Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Ford Expedition
prof: Presne tak. A mam opravdu pocit, ze to chce bez ustalene jizdy vypinat. Plyn je totiz pomerne citlivy a zda se mi, ze i pri mirnem seslapnuti plynu si podradi a ceka az plyn povolim, aby si tam opet hodil 4ku. (pri 50-60 km/hod si toci neco malo pres 1000).Asi si umis predstavit, ze ve meste se to deje pomerne casto. Ale nemuzu potvrdit, ze si takle opravdu prerazuje, protoze informaci o aktualne zarazene rychlosti nepodava a prerazeni rychlosti ani necitim, jenom sleduji zvyseni otacek. -
« Re: MAXIMA
Maxima: Kdyby ses chtěl mrknout na ten olej,co o něm píše oddie, tak by ho teoreticky mohli mít na značkových pumpách TOTAL. Jinak se dělá jen ve velkým balení pro dealery a servisy, aby si ho lidi nebryndali doma sami, ale dali utržit něco za práci taky koncernovýmu řetězci. :-(. -
« k chroustovi
k Chroustovi asi takhle, byl jsem tam kdysi davno se scorpiem a s problemem ze kteryho se vyklubal uplne jinej. (ze krom silentbloku a gufera jsem mel docela rozslehanou hardyspojku) rovnou mi rekli ze sice takovyhle veci muzou udelat ale normalne to delaj jen na amerikach. Dost dlouho se snazili sehnat co bylo potreba a to se jim nepovedlo, koneckoncu to byl i tezky orisek pro Charouzovo tym. U chrousta mi rekli co je treba, vicemene to pripravili na montaz ze u charouze s tim nemeli praci, omluvili se mi, ja si auto odtah a nechteli ani korunu. -
« Re: Ford Expedition
prof: Muj puvodni zamer byl Explorer, ale je jich relativne malo a za pomerne dost penez. Tak jsem jeden den zamiril do Simixu se zamerem nechat si auto dovezt. A po odhadu vysledne ceny se me pan Minarik zeptal, zda radsi nechci Expeditiona. Vikend jsem premyslel a pak koupil.
Tu radu jsem dostal od Ivana Minarika (strasne fajn pusobiciho cloveka).
Ivanava rada - jenom abych to upresnil. Jeho rada znela - obcas preradit pri dlouhodobe jizde po dalnici. Manual jsem jeste nedostal, dnes mu zkusim zavolat jestli ho vubec ma nebo zda ho muze sehnat. Jinak podle krytu motoru to vypada opravdu na V8 Triton.
Osobne a z logiky veci jsem take spise naklonen pri jizde po meste OD vypinat. Prijde mi totiz nesmyslne, aby pri 50-60 km/hod. si preradil na 4 a za chvili pri pridani plynu si zase podradil na 3. Jinak mimo mesto s tim asi neni problem. Dostanu ho na urcitou rychlost, povolim plyn, hodi si tam 4ku a jedu.
Pro mne je to vlastne uplne novy typ auto a byl jsme opravdu prekvapen jak ten motor s 2.5 tunama dokaze zahybat. V 80 km/hod jsem potreboval predjet dve auta, tak jsme ho opravdu prislapl a nez jsem je stacil predjet mel jsem tam 130.
Rad se za kymkoliv prijedu podivat, pokud budete mit nejakou akci, poslete mi email na viliam.pastorek@omd.cz. -
« Re: ATF do manuálu?
Mitsi: Dexron II a III se liší hlavně v tom, že III má vyšší odolnost proti vysokým teplotám a splňuje již podmínky normy Ford Mercon, takže jej lze použít i pro Fordy, kde je předepsaná ATF type F. To je ale výhradně americká záležitost a ještě jsem neviděl, až na ojedinělý výjimky, že by někdo někde type F prodával, nebo alespoň tušil, že vůbec něco takovýho existuje. Z toho vyplývá, že Dexron II nebo III od libovolný značky, která ti bude sympatická - třeba cenou :-) Jaký interval máš pro výměnu předepsaný? -
"-- skrytý --" 07.12.03 22:17
« Re: ATF do manuálu?
