Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: a je to v haji
RB, lenin: Však já už nic neříkám. Jenom chci podotknout, že se není co divit, že ten olej po výměně stále smrdí, protože výměnou nějakých 4 litrů nelze obměnit obsah celý, tedy zhruba 11 litrů. Už nechci o rozjezdu debatovat, myslím, že jsme si toho řekli až dost :) -
« Re: a je to v haji
prof: Jestli se podíváš na ten úplně první příspěvek, psal jsem, že je to zbytečný, ale jestli to chce mermomocí stáhnout o nějaké desetinky, tak tohle funguje.
Voy měl normální problémy, které Voy po 200 tisících km s převodovkou mívá a pak to čtrnáctkrát dělal Doležal z LEVELu, takže no comment. V sedmě někdo nechal sto tisíc starej olej, takže teď když se tam dá novej, tak je po 3000 km spálenej a po ránu to neřadí. Ty piliny ve filtru a na magnetu bych ti nepřál vidět. Když ale dotyčnej auto prodával, olej byl vyměněnej a krásně červenej :o/
Na obhajobu tvojeho názoru můžu říct, že ve středu se mi odhalil důvod dlouhodobější vibrace v mým autě s MANUÁLNÍ převodovkou. Když jsem jel z Phy a podřadil jsem na 4ku asi ve 100 km/h, začly tam jít jakoby zuby. Výsledek je, že lousklo jedno ložisko. Z tohoto pohledu jsme asi rodina ničitelů převodovek, i když nevím, co ty převodovky k tomu vede, tohle byla zrovna jedna z nejpohodovějších cest, při který auto opravdu odpočívalo, 140 km/h maximálka snad hovoří za vše. To je ode mě na rovinu. -
« Re: a je to v haji
RB: To je divný, proč váš Voy i sedma mají problém s automatem... Nezkoušel jsi s nima náhodou zrychlení podle návodu renomovanejch časopisů ? Já se snažím, aby každej, kdo si automat pořídí, měl s automatem jen ty nejlepší zkušenosti. Na to je jedině jeden návod: zacházet s ním rozumě a normálně. Pokud budu lidem nabízet způsoby, který vedou k likvidaci skříní, potom budu za blbce u lidí, co tomu rozumí a ty, kteří se podle toho zařídí na automat zanevřou dosmrti. -
« Re: a je to v haji
kdyz uz se tu bavite o tom rozjizdeni, tak byste mi mohl nekdo vysvetlit pojem typu 2400 stall (misto 2400 si dosadte klidne neco jineho). moje zkusenosti z 1/4 mile jsou takove, ze kdyz si na startu podrzim brzdu a plynem dostanu otacky mirne nad tisicovku (nad 1500 uz zacina podkluzovat kolo i s brzdou, tak vic nemuzu :), tak je rozjezd opravdu rychlejsi. minimalne se dostanu bliz k max kroutaku, nez kdyz jsem startoval tak, ze otacky kolem 600 a na zelenou teprve slapnout na plyn. -
« Re: a je to v haji
Milhauzz: S repasí automatu bych u nás šel asi k jedinému člověku. Myslel jsem si, že jsou honilové jen tady, ale když toho ten kluk měl opravdu moc a jeli jsme do FM na sraz amerik, řekl si, že by mu člověk z Ostravy, co to dělá, mohl pomoct. Když jsme jeli ze srazu a vrátili se do Ostravy pro hotovou převodovku, spustil své honilské: "Ty o-kroužky byly úplně netknutý a spojky na trojce a čtyřce jsem neměnil, byly taky v pohodě.", načež mu podával zbytek sady v kyblíku. Známý mu to odkejval, řekl hm, hm, díky nashle. Nasedli jsme do auta a on spustil: "Ten čů..k, takhle se u nás spravujou převodovky, jak může pak někdo chtít automat, * jeden! Celý rozebrat a sestavit znovu, to jsem si pomohl!". No, nadával jak divej. Takže takhle u nás většina lidí spravuje převodovky, u nás v ČB třeba firma LEVEL. -
« Re: a je to v haji
prof: S tím zamknutím máš pravdu, použil jsem asi špatné slovo. Chtěl jsem říct, že pokud se zadní kola nepustí silnice a nezačnou se točit, že u každýho automatu existujou určitý otáčky, na kterejch se na brzdě s plynem usadí a vejš už netočí. Jinak vesměs nechápu debatu o brzdění, na to je brzdový pedál u manuálu i u automatu a nic víc bych o tom neřekl. Jinak jsem mluvil o věci, kterou jsem dělal jak s Voyagerem, tak se sedmou v automatu a jsem tedy tímto rád, že nevím, o čem mluvím, s automatem jsem nikdy nejel, ani babičku jsem nečet... :o) -
