Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Předsudky
No my co odmítáme jezdit s manuály (já jsem asi nejznámější příklad) se tomu vůbec nedivíme. Já jezdím se 4.5 V8 v automatu a s klimatizací za 10.5 litru. Mimo město na delší vzdálenosti s tempomatem se dostanu i pod 9. Ve městě jezdím za 12.5. No manuál je technologický přežitek a naštěstí i někteří EU výrobci už ani do aut manuální převodovky nedávaj, alespoň do těch lepších modelů. Já prostě nevím, protoč bych měl při řízení auta řadit nějaké rychlosti.... to bych taky za chvilku mohlo otáčet vačkou, startovat startovací klikou a nohou pumpovat benzín, protože s čerpadlem člověk necítí jak auto žije... prostě manuál nesmysl. Na automat většinou nadávaj lidi, kteří ho nikdy neřídili, ale o to mají držku plnou keců. Řídil jsme i Cadillac z roku 1960 a sice měl jen 2 rychlosti, ale přesto automat řadil krásně plynule bez rázů, i když samozřejmě ne tak rychle jako dnes... a jak se s ním nádherně jelo. -
« Předsudky
Trochu opráším téma: Mnoho lidí zavrhuje aut. převodovku pro zvýšenou spotřebu paliva. S Ford Sierra 2.0i DOHC (přes 170.000 km) jezdím s průměrem spolehlivě do 7l/100km. Pokud jedu dál (nad 200km), jdu k 6-ti litrům. A to rozhodně nejsem "brzda" provozu. Tabulkově je rozdíl u výše uvedeného auta při 90-ti kilometrové rychlosti 0,2 litry ve prospěch manuálu. A zdá se, že tento údaj je vcelku pravdivý. Bláboly "rádoby odborníků" o spotřebě o x litrů vyšší dnes již neplatí. Možná před 20-ti a více lety snad.
A díky Kraťasovi z téma Ford Sierra jsem velmi zredukoval i ztrátu přev. kapaliny. Na vině byla prodřená membrána. Jednalo se o mechanizmus "cosi" ovládající v převodovce. Do převodovky jde od membrány asi 5-6cm dlouhá tyčinka, druhá strana je pomocí hadičky spojena se sáním motoru (za klapkou). Po výměně jsem nějaký rozdíl ve funkci převodovky moc nepozoroval, ale kapalina se ztrácí výrazně méně. -
« výměna
Tak jsem si opatřil u pana Pijačina z Cartine KIT na výměnu kapaliny (filtr + o krožek + korkové těsnění). Stále jsem uvažoval o návštěvě servisu, ale tak mne nasrali, že to říkám sprostě, už do servisu s takovou blbostí nelezu (ztráta času, bez auta, velké riziko zničení či poškození, snížení životnosti, používání špinavého nekvalitního nářadí, špatné pracovní postupy...). Vše jsem si vyměnil sám a šlape to jak hodinky. Bohužel na většině pixlí s kapalinou není napsané dexron II or III, takže jsem hrábl se slovy (risknu to) po první, která se našla na benzínce 200 od domu. -
« Re: Výměna oleje v automatu
Jsem z Prahy Jížní Město, jestli jsi někde v relativně normální vzdálenosti tak si je klidně můžeme porovnat a třeba budeš chytřejší. Odpoledne mám volno a v pátek pravděpodobně taky kromě večera. Zavolej mi klidně na 603/452 495 a někde se sejdeme. -
« Výměna oleje v automatu
Mám Omegu MV6 se 4. stupňovým automatem, chci měnit olej v servisu... může nastat problém? Myslím, jaký olej se tam má dát? Chci se optat, aby mě v servise něco pak nenakecali...díky...
Může výměna oleje a filtru odstranit problém v ránách, které se někdy ozývají z automatu při pomalé jizdě při podřazení? Je zajímavé, že pokud mám zapnutý sportovní režim, je to o.k. -
« Re: Automat Mitsubishi Lancer
Teorie a praxe ...
