Automatická převodovka

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 22.12.99  21:36

    « Re: zimni jizda a tazeni

    k tomu rozbiehaniu: prakticky to este nemam vyskusane, ale v manuale k alfe machruju, ze to podla cidiel abs spozna, ze sa to smyka a hned to preradi na dvojku a podobne. no uvidime :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  15:15

    « Re: zimni jizda a tazeni

    takze vezmeme to poporade, vyjeti ze snehu, od toho je na automatu ten kvalt 1, nebo 2, kdy ti to radi pouze jednicku, nebo pouze dvojku.
    takze stejnej princip jako u manualu. Kazdopadne nejde takovy to rozhoupavani jako tu bylo popsano. Pri zmene zarazeni u automatu je prodleva ktera to znemoznuje

    Tazeni nepojizdneho vozu, no zalezi jak je nepojizdnej, jestli se da nastartovat a funguje neutral tak si ho muzes tahnout jak chces, jestli se nastartovat neda, tak na neutral se da tahnout, kazda prevodovka ma svy specifikace, obvykle to byva neco ve smyslu maximalne 50km/h na vzdalenost max 40km. Jde zhruba vo to ze na ten neutral se to tam vsechno volne protaci a nic se neznici, pruser je v tom ze jak nejde motor, nejdou ani vakuovy pumpy (coz by tak nevadilo) a cerpadlo kapaliny, ktera se nechladi a v automatu
    se to proste zahreje a spali (max teplota kapaliny by nemela prekrocit 65C {u specifikace ATF-2D - Dextron2)

    Proto je taky k videni v americkejch filmech ze odtahujou auta metodou volne zavesene hnane napravy.

    No a kdyz je tahoun automat, tak to plati stejne jako s manualem, nemelo by se tahat v momente kdy je uz horsi prevodnik momentu (coz se pozna treba tak ze automat moc nechce radit na vyssi stupne) protoze tim se oddela uplne, no a jinak tahat proste vahu podle specifikace auta , takze 1tunovej prives za 1.1opla corsu asi ne :)
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  12:22

    « zimni jizda a tazeni

    Docela by mne zajimalo, jak se vyjizdi se zapadnutym autem s automatikou a jak je to s tazenim nepojizdneho vozu, at jiz ten kdo tahne ci ten kdo je tazen ma automat.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  11:16

    « diesel a automat

    Jiz jsem mel moznost vyzkouset automat s MB 300TD. V Praze jsem tam cvaknul D a az v Rozvadove u McDonalds jsem precvakl na P. Pekne jsem si uzil zacpu v Plzni a okrsky z Plzne na hranice. Je to dost pohodovy, celou dobu jsem jel na Economic. Jednou jsem zazil to stejny auto v rezimu Sport pri jizde do kopce v serpentine trochu nervozneji radilo, ale myslim si, ze s manualem bych neradil lepe. Nedavno se mi postestilo a vezli mne v MB S-klasse s TD a automatem. Tezka pohoda. Ten chlapek s tim byl v lete na dovoleny ve Francii a jezdil za 7 litru nafty. Ja bych si ji koupil a nebal bych se toho.
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  10:09

    « zima

    no zalezi na aute, ja mam motor ve predu, zadni nahon a samosvornej diferak (proste ta nejlepsi kombince :)))), a kdyz uz holt neco nejde vyjet nebo ubrzdit tak vod toho mame na razeni ty volby 2 a 1.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  09:36

    « Re: Automat a zimní silnice

    Ja zadne nemam, ale poskytnu jednu zkusenost od meho znameho. Pri vyjizdeni ze snehu (rozhoupat auto - dopredu, dozadu, dopredu...) znicil u sveho citronu prevodovku. Pak mu fungovala jen zpatecka. Jezdil potom az v pulce leta, oprava ho prisla na 40 tisic...
  • 00 Reagovat !

    foto

    22.12.99  02:44

    « Automat a zimní silnice

    Můžete se podělit o zkušenosti s chováním automatu na zimních silnicích? Respektive jak přizpůsobit techniku jízdy? Zatím mám zkušenosti jenom ze suchých a mokrých cest a z prvního náledí mám trochu obavy, neb jsem odkojen klasickou šaltrpákou.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.99  10:06

    « Re:

    Rodiče maj Transita, tříkvalt z roku 85 bez nějaký složitý elektroniky a podřazuje si to pomocí plynu jako vzteklý.
  • 00 Reagovat !

