Automatická převodovka

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.12.03  09:06

    « Re: ATF do manuálu?

    rb: No vidíš, nebejt toho šaltrování, tak je to dokonalý :-))))
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.03  21:27

    « Re: ATF do manuálu?

    Mitsi: Minulej rok jsem dostal šestku do ruky a jako správnej novej majitel jsem vyměnil všechny kapaliny a filtry krom diferáku, kterej udělám co nevidět. Zašel jsem k nám do autodílů a tam mi doporučili olej z katalogu přímo do mojí MANUÁLNÍ převodovky, byl to 75W90. Abych pravdu řekl, řadilo to normálně až když to bylo opravdu ohřátý, jinak to byl boj. Tak jsem se jal hledat v kuloárech a zjistil jsem, že do mojí převodovky opravdu patří ATF. Inu, připlatil jsem si za syntetickou ATF, litr jí byl za 354,- Kč bez DPH v nákupu a taky jsem se mimo jiné dozvěděl, že tu samou cpou do aut, co jezdí rally. Po výměně je řazení NAPROSTÁ MŇAMKA, a to i v -10°C, mám pocit, že vůči jakékoli teplotě je to teď imunní. Převodovka se teď chová jako u novýho auta, a to myslím vážně. Doporučuju to každýmu a víceméně bych řekl, že na tom není co zkazit.


    Prof: Tak jelikož má otec sedmu na repasi automatu, dneska mě požádal, jestli mu nemůžu půjčit auto. Nakonec jsem řídil já, jeli jsme trasu ČB - Rakovník a zpět. Když jsme po cestě klábosili, nakonec z něj vylezlo, že město jezdí na [3] :o) Jinak jsme jeli nechci říct svižně, protože to by tomu neodpovídalo. Jeli jsme opravdu RYCHLE, několikrát jsem byl těsně u omezovače. V rámci toho, že mě nikdo za celou cestu nepředjel, tak hodnotím ten svůj starej bavorskej pekáč, kterej má navíc závodní krátkou převodovku s pětkou, která točí při 120ti 3000 otáček, více než slušně, protože tu stíhačku jel za 13.3 litru na sto.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.03  19:16

    « Re: MAXIMA

    oddie: Tak teď už je asi víc pohoda. Když jsme to sháněli, tak všichni mluvili, že dělají jen velký balení a jen frajer od Totalu to přivezl po litrech.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.03  19:15

    « Re: Ford Expedition

    viliam: Tak to máš asi opravdu pohodu. Kdybys jel někdy na Moravu přes Hradec, tak dej vědět. Docela bych to porovnal se Suburbanem.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.03  15:17

    « Re: MAXIMA

    Prof: čéče u těch dealerů Peugeot ho maj i v litrovým balení. Říkaj tomu nějak jako Total BV Transmission, či tak nějak, a to "BV" je tam prý pro pažouty důležité, či co... Já to nikdy nezkoumal, prostě to mám předepsaný, taxem to tam nalil, a basta.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.03  15:17

    « Re: Ford Expedition

    prof: Presne tak. A mam opravdu pocit, ze to chce bez ustalene jizdy vypinat. Plyn je totiz pomerne citlivy a zda se mi, ze i pri mirnem seslapnuti plynu si podradi a ceka az plyn povolim, aby si tam opet hodil 4ku. (pri 50-60 km/hod si toci neco malo pres 1000).Asi si umis predstavit, ze ve meste se to deje pomerne casto. Ale nemuzu potvrdit, ze si takle opravdu prerazuje, protoze informaci o aktualne zarazene rychlosti nepodava a prerazeni rychlosti ani necitim, jenom sleduji zvyseni otacek.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.03  13:53

    « Re: Ford Expedition

    viliam: Takže máš tu vypínačku na volicí páce?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.03  13:51

    « Re: MAXIMA

    Maxima: Kdyby ses chtěl mrknout na ten olej,co o něm píše oddie, tak by ho teoreticky mohli mít na značkových pumpách TOTAL. Jinak se dělá jen ve velkým balení pro dealery a servisy, aby si ho lidi nebryndali doma sami, ale dali utržit něco za práci taky koncernovýmu řetězci. :-(.
  • 00 Reagovat !

