Automatická převodovka

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • 00 Reagovat !

    foto

    11.11.03  00:00

    « Kdo poradi?

    Doufam ze tohle forum jeste zije :)
    Mam problemek a doufam ze se najde nekdo ochotny kdo by mi mohl eventuelne poradit. Poridil sem starsi audi 200 rokem vyroby 86-87. Ma 3 rychlostni automatiku, ma to nalitano asi 223tkm. Verim ze poctive, stav tomu tak nejak odpovida.A ted problem s automatem:
    Kdyz sem to koupil, tak sem zkontrloval olej v prevodovce, cervenej, nesmrdel, pri nakoplym motoru ho bylo akorat. A jel sem .. jenze, po zahrati to zaclo delat tohle: Zastavim, mam D, slapnu na plyn, zvysi se otacky motoru trochu vic a skubne. Celkem me to zarazi, pac vsem co tak sleduju to dela naopak.
    A pak druhej problemek, az se to zahreje uplne, treba po 50ti km, tak se mi zda ze to prokluzuje. Jedu si treba 100 a seslapnu plyn, otacky se zvednou treba o 500 a auto jede porad stejne rychle, nu a de citit ze trosicku tahne, ale hrozne malo.
    Nu a do tretice at toho cteni neni malo. Najel sem s touhle poruchou asi 3tkm, a ted to dela jeste tohle: jedu, radi to z 2 na 3 a motor se mezi tim vytoci a proklouzne (asi spojka).
    Nu a ted sem to daval jednomu borcovi co dela prej jen automaty. Tak sem zvedavej. Vymeni prej olej i s filtrama a uvidi se. Co si o tom myslite vy? Muze tohle vsechno byt olejem? nebo spojka je mrtva? nebo diferencial v tahu? Diky za mozne nazory, jak mi to spravi, tak pokusim se podelit co tomu bylo. Pokud ji neprodam s nazorem ze automat umrel a je po smrti kvuli tomu, ze se o nej byvaly majtel nestaral nebo ho znicil.
    Tak cus bus a drzte palec :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.09.03  00:00

    « Re: Manual vs. Automat

    no jo no, myslím, že automat se do Eu dostat díky různým tiptronickům, autostickům a jiným sekvenčním řazení, který jsou sice více méně nepoužitelný, ale Eu zákazník slyší na to že může řadit sám a to stačí aby se rozhoupal vyzkoušet automat. To že si bude řadit sám první dva dny a pak zjistí, že na Déčko si to jenom přeci řadí samo nejléle... je věc druhá.
  • 00 Reagovat !

    foto

    12.09.03  18:27

    « Manual vs. Automat

    Pravda je presne v tom, co tady nekdo napsal: kdo nikdy automat neridil, tvrdi ze je to k nicemu. To ale muzete aplikovat na cokolov: klima, ABS, atd. Treba spousta lidi zije v predstave, ze klima je pouzitelna jen v lete a proto u nas nema smysl si ji "na par mesicu v roce" kupovat. Dalsi parta si mysli, ze v krizi dokazou bezchybe zvladnout brzdny manevr a proto nepotrebuji ABS. No a jini zase ze "udrzovat motor v optimalnim pasmu otacek" je ukol hodny Homo Sapiens Sapiens.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.03  13:33

    « Re: Předsudky

    Já se taky snažím o osvětu,seč můžu,zdá se, že to částečně funguje :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.03  10:32

    « Re: Předsudky

    I já se počítám k odpůrcům manuálu. Zdá se mi, že nás pomalu přibývá, provádění osvěty mezi nevědoucím obyvatelstvem je opravdu jen na nás, snažím se co můžu:-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.03  08:58

    « Re: Předsudky

    Já už totiž skutečně řadit NEUMÍM!!!Ale bez keců.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.09.03  08:57

    « Re: Předsudky

    Řek bych,že nejzářnějším příkladem odpůrců manuálů jsem !!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.09.03  21:24

