Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: C5 AT
Ahoj, uz se to tu omilalo nekolikrat, vymena ATF je naprosty zaklad! Vyzkousej merku, kolik toho tam je, popr. zda nesmrdi jako spalenina (to bys mel problem). Kazda AT ma svou ridici jednotku, ktera ma diagnosticky rezim, ktery muzes spustit bud sam nebo v servisu(kde tomu rozumi). To skubnuti dela vetsine starych aut, a muze mit spoustu pricin.
Petr -
matuS 19.03.05 11:21
« C5 AT
ked zaradim spiatocku, ozve sa z motororej casti dost silna rana, je to aj citit. robi to len ked je motor zohriaty, za studena je to OK.
inac to radi v pohode, bez trhania, kickdownuje rychlo. v zime semtam po zastaveni ostal na dvojke, ale to by mohol byt aj zimny rezim.
neviete co s tym moze byt? auto ma 140.000km a pochybujem ze mu niekedy menili kvapalinu v automate. mam to dat vymenit?
vdaka -
« Omega
Dá se nějakým způsobem "hrábnout" do programu AT u Omegy? Je sice archaického typu, ale s elektronickou podporou (snad :roll: ) V Opelu mi tvrdili, že nikoliv, ale po zkušenostech s nimi tomu na 100% nevěřím. Jde mi o to, že (na můj vkus) příliš brzo podřazuje. Jinak vše OK (mám pátý automat) -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej v automatu
si to precti WOE>
"""""mno moje zena je docela citliva na auta, tak kdyz jsem to vymenil tak pak se ptala co jsem s tim delal... JA OSOBNE DPOPORUCUJU KAZDYCH 40 000km, event. 30 000 miles, at se to dobre pamatuje"
30 000 miles je spíše 50 000 než 40 000, jen pro pořádek, ne že bych tě chtěl naštvat """""
ja doporucuju 40000km... ale 30 000 miles se dobre pamatuje neznamena ze 30 000miles neni 50 000km....
je jedno jestli vymenis pri 40 nebo 50, chapito??? ale ja mam tachal v milich a kazdemu se nebude chtit to furt prepocitavat na kilometry, tak priblizne pred ujetim 30 000 (priblizne = +- 5 000 mil se nic nedeje) si to vymeni... strasne zalezi jak se automat provozuje, pri jizde konstantni rychlosti na velke vzdalenosti nebude dostavat takovy zahul jako ve meste pri popojizdeni v kolonach a nebo extremnich rychlostech a prehrivani (pripalovani - doslova) kapaliny... Asi malogdo taky najede 30 000 rocne, ja si taky nemoh moc vybirat kdy to vymenim tak jsem to proste vymenil jak byl cas a jak bylo hezky. do servisu bych to nedal, v Mazde to delaji tak ze to vycucnou a natlaci tam novou... serou na nejaky filtr, je to moc prace... -
« Re: Re: Výměna oleje
No to zalezi, jak dlouho chces aby ti auto jezdilo. Ja bych se na ATF byt tebou podival, v jakem je stavu. S Ace2 bych si dovolil nesouhlasit, pri vymene ATF v prevodovce (podle typu) zustane opravdu cca 1/2 stare naplne. Pouze doplnis to co vyteklo coz neni idealni (osobni zkusenost s 4EAT kdy z 9l vyteklo samo 5l). Pri vymene naplne je doporucen tzv. Flush - proplachnuti prevodovky. Jde o pomerne slozity a drahy system, kdy z prevodovky nechate vytect co jde, pak napojite na specialni stroj, ktery prevodovku proplachne a vytesni stare ATF. Podle mne to tady nikdo nedela, jen ti to nechaji samovolne vytect a pak doplni do plna. Z toho duvodu jsem za meni ATF co nejcasteji, zase takova investice oproti repasu to neni... -
krakatit 25.09.04 20:49
« Výměna oleje
ja se na vymenu oleje automatu radsi vyprdnu, protoze mi to v servisu leda tak zkurvi... a nakonec se mi ten automat podela...Nekdo rika menit, nekdo rika nemenit... hlavne kdyz nevim, jestli ten olej nekdo menil prede mnou...a rikali mi to i v jednom servisu (Freko) vylozene na automaty - pane, radsi to nemente, uz sme meli takovy, co neodjeli po vymene... -
« Re: to ace2
jsou auta a jsou auta... pro srovnání dvě auta.
Když měním olej u Cadillaca tak to znamená
* 1.200 Kč těsnění olejové vany + filtr (prodáváno jako kit)
* 1.200 Kč 8 litrů oleje ATF Dexron II á 150 Kč
U Mercedesa to tuším stojím, ted si nejsem jist kolik to bylo, 5.500 nebo 7.500 včetně nezbytné diagnostiky testů automatu, protože to tam bylo dáváno jako závada a ne jen jako čistá výměna oleje. Nicméně nevím co za kosmírný olej používá Mercedes ale chtějí za něj asi 500 Kč za litr :shock: -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Olej v automatu
"mno moje zena je docela citliva na auta, tak kdyz jsem to vymenil tak pak se ptala co jsem s tim delal... JA OSOBNE DPOPORUCUJU KAZDYCH 40 000km, event. 30 000 miles, at se to dobre pamatuje"
30 000 miles je spíše 50 000 než 40 000, jen pro pořádek, ne že bych tě chtěl naštvat >:D -
« Re:
Jak to mám vědět >:D Předpokládám, že autorizovaný servis má technologii na výměnu oleje v automatu. Ale k tomu konktrétnímu případu ti toho víc nepovím. U výměny jsem totiž pochopitelně nebyl.
Při normální podomácké výměně oleje, tedy odšroubování olejové vany převodovky a nechání vykápání, výměny filtru a zase zaděláním vyměníte drtivou většinu oleje v automatu, nicméně něco vždy zustane v mozku v přepouštěcích kanálkách atd.... ale tomu bych nepřikládal zase až takovou důležitost. V automatu je řekněme 7-8 litrů ATFka, jestli tam zbyde 1 litr tak je to hodně. Funčnost to nijak neovlivní. -
"-- skrytý --" 23.09.04 21:41
« Bez nadpisu
to Rakubakte: že doživotní neznamená 50 let, to je mi jasné, ale 40 tisíc km mi přijde zase jako opačnej extrém ...
to ace2: při bormální "výměně oleje" v automatu se prý vymění asi třetina-polovina, nebo sis to nechal u Merse "vyklepat" do poslení kapky a dát komplet novou náplň? Jde to vůbec?
A nechcem ta moc strasit, ale vyzera to dost zle...