    foto

    08.12.03  11:38

    « k chroustovi

    k Chroustovi asi takhle, byl jsem tam kdysi davno se scorpiem a s problemem ze kteryho se vyklubal uplne jinej. (ze krom silentbloku a gufera jsem mel docela rozslehanou hardyspojku) rovnou mi rekli ze sice takovyhle veci muzou udelat ale normalne to delaj jen na amerikach. Dost dlouho se snazili sehnat co bylo potreba a to se jim nepovedlo, koneckoncu to byl i tezky orisek pro Charouzovo tym. U chrousta mi rekli co je treba, vicemene to pripravili na montaz ze u charouze s tim nemeli praci, omluvili se mi, ja si auto odtah a nechteli ani korunu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.03  10:03

    « Re: MAXIMA

    Prof, Ace: Dík za info, nějak si to přeberu a něco s tím udělám:-).
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.03  09:27

    « Re: Ford Expedition

    prof: Muj puvodni zamer byl Explorer, ale je jich relativne malo a za pomerne dost penez. Tak jsem jeden den zamiril do Simixu se zamerem nechat si auto dovezt. A po odhadu vysledne ceny se me pan Minarik zeptal, zda radsi nechci Expeditiona. Vikend jsem premyslel a pak koupil.
    Tu radu jsem dostal od Ivana Minarika (strasne fajn pusobiciho cloveka).
    Ivanava rada - jenom abych to upresnil. Jeho rada znela - obcas preradit pri dlouhodobe jizde po dalnici. Manual jsem jeste nedostal, dnes mu zkusim zavolat jestli ho vubec ma nebo zda ho muze sehnat. Jinak podle krytu motoru to vypada opravdu na V8 Triton.
    Osobne a z logiky veci jsem take spise naklonen pri jizde po meste OD vypinat. Prijde mi totiz nesmyslne, aby pri 50-60 km/hod. si preradil na 4 a za chvili pri pridani plynu si zase podradil na 3. Jinak mimo mesto s tim asi neni problem. Dostanu ho na urcitou rychlost, povolim plyn, hodi si tam 4ku a jedu.
    Pro mne je to vlastne uplne novy typ auto a byl jsme opravdu prekvapen jak ten motor s 2.5 tunama dokaze zahybat. V 80 km/hod jsem potreboval predjet dve auta, tak jsme ho opravdu prislapl a nez jsem je stacil predjet mel jsem tam 130.
    Rad se za kymkoliv prijedu podivat, pokud budete mit nejakou akci, poslete mi email na viliam.pastorek@omd.cz.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 08.12.03  08:01

    « Re: ATF do manuálu?

    Mitsi: převodový olej 75W-80W API GL5 používá do převodovek Peugeot, má jej každý dealer - akorát nevím, jestli je to "H", nemám tu krabici. Cena cca 200/litr... Co do těch žaponců teda lejou v příslušných servisech?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    08.12.03  06:01

    « Re: ATF do manuálu?

    Mitsi: Dexron II a III se liší hlavně v tom, že III má vyšší odolnost proti vysokým teplotám a splňuje již podmínky normy Ford Mercon, takže jej lze použít i pro Fordy, kde je předepsaná ATF type F. To je ale výhradně americká záležitost a ještě jsem neviděl, až na ojedinělý výjimky, že by někdo někde type F prodával, nebo alespoň tušil, že vůbec něco takovýho existuje. Z toho vyplývá, že Dexron II nebo III od libovolný značky, která ti bude sympatická - třeba cenou :-) Jaký interval máš pro výměnu předepsaný?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 07.12.03  22:17

    « Re: ATF do manuálu?

    To Prof: Jo, přesně tak - dokud se to neohřeje, tak se za studena člověk rve s řadicí pákou. ATF mají obvykle načervenalou barvu, ty originál japonské převoďáky jsou však hnědé, s charakteristickým zápachem hypoidních přísad (" a la PP90H"). Takže pokud ATF ano, pak Dexron II nebo III?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.03  18:21

    « Re: ATF do manuálu?