    foto

    17.12.99  09:37

    « Bez nadpisu

    jinak ta trocha inteligence ze podrazuje o jeden az dva stupne je celkem bezna u kazdyho 4kvalt automatu s nejakou tou elektronikou, ktery se vyskytujou od tech 89/90 roku celkem bezne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    17.12.99  09:36

    « Re: Rozhodně automat

    jo ja se takhle rozhodoval v roce 97 a ted toho vubec nelituju, nemam sice moznost sekvencniho razeni, ktera mi ale vubec nechybi, pomoci plynu se da delat temer totez
  • 00 Reagovat !

    foto

    16.12.99  01:31

    « Rozhodně automat

    Kupoval jsem teď nové auto a dost jsem váhal. Nakonec jsem se to rozhodl risknout a vzal jsem model s automatem. Rozhodně nelituji. Pohodovost jízdy je nesrrovnatelná, mám možnost se více věnovat volantu nebo naopak v klidu telefonovat s mobilem u ucha a to i ve městě bez potřeby třech rukou. Pokud jde o podřazování předjíždění atd.: tahle převodovka má už trochu inteligence a když prudčejí přidám plyn (ne kickdown), podřadí o 1-2 stupně srovnatelně s manuálem a rozhodně plynuleji. Kromě toho umožňuje i ruční volbu převodů (Tiptronic), ale zjistil jsem, že na ovládání řazení úplně stačí pedál plynu a to, jak rychle se sešlapuje. Pravda, dynamika a spotřeba jsou jistě horší než u manuálu, ale rozhodně ne tolik. Rozhodně nelituji.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  19:41

    « automat

    Taky jsem se dlouho rozmýšlel jestli koupit automat či ne, nemoc si podřadit do zatáčky mi přišlo šílený, tak jsem si zkusil vyhodnotit kdy řadim vyšlo mi, že v podstatě pouze ve městě nejčastěji v zácpách kdy mě to nebaví a občas při jízdě na okrskách, jinak tam stejně člověk dá pětku a jede. Teď mám 2 roky automat a vůbec mi řazení nechybí jen pro úplnost předtím jsem měl sportovní třílitr. Tomas
  • « 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  13:14

    « Re: Re:

    Nemyslím si, že by 400 hp na spojce byl nějaký problém utáhnout. Je fakt, že jsem slyšel už takovéto podivné názory od jednoho majitele BMW 850 s automatem,...ale je to nepodložený. To, že se dělají 7xx a S-klasa s automatem plně chápu. To nejsou auta určený pro sportovní účely, ale pro pohodlné cestování po dálnicích stovky, tisíce kilometrů, často i se zapnutým tempomatem. Psal jsem, že proti automatu nic nemám, ale primitivní argumenty typu že manuál je dobrej jen pro blbce co maj Octavii 1.6 teda vážně nechápu. Proč se teda ty nejsilnější sportovní modely dělají jenom s manuálem ??? Zřejmě proto, že si je kupujou blbci, dle vás...
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  08:41

    « Bez nadpisu

    Asi to budu muset někde vyzkoušet ten váš automat. Třeba se mi to bude líbit.
  • 00 Reagovat !

    foto

    03.12.99  08:37

    « Bez nadpisu

    Nepsal jsem, že je automat pomalejší, ale, že mě baví řadit. U takových aut jako BMW7 apod. je to jasný, že tam automat nesmí chybět, ale takový auta jsou dělaný na dlouhý štreky atd.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 02.12.99  21:18

    « Bez nadpisu

    nove diesle by uz mali mat.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  20:13

    « Re:

    a vzhledem k tomu ze to ma cosworti motor a nizsi a tvrdsi podvozek + agresivnejsi brzdy tak je celkem jasny ze ford nemel v umyslu tohle delat pro nakou pomalou jizdu.


    mimochodem nevite nekdo proc dieslove verze vetsinou automat nemaj ?
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  20:11

    « Bez nadpisu

    jo taky by mi prisel manual ve scorpiu kde je drevo a kuze a v elektrice vse na co si clovek vzpomene vcetne zadnich sedacek takovej trochu divnej :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  19:57

    « Re: To: Keyser_soze

    Kdyz ma nekdo auto dobre v ruce a neni strevo, tak pri rozjezdu do kopce s manualem necouvne.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    02.12.99  19:24

    « Re: Re:

    Představa, že u S-klasy, BMW 7xx či Jaguara řadím,je docela směšná. Kromě toho utáhnout na spojce >300hp NENÍ tak snadný úkol, většina aut se s manuálem koupit vůbec nedá. Lidem co maj Octavii s 1.6 motorem to nic neříká a tak argumentujou tím, že ten manuál je vlastně lepší ...
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…