    « Re: Předsudky

    No my co odmítáme jezdit s manuály (já jsem asi nejznámější příklad) se tomu vůbec nedivíme. Já jezdím se 4.5 V8 v automatu a s klimatizací za 10.5 litru. Mimo město na delší vzdálenosti s tempomatem se dostanu i pod 9. Ve městě jezdím za 12.5. No manuál je technologický přežitek a naštěstí i někteří EU výrobci už ani do aut manuální převodovky nedávaj, alespoň do těch lepších modelů. Já prostě nevím, protoč bych měl při řízení auta řadit nějaké rychlosti.... to bych taky za chvilku mohlo otáčet vačkou, startovat startovací klikou a nohou pumpovat benzín, protože s čerpadlem člověk necítí jak auto žije... prostě manuál nesmysl. Na automat většinou nadávaj lidi, kteří ho nikdy neřídili, ale o to mají držku plnou keců. Řídil jsme i Cadillac z roku 1960 a sice měl jen 2 rychlosti, ale přesto automat řadil krásně plynule bez rázů, i když samozřejmě ne tak rychle jako dnes... a jak se s ním nádherně jelo.
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.09.03  21:16

    « Předsudky

    Trochu opráším téma: Mnoho lidí zavrhuje aut. převodovku pro zvýšenou spotřebu paliva. S Ford Sierra 2.0i DOHC (přes 170.000 km) jezdím s průměrem spolehlivě do 7l/100km. Pokud jedu dál (nad 200km), jdu k 6-ti litrům. A to rozhodně nejsem "brzda" provozu. Tabulkově je rozdíl u výše uvedeného auta při 90-ti kilometrové rychlosti 0,2 litry ve prospěch manuálu. A zdá se, že tento údaj je vcelku pravdivý. Bláboly "rádoby odborníků" o spotřebě o x litrů vyšší dnes již neplatí. Možná před 20-ti a více lety snad.
    A díky Kraťasovi z téma Ford Sierra jsem velmi zredukoval i ztrátu přev. kapaliny. Na vině byla prodřená membrána. Jednalo se o mechanizmus "cosi" ovládající v převodovce. Do převodovky jde od membrány asi 5-6cm dlouhá tyčinka, druhá strana je pomocí hadičky spojena se sáním motoru (za klapkou). Po výměně jsem nějaký rozdíl ve funkci převodovky moc nepozoroval, ale kapalina se ztrácí výrazně méně.
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.07.03  17:13

    « kolik

    jo a kolik to stálo?
    KIT od pana Pijačina - i s poštou cca 900
    kapalinka 4l (bylo potřeba jen 3) - 600
    práce - to je zábava, jeden a půl hodiny včetně těch nejnáročnějších testů
  • 00 Reagovat !

    foto

    31.07.03  17:10

    « výměna

    Tak jsem si opatřil u pana Pijačina z Cartine KIT na výměnu kapaliny (filtr + o krožek + korkové těsnění). Stále jsem uvažoval o návštěvě servisu, ale tak mne nasrali, že to říkám sprostě, už do servisu s takovou blbostí nelezu (ztráta času, bez auta, velké riziko zničení či poškození, snížení životnosti, používání špinavého nekvalitního nářadí, špatné pracovní postupy...). Vše jsem si vyměnil sám a šlape to jak hodinky. Bohužel na většině pixlí s kapalinou není napsané dexron II or III, takže jsem hrábl se slovy (risknu to) po první, která se našla na benzínce 200 od domu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.03  22:05

    « Re: Výměna oleje v automatu

    Jsem z Prahy Jížní Město, jestli jsi někde v relativně normální vzdálenosti tak si je klidně můžeme porovnat a třeba budeš chytřejší. Odpoledne mám volno a v pátek pravděpodobně taky kromě večera. Zavolej mi klidně na 603/452 495 a někde se sejdeme.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.03  21:31

