Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Tralala tralala mám rád Vaška Adama
Myslím, že ten zbytek, co z něj z toho zmuchlanýho plechu vyšťourali, už zpopelnili. Myslel si taky, že mu to zrychluje, ale ten náklaďák v protisměru byl asi rychlejší, než předpokládal. Navíc toho profíka ani nenapadlo, aby se uhejbal nějaký špíně v osobáčku. -
« Re: Tralala tralala mám rád Vaška Adama
Taky jsem znal jednoho, co chtěl mít všechno nej. Už vůbec nic nepotřebuje. Mě to moje zrychlení stačí (jak tak koukám, tak ostatním taky), a teď si navíc říkám, že ani nevím, za kolik tam to kilo mám. Holt nám to občas někdo natře ... ono by bylo docela na místě, aby to S8 za necelý(nebo celý?) 2 melouny sebou už aspoň trošku mrskalo, nemyslíš? -
« Re:
Já taky ne. Nechápu. proč dnes, kdy elektronika dělá všechny možný zbytečnosti, je nutný ještě u aut, který jsou určený pro denní potřebu, šaltrovat pákou, jak za "Marie Terezie". Kdyby pokrok na autě postupoval stejným tempem, jako otázka řazení rychlostních stupňů, tak bychom dodnes svítili svíčkovýma dřevěnýma lucernama, brzdili dřevěným špalkem o ocelovou obruč kola a v nejlepším případě startovali klikou. -
« Re: Tiptronic vs Manuál - zrychlení
to Matus:Neutral jsem tad daval ze stejnyho duvodu jako u manualu, tj. kdyz treba dojizdim ke krizovatce na cervenou.No evidentne to na to nebylo staveny.to prof:Myslim, ze plyn jsem v tu chvili seslapnutej nemel, ale rozhodne jsem to uz potom nezkousel.Abych se priznal jeste k jednomu kixu...jednou jsem dobrzdoval, auto jeste nestalo a ja tam vrazil Pecko.Nevim, ktera cast auta to byla, ale protestovala dost zasadne...to keyser_soze:no ja nevim, jak komu, ale ja jsem na paku dost "hrabal", ten plnej automat mi proste nesednul, Tiptronic mi pripadal mnohem...blizsi.Jako ze radim ja a jak chci ja a ne aby mi do toho kecala elektronika.Ve vsi ucte ke vsem, kdo jezdi radi s automatem, pripada mi plnej automat jako ze skoro nepotrebuje ridice a ze to to rizeni trosku odcizuje...Pamatuju, ze vsichni v autoskole breceli, jak je automat skvelej, ale jak se do toho clovek dostane, manualka mu sedne vic. -
« Re: Tiptronic vs Manuál - zrychlení
to beranek: To, že se motor vytočil, přičítám buď tomu, že jsi neměl úplně uvolněnej plyn, a nebo příliš komplikovaná elektronika obvyklým způsobem na chvilku "zablbnula". Rozdíl mezi neutrálem u automatu a u manuálu je ten, že u manuálu je tam bezpodmínečně nutnej, jinak by to nemohlo fungovat. Ono by to šlo udělat, aby to fungovalo. Bylo by to však komplikovaný a dost nepraktický :). U automatu jsou prakticky neutrály dva. Jeden je P, kdy jsou navíc zablokovaný kola. Ten by úplně stačil, ten druhej, N, občas uplatnění najde, i když by zas tak nevadilo, kdyby tam nebyl vůbec.Je to jenom taková mezipoloha mezi R a D. Za jízdy lze u většiny automatů bez problémů vyřazovat a bez plynu zase zařazovat, tak jak to popsal Keyser_Soze. Byly (možná ještě jsou) však i automatické skříně (Mercedes), se kterými šlo auto i roztáhnout. U nich toto vyřazování bylo sice možné, ale pokud se při jízdě opět řadilo D při chodu motoru na volnoběh, dostal ten motor krátkodobou, ne zrovna moc plunulou pecku, že se vytočil do vysokých otáček. Jako by tam na okamžik spadla jednička. Zmírnit