Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: zimni jizda a tazeni
takze vezmeme to poporade, vyjeti ze snehu, od toho je na automatu ten kvalt 1, nebo 2, kdy ti to radi pouze jednicku, nebo pouze dvojku.
takze stejnej princip jako u manualu. Kazdopadne nejde takovy to rozhoupavani jako tu bylo popsano. Pri zmene zarazeni u automatu je prodleva ktera to znemoznuje
Tazeni nepojizdneho vozu, no zalezi jak je nepojizdnej, jestli se da nastartovat a funguje neutral tak si ho muzes tahnout jak chces, jestli se nastartovat neda, tak na neutral se da tahnout, kazda prevodovka ma svy specifikace, obvykle to byva neco ve smyslu maximalne 50km/h na vzdalenost max 40km. Jde zhruba vo to ze na ten neutral se to tam vsechno volne protaci a nic se neznici, pruser je v tom ze jak nejde motor, nejdou ani vakuovy pumpy (coz by tak nevadilo) a cerpadlo kapaliny, ktera se nechladi a v automatu
se to proste zahreje a spali (max teplota kapaliny by nemela prekrocit 65C {u specifikace ATF-2D - Dextron2)
Proto je taky k videni v americkejch filmech ze odtahujou auta metodou volne zavesene hnane napravy.
No a kdyz je tahoun automat, tak to plati stejne jako s manualem, nemelo by se tahat v momente kdy je uz horsi prevodnik momentu (coz se pozna treba tak ze automat moc nechce radit na vyssi stupne) protoze tim se oddela uplne, no a jinak tahat proste vahu podle specifikace auta , takze 1tunovej prives za 1.1opla corsu asi ne :) -
« diesel a automat
Jiz jsem mel moznost vyzkouset automat s MB 300TD. V Praze jsem tam cvaknul D a az v Rozvadove u McDonalds jsem precvakl na P. Pekne jsem si uzil zacpu v Plzni a okrsky z Plzne na hranice. Je to dost pohodovy, celou dobu jsem jel na Economic. Jednou jsem zazil to stejny auto v rezimu Sport pri jizde do kopce v serpentine trochu nervozneji radilo, ale myslim si, ze s manualem bych neradil lepe. Nedavno se mi postestilo a vezli mne v MB S-klasse s TD a automatem. Tezka pohoda. Ten chlapek s tim byl v lete na dovoleny ve Francii a jezdil za 7 litru nafty. Ja bych si ji koupil a nebal bych se toho. -
« Re: Automat a zimní silnice
Ja zadne nemam, ale poskytnu jednu zkusenost od meho znameho. Pri vyjizdeni ze snehu (rozhoupat auto - dopredu, dozadu, dopredu...) znicil u sveho citronu prevodovku. Pak mu fungovala jen zpatecka. Jezdil potom az v pulce leta, oprava ho prisla na 40 tisic... -
« Rozhodně automat
Kupoval jsem teď nové auto a dost jsem váhal. Nakonec jsem se to rozhodl risknout a vzal jsem model s automatem. Rozhodně nelituji. Pohodovost jízdy je nesrrovnatelná, mám možnost se více věnovat volantu nebo naopak v klidu telefonovat s mobilem u ucha a to i ve městě bez potřeby třech rukou. Pokud jde o podřazování předjíždění atd.: tahle převodovka má už trochu inteligence a když prudčejí přidám plyn (ne kickdown), podřadí o 1-2 stupně srovnatelně s manuálem a rozhodně plynuleji. Kromě toho umožňuje i ruční volbu převodů (Tiptronic), ale zjistil jsem, že na ovládání řazení úplně stačí pedál plynu a to, jak rychle se sešlapuje. Pravda, dynamika a spotřeba jsou jistě horší než u manuálu, ale rozhodně ne tolik. Rozhodně nelituji. -
« automat
Taky jsem se dlouho rozmýšlel jestli koupit automat či ne, nemoc si podřadit do zatáčky mi přišlo šílený, tak jsem si zkusil vyhodnotit kdy řadim vyšlo mi, že v podstatě pouze ve městě nejčastěji v zácpách kdy mě to nebaví a občas při jízdě na okrskách, jinak tam stejně člověk dá pětku a jede. Teď mám 2 roky automat a vůbec mi řazení nechybí jen pro úplnost předtím jsem měl sportovní třílitr. Tomas -
« Re: Re:
Nemyslím si, že by 400 hp na spojce byl nějaký problém utáhnout. Je fakt, že jsem slyšel už takovéto podivné názory od jednoho majitele BMW 850 s automatem,...ale je to nepodložený. To, že se dělají 7xx a S-klasa s automatem plně chápu. To nejsou auta určený pro sportovní účely, ale pro pohodlné cestování po dálnicích stovky, tisíce kilometrů, často i se zapnutým tempomatem. Psal jsem, že proti automatu nic nemám, ale primitivní argumenty typu že manuál je dobrej jen pro blbce co maj Octavii 1.6 teda vážně nechápu. Proč se teda ty nejsilnější sportovní modely dělají jenom s manuálem ??? Zřejmě proto, že si je kupujou blbci, dle vás... -
« Re: Re:
Představa, že u S-klasy, BMW 7xx či Jaguara řadím,je docela směšná. Kromě toho utáhnout na spojce >300hp NENÍ tak snadný úkol, většina aut se s manuálem koupit vůbec nedá. Lidem co maj Octavii s 1.6 motorem to nic neříká a tak argumentujou tím, že ten manuál je vlastně lepší ...
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!