Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Problem automat
trona: Zcela určitě nebude tohle řazení moc odpovídat charakteristikám výkonu a průběhu krouťáku motoru. Znamená to, že např. v okamžik, kdy motor začne zrovna "nabírat dech" a bude schopen účinně odevzdat svoji energii, špajska mu to utne a pošle ho zas do otáček, ze kterých se s tápením bude zase muset probírat. Určitě bude docházet k častějšímu řazení a to i tehdy, kdy by si s tím motor snadno poradil, takže i ta skříň bude pracovat zbytečně častěji, než by měla. Je to, jako bys do diferáku vrazil zbytečně těžší převod. Samozřejmě to lze nastavit, jak říká Keyser, musíš vědět ty hodnoty nastavení. Jestliže je neznáš a máš to totálně rozházený, tak jedině trpělivým postupným hledáním toho správného místa zajištění bowdenu. Dělám to vždy na rovným úseku, kdy sednu do auta a jednoduše při Déčku nastavím plyn do normální polohy při rozjezdu a sleduju, kdy mi tam začnou padat kvalty. Když nejsem spokojen, poladím o kousek na jednu stranu a pozoruju rozdíl. Když se nedostaví, tak znova a na tu samou stranu. Pokud se ani na 3. - 4. pokus nic neděje, nebo se to naopak ještě zhorší (např. tam na krátkým úseku naskáčou všechny kvalty téměř naráz) tak se musím vrátit do výchozí polohy a začít s tímhle postupem, ale na druhou stranu. Tam obvykle určitě najdu tu polohu, ve které všechno maká, jak má. Tak to nechám a maximálně po nějakým 2- 3 denním ježdění si to ještě doladím na tu, či onu stranu, podle toho, jestli chci, aby se to malinko víc točilo nebo naopak aby to kvaltovalo spíš dřív. Když to ladíš na vyšší otáčky, může se stát, že to přeženeš a nechce se tomu při sešlápnutí podřazovat, když naopak, tak to naopak ochotně podřazuje při každým, i ne zrovna větším sešlápnutí plynu. To je asi tak všechno, co s tím sám naděláš. Někdy tam svý odvádí ještě membránka, reagující na podtlak v sání, ke který vede hadička, která musí být samozřejmě nasazená oběma koncema tam kde má a nesmí bejt netěsná. No a když už to je všechno přes počítač, tak by to chtělo napíchnout na nějakej tester, kterej alespoň zkontroluje, jak makají všechny ty snímače, na základě jejichž informací tu špajsku řídí. Zlatý jedno lanko a žádnej počítač. -
« Problem automat
Nezlobte se,ale vracim se ke svemu malemu problemu s automat.prevodovkou.Zjistil jsem,ze olejem to asi nebude(uvazoval jsem o zamene Dexron II za Dexron III).O vikendu mi to zase nechtelo dat 5 stupen,ale i kdyz to bylo zahraty.Pritahnul jsem trochu tahlo,co vede od skrtici klapky k prevodovce a zacalo to tam tu 5ku radit normalne.Jenom nevim,jestli sem to nepritahl moc.Predtim mi to 5 stupen radilo pri klidny akceleraci tak pri rychlosti 80km/h a ted ji to tam dava uz pri 65 km/h.Mohlo by se mi tim neco podelat,kdyz to takhle necham ? Nemuzu nikde najit nejakej servisni manual,kde by se to dalo vycist(myslim nastaveni throttle control cable)? Neporadi nekdo ?Jedna se o Hondu Accord 2.2 EX.Diky Trona.
-
« Re: Automat vs manual u Mercedesu to ace2
...O pocitu? dlouho čtu a už jsem se dlouho neozval. Musim.
Věřím tomu, že někomu chybí spojka, že mu jde o ten pocit, že má (snad) více auto pod kontrolou.
Ano, i škoda 120 s manuálem (samo) je auto o pocitu...
Jedeš v něm 70 km/h a máš pocit že svištíš 150 miles.per.hour!!!
...nikdy nechci nic jiného než automat. ještě bych snesl Variator. -
« Re: Automat vs manual u Mercedesu
Bossi: Vlez si do archivu, tam si vyštrachej téma o Medvědech a pravověrnej meďourista Ondra tě odkáže tam, kde se dozvíš, co chceš vědět. Tady ale šaltrování kvaltů rukama nikoho moc netankuje. Navíc budeš si kupovat novou káru, která není za babku. Ta přeci musí mít nějakou záruku, ne? A hned se nečerti, když ti někdo řekne něco, co nechceš slyšet ;-) -
« Re: Automat vs manual u Mercedesu to ace2
Bossi: mozem Ti dat info z nemeckych testov: podla nich su medvedie automaty vynikajuce, jedny z najlepsich na svete. Rucne radenie je udajne trochu nepresne. Na automat si zvyknes, to neni problem. Moj tato si zvykol asi po milione kilometrov s manualom na automat v priebehu 200km. Na druhej strane, na novom medvedovi by som skor cakal problemy s elektronickymi sracickami a zblaznenou riadiacou jednotkou, ako s prevodovkou. Jo, este ma napada, pri obrovskom krutiacom momente bude asi dobre tuha spojka, takze si s manualom pekne "zacvicis" pri jazde po meste. Moj osobny nazor: do Mercedesa jedine automat. -
« Re: Automat vs manual u Mercedesu to ace2
A co mas proti? Nezalezi prece na znacce, ale na pocitu! A protoze mam lepsi pocit z manualu nez z automatu, tak se ptam, co je pravdy na tom, co jsem psal. Treba nekdo o tom bude neco vedet.
A kdyz uz jsme u toho, tak bych radsi startoval klikou, nez si vzit automat! -
« Automat vs manual u Mercedesu
Jak vas tak ctu, tak o tom vite snad vsechno.
Potrebuju poradit. Chci si kupovat novy MB 270 CDI tridy E. Jsem zaryty zastance manualu, protoze mi proste u automatu chybi spojka. Ale problem je jinej. U starsich rad ty manualy byly spatny. Nejak se to rozsypavalo. Ale ted pry je zlepsili a melo by to byt O.K. Vite nekdo o tom neco? Jestli by se mi to melo sypat kazdych 10 tis. km, tak bych sel asi do toho automatu. Ale jinak zustanu u tradice! Dik
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!