Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re:
DaveF: Tam žádnej filtr není. Je tam jen drátěný sejtko, který stačí zkontrolovat, jestli není proražený šroubovákem , popř. vypláchnout. Filtr má cenu měnit jen v případě, že se jedná o skutečnej filtr s papírovou nebo takovou papírovofilcovou filtrační vrstvou. Samozřejmě u plastovýho sejtka je pohodlnější se s tím nevyplachovat a jednoduše tam nacpat jinej. Vždyť stojí jen 4 stovky. -
« Re: jo jo
Dík, nemáš nějakej tip na ten filtr, příp. těsnění ? Obešel jsem pár osvědčenejch prodejců a bez úspěchu. Pro zajímavost jsem zaběh i do Forda a tam mi technik řekl, že by automat pokuď je OK v žádným případě nerozdělával a nic nevypouštěl a že tam žádný těsnění není. Jinými slovy, že jsem blázen, že se v tom chci vůbec hrabat -
« Ford C3
Zdar, neporadí mi někdo, co mám dolít/nalít do 3kvaltu Ford C3 (Taunus/Capri/Cortina/Granada - předchůdce A4LD) ? Montovat se začala někdy začátkem 70,let. Momentálně je v tom cosi celkem čistě červenýho. Nerad bych jí nějak ublížil.
A dále jestli, je u ní potřeba měnit nějaký filtr, jak zde bylo zmíněno ?
-
« Re: Prosim pekne o radu
trona: Lití syntetiky tam, kde není přímo předepsaná, je vyhazování peněz a nesmysl, navíc znovu opakuju: U automatu se nejedná o výměnu, ale jen částečnou výměnu. Všechen starý olej se dostane ven jen při kompletní repasi. Z toho plyne, že bys nalitím syntetiky vytvořil z obsahu kapaliny v převodovce jakousi nespecifikovatelnou náplň (v žádným případě by se nejednalo o polosyntetiku :-)) a na jakoukoliv další radu ohledně jakýhokoliv problému bys mohl zapomenout, jelikož by ses dozvěděl vždy jen to, že tam máš blbej olej. Namícháním DII a DIII zcela jistě nic nezkazíš, jedná se o dvě téměř shodné a plně mísitelné kapaliny. Příčinu problémů, který začaly, pokud jsi to dolil DII, bych hledal někde jinde. Jak říkám, základem je filtr, pokud tam je, a pak krok po kroku, 1. projev problému, režim, kdy se to projevilo, jestli se to zhoršuje nebo je to stejný, jak často atd. atd. -
« Re: Prosim pekne o radu
No řidří nebude, toho bych se nebál. Já bych se spíše obával "receptrury" dextronu III. Já být tebou tak tam dám přesně to co tam má být, tedy II. Na III to podle mě bude také fungovat, ale můžou být ty problémy co jsem říkal. Nejpravděpodobněji to bude mít negativní vlastnosti na těsnění a třeba i další součástí v automatu obsažené s tím že nejnáchylnější jsou právě ty lamely. Nakonec lamely v automatu jsou z papíru, sice ne kancelářského, ale pořád z papíru. No pak třeba může začít téct převodovka přes gufero, což dělají automaty strašně rádi. Na a druhým rizikem je to že se může začít automat chovat po ojetí pár desítek km "nestandardně" sice ho to nezabije a opětovné nalití II by ho mělo zase napravit, ale proč to zkoušet.
Víš co, když se zeptáš jestli můžeš III místo II tak ti většina lidi i servicemanů řekně že klidně. Nicméně fakt to není * a nalil bych tam II a vůbec bych o tom nepřemýšlel. Víš co já bych do Cadillaca také nejraději lil jen ten nejlepší plně syntetický olej aby mu bylo co nejlépe, ale touto sice chválihodnou snahou bych motor akorát tak zabil :-( Tak tam dávám co nejlepší polosyntetickej a pohoda. -
« Re: Prosim pekne o radu
Jsem moc rad,ze se tady rozbehla kolem meho problemu takova diskuse.Snad mi to pomuzete vyresit.Auto je Honda Accord Aerodeck,2.2EX,automat,americka verze.V Honda servisu mi tam prej nalili Shell DONAX TA,coz je dle Shellu toto:Ropný převodový olej určený pro automatické převodovky, posilovače řízení a některé další hydraulické systémy. GM DEXRON IID; MB 236.6, 236.5; Alllson C-4; Caterpillar TO-2.
V servisu snad vedi,co tam ma byt,snad?Na www.maziva.cz jsem taky nasel,ze tam mam dat DEXRON IID.Ja jsem prave myslel,zamenit ho za Shell DONAX TX,coz je dle shellu toto:Syntetický převodový olej určený pro automatické převodovky, posilovače řízení a některé další hydraulické systémy. GM DEXRON III F/G; Allison C-4; Ford Mercon.
