Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Octavia s automatem
Jezdim skoro rok s Octavii SLX 1,8 20V a automatem. Je to muj druhy vuz s automatem (predtim VW Golf 1,6l) a sednout si do vozu s manualnim razenim me dnes uz docela boli. Jen ta spotreba Octavie... Ve meste 9 l, mimo mesto 7,5 - 8,5 l, dalnice jeste vic. Je to firemni vuz, tak me to zas tak netankuje, ale presto to zamrzi. Diesel s automatem je udajne jen u VW Passat (ze by politika VW Group ??):o( -
« Re: Octavia s automatem
Spotřeba je vyší vě městě, jezdím cca za 10 lt. Venku je to výrazně lepší, cca 8 - 8,5. Je třeba vzít korekci na to, že motory 1,8 jsou žíznivější. Co se týče výkonu motoru je dostatečný, turbo by lolo lepší, ale před rokem ještě s Aut. nebylo. Pokud se týká živosti auta tak je velmi dobrá, Zvlášť je poznat to, že automat řadí sám a počítač vyhodnotí styl jízdy - loudavý nebo sportovní atd. Tvrdím, že kdo si zvykne na DOBRÝ automat (cca 2000 km) už nebude chtít od něj ustoupit. -
« Octavia s automatem
Už přes rok jezdím s Octavií 1,8 s automatem. Motor i převodovka chodí jako hodiny. Zvlášť ve městě je to pohoda. Mám naježděno na cca 15 autech asi 750 tis. km, toto je první s automatem se kterým jezdím trvale. Další bude asi zase s automatem Má někdo zkušenosti s Octavií a automatem? -
« Bez nadpisu
po tech x letech s automatem vam musim rict ze zaklad jsou dobry zimni gumy, u manualu pomuzou hodne, u automatu jsou proste nutny, pak to jde bez problemu, dneska kdy se daj koupit kvalitni jety gumy, jedna za 500,- je 2tisicova investice pred zimou dobry tah -
« Re: Automat a zimní silnice
Ve čtvrtek jsem jel okreskou přes ty naše kopečky (Blansko, kdo to znáte) a byl to klasický uježděný sníh, bez špetky posypu. Ze začátku jsem měl dost obavy, byla to moje první jízda na kluzkém, ale postupně jsem si zvykl. Stejně ale jsem se cítil jistěji s pevně zařazenou trojkou (5-stupňový Tiptronic). Automat by tam asi dal čtyřku, ale to jsem měl pocit, že nemám kontakt s vozovkou. -
« Re: zimni jizda a tazeni
S tím rozjížděním na ledě nebo ve sněhu mám takovou představu, že by mělo stačit jen povolovat jemně brzdu a zase ji sešlápnout a tím vlastně nahradit to rozhoupání přeřazováním u manuální převodovky. Na druhé straně v příručce k mému vozu píšou, že blokování páky je udělané nějak speciálně právě pro případ rychlého přeřazování mezi R a D pro rozjetí ve sněhu. Ještě jsem to nezkoušel, tak nevím. -
« Re: zimni jizda a tazeni
takze vezmeme to poporade, vyjeti ze snehu, od toho je na automatu ten kvalt 1, nebo 2, kdy ti to radi pouze jednicku, nebo pouze dvojku.
takze stejnej princip jako u manualu. Kazdopadne nejde takovy to rozhoupavani jako tu bylo popsano. Pri zmene zarazeni u automatu je prodleva ktera to znemoznuje
Tazeni nepojizdneho vozu, no zalezi jak je nepojizdnej, jestli se da nastartovat a funguje neutral tak si ho muzes tahnout jak chces, jestli se nastartovat neda, tak na neutral se da tahnout, kazda prevodovka ma svy specifikace, obvykle to byva neco ve smyslu maximalne 50km/h na vzdalenost max 40km. Jde zhruba vo to ze na ten neutral se to tam vsechno volne protaci a nic se neznici, pruser je v tom ze jak nejde motor, nejdou ani vakuovy pumpy (coz by tak nevadilo) a cerpadlo kapaliny, ktera se nechladi a v automatu
se to proste zahreje a spali (max teplota kapaliny by nemela prekrocit 65C {u specifikace ATF-2D - Dextron2)
Proto je taky k videni v americkejch filmech ze odtahujou auta metodou volne zavesene hnane napravy.
No a kdyz je tahoun automat, tak to plati stejne jako s manualem, nemelo by se tahat v momente kdy je uz horsi prevodnik momentu (coz se pozna treba tak ze automat moc nechce radit na vyssi stupne) protoze tim se oddela uplne, no a jinak tahat proste vahu podle specifikace auta , takze 1tunovej prives za 1.1opla corsu asi ne :) -
« diesel a automat
Jiz jsem mel moznost vyzkouset automat s MB 300TD. V Praze jsem tam cvaknul D a az v Rozvadove u McDonalds jsem precvakl na P. Pekne jsem si uzil zacpu v Plzni a okrsky z Plzne na hranice. Je to dost pohodovy, celou dobu jsem jel na Economic. Jednou jsem zazil to stejny auto v rezimu Sport pri jizde do kopce v serpentine trochu nervozneji radilo, ale myslim si, ze s manualem bych neradil lepe. Nedavno se mi postestilo a vezli mne v MB S-klasse s TD a automatem. Tezka pohoda. Ten chlapek s tim byl v lete na dovoleny ve Francii a jezdil za 7 litru nafty. Ja bych si ji koupil a nebal bych se toho.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!