Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
krakatit 23.03.05 20:32
« Re: JP TRanss
tak mi vymenili i komplet olej, filtr a tesneni, olej byl teda hroznej, vana cista filtr taky az se divil...vahal sem ale nakonec sem vymenil i ten olej...blby bylo ze jim neslo povolit srouby od vany a pak zpetne nasadit tesneni s vanou...trvalo to cele asi 3 hodky...vypada to ze to lepe radi (hladceji nez pred tim)...no uvidim jak dlouho a jestli rano nebude pod vanou louzicka nebo to nezacne kapat.... -
« Bez nadpisu
Jo to jo, psal jsem az 50k a konkretne u prevodovky typu 4EAT, tam se u repasu fakt niz nedostanes, protoze kdyz odejdes, tak musis menit vse co jsem napsal. Znamy co ma Toyota Camry platil 20k, to same kamarad s Nissan Maxima. Holt ja mel smulu a vysolil 2x tolik. Zalezi na prevodovce a na tom, co se musi vymenit. -
« Bez nadpisu
Nobody: Tak když už odejdou kolečka nebo něco "v mozku", tak to už je trochu složitější....Ale většinou odejdou nejdřív lamely, protože se začnou pálit. To bývá nejčastější problém. A ty tolik nestojej...
ATF je sranda, dyt litr Castrol ATF stojí 150,- Kč...Nesmíte nakupovat u zlodějů....Ono se dá sehnat 4 litry castrolu 10W40 za 350 a taky za 650, cney jsou různé, že :o)))))))))) Nebo origo mlhovka na jednu nejmenovanou zančku za 3600 a neorigo za 1200 :o)))))))))))))) Sada filtr + tesnění stojí na normální převodovku (ne ty fungl nové) v USa v přepočtu na naše 500-700,- Kč..... -
« Re: automat
Vsak pisu, ze bych byl opatrny pri vymene, kde je historie nejista. Zakladni problem je v tom, ze tady nikdo nedela ten proplach prevodovky, ktery ti umozni vymenu opravdu cele naplne a odstrani nebezpeci toho, ze se ti ucpe filtr, popr. vedeni atf castmi lamel. At chceme nebo ne, dochazi ke treni a uvolnovani kovovych casti do atf, to opet ohrozuje volne proudeni atf a zvysuje riziko uvareni prevodovky. Ja tam jezdim cca co 2500 km na kontrolu a poklaboseni:-) -
krakatit 22.03.05 21:25
« automat
pred nejakou dobou si me daval kontakt na tipka co opravuje automaty v AUDI, p. Šponiar v Ostrave ... zitra tam jedu, tak to snad bude ok - mluvil sem s nim a nakonec sme se domluvili, ze nebudu menit olej, pouze zkontroluji mnozstvi oleje a vymeni filtr + tesneni...proste u automatu u kterych neni jasna predchozi pece je lepsi olej nemenit, muze to byt jejich smrt...to me potvrdilo vic lidi vcetne jeho... -
« Bez nadpisu
To:Barrichello
No psal jsem az 50k podle prevodovky. Je to max. cena, kterou jsem slysel, ale tech tvych 25 je cca stred. Ja nechal delat kompletni repas prevodovky 4EAT, coz znamenalo 4 selenoidy za cca 15k, dalsich 10k ty "ozubene kolecka", pak ATF 9l, prace tesneni... celkem 40k a ani jsem nemrkl. V USA je cena podobna do 2000 USD podle firmy. Sorry, za 1000 USD repas tehle prevodovky ani ve statech nikdo neudela. Mas pravdu, jsou to zlodeji:-). Ja bych to radeji sveril firme, ktera se tim zabyva nez to vezl do servisu, kde maji zkusenost s jednim dvema auty a zbytek resi podle manualu. Tam je velka pravdepodobnost ze se stane neco z toho co popisujes.
