Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Automat vs manual u Mercedesu
Jak vas tak ctu, tak o tom vite snad vsechno.
Potrebuju poradit. Chci si kupovat novy MB 270 CDI tridy E. Jsem zaryty zastance manualu, protoze mi proste u automatu chybi spojka. Ale problem je jinej. U starsich rad ty manualy byly spatny. Nejak se to rozsypavalo. Ale ted pry je zlepsili a melo by to byt O.K. Vite nekdo o tom neco? Jestli by se mi to melo sypat kazdych 10 tis. km, tak bych sel asi do toho automatu. Ale jinak zustanu u tradice! Dik -
« Re: Re:
DaveF: Tam žádnej filtr není. Je tam jen drátěný sejtko, který stačí zkontrolovat, jestli není proražený šroubovákem , popř. vypláchnout. Filtr má cenu měnit jen v případě, že se jedná o skutečnej filtr s papírovou nebo takovou papírovofilcovou filtrační vrstvou. Samozřejmě u plastovýho sejtka je pohodlnější se s tím nevyplachovat a jednoduše tam nacpat jinej. Vždyť stojí jen 4 stovky. -
« Re: jo jo
Dík, nemáš nějakej tip na ten filtr, příp. těsnění ? Obešel jsem pár osvědčenejch prodejců a bez úspěchu. Pro zajímavost jsem zaběh i do Forda a tam mi technik řekl, že by automat pokuď je OK v žádným případě nerozdělával a nic nevypouštěl a že tam žádný těsnění není. Jinými slovy, že jsem blázen, že se v tom chci vůbec hrabat -
« Ford C3
Zdar, neporadí mi někdo, co mám dolít/nalít do 3kvaltu Ford C3 (Taunus/Capri/Cortina/Granada - předchůdce A4LD) ? Montovat se začala někdy začátkem 70,let. Momentálně je v tom cosi celkem čistě červenýho. Nerad bych jí nějak ublížil.
A dále jestli, je u ní potřeba měnit nějaký filtr, jak zde bylo zmíněno ?
-
« Re: Prosim pekne o radu
trona: Lití syntetiky tam, kde není přímo předepsaná, je vyhazování peněz a nesmysl, navíc znovu opakuju: U automatu se nejedná o výměnu, ale jen částečnou výměnu. Všechen starý olej se dostane ven jen při kompletní repasi. Z toho plyne, že bys nalitím syntetiky vytvořil z obsahu kapaliny v převodovce jakousi nespecifikovatelnou náplň (v žádným případě by se nejednalo o polosyntetiku :-)) a na jakoukoliv další radu ohledně jakýhokoliv problému bys mohl zapomenout, jelikož by ses dozvěděl vždy jen to, že tam máš blbej olej. Namícháním DII a DIII zcela jistě nic nezkazíš, jedná se o dvě téměř shodné a plně mísitelné kapaliny. Příčinu problémů, který začaly, pokud jsi to dolil DII, bych hledal někde jinde. Jak říkám, základem je filtr, pokud tam je, a pak krok po kroku, 1. projev problému, režim, kdy se to projevilo, jestli se to zhoršuje nebo je to stejný, jak často atd. atd. -
« Re: Prosim pekne o radu
No řidří nebude, toho bych se nebál. Já bych se spíše obával "receptrury" dextronu III. Já být tebou tak tam dám přesně to co tam má být, tedy II. Na III to podle mě bude také fungovat, ale můžou být ty problémy co jsem říkal. Nejpravděpodobněji to bude mít negativní vlastnosti na těsnění a třeba i další součástí v automatu obsažené s tím že nejnáchylnější jsou právě ty lamely. Nakonec lamely v automatu jsou z papíru, sice ne kancelářského, ale pořád z papíru. No pak třeba může začít téct převodovka přes gufero, což dělají automaty strašně rádi. Na a druhým rizikem je to že se může začít automat chovat po ojetí pár desítek km "nestandardně" sice ho to nezabije a opětovné nalití II by ho mělo zase napravit, ale proč to zkoušet.
Víš co, když se zeptáš jestli můžeš III místo II tak ti většina lidi i servicemanů řekně že klidně. Nicméně fakt to není * a nalil bych tam II a vůbec bych o tom nepřemýšlel. Víš co já bych do Cadillaca také nejraději lil jen ten nejlepší plně syntetický olej aby mu bylo co nejlépe, ale touto sice chválihodnou snahou bych motor akorát tak zabil :-( Tak tam dávám co nejlepší polosyntetickej a pohoda. -
« Re: Prosim pekne o radu
Jsem moc rad,ze se tady rozbehla kolem meho problemu takova diskuse.Snad mi to pomuzete vyresit.Auto je Honda Accord Aerodeck,2.2EX,automat,americka verze.V Honda servisu mi tam prej nalili Shell DONAX TA,coz je dle Shellu toto:Ropný převodový olej určený pro automatické převodovky, posilovače řízení a některé další hydraulické systémy. GM DEXRON IID; MB 236.6, 236.5; Alllson C-4; Caterpillar TO-2.
V servisu snad vedi,co tam ma byt,snad?Na www.maziva.cz jsem taky nasel,ze tam mam dat DEXRON IID.Ja jsem prave myslel,zamenit ho za Shell DONAX TX,coz je dle shellu toto:Syntetický převodový olej určený pro automatické převodovky, posilovače řízení a některé další hydraulické systémy. GM DEXRON III F/G; Allison C-4; Ford Mercon.
Co my radite ted?Mam to risknout?Dle mych uvah si myslim,ze by ten olej mel byt asi ridsi.Mozna se pletu,ale od toho je tady forum,abysme si poradili.Jinak olej zrejme nemenili celej,ale jen to,co se vyleje po demontazi vany(doufam,ze to nesosali pres nalejvaci otvor).Pred tou vymenou mi to radilo jak vino cely ctyri roky,po vymene zacatkem zimy to zacalo zlobit.Trona -
« Re: Prosim pekne o radu
trona: A to ti vyměnili komplet celou náplň, nebo jen naředili cca 3ma litrama tu starou? Kolik litrů jsi platil? Ono, ve špajzu, ve kterým je cca 11 litrů je celkem lhostejný, jestli čtvrtinu vyměníš za čerstvou. Aby se tmavě hnědá náplň změnila zase na původní průzračnou červenou, znamená udělat těch výměn několk za sebou. Důležitější je filtr, pokud tam nějakej máš. -
« Re: Prosim pekne o radu
Ace ma urcite pravdu.
Urcite tam nalej, co tam patri podle vyrobce. Nejde jen o viskozitu, hlavni problem je, ze vyrobci prevodovek pouzivaji ruzne materialy, ze kterych jsou lamely a ostatni soucasti prevodovky vyrobeny. Takze pokud tam nalejes spatnou ATF, hrozi, ze ti "vyzere" prevodovku.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
A kdyz uz jsme u toho, tak bych radsi startoval klikou, nez si vzit automat!