Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: RE:VYMENA NAPLNE
mel jsem strach jak prase pred zabijackou z vymeny filru a kapaliny (psal jsem tu o tom). Tedka vam fakt muzu vsem podekovat za rady, 20 000km a v pohode, furt radi jak vino, zadne ukapy po vymene tesneni (takovy ten ruzne pozohybany korek). navic puvodni filtr jsem si necha, pac byl jak novy, jenom trochu pilin tam bylo - byli tam takove magnety.
ja nejsem kovany na auta, jsem IT, ale asi budu delat automechanika, protoze za tu vymenu chteli v praglu 6500 bez DPH.... -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: RE:VYMENA NAPLNE
Ano obecně se dá říci že se automat skládá ze tří hlavních částí Konvéro (hydro měnič) lamely a pak soustava přepouštěcích kanálků, kterým se říká mozek, nebo termitiště (pro svou podobu).
A když se něco porouchá, tak to jsou v drtivé většině právě ty lamely, které začnou prokluzovat, díky tomu, že je někdo usmaží v oleji. Jinak se tam toho moc posrat nedá. Může se seknout nějaký přepouštěcí ventilek v mozku, může chcípnout olejová pumpa, ale ta je na mechanickým principu. Jinak mě toho moc nenapadá.
Hlavní výhodou je, že automat je koncipován jako blbuvzdorné zařízení a tak se nedá uživatelsky zničit, např. agresivní či necitelnou jízdou. U manuálu zabijete synchrony vyčešete zuby a ohoblujete spojku a ani se o to nemusíte nijak zásadně snažit. Tohle se u automatu nikdy stát nemůže. -
« Lamely
-
« RE:VYMENA NAPLNE
jen Mitsi postrehl, ze mluvim o oleji ,ktery mi tady v USA meni co 3 tisice mil, oni totiz prave pri te vymene vam prekontroluji stav naplne v prevodovce a jak jsem uz psal ,mam cas jeste 30 tmil, jinak nechci nikoho urazit,proti us automatum nic nemam ,ale proti us autum mam, hodne jsem jich zde vystridal pres pujcovny,obcas zde s kamarady zajedeme nekam trochu dal a je lepsi mit novejsi auto a pokud muzu vzdy radeji sahnu po japonci ,i svoje us jsem vymenil za sikmooke a kamaradi zde jsou na tom stejne, nektere us modely jsou samozrejme na tom lepe ,ale zase si priplatis,uz se nebudu rozepisovat,rec je tady prece o automatu -
« Re: Re: Re: Re: Re: Re: vymena naplne
Mitsi: Rozdělaný automat jsem viděl, taktéž mám dílenský manuál na svou převodovku. Ano jistě, je tam velká soustava planetových převodů. Ale žádný o sebe nedře či tam není nic co by bylo závislé na viskozitě, zjednodušeně by se dalo napsat, že se přestane točit jedno soukolí a začně se točit druhé, nic se nedotáčí nic neklouže, rázy pak eliminuje hydrodynamický měnič, lidově řečeno konvéro. Proto jsem říkal, že ATF není ani tak duležitý k mazání, a pokud si ATFko vyzkoušíte třeba na prstech ruky, zjistíte že sice má mazací schopnosti, ale jen velmi omezené a o proti oleji vice méně zanedbatelné.
Jediné co o sebe "dře" jsou samotné lamely, ale jejich prokluz při změně rychlostního stupně je tak zanedbatelný, že i když rozebereš zdravou převodovku po 200.000 km jsou na lamelách čitelné natisknuté údaje.
Hlavní problém totiž bývá v těch lamelách, lamely jsou totiž vyrobeny materiálu blízkému papíru či velmi podobnému materiálu (samozřejmě nemám na mysli kancelářský papír). Ty odcházejí nejčastejí a to právě zduvodů ústavného přehřívání. Tedy hlavní prioritou uživatele je zamezit přehřívání ATF v převodovce a zabránit tak "opékání lamel v oleji" to se dá udělat samozřejmě ATF standardu Dextron II či III (vyšší tepelná stálost) nebo přídavným chladícím okruhem (dodatečný chladič olej ATFka) Vyšší teplota nastává vysokou ustálenou jízdou např. na dálnici, nebo tažení těžkého nákladu, popřípadě extremní jízda v off-road. Tím mají problém starší ameriky, které nejsou koncipovány na vysokou ustálenou rychlost a pak odcházejí převodovky, řeší se to právě dodatečným chladičem. EU auta tento problém nemají, neb se s tím vždy počítalo.
Tedy tak aby automat fungoval je nutné mu zajistit dostatečné chlazení, pak by teoreticky měl fungovat pořád, protože se na něm nemá zkrátka co rozbít. Teoreticky....