To:petrumr
Osobne jsem mluvil se zastupcem Mobil Exxon v CR a mam to do sveho auta doporuceno, vcetne pisemneho mailu. Nejvetsi pruser pro AT je prehrati naplne a tim padem ztraty vlastnosti ATF a naslednemu prismahnuti "ozubenych kolecek". Tohle je pro prevodovku smrtelne. Kdyz delas repas, tak bych sel jedine do plne syntetiky, u vymeny bych uz byl opatrnejsi, zalezi na tom, jak pravidelne se ATF menila. Jednoznacne nejlepsi ATF je od firmy Redline ([odkaz] pod oznacenim High Temp ATF. To je to nejlepsi co se da sehnat. Druhy nejlepsi produkt je Mobile 1 Synthetic ATF, ale ten se do evropy vubec nevozi. Pro nas je jediny vhodny ten Mobile1 SHC. Ja jen rikam, ze je to nejlepsi ATF co se u nas da sehnat za rozumne penize, Mobile/Exxon ma tabulky kompatibility a samozrejme tyto ATF spadaji do prumyzlovych norem DextronII/DextronIII atd, na ktere se odkazuji vyrobci aut. Proste autamat vyzaduje svoje a kdyz se o nej dobre staras a dodrzujes zakladni pravidla (viz odkaz na ty stranky US motors) tak ti obecne vydrzi spolu s autem bez problemu. Je minimalne stejne poruchovy jako klasicka manualni prevodovka. -
petrumr 22.03.05 17:35
« Re: Re: Re:
souhlas,Filtr je aji s těsněním a gumičkami-těsnění se musí např.vyžíhat.Ten syntetický olej moc,ale nedoporučuje např.zastoupení VOITH-je řídký a při řazení mezi kluznýma spojkami moc nezůstane a dochází k přepalování.A ještě jedna věc-oleje ATF mají jako oleje hydraulické blbou vlastnost,že na sebe vážou vlhkost a to je dáno tou brzkou výměnou.Jestli v převodovce sou drátěný sítka,tak se nesmí proplachovat vodou,ale v dnešní době sou papírové filtry.podle praxe není problém najet bez poruchy milion km -
« Re: Re:
Matus: servisní interval je uveden v každým manuálu, je tam bud počet KM nebo počet let (co nastane dříve)...Jinak zkazit se dá i výměna...Byly i borci co vyměnili jen ATF (a nikoliv už filtr a tesnění, vyměnují se i o-kroužky), pak byli i ti, co tam nalili jinou ATF (některé převodovky jsou na to hodně citlivé) a našli se i borci co je nedolili či přelili...Zakazit jde všechno... -
« Bez nadpisu
Ahoj, doporucuji specializovanou firmu, ktera se automaty zabyva. Nechat si to delat v autorizovanem servise, ktery prodal par aut a nema s tim zkusenosti bych asi nedoporucil. Casto napachaji vice skody a jsou zbytecne drazi. Nezapomen, ze pokud ti prevodovka odejde, muzes pocitat dle prevodovky az s 50k CZK za repas, coz uz je slusna suma... -
« Bez nadpisu
Ahoj, podle mne je nejlepsi na nasem trhu Mobil1 SHC, je to plna syntetika s vysokou tepelnou odolnosti. U ATF je prave teplota nejdulezitejsi pro porovnani, cim vetsi teplotu vydrzi, tim lepe. Jinak podle mne neni v cechach profesionalni firma, ktera ti vymeni ATF tak jak se ma. V USA delaji tzv. "flush", coz znamena vyplachnuti prevodovky. Zajistuje to pomerne komplikovany a hodne drahy stroj, ktery prevodovku vyplache coz zajisti to, ze ti v ni nezustane zadna stara ATF. Pri beznem vypusteni ATF ti podle prevodovky muze zustat i polovina stare naplne, coz neni zrovna idealni. To s cim pise jeniiczech souhlasim, je to tak. -
petrumr 21.03.05 13:02
« Re: Re: Re: Re: Re: C5 AT
OMV má ATX DII je červený a výměna se má pohybovat asi 60 000/2roky max.Není to jen vyměnit olej,ale je třeba i filtr vyměnit.U některých převodovek je pod zátkou ještě jedna zátka!Rozhodně nedoporučuji měnit olej vycucováním přes měrku,to dělají rychloservisy,který nemají zkušenosti-to bych neudělal ani na motoru-je to čistá prace pro ně,ale pro motor a převodovku je KO :idea: -
"-- skrytý --" 21.03.05 11:18
« Re: Re: Re: C5 AT
Pokud to boucha jen pri zarazeni z P na D, nebo R, tak se nemusis niceho tragickeho obavat, takhle se starsi automaty chovaji. Je to dano tim, ze uz proste maji nejaky ty vule, silentbloky taky nesou nejmladsi a kdyz planetovka zaradi, vsechny ty gumicky okolo to nepochytaji a ty to citis. Dulezite je, aby automat radil dobre za jizdy, aby nezustavally viset vysoke, nebo nizke kvalty, aby necukal, pokud akcelerujes na ctvrt plynu a vubec aby se proste choval sametove. Pokud jsi v nem nemel meneny olej, udelej to hned, pripadne jej alespon dopln, pokud je ho malo. A pozor, olej se v automatu meri, kdyz JE AUTO NASTARTOVANE A ZAHRATE! Prelita skrin je smrt. Jinak doporucuju tento clanek: [odkaz]