To Prof: Jo, přesně tak - dokud se to neohřeje, tak se za studena člověk rve s řadicí pákou. ATF mají obvykle načervenalou barvu, ty originál japonské převoďáky jsou však hnědé, s charakteristickým zápachem hypoidních přísad (" a la PP90H"). Takže pokud ATF ano, pak Dexron II nebo III? -
« Re: ATF do manuálu?
Mitsi: Jak to teda vypadalo, když ne jako ATF? Jakou to mělo barvu? Jinak nalitím ATF do manuálu nic nepokazíš, často jsou výsledky především v zimě až překvapující, protože jde obvykle o poznání lehčeji řadit ve studeným režimu. Mazací schopnosti ATF jsou minimálně stejné, spíš však lepší, než hypoidní převoďáky, který popisuješ. To, jestli jsou plně syntetický, nemá zas na mazací vlastnosti až takovej vliv. To se dělá především proto, že jsou ve větším rozsahu teplot schopné udržet na stejné úrovni viskozitu, na kterou má olej obvykle naladěné nejvyváženější mazací schopnosti. Někdy je to dost věda, především pokud se začne závodit, zvyšovat výkony, krouťáky, otáčky a podobně. To pak musí nastoupit jiný oleje naladěný na jiný teploty, mezizubový tlaky atd., aby všechny ty zvýšený namáhání byly schopný umazat. Píšeš, že to nechce řadit a mluvíš o manuálech. Doufám, že jsem to pochopil správně, že jde řadit obtížně, dokud se ten olej alespoň trochu nezahřeje. -
« Re: Tak popořádku
ace: Ok, o Chroustovi už nebudem diskutovat. Podle mě, když řekne cenu, tak ví, proč ji říká. Podle tebe a tvých kámošů to bude z jinýho důvodu, než podle mě, ale asi kvůli tomu neumřem. Mě se jen nelíbilo tak rezolutní tvrzení, který je však velmi diskutabilní. O ATF už taky nebudem diskutovat, ale, prosím tě, netvrď, že není určená k mazání. Jednoduše se jedná o velmi řídký olej, který má vynikající mazací schopnosti, nižší pěnivost a hlavně a především je odolný proti vysokým teplotám. Že v automatu plní i funkci hydraulickýho oleje, už je jenom jeho vedlejší funkce, ke které není potřeba jej nějak zvlášť upravovat (do obyčejných hydraulických systémů s pístnicema ovládanýma pákovým rozvaděčem se totiž leje prakticky všechno, co něčím připomíná olej, od hydrauliky až po obyčejnej převoďák :-)) ). -
"-- skrytý --" 06.12.03 09:14
« ATF do manuálu?
