Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Bez nadpisu
no filtr palivak se da sehnat kolem dvou tri kil u FRAMu atd :-) to byly vsechno origo BMW ceny, co se tyce oleje do diferu, ten kdo nema samosvor (nejvic vybavene modely a nejhur vybavene modely) tak tomu staci klasickej prevodovkovej olej dany specifikace, do samosvoru ale je dobry dat ten co tam patri a ja nevim jeho udaje, urcite je nekde levnejc nez za 450 za litr :)jenze co to je ? -
« Bez nadpisu
no kdyz bych bral jeho info:
tak vzduchac filtr: 678
olej f. 359
prevodovka filtr 1190
nemrzka do chladice - 6L bmw koncentratu na 1:1 s destilkou, koncentrat je po 1,5l flaskach, 4 flasky = cca 520
destilku pocitat nebudu ale je to 6L, zanedbatelny
olej 10-w-40 sest litru = nevim, no mne penzzoil co tam davam stoji cca 150 za litr takze dejmetomu 900
olej do diferaku 2litry - cca 900
a volej do almary tak za 500
+/- autobus ty naplne a filtry jsou za 5-5,5 tisic.
-
« Re: Automat
no jestli jsou v tech deseti a pul naplne a filtry tak to neni zas tak sileny, vem si ze voleje tam je sest litru, vzduchac je taky docela drahej....ja si tyhle veci delam sam...jo a ventily, ano 735 a 730 e32 ano, pac ma starej dobrej OHC radovej sestivalec M30 z sedumdesatych let. -
« Re: Automat
Řekl bych, že to není tak zlý. V ofiko BMW servisu za inspekci II nechal ocko 10300,- Kč s dokladem a potvrzením do servisní knížky. Byla v tom diagnostika, kompletní test podvozku, úplně všechny kapaliny (motor, skříň, diferák, servo, nemrzka), svíčky, seřízení ventilů, předepsané testy všech soustav na tlaky a těsnost a já nevím co všechno ještě.
Zvlášť se platila ještě výměna spojovací tyče řízení s dvěma čepy, originální díl, s prací i dokladem 3500,- Kč.
Sám si musel otec doplnit několik žárovek do palubky, vyměnit asi čtyři pojistky, kompletně vyčistit světla (to bylo hodně znát) a vyčistit chlupama skoro zacpanej vstup do termostatu tý automatický dvouzónový klimatizace. Pak musel dokoupit pár pojistek, žárovek a lékárničku do výbavy.
To byly vesměs polajdané věci po předchozím majiteli, se kterejma se ale dalo v pohodě jezdit. Nicméně otec je puntičkář. Na nějaké leštění auta nebo ležení pod ním není zvědavej, ale chce to mít všechno do posledního šroubku v pořádku. To teď má a zatím spokojeně jezdí, se servisem BMW Auto Andy tady v ČB je zatím spokojenej. -
« Re: Automat
....a hlavně u evropských převodovek, přece jenom jsou dělané (hlavně německé) na bezotřesový a bezprašný provoz. Nevím jak u oplíků, ale mám takový pocit, že třeba u novějších báw s AT si to samo začne řvát o výměnu :-))) To mi pak může tvrdit kdo chce co chce, ale já pošupu do servisu na výměnu. Ale jak již bylo řečeno, není větším potěšením, něž si s tím pohrát sám... -
« Re: Automat
krakatit: To nevadí. Může bejt dobrej, ale zcela jistě automatům * rozumí. MV6ka má standardní GMko, přesně teď nevím, ale s největší pravděpodobností asi TH450. Jenže to je fakt jedno, protože jsem nikoho v životě neslyšel říct větší blbost než že se olej mění až když to blbě řadí. Ještě kroutím hlavou, nediv se...
Automat chce jednou za 30-60 tis. km ATFko vyměnit ať se děje co se děje, nikdy to za to nestojí. Když jezdí víc v městským provozu, tak spíš u tý dolní hranice, když venku, tak ty intervaly můžeš prodloužit. Už tisíckrát se to tu řeklo, ale ATFko musí bejt malinovka, ne dohněda ani cítit spáleninou. Hladina se měří po zahřátí a napuštění všech kanálů (prostřídání všech kvaltů) se zapnutým motorem a voličem v poloze P. Nemělo by to bejt ale těsně po tom, co ta převodovka dostane velkou čočku, prostě zahřátý, ale nepřehřátý.
Osobně si myslím, že pokud si nejsi schopnej při utahování šroubu uříznout i zadní kolo, tak takovýhle věci jsou na vlastním autě dělat vyloženě radost. -
« Re: Automat
Tak ja Ti nevím, máš pravdu, automat mi sice řadí dobře, ale v rámci prevence to musím udělat... Ale ten chlápek je jinak machr, tak nevím... ale asi to vypadá, aby měl pak práci, tak to řekl, ale to mi na něj nesedí, je poctivej a doporučuje spoustu věcí, co prevenetivně udělat...Dneska mi grátis spravil hadičku, motor sál falešnej vzduch a při volnoběhu vibroval... -
« Re: Automat
No když už přestane špatně řadit, tak je pozdě. Díky těmto technikům pak mají problém automaty s pověstí o spolehlivosti a přitom je automat de facto nerozbitná část auta. I když jsou v některých autech náplně v automatu definovány jako bez údržbové, tak výměna oleje a filtru oleje automatu je vhodnou tak po řekněmě každých 60 tis km. Nic se s tím nezkazí a automat se odvděčí poctivou prací. Jinak olej do převodovky stojí litr 150 kč a filtr s těsněním stojí tak těch 1200. Litru oleje se tam vejde asi 6-7 takže není to nijak drahá záležitost. Jenom je to práce, protože automat nemá výpušťák jako motorová náplň. Musí se odšroubovat vana automatu a vypustit. Pak vyměnit filtr oleje, dát nově těsnění na vanu, zašroubovat a pak nalejt olej... Je to delší práce, ale šikovnější majitel to zvládne sám. Žádná zrada v tom není, maximálně se kouknout jak je tam přidělanej původní filtr, než se vyndá. No automat stojí na evropský auto tak těch 70 tis když bude slušný prodejce. Není lepší si 3x 4x vyměnit olej :) -
« Re: bouračka
To rbaron: naprosto s tebou souhlasím, taky si někdy rád zablbnu a proto si půjčuji občas od kámoše, a teď se nenaser, WV Golf 2002, benzín, manual. Na vyblbnutí po Praze to nejlepší auto. Ale po cca 2 hodinách ježdění po Praze mám toho dost a bolí mne pravá ruka, hlavně v zápěstí. Ten borec co má toho golfa si zase někdy půjčuje mou Mazdu. Prý v tom vidí nějakou romantiku - automat, americké měkké svezení, atd... -
« Re: znovu kapalina
To keyser - jak už jsem psal, Mazda 323, USA, nalítáno 104 km, (jak se to píše česky, nevím, asi kilo miles = 1640kilometrů * km?). Skus mi zavolat, určitě se domluvím na té výměně. Naposledy to měnily v Mazdě Brno, asi 07/2001; měla tehdy 82 km (jak to napsat? 82 000 miles?).
Číslo do práce: 220 216 773, 973 216 773.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!