Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: MAXIMA
Maxima: Tak to sedí, na tvým místě bych dělal přesně to, co jsi dělal doteď. O tý výměně ATF bych uvažoval, ale zjistil bych si, jestli je k mání filtr. Předpokládám, že tam je ATF D II (III), ale bylo by dobrý vědět, jestli ne náhodou v syntetice, protože výměna toho, co je ve vaně skříně není žádná výměna, ale v podstatě jen dolití toho, co musíš někam vypustit, abys mohl namontovat ten novej filtr. No a lít to starý zpátky by už bylo tak trochu proti srsti, ne? Zrovna jsem si včera povzdychl, že jsem letos ujel 3 tis a to sice 2x do Skopčárny a zpět. Taková trochu nepovedená sezona :-( No, ale kolo jsem ani nenafouknul, takže to dopadlo v porovnání s ním ještě dobře. -
« Re: Tak popořádku
Jo jenže Profe můj milej zlatej...
a] mám 100% pravdu, jestli je Chroust tvůj dobrej známej tak fine, ale vzhledem k tomu, co si vymejšlel za ceny na nás a na kluky z Proseka a to ceny úplně někde jinde, který se fakt nedělaj tak mlč. To že k němu přijedeš jednou za uherskej rok dá ti kafe a pokecáte si, to je fakt užasný, ale věř mi že ty věci který dokázal tady v Praze víme a proto tam taky nejezdíme. Nikdo neodporuje jejich znalostem, ale jejich přístup k zákazníkům je vše jenom je profesionální... myslím, že Alibaba nebo Prosek by ti mohli zcela jasně příkladně vysvětlil kolik za to po nich Chroust chtěl... Je fine že obhajuješ kamarády já bych dělal to samé, ale k Chroustům bych si auto nedal ani náhodou...
Jako profe mé rady jsou použitelné, jsou pravdivé a jsou srozumitelné. Chceš mi snad tady a ted vysvetlil že ATF není převodová kapalina, ale mazací olej ? :-) Nebo tvůj poslední nesmysl že se má jezdit bez OD... což je kravina asi tak na úrovni, jako jezdit jenom na jedničku u manuálu aby se neničila převodovka, což jestli tohle vypustil Chroust je jenom politovánihodné a i když si původně myslím, že to nejspíš bylo myšleno jinak. Takže než začneš od vás z Litomyšle kritizovat naše názory, zkus se nedřív pozeptat lidí kolem. -
« Re: MAXIMA
Prof: No, mám Maximu 3.0, 1998 (abych pravdu řekl, teď se trochu stydím za přemíru invence při vymejšlení nicku, ale už se mi to nechce měnit:-)) Na servis pravidelně jezdim, nicméně v dílenský příručce se píše ATF neměnit, až při opravě převodovky. Nevěřil jsem, tak mi jí přinesli ukázat. Což je takovej ten spotřební přístup. Nefunguje to? Vyměnit převodovku. Nissan to tak v třeba Německu dělá, mají připravený repasnutý skřině, takže přijedeš (přivlečou tě) a druhej den jezdíš s jinou skříní. Jo a taky jsem si říkal, že když jsem tu převodovku nezkurvil do teď, tak jí asi nijak neubližuju. Mimochodem, jezdíš ještě na moto nebo už jsi zazimoval? -
« Tak popořádku
ace: nechci bejt osobní, ale dej si pozor, až tady někomu něco zaručeně dobrýho a kvalitního poradíš, tak aby tě nemohl vyhledat, pokud se ukáže, že to zas tak moc zaručeně kvalitní a dobrý nebylo. Působíš sice jako king, co do popisu všemožnejch oprav skoro čehokoliv, zajímalo by mě však, kolik těch oprav jsi skutečně dělal sám svejma rukama. Víš, ono čím víc si toho dovolíš napsat, tím víc vlastně na sebe prozradíš, jak moc do toho vidíš. Nejen tvůj popis vlastností ATF je jednou z perel, nad kterou se dá docela dobře pobavit, ovšem v kolektivu, kterej fakt ví, o čem je řeč. Taky hele, co dokážeš napsat: "jenže známe