Dotaz (hlavně na Profa): Již několikrát jsem byl u japonských aut postaven před problém, co nalít do manuální převodovky, když to, co jsem z ní vypustil, bylo vyjímečně řídké (ale jako ATF to nevypadalo), převodový olej předepsané viskozity (třeba 75W-85W nebo 75W-80, navíc hypoidní!) není k sehnání (nebo "k zaplacení") a ani na tu nejkvalitnější syntetiku 75W-90 to třeba nechce v zimě řadit. V jednom servisu mi říkali, že se tam v těchto případech dá "z nouze" nalít ATF, ale nikdo mi nebyl schopen sdělit specifikaci. Co si o tom myslíš? -
« Re: Tak popořádku
ok ok nebudeme to rozdmýchávat. ACS je jiná firma než Chroust a zloděje jsem hodnotil jako ACS a ne Chrousta. u Chrousta byl problém s vodní pumpou na Buicka za kterou chtěl 4.000 kč a její pořízovací cena v Simixu je 1.500 kč, to samé s převodovkou, netvrdím, že neumějí dělat převodovky, to jsem nikdy netvrdil, ale opět chtít 60.000 Kč za repas převodovky do Buicka s tím, že to nemusí být konečná cena je přinejmenším diskutabilní, nakonec opravená svépomocí za 0,- Kč. Já jsem napadal Chroustův přístup k novým zákazníků či zákazníkům mimo obor. To že se chová slušně a dává ceny zákazníkům-kámošům je přístup který mu právě dělá v Praze tohle jméno. Nepopírám jeho kvalitní nářadí a celkový vzhled servisu a chápu že to nestálo málo peněz, ale chtít to zaplatit tak že ohobluje nic netušící zákazníky.... Dobře to řekl režisér Brabec (ne ten co se zastřelil) když jsme od něj kupovali Eldorado. Řekl, že s Chroustem vždy byl spokojený, ale jeho ceny jsou nerealistický. Do tý doby, než Chroust nezmění přístup k novým zákazníkům bude třeba pořád dobrý, ale většina zákazníků od něj bude odcházet s tím, že zneužil jejich nevědomosti. Uvědom si, že si někdo koupí americký auto, protože ho vždy chtěl a je jedno, že nic netuší o technice. Prostě si udělal radost, něco se na autě stane, Chroust ho obloží protože v něm uvidí mrkev neznalou a ten člověk ne jenže bude odcházet se svým názorem, ale bude se i jinak dívat na americká auta.
No a s tím ATFkem... přesná definice je vážně převodová kapalina, či převodový olej. Lépe by to asi vysvětlil nástrojař. Tedy to není olej určen k mazání a co si budeme říkat, v automatu se nemá v podstatě co mazat, tam jsou jen planetové převovody a to jsou v podstatě jediné kovové fyzické části, které se o sebe třou. Jinak je tam ATF od toho aby vytvářelo tlak jakožto síla na které automat funguje. V některých věcech jsem spíše teoretik, ale automaty jsem rozebraný viděl, vím jak fungují, co potřebují, ke všemu manuál na svůj automat mám nastudovaný, i když se přiznám, že ne všechny schémata jsou mi pochopitelný a vůbec nechci říct, že bych zvládnul repasi.
No takže to necháme tak, že každý máme své životní zkušenosti podle kterých se řídíme a též si tvých názorů cením a omlouvám se za příkřejší ohodnocení tvého názorů na nepoužívání OD. -
« Re: Tak popořádku
ace: No, po pravdě řečeno jsem od tebe něco v tomto duchu očekával :-) Potvrzuje to leccos z toho, co jsem zmínil. a) Chroust není levnej. Ono jak kdy. Já si nestěžuju a myslím, že jsem mu neplatil nikdy nic tak nemorálního. Dokážu však pochopit, že kvalita má svoji cenu. Je vidět, že jste obešli ještě málo lidí, který automaty dělají. Znám i takový, který si dokážou za tzv. revizi (rozložit a složit umytou, čistou a přímo na ponk naservírovanou skříň bez toho, aby tam dali cokoliv novýho) 16 papírů... Recept na to, jak se zbytečným výdajům vyhnout je primitivní. Prostě si tu skříň nechat udělat u někoho jinýho. Toť vše, nic víc. Nevím jak u vás na Proseku, ale u nás to tím končí. Pokud u Vás cítíte potřebu záměrně na