Automatická převodovka

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.03  15:09

    « Re: nová AT

    bambione: ano je většina toho je na www.usmotors.cz hned první článek.



    Jinak v rychlosti. Zámek na poloze "P" je definitivní a nemůže se za žádných okolností auto pohybovat. Což je rozdíl o proti manuálu, kde i při zařazený rychlosti může auto odskákat do nejbližšího stromu. Z čehož vyplývá, že "P" se musí řadit jen pokud je auto v naprostém klidu!!!



    Ruční brzda se používá, pokud je auto v prudkém kopci. Nejde o to, že by se auto rozjelo, na "P" to se skutečně nerozjede, ale jde o to, že když dáš "P" a pustíš brzdu auto se zhoupne a tím necháš celou váhu auta stát na převodovce, což jak uznáš není z dlouhodobého hlediska žádoucí. Takže parkuješ-li v prudkém kopci, nebo kopci všeobecně, zastavíš, zatáhneš ruční brzdu a až pak zařadíš "P", tím zajistíš, že auto bude stát na brzdě a ne na převodovce.



    Program N je program, který je skutečně na nic. Já osobně ho používám, jen když jsem v myčce, která vede auto po pásu a nechci vypnout motor, tim zajístíš se auto nikam samo nepojede a kola se budou volně točit, což je rozdíl od polohy "P". Jinak si odvykni řadit, třeba z dlouhého kopce "N" s tím, že "ušetříš" palivo. Na program "N" má převodovka nižší tlak oleje a při jízdě na "N" dochází k přehřívání olejové náplně převodovky a tím destrukci lamel. taky zapomeň na nějaké "N" když stojíš na přejezdu, jen frkni "P" a máš jistotu že auto nikam samovolně cestovat nebude. A jinak zapoměň, že se řadí "N" na křižovatkách když čekáš na červenou, nikdy to nedělej, pěkně tam nech "D" a způsobně drž brzdu. Převodovka je na to konstruována, naopak není konstruováná na neustále řazení z "N" na "D".



    Ty vibrace bych řekl, že jsou v pořádku. V první řadě je motor studený, což je samo o sobě prvek vytvářející vibrace motoru a co je hlavní, na nerychlostních stupních, tedy "P" a "N" jsou odlišné otáčky motoru, než na rychlostních, takže mírné vibrace a nevibrace může způsobit právě rozdílná rychlost chodu motoru. Pokud je to jen jemné je to zcela v pořádku.



    Program Snow, převede převodovku do řekněmě "opatrného režimu" rozdíl je v tom, že řadí až od druhého rychlostního stupně, tedy ignoruje jedničku. A to pro zamezení prudkého přenosu síly na kola a tedy tímto činem zvyšuje při rozjezdu trakci, dále řadí vyšší rychlostní stupně co nejdříve ve velmi nizkých otáčkách, tedy snaží se předejít vytáčení motoru a tím opět eventuální ztrátě adheze kol. Pokuď je tvé auto vybaveno elektronickým plynem, je pravděpodobné, že i jinak nastaví citlivost plynového pedálu, tedy bude potřeba více šlapan na plyn - delší chod pedálu. Též pro zajištění lepší citlivosti při řízení na kluzkém povrchu. Jinak pokud jedeš po sněhu, je lepší si tzv. "zamknout" jiný rychlostí program než "D", podle obtížnosti podmínek můžeš zamknout "3", "2", "1" číslo vždy znamená jaký rychlostní stupeň bude řadit jako poslední, tedy při zamknutý "2" pojedeš maximálně na dvojku. Čím nižší rychlostní program tím je též vyšší brzdný účinek motoru, jak jsi zjistil na "D" nebrzdí auto takřka vůbec motorem, ale dáš-li "1" bude brzdný učinek velmi intenzivní, vhodné pro sjíždění prudkých kopců se sněhem.



