Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Manual vs. Automat
no jo no, myslím, že automat se do Eu dostat díky různým tiptronickům, autostickům a jiným sekvenčním řazení, který jsou sice více méně nepoužitelný, ale Eu zákazník slyší na to že může řadit sám a to stačí aby se rozhoupal vyzkoušet automat. To že si bude řadit sám první dva dny a pak zjistí, že na Déčko si to jenom přeci řadí samo nejléle... je věc druhá. -
« Manual vs. Automat
Pravda je presne v tom, co tady nekdo napsal: kdo nikdy automat neridil, tvrdi ze je to k nicemu. To ale muzete aplikovat na cokolov: klima, ABS, atd. Treba spousta lidi zije v predstave, ze klima je pouzitelna jen v lete a proto u nas nema smysl si ji "na par mesicu v roce" kupovat. Dalsi parta si mysli, ze v krizi dokazou bezchybe zvladnout brzdny manevr a proto nepotrebuji ABS. No a jini zase ze "udrzovat motor v optimalnim pasmu otacek" je ukol hodny Homo Sapiens Sapiens. -
« Re: Předsudky
No my co odmítáme jezdit s manuály (já jsem asi nejznámější příklad) se tomu vůbec nedivíme. Já jezdím se 4.5 V8 v automatu a s klimatizací za 10.5 litru. Mimo město na delší vzdálenosti s tempomatem se dostanu i pod 9. Ve městě jezdím za 12.5. No manuál je technologický přežitek a naštěstí i někteří EU výrobci už ani do aut manuální převodovky nedávaj, alespoň do těch lepších modelů. Já prostě nevím, protoč bych měl při řízení auta řadit nějaké rychlosti.... to bych taky za chvilku mohlo otáčet vačkou, startovat startovací klikou a nohou pumpovat benzín, protože s čerpadlem člověk necítí jak auto žije... prostě manuál nesmysl. Na automat většinou nadávaj lidi, kteří ho nikdy neřídili, ale o to mají držku plnou keců. Řídil jsme i Cadillac z roku 1960 a sice měl jen 2 rychlosti, ale přesto automat řadil krásně plynule bez rázů, i když samozřejmě ne tak rychle jako dnes... a jak se s ním nádherně jelo. -
« Předsudky
Trochu opráším téma: Mnoho lidí zavrhuje aut. převodovku pro zvýšenou spotřebu paliva. S Ford Sierra 2.0i DOHC (přes 170.000 km) jezdím s průměrem spolehlivě do 7l/100km. Pokud jedu dál (nad 200km), jdu k 6-ti litrům. A to rozhodně nejsem "brzda" provozu. Tabulkově je rozdíl u výše uvedeného auta při 90-ti kilometrové rychlosti 0,2 litry ve prospěch manuálu. A zdá se, že tento údaj je vcelku pravdivý. Bláboly "rádoby odborníků" o spotřebě o x litrů vyšší dnes již neplatí. Možná před 20-ti a více lety snad.
A díky Kraťasovi z téma Ford Sierra jsem velmi zredukoval i ztrátu přev. kapaliny. Na vině byla prodřená membrána. Jednalo se o mechanizmus "cosi" ovládající v převodovce. Do převodovky jde od membrány asi 5-6cm dlouhá tyčinka, druhá strana je pomocí hadičky spojena se sáním motoru (za klapkou). Po výměně jsem nějaký rozdíl ve funkci převodovky moc nepozoroval, ale kapalina se ztrácí výrazně méně. -
« výměna
Tak jsem si opatřil u pana Pijačina z Cartine KIT na výměnu kapaliny (filtr + o krožek + korkové těsnění). Stále jsem uvažoval o návštěvě servisu, ale tak mne nasrali, že to říkám sprostě, už do servisu s takovou blbostí nelezu (ztráta času, bez auta, velké riziko zničení či poškození, snížení životnosti, používání špinavého nekvalitního nářadí, špatné pracovní postupy...). Vše jsem si vyměnil sám a šlape to jak hodinky. Bohužel na většině pixlí s kapalinou není napsané dexron II or III, takže jsem hrábl se slovy (risknu to) po první, která se našla na benzínce 200 od domu. -
« Re: Výměna oleje v automatu
Jsem z Prahy Jížní Město, jestli jsi někde v relativně normální vzdálenosti tak si je klidně můžeme porovnat a třeba budeš chytřejší. Odpoledne mám volno a v pátek pravděpodobně taky kromě večera. Zavolej mi klidně na 603/452 495 a někde se sejdeme. -
« Výměna oleje v automatu
Mám Omegu MV6 se 4. stupňovým automatem, chci měnit olej v servisu... může nastat problém? Myslím, jaký olej se tam má dát? Chci se optat, aby mě v servise něco pak nenakecali...díky...