    « Re: Výměna oleje v automatu

    A co by to tak mohlo být? Servisák mi říkal, že automat se podle něj chová ok... asi sem moc citlivěj nebo já nevím... Že by to byla vůle v kardanu??? Odkud si, Ace2?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.06.03  20:33

    « Re: Výměna oleje v automatu

    Já mám taky Omegu s automatem 3.0 V6. Žel bohu tohle na olej nevypadá. Nicméně určitě tím nic nezkazíš.
  • 00 Reagovat !

    foto

    18.06.03  19:57

    « Výměna oleje v automatu

    Mám Omegu MV6 se 4. stupňovým automatem, chci měnit olej v servisu... může nastat problém? Myslím, jaký olej se tam má dát? Chci se optat, aby mě v servise něco pak nenakecali...díky...
    Může výměna oleje a filtru odstranit problém v ránách, které se někdy ozývají z automatu při pomalé jizdě při podřazení? Je zajímavé, že pokud mám zapnutý sportovní režim, je to o.k.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.06.03  14:27

    « Re: Automat Mitsubishi Lancer

    To je bomba! To by me ani ve snu nenapadlo tam davat víc nebo mín kapaliny. Preji ti hodne stestí. Mam mazdu a delalo to neco podobneho. prestalo to kdyz sem 2dl vycucl. Ale na merce je temer porad stejne...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.03  14:28

    « Re: Automat Mitsubishi Lancer

    Teorie a praxe ...
    Predem diky za odpovedi, udelal jsem to presne jak jste radili. Zahral jsem prevodovku a na merce jsem zjistil ze mam oleje tezce nad maxem. Tak jsem strikackou vytahnul trochu ven, abych byl na maxu. Bez problemu jsem pak jezdil po meste a zdalo se, ze je vsechno uz v poradku, ale rano to prislo. Skoro to nechtelo zaradit a kdyz se auto rozjelo, tak radilo hroznyma skokama. Dokonce ani nepomahalo to, ze se motor a prevodovka ohrala. Udelal jsem teda presnej opak, nalil jsem do prevodovky zpet olej a jeste jsem trochu pridal, tak ze div netrikal ven, kdyz jsem ho tam cpal. A svete div se, problem je vyresenej. Dneska rano prevodovka slapala jako hodinky i studena. Takze na merku uz kaslu a kdyz to zacne jeste delat, tak tam proste jeste doleju. Je mozny ze ji mam uz nejakou nacnutou a ze tam neco odchazi a tim ze tam dam vic oleje nez tam ma bejt, se nejak vyrovna tlak, tam kde chybi a funguje tak jak ma. Momentalne je ale problem vyresenej a to je pro me hlavni. V nejhorsim pripade mam jeste jednu prevodovku v garazi, tak udelam vymenu cely prevodovky. Dusan
  • « 00 Reagovat !

    foto

    14.06.03  00:00

    « Re: Automat Mitsubishi Lancer

    No Dextron II má úspěšně Agip
  • « 00 Reagovat !

    foto

    13.06.03  21:39

    « Re: Automat Mitsubishi Lancer

    ace2: Dexron II se snad už nedělá. Aspoň Castrol jej neuvádí. Ve Ford Sierra jsem měnil převodovku, a tudíž i náplň, a dával jsem Dexron III, neb figuruje v tabulce jako doporučený a navíc v celém katalogu jsem Dexron II marně hledal, takže jsem vlastně neměl jinou volbu. A u běžné čerpací stanice stejně nic jiného nemají. Trochu mi prosakuje gufero na hydrodyn. měniči, tak občas musím doplnit stav. Nové gufero je, čas bohužel nikoliv. Snad na podzim, nebo v zimě, nebo .... Musím jezdit, no! Ale stejně už bych nic s "kvedlačkou" nechtěl! To by bylo jako se vrátit k valše!!!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    10.06.03  17:27

    « Re: Automat Mitsubishi Lancer

    Tak tak, ani mě už nenapadlo říkat, že se musí měřit hladina v automatu při ZAPNUTÉM motoru.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…