    Jak je vidět o proti všeobecným fámám, že automat je pro blbce, to zase až tak zcela jednoduchý není a je i u automaut potřeba znát určitá pravidla a způsoby. Tedy máš-li jakoukoliv otázku zeptej se, lepší je se ptát než pak nadávat na nespolehlivost automatu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    28.11.03  12:34

    « Re: nová AT

    vše již napsal prof na www.usmotors.cz
  • 00 Reagovat !

    foto

    28.11.03  12:08

    « nová AT

    Zdravím všechny automatické převodovky. Neboť jsem si koupil nové auto s AT, s kterou mám jen asi měsíční zkušenost před X lety, prosím o pár rad k otázkám, které příručka neřeší.
    1) Jak moc věřit západce na převodovce při poloze P - tj. jak moc kdo používáte ruční brzdu?
    2) Jak moc používáte polohu N - nikdy, před staženými závorami, anebo i na křižovatce při červené?
    3) Když je auto ráno studené, začne se při zařazení D docela chvět a trochu víc vrčet.
    Postupně to během deseti, dvaceti sekund zmizí a zůstane jen drobné chvění citelné rukou na volantu při zařazeném D a noze na brzdě. Je to normální? Je fakt, že auto je jinak samo o sobě hodně tiché a jak je nové, tak člověk všechno víc sleduje...
    4) Co vlastní přesně dělá tlačítko/program SNOW? Měkčí řazení?
    Díky za případné odpovědi...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.03  20:16

    « Re: a je to v haji

    prof: Desítku starší, ale nevíš jestli to po deseti tisících nebude stejný. Takže tahle jde na repasi, zbudou z ní jenom ozubený kola a mrkvoplášť, zbytek novej.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    19.11.03  17:37

    « Re: a je to v haji

    RB: No tak to ji asi musíte vyhodit. Když už v ní jsou železný špony, tak je to skoro zdravý na úplnou výměnu a nebo ji udělat naprosto od základu, to znamená i rozpíchnout měnič. Takže asi vyměnit za jinou včetně měniče. Nemám představu, co to stojí.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.03  23:17

    « Re: a je to v haji

    prof: Myslím, že se to z drobných invektiv sneslo zpátky k věci, a tak můžu debatovat dál. Byli bychom asi neskuteční pohodáři, kdybychom tu do sebe občas nešťouchli :o)


    Kdyby to v tý sedmě nebyla už čtvrtá várka ATF a nevyndavaly se odtud už dva filtry a magnety plné pilin a stav se stále přes to všechno nezhoršoval, byli bychom i nadále optimisty a odpustili jí i to, že se buď ráno musí nechat pět minut blafat na ručku v [D] a nebo začne řadit dvojku a vejš až po třech kilometrech jízdy na jedničku tak 20 km/h :o)


    Kluk, co tady s jednou stejnou sedmou najezdil 710 tisíc km převážně s károu a dalším autem na ní a s dalšíma ještě spousty km, tak s tím jsem se dneska vezl jeho 750i. Musím říct, že je to kus stroje a zhruba odpovídá mojí představě kultury cestování. Má omezovač pryč, a tak se celkem dobře poslouchaly story o tom, jak musel chlapík s S6tkou za dva milióny na dálnici do pravýho na problik, protože za ním se žene stará utahaná sedma za sto litrů :o)


    A teď k věci, ten kluk mi řekl, že ta převodovka (ZF4HP22) je konstruovaná běžně na 350-400 tis. km a že na tý sedmě, za kterou odtahal spoustu aut, měnil za 550 tisících km dvě, a to už použitý. Proto se domnívám, že prostě nedostala údržbu, jakou měla, když je v * při 260ti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.03  20:26

    « Re: a je to v haji

    RB, lenin: Však já už nic neříkám. Jenom chci podotknout, že se není co divit, že ten olej po výměně stále smrdí, protože výměnou nějakých 4 litrů nelze obměnit obsah celý, tedy zhruba 11 litrů. Už nechci o rozjezdu debatovat, myslím, že jsme si toho řekli až dost :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.03  14:43

    « Re: a je to v haji

    Teďka se musím zase zastat RB, on psal,že tenhle způsob rozjíždění je extrémní. Takhle se jezdí sprinty ve filmech. Burnout - jednička, vytočit, dvojka, vytočit. popř. zpět jednička a NOS. (nebo nevím, proč a čim tam s tím voličem kvedlají????)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.03  12:27

    « Re: a je to v haji

    prof: Jestli se podíváš na ten úplně první příspěvek, psal jsem, že je to zbytečný, ale jestli to chce mermomocí stáhnout o nějaké desetinky, tak tohle funguje.


