Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Ford Expedition
viliam: S expeditionem jsi udělal dobře a hlavně přestaň přemýšlet, co bys na něm měl dělat. Nejhorší je zbytečná horlivost, která ti může všechnu radost zkazit. Taky jsem Expeditiona okukoval, je to libová kára, která nepotřebuje nic. Podle ročníku i objemu tam je V8 Triton, což je nová generace amerických osmiválců s řetězovým rozvodem SOHC. S převodovkou zacházej přesně podle manuálu (doufejme, že ti ho Ivan k autu dal), to znamená z neutrálu na 1. pozici D a to je vše. Pokud máš na volicí páce tlačítko, po jehož zmáčknutí svítí oranžový nápis OD OFF, tak se do toho manuálu mrkni a dočteš se leccos zajímavýho. Ohledně toho, co má převodovka ráda, raděj zapomeň na to, co jsi slyšel. Moc by mě zajímalo, kdo konkrétně ti to říkal (já to tuším, ale rád bych si byl jistej). Rád se ho zeptám, kde takovou informaci vzal. Samozřejmě v dobrým a v naprostý pohodě, protože se už nějakej pátek známe. -
« MAXIMA
Co máš vlastně za auto? Maximu :-) Ptám se kvůli tomu oleji, protože to je docela důležitý to vědět. Dílenská příručka je základ a tej bych se držel. Jestilže jezdíš na servisní prohlídky, který jsou předepsaný, určitě se na nich dělá to, co má a není důvod si vymýšlet nic navíc. Jestliže jsi najezdil s automatem to, co píšeš, neměň nic na způsobu jeho používání. -
« Re: Ford Expedition
Tvé rozhodnutí je jistě dobré. Neslyšel jsem na tento stroy nějaké negativní reakce. Určitě je to lepší varianta SUV, než Ravky a podobné hybridy. V terénu si zastane své, ačkoliv Defender to není. Ale zase je to auto i na normální ježdění. Prostě auto, jak má být. Jinak vskoč na USmotors. cz (teda pokud tam už nejsi). Tam je pojednání o automatech a spousta zajímavých postřehů. -
« Ford Expedition
Tak jsem se vcera stal majitelem Fordu Expedition, r.v. 98, naj. 81 tis. mil, motor V8 4.6. Mate prosim nejaky reference k tomutu autu?
Je u tohoto motoru take rozvodovy remen, ktery je treba menit? Zatim jsem to totiz delal u vsech ojetin, ktere jsem si koupil. Mam provest vymenu kapaliny v prevodovce? Diky moc za Vase rady. Je to muj prvni automat, takze se s tim ucim, ale rychle jsem pochopil jak jde krasne radit plynem a prinutit auto, aby jelo tak jak ma. Jemom nejsem presvedceny, zda jezdit po meste se zapnutym OD ci ne. Prodavajici ze Simixu doporucuje za normalnich okolnosti jezdit vzdy se zapnutym OD. Take radil, ze tahle prevodovka ma rada, kdyz si alespon jednou za pul hodinu pri jizde preradi.
Doufam, ze jsem se rozhodl dobre. Potreboval jsme velke a bezpecne auto a cenove vyslo nejvyhodneji. A prodavajici mne ani moc nepresvedcoval, abych si to auto koupil. Jinak je to uzasny svezeni, je to spise pro pohodovou jizdu, ale kdyz potrebujete tak se dokaze pekne rozparadit. -
« Re: nová AT
Ace: No nevím, tak jak jsi to popsal je to spíš zlodějina než bussines:-). Tím samozřejmě nechci pana Chrousta nijak hodnotit, páč ho neznám a navíc vím, že při opravách aut je tohle běžná praxe, jen to nesmí přesáhnout určitou mez (třeba jako když mi chtěli v jednom autorizovanym servisu (Nissan to nebyl:-)) naúčtovat hodinu a čtvrt práce za přezutí čtyřech kol. Jen mě unavuje, že když nechceš bejt ojebán na každym kroku, musíš bejt pomalu odborník na všechno. Ti, kdo si třeba nechali stavět barák, asi budou vědět, o čem mluvím:-). -
« Re: nová AT
matus: Udělal na něm nový ložiska od SKF asi za šestku, práci dělal sám.