    Mitsi: Jak to teda vypadalo, když ne jako ATF? Jakou to mělo barvu? Jinak nalitím ATF do manuálu nic nepokazíš, často jsou výsledky především v zimě až překvapující, protože jde obvykle o poznání lehčeji řadit ve studeným režimu. Mazací schopnosti ATF jsou minimálně stejné, spíš však lepší, než hypoidní převoďáky, který popisuješ. To, jestli jsou plně syntetický, nemá zas na mazací vlastnosti až takovej vliv. To se dělá především proto, že jsou ve větším rozsahu teplot schopné udržet na stejné úrovni viskozitu, na kterou má olej obvykle naladěné nejvyváženější mazací schopnosti. Někdy je to dost věda, především pokud se začne závodit, zvyšovat výkony, krouťáky, otáčky a podobně. To pak musí nastoupit jiný oleje naladěný na jiný teploty, mezizubový tlaky atd., aby všechny ty zvýšený namáhání byly schopný umazat. Píšeš, že to nechce řadit a mluvíš o manuálech. Doufám, že jsem to pochopil správně, že jde řadit obtížně, dokud se ten olej alespoň trochu nezahřeje.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.03  18:05

    « Re: Tak popořádku

    ace: Ok, o Chroustovi už nebudem diskutovat. Podle mě, když řekne cenu, tak ví, proč ji říká. Podle tebe a tvých kámošů to bude z jinýho důvodu, než podle mě, ale asi kvůli tomu neumřem. Mě se jen nelíbilo tak rezolutní tvrzení, který je však velmi diskutabilní.

    O ATF už taky nebudem diskutovat, ale, prosím tě, netvrď, že není určená k mazání. Jednoduše se jedná o velmi řídký olej, který má vynikající mazací schopnosti, nižší pěnivost a hlavně a především je odolný proti vysokým teplotám. Že v automatu plní i funkci hydraulickýho oleje, už je jenom jeho vedlejší funkce, ke které není potřeba jej nějak zvlášť upravovat (do obyčejných hydraulických systémů s pístnicema ovládanýma pákovým rozvaděčem se totiž leje prakticky všechno, co něčím připomíná olej, od hydrauliky až po obyčejnej převoďák :-)) ).

  • 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 06.12.03  09:14

    « ATF do manuálu?

    Dotaz (hlavně na Profa): Již několikrát jsem byl u japonských aut postaven před problém, co nalít do manuální převodovky, když to, co jsem z ní vypustil, bylo vyjímečně řídké (ale jako ATF to nevypadalo), převodový olej předepsané viskozity (třeba 75W-85W nebo 75W-80, navíc hypoidní!) není k sehnání (nebo "k zaplacení") a ani na tu nejkvalitnější syntetiku 75W-90 to třeba nechce v zimě řadit. V jednom servisu mi říkali, že se tam v těchto případech dá "z nouze" nalít ATF, ale nikdo mi nebyl schopen sdělit specifikaci. Co si o tom myslíš?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    06.12.03  00:00

    « Re: Tak popořádku

    ok ok nebudeme to rozdmýchávat. ACS je jiná firma než Chroust a zloděje jsem hodnotil jako ACS a ne Chrousta. u Chrousta byl problém s vodní pumpou na Buicka za kterou chtěl 4.000 kč a její pořízovací cena v Simixu je 1.500 kč, to samé s převodovkou, netvrdím, že neumějí dělat převodovky, to jsem nikdy netvrdil, ale opět chtít 60.000 Kč za repas převodovky do Buicka s tím, že to nemusí být konečná cena je přinejmenším diskutabilní, nakonec opravená svépomocí za 0,- Kč. Já jsem napadal Chroustův přístup k novým zákazníků či zákazníkům mimo obor. To že se chová slušně a dává ceny zákazníkům-kámošům je přístup který mu právě dělá v Praze tohle jméno. Nepopírám jeho kvalitní nářadí a celkový vzhled servisu a chápu že to nestálo málo peněz, ale chtít to zaplatit tak že ohobluje nic netušící zákazníky.... Dobře to řekl režisér Brabec (ne ten co se zastřelil) když jsme od něj kupovali Eldorado. Řekl, že s Chroustem vždy byl spokojený, ale jeho ceny jsou nerealistický. Do tý doby, než Chroust nezmění přístup k novým zákazníkům bude třeba pořád dobrý, ale většina zákazníků od něj bude odcházet s tím, že zneužil jejich nevědomosti. Uvědom si, že si někdo koupí americký auto, protože ho vždy chtěl a je jedno, že nic netuší o technice. Prostě si udělal radost, něco se na autě stane, Chroust ho obloží protože v něm uvidí mrkev neznalou a ten člověk ne jenže bude odcházet se svým názorem, ale bude se i jinak dívat na americká auta.