    Voy měl normální problémy, které Voy po 200 tisících km s převodovkou mívá a pak to čtrnáctkrát dělal Doležal z LEVELu, takže no comment. V sedmě někdo nechal sto tisíc starej olej, takže teď když se tam dá novej, tak je po 3000 km spálenej a po ránu to neřadí. Ty piliny ve filtru a na magnetu bych ti nepřál vidět. Když ale dotyčnej auto prodával, olej byl vyměněnej a krásně červenej :o/


    Na obhajobu tvojeho názoru můžu říct, že ve středu se mi odhalil důvod dlouhodobější vibrace v mým autě s MANUÁLNÍ převodovkou. Když jsem jel z Phy a podřadil jsem na 4ku asi ve 100 km/h, začly tam jít jakoby zuby. Výsledek je, že lousklo jedno ložisko. Z tohoto pohledu jsme asi rodina ničitelů převodovek, i když nevím, co ty převodovky k tomu vede, tohle byla zrovna jedna z nejpohodovějších cest, při který auto opravdu odpočívalo, 140 km/h maximálka snad hovoří za vše. To je ode mě na rovinu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    18.11.03  11:43

    « Re: a je to v haji

    RB: To je divný, proč váš Voy i sedma mají problém s automatem... Nezkoušel jsi s nima náhodou zrychlení podle návodu renomovanejch časopisů ? Já se snažím, aby každej, kdo si automat pořídí, měl s automatem jen ty nejlepší zkušenosti. Na to je jedině jeden návod: zacházet s ním rozumě a normálně. Pokud budu lidem nabízet způsoby, který vedou k likvidaci skříní, potom budu za blbce u lidí, co tomu rozumí a ty, kteří se podle toho zařídí na automat zanevřou dosmrti.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.11.03  21:12

    « Re: a je to v haji

    kdyz uz se tu bavite o tom rozjizdeni, tak byste mi mohl nekdo vysvetlit pojem typu 2400 stall (misto 2400 si dosadte klidne neco jineho). moje zkusenosti z 1/4 mile jsou takove, ze kdyz si na startu podrzim brzdu a plynem dostanu otacky mirne nad tisicovku (nad 1500 uz zacina podkluzovat kolo i s brzdou, tak vic nemuzu :), tak je rozjezd opravdu rychlejsi. minimalne se dostanu bliz k max kroutaku, nez kdyz jsem startoval tak, ze otacky kolem 600 a na zelenou teprve slapnout na plyn.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.11.03  19:29

    « Re: a je to v haji

    Milhauzz: S repasí automatu bych u nás šel asi k jedinému člověku. Myslel jsem si, že jsou honilové jen tady, ale když toho ten kluk měl opravdu moc a jeli jsme do FM na sraz amerik, řekl si, že by mu člověk z Ostravy, co to dělá, mohl pomoct. Když jsme jeli ze srazu a vrátili se do Ostravy pro hotovou převodovku, spustil své honilské: "Ty o-kroužky byly úplně netknutý a spojky na trojce a čtyřce jsem neměnil, byly taky v pohodě.", načež mu podával zbytek sady v kyblíku. Známý mu to odkejval, řekl hm, hm, díky nashle. Nasedli jsme do auta a on spustil: "Ten čů..k, takhle se u nás spravujou převodovky, jak může pak někdo chtít automat, * jeden! Celý rozebrat a sestavit znovu, to jsem si pomohl!". No, nadával jak divej. Takže takhle u nás většina lidí spravuje převodovky, u nás v ČB třeba firma LEVEL.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.11.03  19:21

    « Re: a je to v haji

    prof: S tím zamknutím máš pravdu, použil jsem asi špatné slovo. Chtěl jsem říct, že pokud se zadní kola nepustí silnice a nezačnou se točit, že u každýho automatu existujou určitý otáčky, na kterejch se na brzdě s plynem usadí a vejš už netočí. Jinak vesměs nechápu debatu o brzdění, na to je brzdový pedál u manuálu i u automatu a nic víc bych o tom neřekl. Jinak jsem mluvil o věci, kterou jsem dělal jak s Voyagerem, tak se sedmou v automatu a jsem tedy tímto rád, že nevím, o čem mluvím, s automatem jsem nikdy nejel, ani babičku jsem nečet... :o)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.11.03  17:56