veřejnosti rozhlašovat, že je to zloděj a že okrádá lidi, potom sorry, u nás to neděláme. Jediný vysvětlení, proč to děláte je pro mě to, že Prosek je v Praze... Navíc jsem nepochopil, jestli jsi tam svý auto skutečně měl, nebo ne, Jirka nikdy žádnou firmu ACS neměl... Víš, ace, tvý rady zde nehodlám hodnotit. Jsou to tvý rady a tak si je obhajuj sám. Já se budu řídit svejma a necháme lidi, aby si sami rozhodli, co budou dělat oni, ne? Na rozdíl od tebe nebudu tvrdit, že co napíšeš, je kravina. Nechám to zase na lidech, aby si udělali vlastní názor. Je vidět, že jsi sice moje pojednání o automatech četl, ale ne důkladně, nebo tedy určitě ne jeho první větu. Jo, jen tak na okraj, když teda chceš obhajovat svůj názor, že ATF je kapalina, která nemaže, tak potom bys měl vysvětlit, jak je možný, že ji kdejakej výrobce, MB a BMW nevyjímaje, leje i do mechanickejch převodovek i diferáků a vydává ji tam za trvalou náplň :-) Víš, my tady od nás z Litomyšle nic nekritizujeme, v žádným případě však neuctíváme všechny vaše nápady za svatý. Původně jsem chtěl napsat, že někdy nestačíme kroutit hlavama nad tím, co tam v tý Praze dokážou některý hlavy vyprodukovat za nápady. Jelikož by sis to ale mohl vztáhnout na sebe, tak ti raději napíšu, že se snažíme jenom o obyčejnou diskuzi a výměnu názorů, jenž má přispět k informovanosti a poučení, mimo jiné i nás samotných, jelikož se v žádném případě nedomníváme, že všemu rozumíme. Na úplnej závěr bych ti chtěl napsat, že leckterý tvoje názory a informace hodnotím velmi vysoko a vážím si jich. V případě, že jsi nabyl dojmu, že je chci nějakým způsobem znevážit, potom se omlouvám. Pokud však s něčím nesouhlasím, tak po mě nechtěj, abych mlčel. Nikdy jsem to nedělal. -
« Re: MAXIMA
Maxima: No dnes jsem si na tebe vzpoměl a ptal jsem se jak je to s výměnou oleje v automatu u nejmodernějších aut. Tak pravda u Nissana info nemám, ale u BMW tuším 1996 -> u MB podobně je vskutku náplň převodovky doživotní a to doživotní opravdu, tedy 200 tis není problém. Takže pokud se všichni včetně manuálu dušujou tím že náplně je doživotní tak bych tu výměnu nelámal přes koleno. Tuhle informaci jsem získal asi před hodinou. -
« Re: MAXIMA
Maxima: Tak to sedí, na tvým místě bych dělal přesně to, co jsi dělal doteď. O tý výměně ATF bych uvažoval, ale zjistil bych si, jestli je k mání filtr. Předpokládám, že tam je ATF D II (III), ale bylo by dobrý vědět, jestli ne náhodou v syntetice, protože výměna toho, co je ve vaně skříně není žádná výměna, ale v podstatě jen dolití toho, co musíš někam vypustit, abys mohl namontovat ten novej filtr. No a lít to starý zpátky by už bylo tak trochu proti srsti, ne? Zrovna jsem si včera povzdychl, že jsem letos ujel 3 tis a to sice 2x do Skopčárny a zpět. Taková trochu nepovedená sezona :-( No, ale kolo jsem ani nenafouknul, takže to dopadlo v porovnání s ním ještě dobře. -
« Re: Tak popořádku
Jo jenže Profe můj milej zlatej...
a] mám 100% pravdu, jestli je Chroust tvůj dobrej známej tak fine, ale vzhledem k tomu, co si vymejšlel za ceny na nás a na kluky z Proseka a to ceny úplně někde jinde, který se fakt nedělaj tak mlč. To že k němu přijedeš jednou za uherskej rok dá ti kafe a pokecáte si, to je fakt užasný, ale věř mi že ty věci který dokázal tady v Praze víme a proto tam taky nejezdíme. Nikdo neodporuje jejich znalostem, ale jejich přístup k zákazníkům je vše jenom je profesionální... myslím, že Alibaba nebo Prosek by ti mohli zcela jasně příkladně vysvětlil kolik za to po nich Chroust chtěl... Je fine že obhajuješ kamarády já bych dělal to samé, ale k Chroustům bych si auto nedal ani náhodou...