Predem diky za odpovedi, udelal jsem to presne jak jste radili. Zahral jsem prevodovku a na merce jsem zjistil ze mam oleje tezce nad maxem. Tak jsem strikackou vytahnul trochu ven, abych byl na maxu. Bez problemu jsem pak jezdil po meste a zdalo se, ze je vsechno uz v poradku, ale rano to prislo. Skoro to nechtelo zaradit a kdyz se auto rozjelo, tak radilo hroznyma skokama. Dokonce ani nepomahalo to, ze se motor a prevodovka ohrala. Udelal jsem teda presnej opak, nalil jsem do prevodovky zpet olej a jeste jsem trochu pridal, tak ze div netrikal ven, kdyz jsem ho tam cpal. A svete div se, problem je vyresenej. Dneska rano prevodovka slapala jako hodinky i studena. Takze na merku uz kaslu a kdyz to zacne jeste delat, tak tam proste jeste doleju. Je mozny ze ji mam uz nejakou nacnutou a ze tam neco odchazi a tim ze tam dam vic oleje nez tam ma bejt, se nejak vyrovna tlak, tam kde chybi a funguje tak jak ma. Momentalne je ale problem vyresenej a to je pro me hlavni. V nejhorsim pripade mam jeste jednu prevodovku v garazi, tak udelam vymenu cely prevodovky. Dusan -
« Re: Automat Mitsubishi Lancer
ace2: Dexron II se snad už nedělá. Aspoň Castrol jej neuvádí. Ve Ford Sierra jsem měnil převodovku, a tudíž i náplň, a dával jsem Dexron III, neb figuruje v tabulce jako doporučený a navíc v celém katalogu jsem Dexron II marně hledal, takže jsem vlastně neměl jinou volbu. A u běžné čerpací stanice stejně nic jiného nemají. Trochu mi prosakuje gufero na hydrodyn. měniči, tak občas musím doplnit stav. Nové gufero je, čas bohužel nikoliv. Snad na podzim, nebo v zimě, nebo .... Musím jezdit, no! Ale stejně už bych nic s "kvedlačkou" nechtěl! To by bylo jako se vrátit k valše!!! -
« Re: Automat Mitsubishi Lancer
Dusan:
1. Chcípe motor, ne převodovka
2. Fakt tam máš dost kapaliny? Měří se s plně zahřátým - ne přehřátým - motorem, nejlíp po tom, co odněkud přijedeš volným tempem, a za běhu motoru. To, že vyletí otáčky a pak tam mrskne dvojku, nasvědčuje špatnejm tlakům, první věc je množství kapaliny do automatu, druhá nevhodná kapalina. -
« Re: Automat Mitsubishi Lancer
hmm v lepším případě to bude olejem, v horším pak pumpou a v nejhorším zadřeným pístkem někde v mozku :(
Pokud je to rok 91, tak tak bude nejspíše Dextron II, pokud jsi tam dal Dextron III tak to může, ale taky nemusí fungovat. někde III funguje v pohodě, někde začne za nějaký čas kravit a to je III teoreticky s II zpětně kompatibilní. Asi nejhlavnější problém s III je to, že III je modernější a má na starší auta ne moc dobré účinky co se týče leptání těsnění a jiných ne kovových součástí, které jsou navrženy na II, ale jak říkám někde to funguje 100% a někde to blbne. Nalej tam II a uvidíš (nezapomeň vyměnit filtr v převodovce !!! pokud ho tedy Mitsu používá) když to nepřestane... bohužel teorie končí. -
« Automat Mitsubishi Lancer
Ahoj lidi, mam problem s automatem u Mitsubishi Lancer 1,5 91. Kdyz je auto studeny, tak pri brzdeni se mu nechce podradit. Priklad, bydlim ve meste, nastartuju u baraku, odjedu bez problemu a za rohem je dej prednost. Kdyz na ni zastavim, tak se me v zime stava ze auto uplne chcipne, pokud je uz ted teplejc, tak se chvilku nic nedeje a najednou tam skoci jednicka. Kdyz zastavim jenom na chvilku, tak pri seslapnuti plynu se nic cca 1 sekundu nedeje a pak tam skoci rychlost (takze kdyz tam skoci pri trochu vytocenym motoru, tak je docela hrabani). Ale tenhle problem je jenom chvilku, cca 1 minutu az se auto trochu zahreje a pak vsechno chodi jak hodinky. Myslim si ze je to spatnym typem oleje, ze jak auto stoji a chladne, tak olej stuhne a pak ma prevodovka problem tam dostat jinou rychlost. Ten problem s razenim se nekdy stava i pri razeni z 2 na 3. Menil jsem olej v prevodovce, ale uz nevim co to bylo za typ a mam o tam dost. Co s tim poradte .. Diky Dusan :-) -
« Problémek...
Mam Omegu MV6 s 4st AUT... Dělá mi to, když jedu např 40 km, tak jak si AUT podřadí, je to docela necitlivé, prostě uslyším, jak si to zařadí, takovou menší ránu... když se rozjíždím, je to ok... teď mi dělali simerink + daly mi tam starší snímač řazení, dělalo to i před tím, trochu se to zlepšilo ale stále to není ono...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!