Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re:
Mitsi: Můžeš mi prosím tě napsat, co to je za auto, když v rámci záruky sám měníš těsnění pod hlavou ? Být majitelem servisu, tak tě vyženu a jestliže by sis i v přítomnosti servisního technika na autě dělal cokoliv sám, o záruku bys přišel. Ty jsi ale víc než kutil Tim a sfouknul bys i generálku na dvorku. Jenom sváču bys potřeboval větší. Z tvého příspěvku se zdá že všichni zaměstnanci servisů, které jsi navštívil jsou blbci a jedinej chytrej si ty. Bůh mě chraň, abych ti nikdy nic neprodal. -
"-- skrytý --" 27.03.03 12:08
« Re: Re:
To prof: V servisu si sice nevydělám ani na "sůl do polívky", o amortizaci poměrně "fajnového nádobíčka" ani nemluvě, zato jsem si získal docela slušný respekt nejen v servisu (spíše v servisech, neboť jsem je byl při hledání "kompetentnosti" nucen střídat), u regionálního reklamačního technika, u technické skupiny dovozce, včetně jejího šéfa, a možná i u samotného výrobce (s ním jsem však neměl nikdy možnost komunikovat po přímé linii). Dokladem nechť je skutečnost, že výrobce/dovozce/servis "vrazili" do vozu na záručních opravách (spíše "úpravách" ne-li přímo "tuningu") zhruba tolik, kolik já jsem zaplatil při koupi nového! Paradoxem je, že 99,9% ostatních majitelů stejného typu vozu je "nadmíru spokojeno". Kromě mě si totiž stěžoval pouze jeden (!) další zákazník. -
"-- skrytý --" 26.03.03 21:20
« Re: Re:
Hele profe, a co tohle? (Stále z "veselejšího soudečku"...): Jelikož mám auto v záruce, musím chodit do servisu na pravidelné prohlídky, abych si ji (tu záruku) udržel. Zkušenost nás učí, že "člověk není nikdy dost chytrej, dost předvídavej a dost vyzbrojenej". Proto si na onen den "D" beru volno, balím své vlastní (soukromé) nádobíčko, všemožné moderní přípravky (montážní pasty a tmely, speciální vazelíny a jiná mazadla) nějaké ty hadry a Solvinu na špinavé ruce a (nezapomenout!) rovněž sváču a také něco k pití. Občas se hodí i miniaturní "bodová" svítilna, páječka s příslušenstvím, o momentovém klíči ani nemluvě. Takto vyzbrojen a samozřejmě v montérkách předávém své vozidlo přijímacímu technikovi a bez dalších diskusí odcházím za servismanem do dílny, abych mu asistoval. Při jednoduchých úkonech typu výměna oleje v motoru obvykle vystačím "s čumendou", včetně občasného upozornění, že ten těsnící kroužek vypouštěcí zátky oleje je třeba opravdu vyměnit, nikoli jen vyfakturovat, že tam nemá lít více oleje, než je třeba atd. Složitější operace, jako je třeba výměna těsnění pod hlavou motoru, pak raději přebírám kompletně "do vlastních rukou". Šéf servisu sice cosi mele o pravidlech bezpečnosti práce, ale to by mne museli násilím vyvést z dílny, což si stejně nedovolí. Navíc mají jistotu, že "co si zvořu sám", to si nedovolím reklamovat. Ó bože, jak hřejivý to pocit, že nebudu muset navštívit značkový servis po garanční prohlídce minimálně 3x, aby mi dali můj vůz alespoň do toho stavu, v jakém jsem jim ho předával! PS: Nic si nevymýšlím, tohle opravdu "píše život". Jak hluboko ten automobilismus klesl... -
« Re: Re:
prof: Dana Váchu ale musím opravdu pochválit. To, co se LEVELu dařilo pět let kurvit, dal za pár víkendů dohromady a auto, který bylo tak do šrotu, už zase jezdí. Je to kluk šikovnej a vzhledem k tomu, že mu těch Voyagerů a podobnejch klonů úspěšně projde za měsíc tak 3-5 ks, už opravdu ví, dokonce bych řekl, že na převodovky je opravdovej machr. Ta kravina, o který jsme mluvili, byla nakonec vyhořelá nějaká dioda na desce kompjůtru na interiér, osvětlení a stěrače, jenomže to najít byl opravdu porod, protože třeba mně ani při přímým pohledu by nedošlo, že tam něco shořelo. Jo a dělá i na mým autě a co udělal, to funguje. Kdyby zase někdy psal nějakej nešťastnej majitel ameriky z Jižních Čech, tak má asi jedinou možnost, jak znovu získat úsměv na tváři. -