« Re: a je to v haji
To Milhauzz: Tihle experti z Chuchle mi opravovali automat u Scorpia. Stálo to 25 tisíc a tomu co to odemě koupil se to za 5 měsíců vysypalo znovu a chtěl po mě peníze :-) Nic jsem mu samozřejmě nedal a oni se bránili, že určitě odešlo něco jiného a že záruka na opravu nepřipadá v úvahu. Vzhledem k tomu že nešla zařadit zpátečka, stejně jako při předchozí opravě, tak jsem si jist že to byla odfláknutá práce. Bránili se tím, že Forďácké převodovky jsou největší * jaký znají. V tom s nimi celkem souhlasím, ale nic to němění na skutečnosti, že jejich práce je ještě větší *.
-
« Re: Zrychleni / zpomaleni
No jasne, ja tim brzdenim myslel, treba v krizovce - pri smyku, kdy potrebujes, aby se kola uplne volne protacely a nebrzdily ani nebyly v zaberu. Pri bezne jizde s automatem se samozrejme jen slapne na brzdu a stoji se na ni klidne az do uplneho zastaveni. Pri opetovnem rozjideni se jen slapne o pedal vedle - na plyn. :-) OK, nenapadlo me, ze puvodni otazka je natolik nezaludna. -
« Re: Zrychleni / zpomaleni
gergi: on paranek chtěl jenom vědět, co má dělat, když přijede na křižovatku a chce zabrzdit. No tak mu tady nikdo nechtěl popisovat zcela normální věc, že u automatu se nemusí o nic starat, jenom o tu brzdu. Od toho je to automat, aby se o to automaticky postaral. Je to jako koně Hijé = páka na D, prr = brzda, no a když chce zastavit, tak dá P a vypne motor = zatočí takovou kličkou vedle kozlíku, kterou zabrzdí dřevěnýma špalkama o obruče na kolech, pověsí kobyle na krk pytel se žrádlem a jde pryč. Jinak jsi příspěvkem názorně předvedl, jaký mohou být důsledky toho, když v tomto případě RB chce o něčem mluvit a dohromady se buď neví o čem a nebo při tom používá jiný výrazy, než ty správný. Samozřejmě, že měnič "zamyká" u trojky a čtyřky a mluvit o tom v souvislosti s rozjezdem je tak trochu mimo. No a paranek se tak dlouho ptal, až tě skoro zmátl a začal bys přemýšlet o tom, jestli náhodou není výhodný při brždění s automatem vyřazovat (což je jinak úplná hovadina). Prostě to chce osvětu a nic jinýho než osvětu, jinak se lidi budou automatů bát na věky :-)) -
« Zrychleni / zpomaleni
K puvodnimu dotazu. Rozjezd - trik s pridanim plynu pod brzdou jsem fakt nezkousel. Prijde mi, ze i tak se mi auto s automatem rozjizdi o dost rychleji nez auta s manualem - za predpokladu, ze na krizovatce necham zarazene (D). Zamykani HDM na 1 mebo 2 bych si ale dovolil dost zpochybnit. Pokud vim, vestina aut ma zamek HDM jen na 4 (OD), nektera (treba moje :-) na 3 a 4. Brzdeni jako s brzdou a spojkou: no napada me snad jen dupnout na brzdu a hodit tam rychle pakou N (neutral). Pak by se to melo chovat stejne, jako auto s manualem se zmacknutou spojkou. -
matuS 16.11.03 13:02
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
to je samozrejme, ten clanok medzi sedackou a volantom je stale velmi dolezity :-)
spominane merania robia casopisy, a kedze to robia profesionalni vodici, pre porovnavacky do casopisu to ma podla mna dostatocnu objektivnu hodnotu - 0-100km/h ani nie (to sa robi skor pre zaujimavost), lebo tam spravi vela sprevodovanie, ale 1/4mila je objektivny ukazovatel vykonu auta. -
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
matuS: Právě. Tyhle měření se dělají kvůli tomu, aby se mohly do údajů napsat co nejlepší časy. Pak si někdo koupí auto právě z důvodu, že si přečetl ten údaj o zrychlení a stejně ho pak na křižovatce "udělá" floutek s nějakou popelnicí, protože s ní jednoduše umí zacházet. -
matuS 15.11.03 12:32
« Re: Jak rychle zabrzit a zrychlit ?
