Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Prosim pekne o radu
Muze mi prosim nekdo poradit, jaky je rozdil mezi naplni do automatu Dexron II a Dexron III ? Pred rokem jsem nechal menit olej v prevodovce a stava se mi, ze mi to dlouho nechce zaradit 5 stupen,pokud to neni zahraty.Alespon doufam,jinak se mi zda, ze to radi po zahrati uplne normalne.Davali mi tam napln od Shellu Dexron II a ja bych tam chtel zkusit dat tu Dexron III.Myslite,ze je rozdil ve viskozite?Mohlo by mi to potom lip radit?Diky za rady vsem.Trona -
« Re: Re:
Mitsi: to tě teda lituju. Já hodím klíčky na pult a starejte se. Od 1994 mám pátý nový auto a asi bůh existuje, zatím všechno OK. Je fakt že první Feldu jsem pustil po 130.000km, protože už sem se v ní bál, ale najezdím fakt hodně. Než se s někým dohadovat, auto rači prodám. -
"-- skrytý --" 31.03.03 09:33
« Re: Re:
Teda abych si koupil nové auto, zaplatil za něj balík s tím, že je v záruce, a pak si bral volno, a chodil si jej servisovat sám - no tak to by mě asi kleplo. Svý pixly si sice servisuju taky sám, ale to jsou taky starší pixly, u kterých tomu odpovídala pořizovací cena... Abych se takhle musel starat o nové - brr, to ani náhodou. -
"-- skrytý --" 31.03.03 09:15
« Re: Re:
To stst: Však jim v současnosti (za chvíli mi končí záruka) jde hlavně o to, abych si od nich náhodou nechtěl koupit nové auto - musejí přece vytvářet zisk, na "jet na ztrátu" ("černý" seznam, komu prodat a komu ne, údajně nevedou...?). A všichni servismani rozhodně nejsou blbci: poté, co mi generální dovozce určil malý "rodinný" servis (předtím jsem chodil do hlavního/největšího), kde mi údajně dají auto do pořádku (po předchozích zkušenostech jsem tomu moc nevěřil), se tak po dvou návštěvách v tomto malém servisu a předchozích třech letech trápení ve velkém servisu skutečně stalo - auto konečně funguje zcela podle mých představ. Inu, kdo umí, ten umí - majitel onoho malého servisu je aktivní automobilový závodník, byť dnes už jezdí jen amatérské soutěže, víceméně "pro potěšení". Jestli mne "mají rádi" nebo ne, to opravdu nevím: v každém případě musím ocenit respekt a vstřícnost (úplný opak přístupu k problémům kutila). A třeba se jim hodí i "zpětná vazba": tolik informací o daném voze v běžném provozu, kolik získali ode mne, jim možná nikdo jiný neposkytl. Ostatní zákazníci jsou přece nadmíru spokojeni...(já od auta očekávám mnohem víc, než že mne "nenechá během cesty na holičkách"). Jen nevím, proč právě mě musely postihnout úplně všechny (to je ověřená informace) technické potíže, které kdy generální dovozce u daného typu vozu zaznamenal, a ještě řada dalších k tomu! -
« Re: Re:
Mitsi: Můžeš mi prosím tě napsat, co to je za auto, když v rámci záruky sám měníš těsnění pod hlavou ? Být majitelem servisu, tak tě vyženu a jestliže by sis i v přítomnosti servisního technika na autě dělal cokoliv sám, o záruku bys přišel. Ty jsi ale víc než kutil Tim a sfouknul bys i generálku na dvorku. Jenom sváču bys potřeboval větší. Z tvého příspěvku se zdá že všichni zaměstnanci servisů, které jsi navštívil jsou blbci a jedinej chytrej si ty. Bůh mě chraň, abych ti nikdy nic neprodal. -
"-- skrytý --" 27.03.03 12:08
« Re: Re:
To prof: V servisu si sice nevydělám ani na "sůl do polívky", o amortizaci poměrně "fajnového nádobíčka" ani nemluvě, zato jsem si získal docela slušný respekt nejen v servisu (spíše v servisech, neboť jsem je byl při hledání "kompetentnosti" nucen střídat), u regionálního reklamačního technika, u technické skupiny dovozce, včetně jejího šéfa, a možná i u samotného výrobce (s ním jsem však neměl nikdy možnost komunikovat po přímé linii). Dokladem nechť je skutečnost, že výrobce/dovozce/servis "vrazili" do vozu na záručních opravách (spíše "úpravách" ne-li přímo "tuningu") zhruba tolik, kolik já jsem zaplatil při koupi nového! Paradoxem je, že 99,9% ostatních majitelů stejného typu vozu je "nadmíru spokojeno". Kromě mě si totiž stěžoval pouze jeden (!) další zákazník. -
"-- skrytý --" 26.03.03 21:20
« Re: Re:
