "prostě procítit si ten pocit jak auto ožívá" -
« sekvence
sekquent = postupný... myšleno u normálního třeba mého A4T odzadu dopředu 1 2 D (with O/D off) D (with O/D on), takže s normálním krásným starým automatem (15 let) udělám každé auto o deset let mladší se stejným objemem a parametry motoru (výkon, moment, palivo). A to jen proto, že nemusím pouštět plyn, stisknout spojku, najít rychlost (zamíchat benzín), pustit spojku, sešlápnout plyn (opatrně, aby se mi nepotkal rozvoďák s kapotou). A basta! -;) -
« Re: Re:
prof: Všecko není černobílý. I ten motor s krouťákem jako u T-72 se dá pomocí šestikvaltu využít efektivněji. Nehledě na to, že s tříkvaltem to třikrát kopne a pak v běžných cestovních rychlostech točíš zbytečný otáčky a auto žere, navíc když potřebuješ, už na dálnici nic nepodřadíš, protože dvojka by v tu chvíli točila 9000/min, pak můžeš jenom dát plyn na podlahu a doufat, že ten poslední kvalt, kterej tam právě je, s tím trochu hne. Nehledě na to, když si chci udělat malinko rychlejší výlet, potom pojedu na plný otáčky a budou mě předjíždět King_Of_Killersové ve svých otřískaných 318kách a ten sedmilitr pod kapotou mi bude * platnej.
Jo, včera jsem byl ve městě a toho Dodge jsem jako na potvoru nepotkal. Přitom normálně už mě trochu sere, protože ho vidím pořád :o))) -
« Re: Re:
RB: ...na druhou stranu je hezkej pocit vypálit z vedlejší na jedničku pětadvacet metrů dlouhým powerslidem, kterej skončí až tehdy, když ty budeš chtít a auto jde furt dopředu jako ďasík:o))) bez zbytečných prodlev způsobených ubíráním plynu, šlapáním na spojku a šmrdláním s šaltrklackem takovým způsobem, že kdyby ta špajska mohla, dala by ti s ním po hlavě a synchrony by jí za to blahořečily. :o))) Teda RB, nechápu, jak někdo může bažit po 6kvaltu. Kdybys mluvil o polovičním počtu, dalo by se to akceptovat, jelikož to je legendární počet rychlostí, kterej dává zřetelně tušit, co že je před tou špajskou za dělníka. A že má svý "muscles" zatraceně "powerfull", na to můžeš vzít jed! Když totiž na volnoběh omylem pustíš spojku, tak to vzadu jen kňukne, tobě z toho záklonu lítaj andělíčci před očima a ty jim děkuješ, že sis nezlomil vaz. No a když tě z toho to hluboký 400 - 500 rpm bublání probere, tak zjistíš, že jsi o půl míle jinde, popřípadě že už před sebou tlačíš vláček s docela slušným počtem vagónků. No, ale dost těch keců, přeci jen nám starouškům víc imponuje, když se ta kupka železa hejbá stejně mrštně bez toho, abysme museli moc namáhat svoje chatrný schránky (navíc za zvuku, kterej nenapodobíš ničím jiným, než 8mi válcovýma varhanama). Věř, synu, že stáří je v něčem přeci jen krásný :-)))), i když to IQ už není, co bejvávalo :-)))))))) -
« to ace2
Opravdu si stojíš za pojmem "sekvenční"? Nebuď naivní. ;o) Tento styl rádoby ručního řazení je neskutečně pomalý. Sekvenční je o něčem jiném, ale to bys nesměl jen sveřepě glorifikovat ameriky. Občas nezaškodí pohled i do jiných automobilových líhní :o) (SMG II v M3, to je panečku sekvenčka). Ale nic ve zlém. Každý má právo na kousek fanatizmu. Jen je to podle mně projevem nižšího IQ...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!