Chrousta.. " a hned na to: "jenže já Chrousta neznám i když sídlí 2 ulice od našeho Cadillac klubu" Je to stejný, jako s těma tvýma odbornýma znalostma. Zdá se, že čerpáš z toho, co kde slyšíš, ale z tvých vlastních zkušeností bys nám toho asi moc nenapsal... Chci tě jen upozornit, že pokud nemáš na to, abys u Chrousta servisoval, tak raděj mlč a jezdi si ke svýmu mechanikovi. Jirka ti sice vyjmenuje telefonní seznam věcí, který by sis měl nechat udělat, ale je to pořád lepší, než si nechat udělat jen jednu věc, která však není nic platná, pokud přitom alespoň nezkontroluješ 3 další. Ono vyměnit olej, popř. filtru v automatu dokáže cvičená opice, ale už si asi těžko něco vydedukuje z toho, co z tý vaničky vypláchne. U Chroustů se dělaly automaty už za hlubokýho komunizmu, a mladej Jirka dokonale pokračuje v tom, v čem od mala vyrůstal. V době, kdy jsi neměl ani ponětí, jak vypadá Cadillac, se u Chrousta s Cadillacama nejen jezdilo, ale taky se spravovaly po lidech, který je tak akorát dokázali zkurvit. Pokud tě mrzí jejich kompletní výbavení od Snap-Onu (mimochodem s tímhle vercajkem dělá třeba NASA svý rachejtle), který navíc Jirka a kluci, který u něj dělaj, umějí docela dobře používat, musíš jezdit někam, kde používaj ohlodaný šroubováky a čínský gola-sady, což pro tebe bude asi dobrá záruka kvalitní práce a zároveň tý nejnižší možný hodinovky, kterou lze dosáhnout. Neber si to osobně, ale malinko by to chtělo si ty věci porovnat. -
« Re: Ford Expedition
viliam: S expeditionem jsi udělal dobře a hlavně přestaň přemýšlet, co bys na něm měl dělat. Nejhorší je zbytečná horlivost, která ti může všechnu radost zkazit. Taky jsem Expeditiona okukoval, je to libová kára, která nepotřebuje nic. Podle ročníku i objemu tam je V8 Triton, což je nová generace amerických osmiválců s řetězovým rozvodem SOHC. S převodovkou zacházej přesně podle manuálu (doufejme, že ti ho Ivan k autu dal), to znamená z neutrálu na 1. pozici D a to je vše. Pokud máš na volicí páce tlačítko, po jehož zmáčknutí svítí oranžový nápis OD OFF, tak se do toho manuálu mrkni a dočteš se leccos zajímavýho. Ohledně toho, co má převodovka ráda, raděj zapomeň na to, co jsi slyšel. Moc by mě zajímalo, kdo konkrétně ti to říkal (já to tuším, ale rád bych si byl jistej). Rád se ho zeptám, kde takovou informaci vzal. Samozřejmě v dobrým a v naprostý pohodě, protože se už nějakej pátek známe. -
« MAXIMA
Co máš vlastně za auto? Maximu :-) Ptám se kvůli tomu oleji, protože to je docela důležitý to vědět. Dílenská příručka je základ a tej bych se držel. Jestilže jezdíš na servisní prohlídky, který jsou předepsaný, určitě se na nich dělá to, co má a není důvod si vymýšlet nic navíc. Jestliže jsi najezdil s automatem to, co píšeš, neměň nic na způsobu jeho používání. -
« Re: Ford Expedition
Tvé rozhodnutí je jistě dobré. Neslyšel jsem na tento stroy nějaké negativní reakce. Určitě je to lepší varianta SUV, než Ravky a podobné hybridy. V terénu si zastane své, ačkoliv Defender to není. Ale zase je to auto i na normální ježdění. Prostě auto, jak má být. Jinak vskoč na USmotors. cz (teda pokud tam už nejsi). Tam je pojednání o automatech a spousta zajímavých postřehů. -
« Ford Expedition
Tak jsem se vcera stal majitelem Fordu Expedition, r.v. 98, naj. 81 tis. mil, motor V8 4.6. Mate prosim nejaky reference k tomutu autu?