    No a s tím ATFkem... přesná definice je vážně převodová kapalina, či převodový olej. Lépe by to asi vysvětlil nástrojař. Tedy to není olej určen k mazání a co si budeme říkat, v automatu se nemá v podstatě co mazat, tam jsou jen planetové převovody a to jsou v podstatě jediné kovové fyzické části, které se o sebe třou. Jinak je tam ATF od toho aby vytvářelo tlak jakožto síla na které automat funguje. V některých věcech jsem spíše teoretik, ale automaty jsem rozebraný viděl, vím jak fungují, co potřebují, ke všemu manuál na svůj automat mám nastudovaný, i když se přiznám, že ne všechny schémata jsou mi pochopitelný a vůbec nechci říct, že bych zvládnul repasi.



    No takže to necháme tak, že každý máme své životní zkušenosti podle kterých se řídíme a též si tvých názorů cením a omlouvám se za příkřejší ohodnocení tvého názorů na nepoužívání OD.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.12.03  23:15

    « Re: Tak popořádku

    ace: No, po pravdě řečeno jsem od tebe něco v tomto duchu očekával :-) Potvrzuje to leccos z toho, co jsem zmínil.

    a) Chroust není levnej. Ono jak kdy. Já si nestěžuju a myslím, že jsem mu neplatil nikdy nic tak nemorálního. Dokážu však pochopit, že kvalita má svoji cenu. Je vidět, že jste obešli ještě málo lidí, který automaty dělají. Znám i takový, který si dokážou za tzv. revizi (rozložit a složit umytou, čistou a přímo na ponk naservírovanou skříň bez toho, aby tam dali cokoliv novýho) 16 papírů... Recept na to, jak se zbytečným výdajům vyhnout je primitivní. Prostě si tu skříň nechat udělat u někoho jinýho. Toť vše, nic víc. Nevím jak u vás na Proseku, ale u nás to tím končí. Pokud u Vás cítíte potřebu záměrně na veřejnosti rozhlašovat, že je to zloděj a že okrádá lidi, potom sorry, u nás to neděláme. Jediný vysvětlení, proč to děláte je pro mě to, že Prosek je v Praze... Navíc jsem nepochopil, jestli jsi tam svý auto skutečně měl, nebo ne, Jirka nikdy žádnou firmu ACS neměl...

    Víš, ace, tvý rady zde nehodlám hodnotit. Jsou to tvý rady a tak si je obhajuj sám. Já se budu řídit svejma a necháme lidi, aby si sami rozhodli, co budou dělat oni, ne? Na rozdíl od tebe nebudu tvrdit, že co napíšeš, je kravina. Nechám to zase na lidech, aby si udělali vlastní názor. Je vidět, že jsi sice moje pojednání o automatech četl, ale ne důkladně, nebo tedy určitě ne jeho první větu. Jo, jen tak na okraj, když teda chceš obhajovat svůj názor, že ATF je kapalina, která nemaže, tak potom bys měl vysvětlit, jak je možný, že ji kdejakej výrobce, MB a BMW nevyjímaje, leje i do mechanickejch převodovek i diferáků a vydává ji tam za trvalou náplň :-) Víš, my tady od nás z Litomyšle nic nekritizujeme, v žádným případě však neuctíváme všechny vaše nápady za svatý. Původně jsem chtěl napsat, že někdy nestačíme kroutit hlavama nad tím, co tam v tý Praze dokážou některý hlavy vyprodukovat za nápady. Jelikož by sis to ale mohl vztáhnout na sebe, tak ti raději napíšu, že se snažíme jenom o obyčejnou diskuzi a výměnu názorů, jenž má přispět k informovanosti a poučení, mimo jiné i nás samotných, jelikož se v žádném případě nedomníváme, že všemu rozumíme.

    Na úplnej závěr bych ti chtěl napsat, že leckterý tvoje názory a informace hodnotím velmi vysoko a vážím si jich. V případě, že jsi nabyl dojmu, že je chci nějakým způsobem znevážit, potom se omlouvám. Pokud však s něčím nesouhlasím, tak po mě nechtěj, abych mlčel. Nikdy jsem to nedělal.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    05.12.03  22:16

    « Re: MAXIMA

    Maxima: No dnes jsem si na tebe vzpoměl a ptal jsem se jak je to s výměnou oleje v automatu u nejmodernějších aut. Tak pravda u Nissana info nemám, ale u BMW tuším 1996 -> u MB podobně je vskutku náplň převodovky doživotní a to doživotní opravdu, tedy 200 tis není problém. Takže pokud se všichni včetně manuálu dušujou tím že náplně je doživotní tak bych tu výměnu nelámal přes koleno. Tuhle informaci jsem získal asi před hodinou.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…