Automatická převodovka

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.04  18:05

    « Re: Re: Re: Re: RE:VYMENA NAPLNE

    Hydrodynamický měnič momentu samozřejmě dělá automat automatem, nicméně "bez toho zbytku" bys měl k dispozici jenom jeden kvalt, a to ještě pouze jedním směrem. Dost málo na dnešní dobu...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.08.04  16:56

    « Lamely

    schema GM prevodovky 4L80E
    [odkaz]
    4AT
    [odkaz]
    A tady ty lamely - neplest s lamelama u normalni prevodovky, je to zcela jine, nic se tam o sebe nedre, pokud to neni nejake posrate...
    [odkaz] - bacha je to pro ten jejich Hydramatic - aby jste pochopili prectete cele (ja to moc nepochopil >:D )
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.08.04  16:47

    « Re: Re: Re: Re: RE:VYMENA NAPLNE

    Ale ponekud nejhlavnejsi - to je ta nejdulezitejsi vec aby se auto rozjelo - nahrazuje svym zpusobem spojku a LAMELY - to jen pro poradek...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 16.08.04  15:36

    « Re: Re: Re: RE:VYMENA NAPLNE

    Ten hydrodynamický měnič momentu je ovšem jen jedna část automatické převodovky - to jen pro pořádek!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.08.04  15:31

    « Re: Re: RE:VYMENA NAPLNE

    Lamela je dotykova zalezitost, neda se to napsat v kontextu AT...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.08.04  15:29

    « Re: RE:VYMENA NAPLNE

    ACE2, diky za vysvetleni ostatnim, kteri porad neco melou o lamelach...
    ANO, Automat tak jak ho znate je obycejny, jiz pres 70 let stary HYDRODYNAMICKY MENIC, nic jineho...
  • 00 Reagovat !

    foto

    13.08.04  05:23

    « RE:VYMENA NAPLNE

    jen Mitsi postrehl, ze mluvim o oleji ,ktery mi tady v USA meni co 3 tisice mil, oni totiz prave pri te vymene vam prekontroluji stav naplne v prevodovce a jak jsem uz psal ,mam cas jeste 30 tmil, jinak nechci nikoho urazit,proti us automatum nic nemam ,ale proti us autum mam, hodne jsem jich zde vystridal pres pujcovny,obcas zde s kamarady zajedeme nekam trochu dal a je lepsi mit novejsi auto a pokud muzu vzdy radeji sahnu po japonci ,i svoje us jsem vymenil za sikmooke a kamaradi zde jsou na tom stejne, nektere us modely jsou samozrejme na tom lepe ,ale zase si priplatis,uz se nebudu rozepisovat,rec je tady prece o automatu
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.04  20:50

    « Re: Re: Re: Re: Re: Re: vymena naplne

    Mitsi: Rozdělaný automat jsem viděl, taktéž mám dílenský manuál na svou převodovku. Ano jistě, je tam velká soustava planetových převodů. Ale žádný o sebe nedře či tam není nic co by bylo závislé na viskozitě, zjednodušeně by se dalo napsat, že se přestane točit jedno soukolí a začně se točit druhé, nic se nedotáčí nic neklouže, rázy pak eliminuje hydrodynamický měnič, lidově řečeno konvéro. Proto jsem říkal, že ATF není ani tak duležitý k mazání, a pokud si ATFko vyzkoušíte třeba na prstech ruky, zjistíte že sice má mazací schopnosti, ale jen velmi omezené a o proti oleji vice méně zanedbatelné.
    Jediné co o sebe "dře" jsou samotné lamely, ale jejich prokluz při změně rychlostního stupně je tak zanedbatelný, že i když rozebereš zdravou převodovku po 200.000 km jsou na lamelách čitelné natisknuté údaje.
    Hlavní problém totiž bývá v těch lamelách, lamely jsou totiž vyrobeny materiálu blízkému papíru či velmi podobnému materiálu (samozřejmě nemám na mysli kancelářský papír). Ty odcházejí nejčastejí a to právě zduvodů ústavného přehřívání. Tedy hlavní prioritou uživatele je zamezit přehřívání ATF v převodovce a zabránit tak "opékání lamel v oleji" to se dá udělat samozřejmě ATF standardu Dextron II či III (vyšší tepelná stálost) nebo přídavným chladícím okruhem (dodatečný chladič olej ATFka) Vyšší teplota nastává vysokou ustálenou jízdou např. na dálnici, nebo tažení těžkého nákladu, popřípadě extremní jízda v off-road. Tím mají problém starší ameriky, které nejsou koncipovány na vysokou ustálenou rychlost a pak odcházejí převodovky, řeší se to právě dodatečným chladičem. EU auta tento problém nemají, neb se s tím vždy počítalo.
    Tedy tak aby automat fungoval je nutné mu zajistit dostatečné chlazení, pak by teoreticky měl fungovat pořád, protože se na něm nemá zkrátka co rozbít. Teoreticky....
    Jinak špatný americký automat je asi ten ve starších Voyagerech... tam se jedná o nedostatečné dimenzování maximálního možného zatížení vozu + evropský styl zacházejí (na dálnici kláda a pryč) Jinak osobně neznám nějaký jiný vyhlášený špatný automat. první 2st a 3st je čistá mechanika a 4st jsou také v pohodě s ohlednutím na možné problémy s elektronikou jako všude jinde. Nové 5st a 6st ještě nejsou dlouhodobé zkušenosti z provozu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 12.08.04  15:40

