Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: HELP PLEASE!!!!
Tak, pásy jsou seřízené, tentokrát správně, převodovka teď řadí nádherně přesně. Bohužel, rachot a vibrace nezmizely, ale aspoň to zabírá. Za ten zbytek už patrně není zodpovědná převodovka, ale nově objevený problém - vymačkané středové uložení kardanu. Ale to už do tohoto tématu nepatří, tak to sem tahat nebudu :-) Každopádně ještě jednou díky za radu. -
« Re: HELP PLEASE!!!!
kratas: Mě se chovala převodovka podobně - při zpomalování (a pouze za tepla!) podřadila bez problémů až na dvojku, a potom při dalším zpomalování nechtěla dvojku "pustit", což se projevovalo vibrací motoru. Po demontáži jsme zjistili totálně přidřený pístek v rozvaděči (erudovaní nechť mě opraví v názvosloví). Přesněji: Jednalo se o dva pístky na sebe navazující za sebou. Po výměně převodovky mi také začala téci okolo gufera kapalina. Gufero mám, zatím není čas na opravu. Ale zpět: U Tebe bude problém spíš v těch "seřízených" brzdných pásech. Gufero s tím nemá dozajista nic společného. Takže, jak psal ace2: Zpět do servisu a "mechanik" ať nastaví původní hodnoty! Dáme řeč na srazu! -
« Re: HELP PLEASE!!!!
no já bych to hádal na to že brzdné pásy špatně brzdí a nedobrzdí za včas, tedy se musí dlouho čekat, než se to dobrzdí na adekvátní rychlost při které je možné sepnout další požadovené lamely... Tedy jenom teoreticky... co jiného by to taky mohlo být. Bych mu to hodil na hlavu... jenom doufám, že máš v servisním listě napsaný, že šteloval pásy, nebo je to tvůj známej. Jinak by tě taky mohl vyfakovat :( -
« HELP PLEASE!!!!
Pánové, poraďte. Začínám už být z těch problémů s převodovkou zoufalý. Nevím, jestli jenom já mám takovou smůlu nebo jestli má prostě evropský Ford automaty tak mizerné. Asi před půl rokem jsem po mnoha problémech měnil ve svém autě skříň (Ford Sierra 2.0i DOHC, převodovka A4LD čtyřkvalt). Všechno bylo fajn, jen mi před nedávnem začalo protékat gufero na měniči (to je prý u téhle skříně dost častá závada). Gufero jsem nechal vyměnit, servisman při té příležitosti prý i poladil brzdné pásy. Prakticky hned po odjezdu se mi ale projevil další problém. Prvně jsem si ho všiml, když jsem jel nějakých pohodových 70 - 80 km/h (na čtyřku), dojížděl jsem k ostřejší zatáčce, takže jsem zpomalil na nějakých 40, zatáčkou projel (s puštěným plynem a otáčkama někde u 1000) a znova přišlápl plyn. Místo podřazení se asi vteřinu nebo dvě ozýval jakýsi rachot, celé auto se třáslo, otáčky se plácaly pořád někde u tisíce a nejevily ochotu stoupat, teprve pak zase začalo všechno fungovat jak mělo. Jak jsem následně vysledoval, tenhle jev se projevuje jen tehdy, když se po jízdě rychlostí minimálně cca šedesát s lehkou nohou (takže vyřazeno co nejvýš) zbrzdí (před zatáčkou, přechodem, semaforem…), ale nedobrzdí do úplného zastavení. V momentě kdy se chci znovu rozjet a přidám plyn, provede auto předtím než podřadí výše popsanou prasečinu. Pokud ale zastavím úplně a pak teprve se rozjíždím znovu, všechno funguje bez problémů. Jen při dobržďování k úplnému zastavení je při rychlosti cca 10 – 20 km/h cítit krátkou ale dost výraznou vibraci, doprovázenou už zmíněným rachotem. Při plynulé jízdě, kdy se auto drží pod plynem a nedochází k situacím, při kterých by bylo třeba důrazněji zpomalovat (tzn. nechat klesnout otáčky až někam k té tisícovce), všechno funguje bez problémů. Kde by mohl být zakopaný pes? Nejprve mě napadlo, jestli není málo oleje, ale tím to není. Mohl mi něco domršit ten mechanik při výměně gufera? A co? Každopádně je trochu podezřelé, že se tenhle problém poprvé objevil až po té jeho opravě. Jestli vás něco napadá, napište mi, rád bych měl aspoň nějaký tip o co může jít, než to zas někde nechám někoho prohlížet a spravovat. -
« Re: profe mi rekni co muze bejt tohle
no sem zvedav, ale mam pocit ze servisak se s tim nebude chtit babrat a radsi mi tam vydne "novou" almaru. Tezko rict, ja osobne ted nemam bohuzel jednak cas a druhak zazemi na takovou praci. imho to je naka hovadina protoze do posledniho momentu to radilo jak vino, kapalina po 40t vypadala jak nova, a po projeti drobnym hupem to vylitlo -
« Re: profe mi rekni co muze bejt tohle
keyser: Bohužel, nemám. Radil bych ti asi tak to, co bych udělal já. Musel bych se, bohužel, vyvrátit a zase se s tím půl dne bavit. Oddělal bych vanu a přeci jen bych se tam mrknul. Sice bych asi na nic nepřišel, ale měl bych alespoň čistý svědomí. Udělal bych to jen proto, že se to podělalo naráz a hned úplně. To by taky mohla bejt třeba jenom nějaká hovadina, vypadlý táhlo, vzpříčená vložka filtru nebo tak něco. Jestliže se ale ukroutil nějakej kolík, oholily nějaký drážky, prdla hřídel nebo vyvalila gumička, je to v háji. Jak říkám, maximálně půl dne bych tomu asi pro klid duše ještě věnoval (kdybych teda, jak říkáš, neměl nic jinýho, do čeho bych skočil a jezdil dál). -
« Re: profe mi rekni co muze bejt tohle
nikde nic netece almara ma kapaliny dost, no at se k tomu vyjadri servis, to je uz na mne moc, resp nejsem na to vybavenej a nemam cas se v tom rejpat. Sere mne zakon schvalnosti, kdyz mam dve tri auta, tak vsechny jezdi, kdyz mam jen jedno tak dycky pride takova naka libovost. -
« Re: profe mi rekni co muze bejt tohle
keyser: Takže jako kdybys vyřadil na N a od tý doby už to tak zůstalo? Malej tlak a to sice z nějakýho důvodu, ovšem z jakýho, těžko říct. Ale to je jenom doměnka, víš jak je těžký to určit, když v tom autě nesedíš a nemůžeš si to sám ošahat:-( -
« profe mi rekni co muze bejt tohle
jedu si v poklidu domu, na dalnici je takovej hup co tam je uz sto let (ted o nem nedavno blili v tv, ze se tam most propada do mocalu) za ty leta uz vim jak rychle ho prejet aniz by to do neceho mlatilo takze se auto jen zhoupne, vcera se zhouplo a chovani bylo jako by prevodovka zustala kousla na "N" ko, sice kdyz menim kvalty tak se neco v ty almare deje ale vysledek porad stejnej, jako na Nko, jen na Pcko to funguje. Sem z toho jelen.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!