Je u tohoto motoru take rozvodovy remen, ktery je treba menit? Zatim jsem to totiz delal u vsech ojetin, ktere jsem si koupil. Mam provest vymenu kapaliny v prevodovce? Diky moc za Vase rady. Je to muj prvni automat, takze se s tim ucim, ale rychle jsem pochopil jak jde krasne radit plynem a prinutit auto, aby jelo tak jak ma. Jemom nejsem presvedceny, zda jezdit po meste se zapnutym OD ci ne. Prodavajici ze Simixu doporucuje za normalnich okolnosti jezdit vzdy se zapnutym OD. Take radil, ze tahle prevodovka ma rada, kdyz si alespon jednou za pul hodinu pri jizde preradi.
Doufam, ze jsem se rozhodl dobre. Potreboval jsme velke a bezpecne auto a cenove vyslo nejvyhodneji. A prodavajici mne ani moc nepresvedcoval, abych si to auto koupil. Jinak je to uzasny svezeni, je to spise pro pohodovou jizdu, ale kdyz potrebujete tak se dokaze pekne rozparadit. -
« Re: nová AT
Ace: No nevím, tak jak jsi to popsal je to spíš zlodějina než bussines:-). Tím samozřejmě nechci pana Chrousta nijak hodnotit, páč ho neznám a navíc vím, že při opravách aut je tohle běžná praxe, jen to nesmí přesáhnout určitou mez (třeba jako když mi chtěli v jednom autorizovanym servisu (Nissan to nebyl:-)) naúčtovat hodinu a čtvrt práce za přezutí čtyřech kol. Jen mě unavuje, že když nechceš bejt ojebán na každym kroku, musíš bejt pomalu odborník na všechno. Ti, kdo si třeba nechali stavět barák, asi budou vědět, o čem mluvím:-). -
« Re: nová AT
matus: Udělal na něm nový ložiska od SKF asi za šestku, práci dělal sám.
bambione: To je divný. Jestliže při dojíždění do křižovatky dá převodovka ránu, je třeba s tím začít něco dělat. A tah kupředu, který dává automat bez plynu, je prostě tak sametový, že o rvaní se brzdy s převodovkou prostě vůbec nemůže být řeč. -
« Re: nová AT
Maxima: Chroust je profík, ale i ty musíš být profík a dát hned najevo, že víš o co jde a že mu nedáš ani o korunu více. Je to business :)
No jo zhruba tu hodinku, hodinku půl. Protože automat nemá výpušťák, tak se musí sundat olejová vana převodovky, tím se vypustí olej. Pak se musí (by se měla) vyčistit, vyměnit či vyčistil filtr (záleží na typu), udělat nové těsnění vany převodovky, dát tam zpět vanu a pak jen napustit těch 8 litrů oleje do skříně, nebo kolik tam těch litrů máš. Takže ta hodinka hodinka a půl. -
« Re: nová AT
Se zpožděním díky za odpovědi na mé začátečnické otázky. Mám ještě jeden problémek: S manuálem jsem při dobržďování v koloně s klesající rychlostí automaticky zmírňoval tlak na brzdový pedál a auto tak krásně a jemně zastavilo se zcela uvolněným brzdovým pedálem a hlavně bez zavěrečného škubnutí. Teď s automatem to buď škubne, anebo se nakonec "rve" pro mě nezvykle brzda s převodovkou, která ještě trochu auto tlačí dopředu. Asi to ale chce jen trochu cviku... -
« Re: nová AT
aaa no nekecej Marauder umí věci z eBay ? :))))) a hádej kdo je kupuje, dováží, hádá se s celníkama na celnici a přes kterou kreditku ty věci asi tak procházejí... už mám obrat na eBayi asi 200.000,- kč a to nemluvím o tom, že si mi Marauder aktuálně visí 24.199 Kč protože si objednal nějaký dvě brutus autíčka na dálkové ovládání, pro představu spalovací motor o výkonu 5hp mluví asi za všechno, řekl bych že bude na pískovišti boss... :)) Teď sháníme tlumiče, protože ty jeho jsou kaput total.
No jinak si odvařil novou lamelu na spojce (kdopak jí asi kupoval) protože na ten jeho výkon a to nemluvím o Nitru (kdo pak ho asi kupovat) a o kompresoru (kdopak ho asi kupoval) je nějak moc vysokej. Tak teď si nechává dělat na zákazku lamelu spočítanou na 600hp.
Ano ICQ samozřejmě mám, na mé domací lajně o 256kbit/s by to bylo hřích nevyužívat. #148275061
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!