Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Automat
V tom se, myslím, plně shodujeme. Já mám jen takovej názor, že i kdyby to auto mělo jen 1,4 l, tak bych ho s mechanickou skříní nechtěl. S takovým autem totiž stejně nic nedoženu a hlavně mi stále uniká smysl a důvod potřeby toho ukrutnýho zrychlení. V běžným provozu toho dnes moc nenazávodíš a když, tak přivádíš do vysoce nebezpečnejch situací ostatní lidi, který s tvejma pocitama nemaj vůbec nic společnýho. Pokud chceš argumentovat s tím, že potřebuješ předjet náklaďák, co to hasí kilem, tak ti na to odpovím, že takovej náklaďák mě netankuje a klidně si ho nechám ujet. Když na to přijde, tak v prvním kopci ho předjedu i se škůdkou. Podle mě žádný auto na běžný ježdění nemá takový zrychlení, aby mě to něco říkalo. Pokud ho má, tak už to není auto na běžný ježdění. A pokud ho někdo na běžný ježdění má, tak by s ním měl jezdit v běžným provozu běžným způsobem, kterej nijak neohrožuje ostatní. Neříkám, že si nemůže vylítnout na kopec jak raketa, nebo to nesmí na volným rovným kuse pěkný cesty trochu provětrat. Jakmile se však začne opájet falešnýma pocitama z toho, že při předjíždění Felicie, která jede 120, je jeho rychlost o stejnou hodnotu vyšší, tak je to podle mně magor, kterej dokud nedostane při pořádným bouráku pecku do palice, tak se mu to v ní nesrovná. Velká nehodovost je zapříčiněná jedině takovýmhle chováním spousty nevycukanejch lidí. Mezi nima jsou však nejen schopný frajeři i starý páprdové, který jezdit umí, ale i stejná sorta, která si to o sobě jen myslí. Když takovýmu "Laudovi" něco řekneš, tak se nasere a doporučí ti, aby ses staral o sebe, protože jsi na rozdíl od něj rozštípal už dva pekáče, zatímco on ještě ani jeden. To, že tomu tak bylo jen neuvěřitelným štěstím a schopnostma a dovednostma těch ostatních na silnici, si v žádným případě nepřipouští. Mám taky pár svejch rekordů, že jsem dojel od někud někam za deset minut, přičemž obvyklej čas jízdy stejný štreky neklesá pod půl hodiny. Když se však zpětně na to dívám, tak nechápu, jak jsem mohl bejt takovej magor, že jsem to vůbec zkoušel. To že ses mohl zabít ti většinou dochází až po čase. Dneska jde už jen o to, abys od někud někam vůbec dojel, a nezáleží na tom, za jak dlouho. Pokud někdo musí stále ještě spěchat, je to jen důkaz toho, že si neumí dobře naplánovat svůj čas. Nekdy se stane, že musíš spěchat, nejedná se však nikdy o nic tak závažnýho, abys kvůli tomu riskoval svůj život a taky životy těch ostatních. Pro spěch prostě silnice už není. Od toho jsou letadla a vrtulníky. Jenomže ty už musí šoférovat opravdoví frajeři, který už opravdu něco umí, protože když se odlepíš od země, tak musíš bejt pokornej jak beránek a frajeřina !!!musí!!! stranou. Pokud se však někteří nedokážou ukáznit na dostatečnou úroveň, dozvídá se to pravidelně celej národ z televize.Omlouvám se za takovej rozsah úvahy. Vopravdu je mi jedno, jestli auto, se kterým jezdím za živobytím zrychluje na stovku pod 7 vteřin, nebo pod půl minuty. Takže jestli manuálně kvedlat, nebo bejt v pohodě, není věc, nad kterou bych uvažoval. -
« Automat
prof> Souhlasím, že jízda s automatem není vůbec menším zážitkem, než z manuálním řazením. Mnohkdy i naopak. Jenže pokud nemáš alespoň 200 koní, tak automat značně degraduje dynamiku jízdy. Jak již víš, měl jsem Senatora 3.0 automat a cestovat v takovém korábu byla paráda. Umím si však představit, že s manuálem by sprintoval o dost líp.
A vývoj jde kupředu a ne že ne. Dnešní pětirychlostní steptronic od BMW má stejné zrychlení a Vmax (možná o 2-3 desetiny horší a to jde přejít), jako manuál. Audi má v A6 zase variátor, který dokonce zrychluje líp, než manuál. Jenže to všechno koštuje moc peněz. Hydrodynamický měnič je mi rovněž sympatičtější co do spolehlivosti a přehřívání (lepší než spálené obložení na spojce).
Tobě to třeba nevadí, ale mě neustále "prokluzujíci" zvuk klasického automatu při akceleraci irituje a úplně z něho cítím, že se mi část výkonu ztrácí někde v obtoku oleje či bůhví kde jinde.
Za povšimnutí rovněž stojí, že už můj stařičký senátor 3.0i měl s manuální převodovkou průměrnou papírovou spotřebu 11l a s automatem 10.5.