jsi to mohl pouze tak, že jsi musel nastavit otáčky motoru tak, aby odpovídaly, pokud možno, přesně rychlosti, při níž jsi se rozhodl tam to D opět zařadit. I tak však bylo cítit, že to není zrovna ono, co by té skříni vyhovovalo.Všeobecně platí, že podle toho, co chceš, aby auto dělalo, navolíš jednoduše polohu automatu, která tomu odpovídá. Dál lidé, pro který je automat určenej, už nepřemýšlejí. Jenom my, koumáci v Čechách, začneme uvažovat o tom, jestli z kopce nevyřazovat, jestli dávat neutrál při zastavení na semaforech, nebo jestli podřazovat ručně a pod. Vše, co jsem zde teď vyjmenoval, opotřebovává automatickou skříň více, než kdybychom si jí vůbec nevšímali. Na to je totiž dělaná. Není náhoda, že v Čechách je snad největší spotřeba automatických skříní. Jedním z důvodůje i to, že mnoho lidí ještě neví, že u automatu se kontroluje množství oleje zásadně při BĚŽÍCÍM MOTORU !!! Hladina oleje je totiž níž, než když motor stojí. Kdo to tak nedělá, jezdí trvale s nízkou hladinou a je jen otázkou času, kdy té skříni dojde trpělivost. Stejně tak mnoho lidí neví, kudy se do té skříně olej dolévá. Jednou jsem koupil Granadu s automatem, která již pouze couvala (klasika). Samozřejmě ve skříni ani kapka, zato v motoru bylo oleje cca 20 cm nad horní rysku na měrce a že to nebyl olej motorový, si jistě sami domyslíte.:-) Velmi chytře jsou vymyšlený i dorazy volicí páky a to sice tak, aby ovládání skříně bylo co nejpohodlnější a nejjednodušší. Mnoho majitelů automatů o nich ani neví a myslí si, že musí vždy mačkat pojistku, nebo tahat páku k sobě, pokud má řazení pod volantem. Není tomu tak a je to opravdu uděláno zcela logicky. Všimněte si, jak se jezdí v amerických filmech. Frajer skočí do auta, vrzne tam D a už gumuje pryč. Někdo si poví, jak tam mohl to D tak rychle trefit? Jednoduše, je tam totiž doraz a on jenom využívá toho, co pro něj konstruktéři auta vymysleli. Podobné je to s tím, že nelze za jízdy zařadit R ani P, pokud si šofér zbytečně nehraje s pojistkou, nebo netahá páku k sobě. Keyser> Skutečně jsem to v jedný příručce našel, že lze z táhlých kopců podřadit na nižší stupeň a odlehčit tak brzdám. Mám ale takovej pocit, že se mělo jednat o takovej kopec, kterej se vyskytuje možná jenom někde v Alpách. Pokud se to nedělá pravidelně, tak bych proti tomu nic neměl, i když každý zbytečný řazení je vlastně zbytečný. jedn můj známej jezdí na Firebirdu zásadně tak, že podřazuje za jízdy rukou a musím říct, že to ovládá tak dokonale, že s tím dokáže docela efektní kousky. Jedná se však o klasicku, ročník 1979 s 3 kvaltovýou 350 TH, která přežije skoro všechno. Pro úplnost, točí s ní poctivej big-block 6,6l V8. -
« Re: Tiptronic vs Manuál - zrychlení
hm 310 kobyl neni zas takovej zazrak ale verim ze z 90je to skok jak krava, ja se na to koukam furt ze svyho pohledu 200kobyl a dvoutunovyho auta., btw u automatu podle toho jak chytrej je samozrejmne narvat neutral za jizdy jde. (verim ze nova A8 to bude uz mit nak elektronicky chraneny) a udela to to samy co manual, jenze protoze u automatu na paku nehrabes tak se ti to nestane :)
MATUS>neni nic jednodusiho nez pak plyn pustit a zaradit decko a plyn zas seslapnout.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!