Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: dodatek
Kdyz sme u toho co auto vydrzi, tak moje prvni auto bylo toho dukazem, Byla to staricka audi80, rok vyroby 78. Druhej motor a na tachometru kolem 400tis, ale uz pretocenej :-) Byla to takova skladacka z vrakace, skoro nic nefungovalo, vsechno mlatilo, shnila az na strechu. Ale jela! :-) a to bylo pro me dulezity. Jak rikal kamos automechanik: "za 9tisic celkem luxus" :) -
« Re: dodatek
Osobně si myslím, že když je AUDI pravidelně servisovaný a dává se do něj co má, tak vydrží opravdu dlouho. Třeba si chce známý kupovat AUDI A6 z roku 99 a má najeto cca. 150 000 km a každý se shoduje (technici, dealeri), ze je to akorat zajety auto. V dobrý kondici (teď mluvím o r.v. 1999) jezdí třeba diesely za hranici 500 000 km bez problémů, pak už je třeba sem tam něco investovat :o) -
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
se zpomalovanim a zrychlovanim bych si hlavu nedelal. Mas tam dva pedaly :-) jeden zrychluje a druhej brzdi, kdyz stojis na krizovatce nechas tam D, nebo nejakou doprednou rychlost. Rychleji se odpalis kdyz si pribrzdis a vytocis motor trochu vice nez volnobeh ...
-
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
Díky za info. Každopádně máš předepsané lhůty pro výměnu olejů v automatice. Co máš za auto jinak ?
Jak mám s automatikou zabrzdit tak, jako když při manuálu sešlápnu spojku a brzdu ? Jak to funguje u automatiky ?
Jinak jak si popisoval tu max. akceleraci, tak to mám stále držet brzdu a do toho pedál plynu dát do 1/4 či 1/3 kroku ? Tak to aspoň vyznělo. -
« kdo poradi part II
Nu vim ze sem si moc nepomohl. Vim ze sem koupil automat od * kerej se o auto nestaral a docela me to sere. Nu, kdo z vas mi da tip, na nekoho, kdo na morave - nejlepe okoli Prerov, Olomouc ci Brno opravdu rozumi automatum a mohl by mi pomoci to dat do kupy? Zbavovat se mi toho nechce, pac sem tohle v automatu shanel celkem dlouho. A manual mi nesmi do baraku .. dikec -
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
paranek: Na brždění jsou brzdy, u tramvaje pak zvonek :o)
Jestli chceš kor rychle akcelerovat, stačí si levou nohou podržet na křižovatce brzdu, pedál plynu dát do čtvrtiny až třetiny kroku a měnič se zamkne v určitých otáčkách motoru. Takhle se měří i zrychlení 0-100 u automatu, protože na první rychlostní stupeň je tam skutečně proti manuálu největší prodleva. Pokud nehodláš jezdit sprinty na čtvrtmíli, pak ale nevidím důvod něco takovýho dělat.
Když je v automatice dlouho neměněná kapalina, olej je dohněda a smrdí spáleninou, je lepší to tak nechat. My jsme se to mermomocí snažili vypláchnout na sedmě a důsledek je, že místo šťastných 50 tisíc kilometrů se sračkovým olejem jde převodovka na repasi už teď. Achjo, snad každej automat se musí *, a přitom je to způsobený lidskou blbostí a domněnkou, že je to stejný jako v manuálu a kapalinu měnit netřeba. Grrrr... -
« Re: Kdo poradi?
Milhauzz: jestli ta skříň byla načatá, tak jsi ji nepomohl, nebo naopak pomohl k tomu, aby lehla. V každým případě by byla vhodná její kompletní revize, i kdyby se to výměnou kapaliny a filtru (neřekl bych, že tam nějakej je, ale je to jen moje doměnka promanící z toho, že jsem tenhle automat v životě neviděl, ale zase jsem na něj slyšel chválu od skopčáka, kterej tvrdil, že by se uod Audi mohl Mercedes učit dělat automatický převodovky ...?) zlepšilo nebo odstranilo. V každým případě bych nespoléhal na toho, kterej prej dělá jen automaty, ale raději na toho, kdo je skutečně a 100% dělat umí. -
« Re: Kdo poradi?
Milhauzz: Podle mě jenom málo kapaliny, uvidíš po výměně ATF kapaliny a filtru, potom bych se teprve pídil dál, jestli se bude něco dít. Já jsem dával před třema dny syntetickou ATF do mý MANUÁLNÍ převodovky. To je žůžo, je to jak nový auto, zima nezima. Předtím to za studenýho rána skoro nešlo. -
« Kdo poradi?
Doufam ze tohle forum jeste zije :)
Mam problemek a doufam ze se najde nekdo ochotny kdo by mi mohl eventuelne poradit. Poridil sem starsi audi 200 rokem vyroby 86-87. Ma 3 rychlostni automatiku, ma to nalitano asi 223tkm. Verim ze poctive, stav tomu tak nejak odpovida.A ted problem s automatem:
Kdyz sem to koupil, tak sem zkontrloval olej v prevodovce, cervenej, nesmrdel, pri nakoplym motoru ho bylo akorat. A jel sem .. jenze, po zahrati to zaclo delat tohle: Zastavim, mam D, slapnu na plyn, zvysi se otacky motoru trochu vic a skubne. Celkem me to zarazi, pac vsem co tak sleduju to dela naopak.
A pak druhej problemek, az se to zahreje uplne, treba po 50ti km, tak se mi zda ze to prokluzuje. Jedu si treba 100 a seslapnu plyn, otacky se zvednou treba o 500 a auto jede porad stejne rychle, nu a de citit ze trosicku tahne, ale hrozne malo.
Nu a do tretice at toho cteni neni malo. Najel sem s touhle poruchou asi 3tkm, a ted to dela jeste tohle: jedu, radi to z 2 na 3 a motor se mezi tim vytoci a proklouzne (asi spojka).
Nu a ted sem to daval jednomu borcovi co dela prej jen automaty. Tak sem zvedavej. Vymeni prej olej i s filtrama a uvidi se. Co si o tom myslite vy? Muze tohle vsechno byt olejem? nebo spojka je mrtva? nebo diferencial v tahu? Diky za mozne nazory, jak mi to spravi, tak pokusim se podelit co tomu bylo. Pokud ji neprodam s nazorem ze automat umrel a je po smrti kvuli tomu, ze se o nej byvaly majtel nestaral nebo ho znicil.
Tak cus bus a drzte palec :)
-
« Re: Manual vs. Automat
no jo no, myslím, že automat se do Eu dostat díky různým tiptronickům, autostickům a jiným sekvenčním řazení, který jsou sice více méně nepoužitelný, ale Eu zákazník slyší na to že může řadit sám a to stačí aby se rozhoupal vyzkoušet automat. To že si bude řadit sám první dva dny a pak zjistí, že na Déčko si to jenom přeci řadí samo nejléle... je věc druhá. -
« Manual vs. Automat
Pravda je presne v tom, co tady nekdo napsal: kdo nikdy automat neridil, tvrdi ze je to k nicemu. To ale muzete aplikovat na cokolov: klima, ABS, atd. Treba spousta lidi zije v predstave, ze klima je pouzitelna jen v lete a proto u nas nema smysl si ji "na par mesicu v roce" kupovat. Dalsi parta si mysli, ze v krizi dokazou bezchybe zvladnout brzdny manevr a proto nepotrebuji ABS. No a jini zase ze "udrzovat motor v optimalnim pasmu otacek" je ukol hodny Homo Sapiens Sapiens.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!