Může výměna oleje a filtru odstranit problém v ránách, které se někdy ozývají z automatu při pomalé jizdě při podřazení? Je zajímavé, že pokud mám zapnutý sportovní režim, je to o.k. -
« Re: Automat Mitsubishi Lancer
Teorie a praxe ...
Predem diky za odpovedi, udelal jsem to presne jak jste radili. Zahral jsem prevodovku a na merce jsem zjistil ze mam oleje tezce nad maxem. Tak jsem strikackou vytahnul trochu ven, abych byl na maxu. Bez problemu jsem pak jezdil po meste a zdalo se, ze je vsechno uz v poradku, ale rano to prislo. Skoro to nechtelo zaradit a kdyz se auto rozjelo, tak radilo hroznyma skokama. Dokonce ani nepomahalo to, ze se motor a prevodovka ohrala. Udelal jsem teda presnej opak, nalil jsem do prevodovky zpet olej a jeste jsem trochu pridal, tak ze div netrikal ven, kdyz jsem ho tam cpal. A svete div se, problem je vyresenej. Dneska rano prevodovka slapala jako hodinky i studena. Takze na merku uz kaslu a kdyz to zacne jeste delat, tak tam proste jeste doleju. Je mozny ze ji mam uz nejakou nacnutou a ze tam neco odchazi a tim ze tam dam vic oleje nez tam ma bejt, se nejak vyrovna tlak, tam kde chybi a funguje tak jak ma. Momentalne je ale problem vyresenej a to je pro me hlavni. V nejhorsim pripade mam jeste jednu prevodovku v garazi, tak udelam vymenu cely prevodovky. Dusan -
« Re: Automat Mitsubishi Lancer
ace2: Dexron II se snad už nedělá. Aspoň Castrol jej neuvádí. Ve Ford Sierra jsem měnil převodovku, a tudíž i náplň, a dával jsem Dexron III, neb figuruje v tabulce jako doporučený a navíc v celém katalogu jsem Dexron II marně hledal, takže jsem vlastně neměl jinou volbu. A u běžné čerpací stanice stejně nic jiného nemají. Trochu mi prosakuje gufero na hydrodyn. měniči, tak občas musím doplnit stav. Nové gufero je, čas bohužel nikoliv. Snad na podzim, nebo v zimě, nebo .... Musím jezdit, no! Ale stejně už bych nic s "kvedlačkou" nechtěl! To by bylo jako se vrátit k valše!!!
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!
Mam problemek a doufam ze se najde nekdo ochotny kdo by mi mohl eventuelne poradit. Poridil sem starsi audi 200 rokem vyroby 86-87. Ma 3 rychlostni automatiku, ma to nalitano asi 223tkm. Verim ze poctive, stav tomu tak nejak odpovida.A ted problem s automatem:
Kdyz sem to koupil, tak sem zkontrloval olej v prevodovce, cervenej, nesmrdel, pri nakoplym motoru ho bylo akorat. A jel sem .. jenze, po zahrati to zaclo delat tohle: Zastavim, mam D, slapnu na plyn, zvysi se otacky motoru trochu vic a skubne. Celkem me to zarazi, pac vsem co tak sleduju to dela naopak.
A pak druhej problemek, az se to zahreje uplne, treba po 50ti km, tak se mi zda ze to prokluzuje. Jedu si treba 100 a seslapnu plyn, otacky se zvednou treba o 500 a auto jede porad stejne rychle, nu a de citit ze trosicku tahne, ale hrozne malo.
Nu a do tretice at toho cteni neni malo. Najel sem s touhle poruchou asi 3tkm, a ted to dela jeste tohle: jedu, radi to z 2 na 3 a motor se mezi tim vytoci a proklouzne (asi spojka).
Nu a ted sem to daval jednomu borcovi co dela prej jen automaty. Tak sem zvedavej. Vymeni prej olej i s filtrama a uvidi se. Co si o tom myslite vy? Muze tohle vsechno byt olejem? nebo spojka je mrtva? nebo diferencial v tahu? Diky za mozne nazory, jak mi to spravi, tak pokusim se podelit co tomu bylo. Pokud ji neprodam s nazorem ze automat umrel a je po smrti kvuli tomu, ze se o nej byvaly majtel nestaral nebo ho znicil.
Tak cus bus a drzte palec :)