Jako profe mé rady jsou použitelné, jsou pravdivé a jsou srozumitelné. Chceš mi snad tady a ted vysvetlil že ATF není převodová kapalina, ale mazací olej ? :-) Nebo tvůj poslední nesmysl že se má jezdit bez OD... což je kravina asi tak na úrovni, jako jezdit jenom na jedničku u manuálu aby se neničila převodovka, což jestli tohle vypustil Chroust je jenom politovánihodné a i když si původně myslím, že to nejspíš bylo myšleno jinak. Takže než začneš od vás z Litomyšle kritizovat naše názory, zkus se nedřív pozeptat lidí kolem. -
« Re: MAXIMA
Prof: No, mám Maximu 3.0, 1998 (abych pravdu řekl, teď se trochu stydím za přemíru invence při vymejšlení nicku, ale už se mi to nechce měnit:-)) Na servis pravidelně jezdim, nicméně v dílenský příručce se píše ATF neměnit, až při opravě převodovky. Nevěřil jsem, tak mi jí přinesli ukázat. Což je takovej ten spotřební přístup. Nefunguje to? Vyměnit převodovku. Nissan to tak v třeba Německu dělá, mají připravený repasnutý skřině, takže přijedeš (přivlečou tě) a druhej den jezdíš s jinou skříní. Jo a taky jsem si říkal, že když jsem tu převodovku nezkurvil do teď, tak jí asi nijak neubližuju. Mimochodem, jezdíš ještě na moto nebo už jsi zazimoval? -
« Tak popořádku
ace: nechci bejt osobní, ale dej si pozor, až tady někomu něco zaručeně dobrýho a kvalitního poradíš, tak aby tě nemohl vyhledat, pokud se ukáže, že to zas tak moc zaručeně kvalitní a dobrý nebylo. Působíš sice jako king, co do popisu všemožnejch oprav skoro čehokoliv, zajímalo by mě však, kolik těch oprav jsi skutečně dělal sám svejma rukama. Víš, ono čím víc si toho dovolíš napsat, tím víc vlastně na sebe prozradíš, jak moc do toho vidíš. Nejen tvůj popis vlastností ATF je jednou z perel, nad kterou se dá docela dobře pobavit, ovšem v kolektivu, kterej fakt ví, o čem je řeč. Taky hele, co dokážeš napsat: "jenže známe Chrousta.. " a hned na to: "jenže já Chrousta neznám i když sídlí 2 ulice od našeho Cadillac klubu" Je to stejný, jako s těma tvýma odbornýma znalostma. Zdá se, že čerpáš z toho, co kde slyšíš, ale z tvých vlastních zkušeností bys nám toho asi moc nenapsal... Chci tě jen upozornit, že pokud nemáš na to, abys u Chrousta servisoval, tak raděj mlč a jezdi si ke svýmu mechanikovi. Jirka ti sice vyjmenuje telefonní seznam věcí, který by sis měl nechat udělat, ale je to pořád lepší, než si nechat udělat jen jednu věc, která však není nic platná, pokud přitom alespoň nezkontroluješ 3 další. Ono vyměnit olej, popř. filtru v automatu dokáže cvičená opice, ale už si asi těžko něco vydedukuje z toho, co z tý vaničky vypláchne. U Chroustů se dělaly automaty už za hlubokýho komunizmu, a mladej Jirka dokonale pokračuje v tom, v čem od mala vyrůstal. V době, kdy jsi neměl ani ponětí, jak vypadá Cadillac, se u Chrousta s Cadillacama nejen jezdilo, ale taky se spravovaly po lidech, který je tak akorát dokázali zkurvit. Pokud tě mrzí jejich kompletní výbavení od Snap-Onu (mimochodem s tímhle vercajkem dělá třeba NASA svý rachejtle), který navíc Jirka a kluci, který u něj dělaj, umějí docela dobře používat, musíš jezdit někam, kde používaj ohlodaný šroubováky a čínský gola-sady, což pro tebe bude asi dobrá záruka kvalitní práce a zároveň tý nejnižší možný hodinovky, kterou lze dosáhnout. Neber si to osobně, ale malinko by to chtělo si ty věci porovnat.