Zhrnu-li to, tak BMW 330Xi stejně jako Xd bych koupil raději v automatu. Svůj Megánek Coupé ale vždy manuál. Je to jen dvoulitr. -
« kolik vydrží automatická převodovka ?
Vlastnil jsem Hyundai S coupe 1.5i s automatem, r.v. 93, měl najeto cca 70 000 km, jízda s ním byla absolutním požitkem, především co se týče řazení. Vozidlo jsem prodal a zhruba po měsíci si nový majitel stěžoval, že je porouchaná převodovka. Závada spočívala v tom, že než se převodovka ohřála řadila dobře, po ohřátí zůstával trvale zařazen 3 stupeň. Po vypnutí a znovu natočení motoru opět řadila převodovka tak jak má, jakmile ale podřadila n 3. stupeň, už tam zůstal. S poruchou si nevěděli rady ve dvou značkových Hyundai servisech (včetně Central Hyundai servisu v Praze). Majitel s autem cca 4 měsíce jezdil a natočil i s touto poruchou cca 3000 km. Potom nechal převodovku rozebrat v opravně aut. převodovek, kde konstatovali - spálený brzdový pás, spálené lamely II-III a III-IV. Znalec konstatoval, že vzhledem k tomu, že není možno u převodovky jednoznačně určit počet ujetých km nelze ani jednoznačně určit příčinu poruchy přičemž ale stoprocentně vznikala dlouhodobě a postupně (jinými slovy před datem prodeje) a příčiny ? - vlečení na laně, nedostatečná náplň oleje, dlouhodobý provoz na tzv. "nouzový stupeň" (nevím co to je), neoprávněný zásah do elektroinstalace (to je pro mě šok, nic takového se nedělalo). Dost nepochopitelné je ale pro mě jako pro laika tvrzení, že závada existovala i když se navenek neprojevovala (podle mě je to asi hloupost i když to tvrdí znalec v oboru). Zcela jednoznačně byla znalcem odmítnuta verze, že ke vzniku závady mohlo dojít jednorázově nesprávnou technikou jízdy nebo špatnou manipulací.Rád bych znal názor odborníků. Nový majitel totiž nechal převodovku opravit a požaduje po mě částku 52 tis. Kč. -
« Re: Tralala tralala mám rád Vaška Adama
Myslím, že ten zbytek, co z něj z toho zmuchlanýho plechu vyšťourali, už zpopelnili. Myslel si taky, že mu to zrychluje, ale ten náklaďák v protisměru byl asi rychlejší, než předpokládal. Navíc toho profíka ani nenapadlo, aby se uhejbal nějaký špíně v osobáčku. -
« Re: Tralala tralala mám rád Vaška Adama
Taky jsem znal jednoho, co chtěl mít všechno nej. Už vůbec nic nepotřebuje. Mě to moje zrychlení stačí (jak tak koukám, tak ostatním taky), a teď si navíc říkám, že ani nevím, za kolik tam to kilo mám. Holt nám to občas někdo natře ... ono by bylo docela na místě, aby to S8 za necelý(nebo celý?) 2 melouny sebou už aspoň trošku mrskalo, nemyslíš? -
« Re:
Já taky ne. Nechápu. proč dnes, kdy elektronika dělá všechny možný zbytečnosti, je nutný ještě u aut, který jsou určený pro denní potřebu, šaltrovat pákou, jak za "Marie Terezie". Kdyby pokrok na autě postupoval stejným tempem, jako otázka řazení rychlostních stupňů, tak bychom dodnes svítili svíčkovýma dřevěnýma lucernama, brzdili dřevěným špalkem o ocelovou obruč kola a v nejlepším případě startovali klikou. -
« Re: Tiptronic vs Manuál - zrychlení
to Matus:Neutral jsem tad daval ze stejnyho duvodu jako u manualu, tj. kdyz treba dojizdim ke krizovatce na cervenou.No evidentne to na to nebylo staveny.to prof:Myslim, ze plyn jsem v tu chvili seslapnutej nemel, ale rozhodne jsem to uz potom nezkousel.Abych se priznal jeste k jednomu kixu...jednou jsem dobrzdoval, auto jeste nestalo a ja tam vrazil Pecko.Nevim, ktera cast auta to byla, ale protestovala dost zasadne...to keyser_soze:no ja nevim, jak komu, ale ja jsem na paku dost "hrabal", ten plnej automat mi proste nesednul, Tiptronic mi pripadal mnohem...blizsi.Jako ze radim ja a jak chci ja a ne aby mi do toho kecala elektronika.Ve vsi ucte ke vsem, kdo jezdi radi s automatem, pripada mi plnej automat jako ze skoro nepotrebuje ridice a ze to to rizeni trosku odcizuje...Pamatuju, ze vsichni v autoskole breceli, jak je automat skvelej, ale jak se do toho clovek dostane, manualka mu sedne vic.
Přihlásit se • Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!