Co my radite ted?Mam to risknout?Dle mych uvah si myslim,ze by ten olej mel byt asi ridsi.Mozna se pletu,ale od toho je tady forum,abysme si poradili.Jinak olej zrejme nemenili celej,ale jen to,co se vyleje po demontazi vany(doufam,ze to nesosali pres nalejvaci otvor).Pred tou vymenou mi to radilo jak vino cely ctyri roky,po vymene zacatkem zimy to zacalo zlobit.Trona -
« Re: Prosim pekne o radu
trona: A to ti vyměnili komplet celou náplň, nebo jen naředili cca 3ma litrama tu starou? Kolik litrů jsi platil? Ono, ve špajzu, ve kterým je cca 11 litrů je celkem lhostejný, jestli čtvrtinu vyměníš za čerstvou. Aby se tmavě hnědá náplň změnila zase na původní průzračnou červenou, znamená udělat těch výměn několk za sebou. Důležitější je filtr, pokud tam nějakej máš. -
« Re: Prosim pekne o radu
Ace ma urcite pravdu.
Urcite tam nalej, co tam patri podle vyrobce. Nejde jen o viskozitu, hlavni problem je, ze vyrobci prevodovek pouzivaji ruzne materialy, ze kterych jsou lamely a ostatni soucasti prevodovky vyrobeny. Takze pokud tam nalejes spatnou ATF, hrozi, ze ti "vyzere" prevodovku. -
« Re: Prosim pekne o radu
No to není taková * s Dextronem. Všeobecně se má za to, že Dextron II a od III liší modernějším složením kdy je hlavní výhoda hlavně ve vyšším bodu varu, tedy vhodné pro automobily, které jezdí častou ustáleno vyšší rychlostí. Čistě teoreticky by to vadit nemělo a to zejména automobilům od 1996--> u starších se to může chovat taky úplně bez problémů, ale můžou ale i nemusí nastat následující potíže:
1) nadměrné zatížení těsnění (žere asi gumu, pokud není přímo vyvinuta pro III)
2) Auto nemusí korektně řadit. Tento problém nastává u Chrysler/Dodge/Plymouth Voyagerů/Caravanů.
Jinak mám taky silný pocit, že záleží jak zpětně je III kompatibilní. Ono totiž není II jako II, ještě jsou nějaké mezitypy jako e d f. Takže já jsem měl ve stejné převodovce jako používá Voyager Dextron III a nic špatného jsem nezaznamenal.
No hele fakt nevím, jak bych tam nalil to co tam má být.
-
« Prosim pekne o radu
Muze mi prosim nekdo poradit, jaky je rozdil mezi naplni do automatu Dexron II a Dexron III ? Pred rokem jsem nechal menit olej v prevodovce a stava se mi, ze mi to dlouho nechce zaradit 5 stupen,pokud to neni zahraty.Alespon doufam,jinak se mi zda, ze to radi po zahrati uplne normalne.Davali mi tam napln od Shellu Dexron II a ja bych tam chtel zkusit dat tu Dexron III.Myslite,ze je rozdil ve viskozite?Mohlo by mi to potom lip radit?Diky za rady vsem.Trona -
« Re: Re:
Mitsi: to tě teda lituju. Já hodím klíčky na pult a starejte se. Od 1994 mám pátý nový auto a asi bůh existuje, zatím všechno OK. Je fakt že první Feldu jsem pustil po 130.000km, protože už sem se v ní bál, ale najezdím fakt hodně. Než se s někým dohadovat, auto rači prodám. -
"-- skrytý --" 31.03.03 09:33
« Re: Re:
Teda abych si koupil nové auto, zaplatil za něj balík s tím, že je v záruce, a pak si bral volno, a chodil si jej servisovat sám - no tak to by mě asi kleplo. Svý pixly si sice servisuju taky sám, ale to jsou taky starší pixly, u kterých tomu odpovídala pořizovací cena... Abych se takhle musel starat o nové - brr, to ani náhodou. -
"-- skrytý --" 31.03.03 09:15
« Re: Re:
To stst: Však jim v současnosti (za chvíli mi končí záruka) jde hlavně o to, abych si od nich náhodou nechtěl koupit nové auto - musejí přece vytvářet zisk, na "jet na ztrátu" ("černý" seznam, komu prodat a komu ne, údajně nevedou...?). A všichni servismani rozhodně nejsou blbci: poté, co mi generální dovozce určil malý "rodinný" servis (předtím jsem chodil do hlavního/největšího), kde mi údajně dají auto do pořádku (po předchozích zkušenostech jsem tomu moc nevěřil), se tak po dvou návštěvách v tomto malém servisu a předchozích třech letech trápení ve velkém servisu skutečně stalo - auto konečně funguje zcela podle mých představ. Inu, kdo umí, ten umí - majitel onoho malého servisu je aktivní automobilový závodník, byť dnes už jezdí jen amatérské soutěže, víceméně "pro potěšení". Jestli mne "mají rádi" nebo ne, to opravdu nevím: v každém případě musím ocenit respekt a vstřícnost (úplný opak přístupu k problémům kutila). A třeba se jim hodí i "zpětná vazba": tolik informací o daném voze v běžném provozu, kolik získali ode mne, jim možná nikdo jiný neposkytl. Ostatní zákazníci jsou přece nadmíru spokojeni...(já od auta očekávám mnohem víc, než že mne "nenechá během cesty na holičkách"). Jen nevím, proč právě mě musely postihnout úplně všechny (to je ověřená informace) technické potíže, které kdy generální dovozce u daného typu vozu zaznamenal, a ještě řada dalších k tomu!