prof, ake merania mas na mysli? 0-100km/h?
jednoduche to nieje. meracie pristroje su klasicke, t.j. je tam optika na dverach, v spojeni s pocitacom to presne odrata cas od rozbehu po 100km/h, zvacsa sa 0-100 zmera popri merani casu na 1/4 milu (niekedy aj pevny kilometer, to sa ale casto nerobi)
nikdy som o tom necital, ale predpokladam ze vacsinou pouzivaju aj launch software, kde si nastavis startovacie otacky, takze pocas celeho merania sa sustredis len na spojku a preradovanie rychlosti (cely cas drzis akcelerator na plno, on sam drzi startovacie otacky a pocas preradovania zabezpeci pokles otacok iba o par sto, aby motor bol stale v zabere)
samotny vodici o merani povedali, ze by to nechceli robit na vlastnom aute. spojka dostane uzasne zabrat - niektore auta maju najlepsi zaber pri pri max otackach uz pri starte, napr impreza, takze tam je velmi narocne aby spojka moc neklzala, lebo potom sa prehreje a zasa ked klze len troska, tak to zadusis a nemas pozadovane zrychlenie. rychlosti tam kopu maximalne rychlo a pri vysokych otackach....a samozrejme nemeria sa raz. -
matuS 15.11.03 12:17
« Re: dodatek
rbaron> to je v poriadku, len povedat ze je to prave zabehnute auto je dost nadnesene, kedze je uz v polovici rozumnej zivotnosti.
btw nepozeral si predvcerom DSF Motorvision? Predstavovali 6tku a pri tej prilezitosti ukazali aj to co mas ty (635 CSI?) boli tam v nadhernom stave....
Kdyby to v tý sedmě nebyla už čtvrtá várka ATF a nevyndavaly se odtud už dva filtry a magnety plné pilin a stav se stále přes to všechno nezhoršoval, byli bychom i nadále optimisty a odpustili jí i to, že se buď ráno musí nechat pět minut blafat na ručku v [D] a nebo začne řadit dvojku a vejš až po třech kilometrech jízdy na jedničku tak 20 km/h :o)
Kluk, co tady s jednou stejnou sedmou najezdil 710 tisíc km převážně s károu a dalším autem na ní a s dalšíma ještě spousty km, tak s tím jsem se dneska vezl jeho 750i. Musím říct, že je to kus stroje a zhruba odpovídá mojí představě kultury cestování. Má omezovač pryč, a tak se celkem dobře poslouchaly story o tom, jak musel chlapík s S6tkou za dva milióny na dálnici do pravýho na problik, protože za ním se žene stará utahaná sedma za sto litrů :o)
A teď k věci, ten kluk mi řekl, že ta převodovka (ZF4HP22) je konstruovaná běžně na 350-400 tis. km a že na tý sedmě, za kterou odtahal spoustu aut, měnil za 550 tisících km dvě, a to už použitý. Proto se domnívám, že prostě nedostala údržbu, jakou měla, když je v * při 260ti.