Jinak špatný americký automat je asi ten ve starších Voyagerech... tam se jedná o nedostatečné dimenzování maximálního možného zatížení vozu + evropský styl zacházejí (na dálnici kláda a pryč) Jinak osobně neznám nějaký jiný vyhlášený špatný automat. první 2st a 3st je čistá mechanika a 4st jsou také v pohodě s ohlednutím na možné problémy s elektronikou jako všude jinde. Nové 5st a 6st ještě nejsou dlouhodobé zkušenosti z provozu. -
"-- skrytý --" 12.08.04 15:40
« Re: Re: Re: Re: Re: vymena naplne
Ace2: Při vší úctě, kterou k Tobě chovám, jako ke zkušenému uživateli vozu s automatem, zkus se, prosím, někdy podívat alespoň na řez (rozkreslený průhled) automatem nebo ještě lépe na automat po "rozborce", a pak se teprve vyjadřuj k tomu, jestli má ATF v automatu co mazat, nebo nemá. Třeba zjistíš, že je tam stejný (ne-li ještě větší) počet ozubených kol, která se točí a některá z nich jsou vůči sobě v záběru, takže je asi musí něco mazat... -
« Re: Re: Re: Re: Re: vymena naplne
:-) ok, mozna jsem mel napsat, ze diky tomu, ze je delaji pres pul stoleti, tak tim padem je vice pripadu, kdy se jim to proste nepovede. Jako fanda americkych aut jiste nejake modely se spatne navrzenym automatem znas:-)
Kazdopadne je to celkem slozite zarizeni a tim padem nachylnejsi k jakymkoli problemum. Osobne si myslim, ze 99% problemu s AT je vina spatne a nedokonale udrzby, to jedno procento jsou konstrukcni vady. Souhlas?
Kazdopadne vymena co 3000 mil je asi opravdu omyl, videl bych to na 30 000 mil. Kazdopadne co se tyce meho SVX, tam Subaru doporucuje tusim vymenu po 80.000km, za 12 let co to auto bylo uvedeno na trh se vetsina majitelu po vymene prevodovky(drive nebo pozdeji ji vymeni kazdy...) uchyluje k vymene po 12-15000 km spolu s motorovym olejem. Je to zpusobeno prave konstrukcni vadou prevodovky, ktera se rada prehriva. Bezna ATF ma bod varu pomerne nizko, cimz brzo ztraci sve schopnosti. Vetsina majitelu presla na plnou syntetiku a i tak radeji daji 100 USD kazdy rok nez 2000 USD za repas prevodovky. Jak jsem jiz napsal, moje auto je extrem, kazdopadne doporucuji vsem dodrzovat a trvat na servisnich intervalech a zjistit si o danem aute co nejvice. (samozrejme plati pro starsi auta:-) -
« Re: Re: Re: Re: vymena naplne
Jako říkat o amerických automatech, že jsou to šunty je poněkud odvážné tvrzení bez reálných zkušeností. Obecně platí, že americký automat toho vydrží nejvíce a nejdéle. Už i z toho pohledu. že je dělají 68 let, kdežto evropani dělají dobré automaty od 1996 a to stále jen některé automobilky či výrobci automatů. Protože jediný kdo si automaty dělá je snad jen Mercedes, ostatní je nakupují zejména od ZF. Kdežto v USA si dělají převodovky de facto každý sám.
Já prostě říkám a tvrdím, že měnit ATFko po 3.000 mil je naprostá hovadina, které je omylem. Je to nesmysl, pravděpodobně plynoucí z tiskové chyby. Samozřejmě se tím nic nestane, ale taky se tím nijak nepomůže. Nehledě na cenu práce a samotného oleje min 150 Kč litr a je ho tam kolik ? 8 litrů ? Automat není vlastně nic jiného, než soustava planetového převodu a propouštěcích kanálků, nic o sebe nedře, nic se nenamáhá a teoreticky se nemusí nic mazat, snad jen přepouštěcí ventily a pružinky. Automat funguje jen na principu tlaku hydraultické kapaliny. -
« Re: Re: Audi AT
Firma se jmenuje J.P. Transmissions s.r.o., Bohuminska 42, Ostrava -Hrusov.
Kontakt je pan Šponiar, mobil 602 759 362.
Kdyby se ptal odkud je znas, tak od majitele cerveneho Subaru SVX. Zkusenosti s Audi urcite maji:-), ale kdyz jsem to tam videl, cca 15 aut, tak minimalne 14 dni zadne auto nevezmou. Pokud jde jen o vymenu ATF tak se snad domluvite...
Hodne stesti