Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
"-- skrytý --" 09.08.04 08:59
« Re:
- K tomu motorovému oleji v USA: Oleje jsou tam jinak "formované", tzn. filosofie jejich "konstrukce" je jiná než v Evropě, zj. jsou jiné poměry nejrůznějších aditiv, jejich vlastnosti atd. Kromě toho jsou jiné požadavky motorů na používaná mazadla. I proto mohou být oleje v Americe podstatně lacinější (hlavní důvod je samozřejmě daňový...).
- A ještě k ATF: I hydraulická kapalina do aut. převodovek samozřejmě "musí umět mazat" (mít mazací vlastnosti), jelikož každý automat má v sobě srovnatelné množství soukolí s mech. převodovkou a k tomu ještě mnoho věcí navíc. Ne nadarmo někteří výrobci předepisují i do mech. převodovek ATF, např. Mercedes. Faktor přehřívání/přepalování samozřejmě zcela zásadním způsobem rozhoduje o životnosti náplně, a tedy i délce intervalů výměny! -
« Re: Re: Re: vymena naplne
ACE2 samozrejme zalezi i na typu prevodovky. Podle mych informaci je spousta americkych automatu pekny sunt a vetsina majitelu starsich aut vymenuje ATF v daleko kratsich intervalech a davaji prednost plne syntetickym naplnim. To co tu psal DZEMBO s tim proplachnutim prevodovky oznacuji jako FLUSH. Pouzitim specialniho stroje prevodovku "proplachnou a vyplachnou" a pak teprve naliji novou napln. To tady asi fakt nikdo nedela, pokud nekoho znate, dejte vedet. Jiste, ATF neni olej a jeji funkce jsou takove jak pises, ale je treba si uvedomit, ze je strasne nachylna na teplo, tzn. pokud se prehriva ztraci svoje vlastnosti. Rovnez se do ni uvolnuji malicke kousky lamel, ktere mohou zasvinit filtr popr. zpusobit pokles tlaku, popr. neco jako infarkt prevodovky....spaleni lamel... Osobne ji na svem aute menim kazdy rok, ale jak jsem jiz psal SVX je extrem... -
« Bez nadpisu
mluvil jsem samzrejme o prevodovce, o tom oleji jsem uz napsal jen na zaver,davaji mi tady Castrol GTX3 a mam prijet zase po 3 tisicich coz mi pripada dost malo,nikdo mi zde nevysvetlil,proc mame v evrope jiny metr v dojezdu nez v USA,napln v prevodovce ma cas jeste nejakych 30 tisic mil,vyjelo jim to z pocitace -
« Re: Re: vymena naplne
no mám pocit, že spíš mluvil o výměně motorového oleje... v automatu se fakt olej každých 3.000 mil nemění... není totiž potřeba, už z toho důvodů, že ta náplň vlastně není ani olej. ATF v automatu nemá za úkol něco mazat, ale vytvářet tlak což je hlavní funkce a druhotná funkce je odvod teploty. Ve starších automatech by se mělo ATF měnit, řekněme každých 40-60 tis km, dle zatížení. A v moderních kde je tzv "doživotní náplň" by se mělo ATF měnit asi každých 150.000 km -
« vymena naplne
v USA stoji vymena naplne do 100 usd a to je vypusteni,vycisteni [nevim jak presne],nova napln a konecny test, dival jsem se na ne, jak mi to delali,vse pres pocitac,celkem ten stroj musi stat dost penez, aspon co jsem slysel tak prave to procisteni od vsech zbytku a usazenin je tady nejdulezitejsi faze a maji to dobre zmaknute, jinak pro zajimavost olej meni kazdych 3000 mil a vetsinou vam taky podle vzorku naplne z aut. pr. zjisti kolik jeste s ni najedete, je to hlavne dobre ,kdyz kupujete starsi auto -
« Re: to Nobody
To neblazni, zkus se zeptat tady ve foru a nebo na autorevue.cz jestli ti nekdo neda tip na firmu pobliz tebe. Chce to firmu, ktera to dela uz nejakou dobu, ted se vyrojila spousta lidi, co se chlubi tim, ze umi opravovat automaty, ale malokdo tomu rozumi. Ti v Ostrave se tim zivi ofiko minimalne 10 let, ale pokud vim tak i jim se stane, ze to nevyjde, ale jsou solidni a nedelaji problemy s reklamacema. -
« Re: AUDI
DZAMBO: U nás se uvaří v provozu spousta převodovek, já v koloně řadím napevno 1čku, ve městě režim 4, v kopcích 3 (u pětikvaltu s OD). Takový Voyager má převodovku dimenzovanou stěží na Stratuse a když tam někdo naloží rodinu nebo převáží náklady či těžkou káru za autem, je schopná odejít do 30.000 km, snad nikdy nepřežije 200.000 km. Bonbónkem je to, že třeba v 300M je jinej obal, ale stejnej vnitřek co se přepaluje, prostě sračka v autě, který má přes 250 koní. Chladič musí hodně pomoct, jednak je tam ATFka víc díky okruhu chladiče a za druhý samotnej efekt chlazení. To je řešení. -
« AUDI
TO JE ZAJIMAVE,JESTE JSEM OPRAVDU NESLYSEL,ZE AUDI MAJI TAKOVE PROBLEMY S AUTOMATY,NEKDY BY ME OPRAVDU ZAJIMALA STATISTIKA PORUCHOVOSTI A. PREVODOVEK RUZNYCH ZNACEK JINAK SVX - KO NA SVOU DOBU DOBRA KARA, U NAS NENI MOC VIDET A TA PREVODOVKA OPRAVDU PECE,KAMARD JI MENIL A JESTE SI NECHAL POSLAT NEJAKE PRIDAVNE CHLAZENI Z USA, TED JEZDI S NI 2 ROKY A ZATIM DRZI -
« Bez nadpisu
Ace2, timto zpusobem nikdy nevymenis celou napln... a pokud je ATF uz dost jeta a nedejboze s ulomky lamel tak je to na... Amici doporucuji proplachnou prevodovku, je to celkem dost slozite a ani nevim jestli to u nas nekdo umi dobre udelat. Kdyz jsem si nechaval repasovat svoji tak ti manici (celkem sikovni) vubec netusili, ze se neco takoveho da. Jinak jsem presel na plnou syntetiku ATF od Mobilu a menim napln kazdy rok. Subaru SVX je extrem s "cokoladovou" prevodovkou. Staci trosku prehrat ATF a kolecka jsou specena...Po nekolika navstevach behem repase jsem se ujistil, ze AUDI automat je totalni srot, i technici potvrdili, ze nejcasteji opravovane jsou prevodovky Audi, od A4 po A8(tech jsem tam videl behem mesice tri a vsechny spalene!)...
Me zkusenosti se tykaji prevodovky 4EAT, ktera se montovala do spousty japonskych aut (Subaru, Nissan) a pozadavky na ATF jsou kompatibilni s normou DextronII/DextronIII