« Re: Re:
RB: To jen aby život plynul taky trochu na veselejší vlně :-)) V podstatě závěr může bejt takovej, že nejlepší auto je to, který se nesere. nesere se takový auto, se kterým se dělá jen to, na co bylo určený a dělá se to ohleduplně a v rámci šetrnýho zacházení. Jenomže jelikož se sere každý auto (tím myslím i výměny různejch náplní, obložení a spol.), potom není ani tak důležitý auto, jako odbornost a zručnost personálu vaší autodílny. No, a jelikož jsme Češi v Čechách, tak o vlastnostech osazení takový autodílny nevypovídá tamější sazba za hodinu práce, ale výhradně zkouška metodou pokus-omyl, v tom lepším případě za osobní asistence. I když nemám čas trávit s mechanikem celý dopoledne, stačí mi dest minut (pokud ovšem tu dobu zrovna nesvačí a nebo nefasuje věci ze skladu), abych viděl, jak bere do ruky klíče a šroubováky. Věřte, nebo ne, ale stačí být přítomen demontáži jakýhosi krycího deklu a už víte, která bije. Pak máte na vybranou, buďto jdete po svých s pocitem, že jste konečně našli šikovnýho mechanika a je vám úplně lhostejný, co to bude stát a nebo se můžete modlit, aby si vzpoměl, jak to vůbec rozdělával. Další variantou je ta, že u něj budete stát a dohlížet na něj a buď ho budete vést k řemeslu (on to bude chápat jako buzeraci) a nebo budete zticha trpět jako psi, např. když bude vypouštěcí zátku na vaně motoru povolovat hasákem. Vyhodíte ho od auta až tehdy, když vám začne dotahovat přes závit novej olejovej filtr sikovkama. Největší tragedie pak je, když se jednalo o nejzručnějšího mechanika toho servisu, ve kterým se nacházíte. Na autě je proto nejdůležitější člověk, kterej s ním zachází a pak ten, kdo jej udržuje. Víte sami, že se hned pozná, jestli majitel byl dobytek, no a my, který jsme ujetý malinko víc, tak ještě koukáme, jestli byl dobytek i ten servisman. -
« Re: Re:
prof: Srandičky, srandičky... :o) Já jsem spíš chtěl říct, že otec hledal auto, který dá podle plánu ráno do servisu, odpoledne vyzvedne a klidně si i připlatí, protože na neustálý kutilský chvilky se špinavejma zádama, o jaký si Caravan říkal každej třetí den, už neměl čas ani náladu ani on, ani Dan Vácha, kterej strávil třeba tři celý odpoledne hledáním jedný malý píčovinky za pár kaček, která není nikde v tý jakonohatlustý bychli, nikdo mu ten čas nezaplatil a natož můj táta, kterej je na servisáky jako ras. -
« Bez nadpisu
no filtr palivak se da sehnat kolem dvou tri kil u FRAMu atd :-) to byly vsechno origo BMW ceny, co se tyce oleje do diferu, ten kdo nema samosvor (nejvic vybavene modely a nejhur vybavene modely) tak tomu staci klasickej prevodovkovej olej dany specifikace, do samosvoru ale je dobry dat ten co tam patri a ja nevim jeho udaje, urcite je nekde levnejc nez za 450 za litr :)jenze co to je ? -
« Bez nadpisu
no kdyz bych bral jeho info:
tak vzduchac filtr: 678
olej f. 359
prevodovka filtr 1190
nemrzka do chladice - 6L bmw koncentratu na 1:1 s destilkou, koncentrat je po 1,5l flaskach, 4 flasky = cca 520
destilku pocitat nebudu ale je to 6L, zanedbatelny
olej 10-w-40 sest litru = nevim, no mne penzzoil co tam davam stoji cca 150 za litr takze dejmetomu 900
olej do diferaku 2litry - cca 900
a volej do almary tak za 500
+/- autobus ty naplne a filtry jsou za 5-5,5 tisic.
-
« Re: Automat
no jestli jsou v tech deseti a pul naplne a filtry tak to neni zas tak sileny, vem si ze voleje tam je sest litru, vzduchac je taky docela drahej....ja si tyhle veci delam sam...jo a ventily, ano 735 a 730 e32 ano, pac ma starej dobrej OHC radovej sestivalec M30 z sedumdesatych let.