Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: ATF do manuálu?
Mitsi: Jo, jinak abys nemyslel, že máš takovýhle starosti sám, tak ti můžu říct, že do manuálních převodovek se leje snad skoro všechno. Měl jsem jednoho offroada, u kterýho byl zase do převodovky předepsanej motorovej olej 10W40. Jinak tam odcházelo ložisko právě na předlohovým hřídeli. Jeden emigrant zas jezdil se svým Medvědem do Čech na servis, aby uspořil nějaký Eura a v Plzni mu ve značkovým servisu nalili do 5kvaltovýho manuálu GL5kovej převoďák. Sem do rodný vísky (cca 350 km) už nedojel. Měl tam být ATF a naknec jsme tam montovali úplně jinou špajsku, kterou si koupl na šrotě.Chtěl se s nima soudit, ale pak se na to vkašlal. Taky se sem stavoval jeden nešťastnej Medvědář s W124 kombíkem, kterej si stěžoval, že mu autmat nějak špatně řadí od tý doby, co mu měnili olej v převodovce. Vytáhl jsem měrku a smrděla klasickým převoďákem. Tak jsem mu prodal tři 4 litrový kanystry s Dexronem a řekl jsem mu, ať si to, co je ve vaně vždycky vypustí a doleje čistým, pak ať to projede a znovu, dokud mu ten Dexron nedojde. Za 14 dní se tu stavoval a děkoval, že jsme mu zachránili automat a jezdí s ním v pohodě dál. -
"-- skrytý --" 09.12.03 19:15
« Re: ATF do manuálu?
To Prof: Ta predloha vsak upravdu rachoti (kdyz je to hooodne ohraty") jen na ten "pazouti" olej, jinak ne. Kdyby "mela sva nejlepsi leta za sebou", tak bude v pohode i za studena radit na Castrol G728 (mineral 75W-90, hypoidni, GL-5) a za tepla zase nebude mlatit predloha (mam to vyzkouseny na nekolika starsich Mitsubishi). Ale tak tomu zatim u tech dvou aut, kde to momentalne resim, jeste neni - moc mlada auta s "prvni vymenou" oleje v prevodovce a zrejme s velmi zachovalymi synchrony (diky razeni tzv. "na dve doby"). Naleju tam Dexron! -
« Re: ATF do manuálu?
Mtsi: Tak se s tím nemazli a naplň to Dexronem. Ono to zas nebude takový horký. Jestliže se zlepší řazení, mělo by být všechno ostatní v pořádku. Jestli ti ale rachotí předloha (při volnoběhu bez kvaltu, po sešlápnut spojky to ztichne), tak ta skříň má nejlepší léta za sebou a musí se na ni už trochu šetrně. Může ale tak klidně ujet ještě jednou tolik. Castrol 1l/600,- je pedofile... -
« Re: to: prof
Hele, baryku, nějak ty tvoje příspěvky nepasujou :-)) Jestli jsi to nepochopil, tak my o voze a ty o koze. Tady není diskuzní téma o nějaký mateřský školce Charouzova holdingu, (jejichž kousky mě jsou teda fakt ukradený a zajímají snad jen zfanatizovaný 14tiletý školačky), ale o úlně jiným člověku :-). Jo a tu diskuzi jsme uzavřeli smírem, takže už je to stejně fuk. -
"-- skrytý --" 09.12.03 16:55
« Re: ATF do manuálu?
Mitsi: to GL-5 je z nějakého manuálu, pro pažouty, na sudu jsem to nehledal. Ale když jsem jej koupil poprvé, skoro jsem se lekl, vypadá a smrdí to spíš jako řepková nafta než jako olej... To je zvláštní, že ti to dobře nechodí ani s olejem ze servisů pro japonce - asi tedy holt nezbyde než to ATF. -
"-- skrytý --" 09.12.03 16:48
« Re: ATF do manuálu?
To oddie (1129): ten 75W-80W pro celozivotni napln u Peugeotu neni hypoidni a ani jsem na nem nevidel oznaceni GL-5. Vyzkousel jsem ho uz drive: za studena to nej sice radi bezproblemove, ale za tepla "mlati predlohova hridel", takze se do Japoncu moc nehodi. V servisech do Japoncu lejou synteticky Castrol za min. 600Kc/litr a neradi to na nej. Ale asi to vadi jenom mne... -
« to: prof
Ne tak docela, já se v F1 docela vyznám, takže vím, jak to Charouz dělal (že má dluhy je veřejný tajemství...) a jak to dopracoval Enge díky svému skvělému manažerovi kterým byl kdo.... víme taky..Takže je to jak jsem psal (pokud se nebavíte tedy o nějakém jmenovci pana A.Charouze, toho času vlastníka sítě prodejen vozů Ford... -
« Re: ATF do manuálu?
Mitsi: Minulej rok jsem dostal šestku do ruky a jako správnej novej majitel jsem vyměnil všechny kapaliny a filtry krom diferáku, kterej udělám co nevidět. Zašel jsem k nám do autodílů a tam mi doporučili olej z katalogu přímo do mojí MANUÁLNÍ převodovky, byl to 75W90. Abych pravdu řekl, řadilo to normálně až když to bylo opravdu ohřátý, jinak to byl boj. Tak jsem se jal hledat v kuloárech a zjistil jsem, že do mojí převodovky opravdu patří ATF. Inu, připlatil jsem si za syntetickou ATF, litr jí byl za 354,- Kč bez DPH v nákupu a taky jsem se mimo jiné dozvěděl, že tu samou cpou do aut, co jezdí rally. Po výměně je řazení NAPROSTÁ MŇAMKA, a to i v -10°C, mám pocit, že vůči jakékoli teplotě je to teď imunní. Převodovka se teď chová jako u novýho auta, a to myslím vážně. Doporučuju to každýmu a víceméně bych řekl, že na tom není co zkazit.
Prof: Tak jelikož má otec sedmu na repasi automatu, dneska mě požádal, jestli mu nemůžu půjčit auto. Nakonec jsem řídil já, jeli jsme trasu ČB - Rakovník a zpět. Když jsme po cestě klábosili, nakonec z něj vylezlo, že město jezdí na [3] :o) Jinak jsme jeli nechci říct svižně, protože to by tomu neodpovídalo. Jeli jsme opravdu RYCHLE, několikrát jsem byl těsně u omezovače. V rámci toho, že mě nikdo za celou cestu nepředjel, tak hodnotím ten svůj starej bavorskej pekáč, kterej má navíc závodní krátkou převodovku s pětkou, která točí při 120ti 3000 otáček, více než slušně, protože tu stíhačku jel za 13.3 litru na sto. -
"-- skrytý --" 08.12.03 15:17
« Re: MAXIMA
Prof: čéče u těch dealerů Peugeot ho maj i v litrovým balení. Říkaj tomu nějak jako Total BV Transmission, či tak nějak, a to "BV" je tam prý pro pažouty důležité, či co... Já to nikdy nezkoumal, prostě to mám předepsaný, taxem to tam nalil, a basta.