    « Re: Re: Re: Re: Re: vymena naplne

    Ace2: Při vší úctě, kterou k Tobě chovám, jako ke zkušenému uživateli vozu s automatem, zkus se, prosím, někdy podívat alespoň na řez (rozkreslený průhled) automatem nebo ještě lépe na automat po "rozborce", a pak se teprve vyjadřuj k tomu, jestli má ATF v automatu co mazat, nebo nemá. Třeba zjistíš, že je tam stejný (ne-li ještě větší) počet ozubených kol, která se točí a některá z nich jsou vůči sobě v záběru, takže je asi musí něco mazat...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.04  11:59

    « Re: Re: Re: Re: Re: vymena naplne

    :-) ok, mozna jsem mel napsat, ze diky tomu, ze je delaji pres pul stoleti, tak tim padem je vice pripadu, kdy se jim to proste nepovede. Jako fanda americkych aut jiste nejake modely se spatne navrzenym automatem znas:-)
    Kazdopadne je to celkem slozite zarizeni a tim padem nachylnejsi k jakymkoli problemum. Osobne si myslim, ze 99% problemu s AT je vina spatne a nedokonale udrzby, to jedno procento jsou konstrukcni vady. Souhlas?
    Kazdopadne vymena co 3000 mil je asi opravdu omyl, videl bych to na 30 000 mil. Kazdopadne co se tyce meho SVX, tam Subaru doporucuje tusim vymenu po 80.000km, za 12 let co to auto bylo uvedeno na trh se vetsina majitelu po vymene prevodovky(drive nebo pozdeji ji vymeni kazdy...) uchyluje k vymene po 12-15000 km spolu s motorovym olejem. Je to zpusobeno prave konstrukcni vadou prevodovky, ktera se rada prehriva. Bezna ATF ma bod varu pomerne nizko, cimz brzo ztraci sve schopnosti. Vetsina majitelu presla na plnou syntetiku a i tak radeji daji 100 USD kazdy rok nez 2000 USD za repas prevodovky. Jak jsem jiz napsal, moje auto je extrem, kazdopadne doporucuji vsem dodrzovat a trvat na servisnich intervalech a zjistit si o danem aute co nejvice. (samozrejme plati pro starsi auta:-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    12.08.04  11:24

    « Re: Re: Re: Re: vymena naplne

    Jako říkat o amerických automatech, že jsou to šunty je poněkud odvážné tvrzení bez reálných zkušeností. Obecně platí, že americký automat toho vydrží nejvíce a nejdéle. Už i z toho pohledu. že je dělají 68 let, kdežto evropani dělají dobré automaty od 1996 a to stále jen některé automobilky či výrobci automatů. Protože jediný kdo si automaty dělá je snad jen Mercedes, ostatní je nakupují zejména od ZF. Kdežto v USA si dělají převodovky de facto každý sám.
    Já prostě říkám a tvrdím, že měnit ATFko po 3.000 mil je naprostá hovadina, které je omylem. Je to nesmysl, pravděpodobně plynoucí z tiskové chyby. Samozřejmě se tím nic nestane, ale taky se tím nijak nepomůže. Nehledě na cenu práce a samotného oleje min 150 Kč litr a je ho tam kolik ? 8 litrů ? Automat není vlastně nic jiného, než soustava planetového převodu a propouštěcích kanálků, nic o sebe nedře, nic se nenamáhá a teoreticky se nemusí nic mazat, snad jen přepouštěcí ventily a pružinky. Automat funguje jen na principu tlaku hydraultické kapaliny.
  • « 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 12.08.04  09:12

    « Audi AT

    dik za informace...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    11.08.04  15:21

    « Re: Re: Audi AT

    Firma se jmenuje J.P. Transmissions s.r.o., Bohuminska 42, Ostrava -Hrusov.
    Kontakt je pan Šponiar, mobil 602 759 362.
    Kdyby se ptal odkud je znas, tak od majitele cerveneho Subaru SVX. Zkusenosti s Audi urcite maji:-), ale kdyz jsem to tam videl, cca 15 aut, tak minimalne 14 dni zadne auto nevezmou. Pokud jde jen o vymenu ATF tak se snad domluvite...
    Hodne stesti
  • « 00 Reagovat !