    « Re: a je to v haji

    uz to neres, de to do sveta. Stejne chci koupit neco vic "eco" :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.11.03  11:48

    « Re: a je to v haji

    Milhauzz:
    Odkud jsi?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.03  22:27

    « Re: a je to v haji

    To Milhauzz: Tihle experti z Chuchle mi opravovali automat u Scorpia. Stálo to 25 tisíc a tomu co to odemě koupil se to za 5 měsíců vysypalo znovu a chtěl po mě peníze :-) Nic jsem mu samozřejmě nedal a oni se bránili, že určitě odešlo něco jiného a že záruka na opravu nepřipadá v úvahu. Vzhledem k tomu že nešla zařadit zpátečka, stejně jako při předchozí opravě, tak jsem si jist že to byla odfláknutá práce. Bránili se tím, že Forďácké převodovky jsou největší * jaký znají. V tom s nimi celkem souhlasím, ale nic to němění na skutečnosti, že jejich práce je ještě větší *.
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.11.03  20:34

    « a je to v haji

    Nuze, nevim kdo sledoval muj problem s automatem, ale je to bv chuchli. Repase prevodovky od 12ti do 25tis. Na to bych se mohl .....
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.03  20:20

    « Re: Zrychleni / zpomaleni

    No jasne, ja tim brzdenim myslel, treba v krizovce - pri smyku, kdy potrebujes, aby se kola uplne volne protacely a nebrzdily ani nebyly v zaberu. Pri bezne jizde s automatem se samozrejme jen slapne na brzdu a stoji se na ni klidne az do uplneho zastaveni. Pri opetovnem rozjideni se jen slapne o pedal vedle - na plyn. :-) OK, nenapadlo me, ze puvodni otazka je natolik nezaludna.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.11.03  18:20

    « Re: Zrychleni / zpomaleni

    gergi: on paranek chtěl jenom vědět, co má dělat, když přijede na křižovatku a chce zabrzdit. No tak mu tady nikdo nechtěl popisovat zcela normální věc, že u automatu se nemusí o nic starat, jenom o tu brzdu. Od toho je to automat, aby se o to automaticky postaral. Je to jako koně Hijé = páka na D, prr = brzda, no a když chce zastavit, tak dá P a vypne motor = zatočí takovou kličkou vedle kozlíku, kterou zabrzdí dřevěnýma špalkama o obruče na kolech, pověsí kobyle na krk pytel se žrádlem a jde pryč.

    Jinak jsi příspěvkem názorně předvedl, jaký mohou být důsledky toho, když v tomto případě RB chce o něčem mluvit a dohromady se buď neví o čem a nebo při tom používá jiný výrazy, než ty správný. Samozřejmě, že měnič "zamyká" u trojky a čtyřky a mluvit o tom v souvislosti s rozjezdem je tak trochu mimo. No a paranek se tak dlouho ptal, až tě skoro zmátl a začal bys přemýšlet o tom, jestli náhodou není výhodný při brždění s automatem vyřazovat (což je jinak úplná hovadina). Prostě to chce osvětu a nic jinýho než osvětu, jinak se lidi budou automatů bát na věky :-))

  • 00 Reagovat !

    foto

    16.11.03  14:43

    « Zrychleni / zpomaleni

    K puvodnimu dotazu. Rozjezd - trik s pridanim plynu pod brzdou jsem fakt nezkousel. Prijde mi, ze i tak se mi auto s automatem rozjizdi o dost rychleji nez auta s manualem - za predpokladu, ze na krizovatce necham zarazene (D). Zamykani HDM na 1 mebo 2 bych si ale dovolil dost zpochybnit. Pokud vim, vestina aut ma zamek HDM jen na 4 (OD), nektera (treba moje :-) na 3 a 4. Brzdeni jako s brzdou a spojkou: no napada me snad jen dupnout na brzdu a hodit tam rychle pakou N (neutral). Pak by se to melo chovat stejne, jako auto s manualem se zmacknutou spojkou.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…