bambione: To je divný. Jestliže při dojíždění do křižovatky dá převodovka ránu, je třeba s tím začít něco dělat. A tah kupředu, který dává automat bez plynu, je prostě tak sametový, že o rvaní se brzdy s převodovkou prostě vůbec nemůže být řeč. -
« Re: nová AT
Maxima: Chroust je profík, ale i ty musíš být profík a dát hned najevo, že víš o co jde a že mu nedáš ani o korunu více. Je to business :)
No jo zhruba tu hodinku, hodinku půl. Protože automat nemá výpušťák, tak se musí sundat olejová vana převodovky, tím se vypustí olej. Pak se musí (by se měla) vyčistit, vyměnit či vyčistil filtr (záleží na typu), udělat nové těsnění vany převodovky, dát tam zpět vanu a pak jen napustit těch 8 litrů oleje do skříně, nebo kolik tam těch litrů máš. Takže ta hodinka hodinka a půl. -
« Re: nová AT
Se zpožděním díky za odpovědi na mé začátečnické otázky. Mám ještě jeden problémek: S manuálem jsem při dobržďování v koloně s klesající rychlostí automaticky zmírňoval tlak na brzdový pedál a auto tak krásně a jemně zastavilo se zcela uvolněným brzdovým pedálem a hlavně bez zavěrečného škubnutí. Teď s automatem to buď škubne, anebo se nakonec "rve" pro mě nezvykle brzda s převodovkou, která ještě trochu auto tlačí dopředu. Asi to ale chce jen trochu cviku... -
« Re: nová AT
aaa no nekecej Marauder umí věci z eBay ? :))))) a hádej kdo je kupuje, dováží, hádá se s celníkama na celnici a přes kterou kreditku ty věci asi tak procházejí... už mám obrat na eBayi asi 200.000,- kč a to nemluvím o tom, že si mi Marauder aktuálně visí 24.199 Kč protože si objednal nějaký dvě brutus autíčka na dálkové ovládání, pro představu spalovací motor o výkonu 5hp mluví asi za všechno, řekl bych že bude na pískovišti boss... :)) Teď sháníme tlumiče, protože ty jeho jsou kaput total.
No jinak si odvařil novou lamelu na spojce (kdopak jí asi kupoval) protože na ten jeho výkon a to nemluvím o Nitru (kdo pak ho asi kupovat) a o kompresoru (kdopak ho asi kupoval) je nějak moc vysokej. Tak teď si nechává dělat na zákazku lamelu spočítanou na 600hp.
Ano ICQ samozřejmě mám, na mé domací lajně o 256kbit/s by to bylo hřích nevyužívat. #148275061 -
« Re: nová AT
hmm jenže já Chrousta neznám i když sídlí 2 ulice od našeho Cadillac klubu. Právě proto že vím jaký má ceny tak tam ani nepáchnu. Je to o xichtu, když se mi zamlouváš v pohodě, když máš na prsou napráno "okraďte mě" tak to zcela jistě udělá... Vzhledem k tomu, že jsem si už jednou naběhnul takhle u ACS servisu a skončilo to velmi nepěkně co se týče výše účtu, tak zásadně dávám auto jen do rukou klubu, nebo na složitější věci jako byla výměna kuláků a tlumičů do Rover Servisu kde to má zaháčkovaný Marauder a nutno říci, že dobře, protože svou práci udělali velmi dobře. -
« Re: nová AT
no ten mě napadl taky, jenže známe Chrousta.. Přijede tam Maxima vyjukanej z první výměny oleje ve skříni a co udělá CHroust.... Udělá obkládačku a pak nám bude Maximá sípat že nikdy za
a) netušil, že je v automatu 25 litrů oleje
b) že do japonský kár se dává speciální ATF, ale že je to on, tak mu ho Chroust sehnal jen za 724 Kč/litr (pochopitelně bez dípíejč)
c) a že by si měl hned nechat vyměnit lamely, protože tyhle jsou už na dojetí a že mu udělá spešl Mikuláškou cenu za 60 tis Kč, protože je mu to auto sympatický.
d) jsem si chtěl vymyslet něco staršně hroznýho, ale Maxima je kámoš a to se prostě nedělá...
Takže pokud je nováček tam tam asi ne... Prostě kompletní dílna od "Snap-on" pár mega stojí... a někde se na to vzít musí.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!