    foto krakatit

    krakatit 11.08.04  15:00

    « Re: Audi AT

    tak to ja tam zajedu, i kdyz je to az v Ostrave, protoze tady v pardubickym kraji me proste olej v automatu u AUDI nikdo nevymeni...mas ten kontakt? Diky...
  • 00 Reagovat !

    foto

    11.08.04  14:08

    « Audi AT

    Opet jsem byl jen tak na skok u mych oblibenych >:D kouzelniku s automaty, na dvorku stala dalsi A6 2.8 Quattro 3 roky stara, na stole meli AT z A4 5 roku stare...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.04  11:53

    « Re: Re:

    OK, neco praktickeho. Jelikoz jsem se svym automatem zazil peklo:-), tak jsem studoval vsechny mozne zdroje. Jako nejlepsi ATF na trhu jsem vyhodnotil High-Temp ATF od firmy RedLine ([odkaz] na druhem miste je Mobil1 Synthetic ATF (www.mobil1.com). Ani jeden se do CR nedovazi, Mobil/Exxon na ceskem trhu nabizi alternativu pod nazvem Mobil1 ATF SHC. Vsechny tyto produkty jsou plne synteticke a tudiz pri vymene ve starsi prevodovce mohou zpusobit prusak tesneni. Vsechny jsou charakteristicke svou vysokou tepelnou odolnosti a je to hlavne teplo a prehrivani ATF co prevodovku spolehlive zruinuje. Rovnez doporucuji toto - [odkaz] Pokud chcete svou prevodovku udrzet dlouho v kondici, ridte se temito radami a HLAVNE kontrolujte kvalitu ATF, musi byt ciste ruzova bez zbytku lamel a nesmi smrdet po spalenine. Pro puntickare neni problem pripojit k prevodovce budik sledujici teplotu ATF.
    Me zkusenosti se tykaji prevodovky 4EAT, ktera se montovala do spousty japonskych aut (Subaru, Nissan) a pozadavky na ATF jsou kompatibilni s normou DextronII/DextronIII
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 09.08.04  08:59

    « Re:

    - K tomu motorovému oleji v USA: Oleje jsou tam jinak "formované", tzn. filosofie jejich "konstrukce" je jiná než v Evropě, zj. jsou jiné poměry nejrůznějších aditiv, jejich vlastnosti atd. Kromě toho jsou jiné požadavky motorů na používaná mazadla. I proto mohou být oleje v Americe podstatně lacinější (hlavní důvod je samozřejmě daňový...).
    - A ještě k ATF: I hydraulická kapalina do aut. převodovek samozřejmě "musí umět mazat" (mít mazací vlastnosti), jelikož každý automat má v sobě srovnatelné množství soukolí s mech. převodovkou a k tomu ještě mnoho věcí navíc. Ne nadarmo někteří výrobci předepisují i do mech. převodovek ATF, např. Mercedes. Faktor přehřívání/přepalování samozřejmě zcela zásadním způsobem rozhoduje o životnosti náplně, a tedy i délce intervalů výměny!
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.04  08:36

    « Re:

    Bohuzel nedorazim, menim praci a stehuji se do Prahy. Presunul jsem to na jaro. Do kdy tam budete? mail funguje...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    09.08.04  08:35

    « Re: Re: Re: vymena naplne

    ACE2 samozrejme zalezi i na typu prevodovky. Podle mych informaci je spousta americkych automatu pekny sunt a vetsina majitelu starsich aut vymenuje ATF v daleko kratsich intervalech a davaji prednost plne syntetickym naplnim. To co tu psal DZEMBO s tim proplachnutim prevodovky oznacuji jako FLUSH. Pouzitim specialniho stroje prevodovku "proplachnou a vyplachnou" a pak teprve naliji novou napln. To tady asi fakt nikdo nedela, pokud nekoho znate, dejte vedet. Jiste, ATF neni olej a jeji funkce jsou takove jak pises, ale je treba si uvedomit, ze je strasne nachylna na teplo, tzn. pokud se prehriva ztraci svoje vlastnosti. Rovnez se do ni uvolnuji malicke kousky lamel, ktere mohou zasvinit filtr popr. zpusobit pokles tlaku, popr. neco jako infarkt prevodovky....spaleni lamel... Osobne ji na svem aute menim kazdy rok, ale jak jsem jiz psal SVX je extrem...
  • 00 Reagovat !

    foto

    09.08.04  08:04

    « Bez nadpisu

    mluvil jsem samzrejme o prevodovce, o tom oleji jsem uz napsal jen na zaver,davaji mi tady Castrol GTX3 a mam prijet zase po 3 tisicich coz mi pripada dost malo,nikdo mi zde nevysvetlil,proc mame v evrope jiny metr v dojezdu nez v USA,napln v prevodovce ma cas jeste nejakych 30 tisic mil,vyjelo jim to z pocitace
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…