Hele profe, a co tohle? (Stále z "veselejšího soudečku"...): Jelikož mám auto v záruce, musím chodit do servisu na pravidelné prohlídky, abych si ji (tu záruku) udržel. Zkušenost nás učí, že "člověk není nikdy dost chytrej, dost předvídavej a dost vyzbrojenej". Proto si na onen den "D" beru volno, balím své vlastní (soukromé) nádobíčko, všemožné moderní přípravky (montážní pasty a tmely, speciální vazelíny a jiná mazadla) nějaké ty hadry a Solvinu na špinavé ruce a (nezapomenout!) rovněž sváču a také něco k pití. Občas se hodí i miniaturní "bodová" svítilna, páječka s příslušenstvím, o momentovém klíči ani nemluvě. Takto vyzbrojen a samozřejmě v montérkách předávém své vozidlo přijímacímu technikovi a bez dalších diskusí odcházím za servismanem do dílny, abych mu asistoval. Při jednoduchých úkonech typu výměna oleje v motoru obvykle vystačím "s čumendou", včetně občasného upozornění, že ten těsnící kroužek vypouštěcí zátky oleje je třeba opravdu vyměnit, nikoli jen vyfakturovat, že tam nemá lít více oleje, než je třeba atd. Složitější operace, jako je třeba výměna těsnění pod hlavou motoru, pak raději přebírám kompletně "do vlastních rukou". Šéf servisu sice cosi mele o pravidlech bezpečnosti práce, ale to by mne museli násilím vyvést z dílny, což si stejně nedovolí. Navíc mají jistotu, že "co si zvořu sám", to si nedovolím reklamovat. Ó bože, jak hřejivý to pocit, že nebudu muset navštívit značkový servis po garanční prohlídce minimálně 3x, aby mi dali můj vůz alespoň do toho stavu, v jakém jsem jim ho předával! PS: Nic si nevymýšlím, tohle opravdu "píše život". Jak hluboko ten automobilismus klesl... -
« Re: Re:
prof: Dana Váchu ale musím opravdu pochválit. To, co se LEVELu dařilo pět let kurvit, dal za pár víkendů dohromady a auto, který bylo tak do šrotu, už zase jezdí. Je to kluk šikovnej a vzhledem k tomu, že mu těch Voyagerů a podobnejch klonů úspěšně projde za měsíc tak 3-5 ks, už opravdu ví, dokonce bych řekl, že na převodovky je opravdovej machr. Ta kravina, o který jsme mluvili, byla nakonec vyhořelá nějaká dioda na desce kompjůtru na interiér, osvětlení a stěrače, jenomže to najít byl opravdu porod, protože třeba mně ani při přímým pohledu by nedošlo, že tam něco shořelo. Jo a dělá i na mým autě a co udělal, to funguje. Kdyby zase někdy psal nějakej nešťastnej majitel ameriky z Jižních Čech, tak má asi jedinou možnost, jak znovu získat úsměv na tváři. -
« Re: Re:
RB: To jen aby život plynul taky trochu na veselejší vlně :-)) V podstatě závěr může bejt takovej, že nejlepší auto je to, který se nesere. nesere se takový auto, se kterým se dělá jen to, na co bylo určený a dělá se to ohleduplně a v rámci šetrnýho zacházení. Jenomže jelikož se sere každý auto (tím myslím i výměny různejch náplní, obložení a spol.), potom není ani tak důležitý auto, jako odbornost a zručnost personálu vaší autodílny. No, a jelikož jsme Češi v Čechách, tak o vlastnostech osazení takový autodílny nevypovídá tamější sazba za hodinu práce, ale výhradně zkouška metodou pokus-omyl, v tom lepším případě za osobní asistence. I když nemám čas trávit s mechanikem celý dopoledne, stačí mi dest minut (pokud ovšem tu dobu zrovna nesvačí a nebo nefasuje věci ze skladu), abych viděl, jak bere do ruky klíče a šroubováky. Věřte, nebo ne, ale stačí být přítomen demontáži jakýhosi krycího deklu a už víte, která bije. Pak máte na vybranou, buďto jdete po svých s pocitem, že jste konečně našli šikovnýho mechanika a je vám úplně lhostejný, co to bude stát a nebo se můžete modlit, aby si vzpoměl, jak to vůbec rozdělával. Další variantou je ta, že u něj budete stát a dohlížet na něj a buď ho budete vést k řemeslu (on to bude chápat jako buzeraci) a nebo budete zticha trpět jako psi, např. když bude vypouštěcí zátku na vaně motoru povolovat hasákem. Vyhodíte ho od auta až tehdy, když vám začne dotahovat přes závit novej olejovej filtr sikovkama. Největší tragedie pak je, když se jednalo o nejzručnějšího mechanika toho servisu, ve kterým se nacházíte. Na autě je proto nejdůležitější člověk, kterej s ním zachází a pak ten, kdo jej udržuje. Víte sami, že se hned pozná, jestli majitel byl dobytek, no a my, který jsme ujetý malinko víc, tak ještě koukáme, jestli byl dobytek i ten servisman. -
« Re: Re:
prof: Srandičky, srandičky... :o) Já jsem spíš chtěl říct, že otec hledal auto, který dá podle plánu ráno do servisu, odpoledne vyzvedne a klidně si i připlatí, protože na neustálý kutilský chvilky se špinavejma zádama, o jaký si Caravan říkal každej třetí den, už neměl čas ani náladu ani on, ani Dan Vácha, kterej strávil třeba tři celý odpoledne hledáním jedný malý píčovinky za pár kaček, která není nikde v tý jakonohatlustý bychli, nikdo mu ten čas nezaplatil a natož můj táta, kterej je na servisáky jako ras.
1) nadměrné zatížení těsnění (žere asi gumu, pokud není přímo vyvinuta pro III)
2) Auto nemusí korektně řadit. Tento problém nastává u Chrysler/Dodge/Plymouth Voyagerů/Caravanů.
Jinak mám taky silný pocit, že záleží jak zpětně je III kompatibilní. Ono totiž není II jako II, ještě jsou nějaké mezitypy jako e d f. Takže já jsem měl ve stejné převodovce jako používá Voyager Dextron III a nic špatného jsem nezaznamenal.
No hele fakt nevím, jak bych tam nalil to co tam má být.