Automatická převodovka

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.01  14:16

    « Re: prof

    matuS: Musím Hufova slova jen potvrdit. Mě to auto doslova šokovalo tím, co dokáže v prostředí, kam bych se možná obával pustit s off-roadem. Počet kvaltů mě v tu chvíli byl zcela lhostejný. A pokud má takový auto dostatečný výkonový a momentový potenciál, určitě nikomu ten jeden kvalt nebude chybět.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 25.02.01  13:08

    « Re: prof

    hufnagl> otec si na 607 brusi zuby...dobre to slo? 4kvalt by mi nevadil...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.01  10:35

    « Re: prof

    Dnes jsem seděl v Pažoutu 607 a dojem fakt dobrý, až na to, že tam dávají pouze 4kvalt automat. Jinak bych neváhal, ale pak bude rozdíl v dynamice značný. Holt nestíhají držet krok s němci. U nich je 5ti rychlostní automat standart už od střední třídy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.01  21:38

    « Re: prof

    Spoustě lidí u nás nevysvětlíš, že automat je pohoda. Zarytě budou prosazovat manuál, protože ho sami mají a v drtivé většině případů se s automatem nesvezli. Nejvíce smutné je svezení s odpůrcem automatu, kterému řazení manuální převodovky dělá potíže, ale přesto Ti bude tvrdit, že když si nemůže zařadit, tak to není ono. To jsem zažil. Navíc Ti začnou vykládat zkazky o poruchovosti, ač sami neví, jak automat funguje. Rob.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.01  13:59

    « Re: automat

    Kto sa nauci s automatom, tak jazdi bez toho aby podradoval -2, da sa to, samozrejme nikto od toho neocakava potom nejaku jazdu typu rallye ale to pohodlie :-) A ked chcem zrychlovat na krizovatke z nuly az kam to pojde, tak sa to da tiez plynule bez nejakho tocenia do max. otacok, uznavam S je dobra vec. Dalsia "nevyhoda" pre novacika je predbiehanie s automatom, holt kym sa to niekto nenauci tak mu automat nebude sediet. Zase v E270CDI ten automat nejavi nejake oneskorenie ako som zvyknuty napr. z omegy. Automat a nizke otacky (diesel) sa nejak maju radi :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.01  13:32

    « Re: automat

    cuplík "S" by proto měl být už dávno na multifunkčním volantu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.01  11:03

    « Re: automat

    Pravá ruka se i tak občas hodí. To když potřebuju zmáčknout cuplík "S". Ono to pak řadilo až 500 před omezovačem, takže ten 3 litr cekem zrychloval. Pokud bych ho nezmáčkl, tak by mi to nandala kdejaká osmnáctstovka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.01  10:45

    « Re: automat

    Automat je najlepsia vec na svete :-) Jednou rukou v zapche kormidlujete auto a druhou mozte osahavat spolujazdkynu, no povedzte nie je to krasne? Jasne da sa to aj s manualom ale zvacsa v rozhodujucich chvilach treba siahnut na tu "miesacku benzinu". Mam automat, jazdil som aj manualy, kto neskusil AT nepochopi o com je rec, sice zo zaciatku pravu ruku priviazat k telu a lavu nohu priskripnut v okne ale inak ok :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.01  08:52

    « Re: automat

    Lepší gumovej pocit, než namáhat si ruku. Já jsem ani ten tip-tronic moc nepochopil, proč tam to pseudosekvenční řazení je. Pokud se chci vyblbnout, tak na to mám mít jiný auto s kvedlačkou (třeba Vipera :-), ale běžný ježdění bez automatu není nic příjemnýho.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.01  07:23

    « Re: automat

    Zdravím. Po přečtení předchozích názorů si dovolím i já přispět se svojí "troškou do mlýna". Názor je můj a nikoho nechci přesvědčovat o jeho správnosti.
    Vlastnil jsem již několik aut, vždy s manuální převodovkou, po automatu jsem nikdy moc netoužil. Auto přece musí mít tři pedály! Člověk však má zkusit i jiné věci, něž ty zaběhané. Zvyklý na zadní pohon jsem zakoupil starší Sierru v automatu. Nelituji. Pohodová jízda, 120 koní DOHC motoru celkem dostačujících, jízda po městě super, manželka je spokojená, že nemusí řadit = teplé večeře....Dnes, když jsem nucen jet s manuálem, tak mě již řazení obtěžuje. Manuál bych už nikdy nekoupil, u automatu bych však volil i možnost sekvenčního řazení. Ach ty peníze...Faktem však je, že automat (aspoň ten můj) působí trochu "gumovým" dojmem. U manuálu je vše více jednoznačné.
    Škodolibci jistě podotknou:"Neumí řadit!" Jistý čas jsem se živil jako řidič na nákladu. Při pískem naložené soupravě ruku z "kvedlačky" nedáte - těch 30 a víc tun nějak rozpohybovat musíte. Rob.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.01  18:18

    « Re: Automat

    Ono těm automatům asi přijde na chuť stále víc lidí, protože v zácpě nemaj opravdu konkurenci. A ty zácpy jsou a hlavně budou čím dál tím dál tím častější.

    Pouze jednoho mýho známýho zaskočilo v zimě, že měl problémy s kopce, kdy ho auto ještě ve zvýšenejch otáčkách studenýho motoru tlačilo, což na takovým zrcadle není se zadním pohonem bez ABS žádná výhra. Pokud je taková klouzačka a potřebuju sjet neposypanou ulici krokem, ještě pomaleji než na volnoběžnou jedničku, tak radši vyřadím.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.01  11:37

    « Re: Automat

    Na popojíždění v zácpách je automat naprosto ideální a skvělý. Jen pustíš brzdu a auto popojíždí na volnoběh.

    S tím 10% úbytkem výkonu tak úplně nesouhlasím. U BMW 3er reihe (E46)se 6tiválci se pohybuje při Vmax do 1% (0,45) a při akceleraci do půl vteřiny. Faktem je, že tyto automaty jsou špička. V Lexusu IS 200 to degradovalo dynamiku na nějakou 1.6ku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.01  11:21

    « Re: Automat

    Tak nevím zda manuál nebo automat. Stačilo mi se dnes ráno projet po D1 a bylo jasno. Bylo jedno kdo co má nebo nemá čím řadí nebo neřadí, zda má diesel nebo benzín. Vlekli se zcela všichni. Já mám manuál a 4x4. Bylo to OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.01  11:12

    « Re: Automat

    ve vetsine aut s hydromenicem se straci cca 10% vykonu. Takze se da obecne rict ze cim vetsi vykon tim i vetsi ztraty v automatu.


    mimochodem trochu nasnezilo a manualisti zas jezdi jak priposrany :-) jo neni nad zadni nahon, automat a samosvornej diferak :-) lepsi uz je jen 4kolka :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  00:00

    « Re: Automat

    Hm.. Pri vecsine automatov okrem tych najnovsich sa straca velka cast energie a pri aute s 1,4 motorom mas pocit ako keby to bol 1 litrak a pri vecsich autach to je hroza.. Nejde o pretekanie ale ked vidis ze ten motor nevladze na to auto tak je to blby pocit. Nehovoriac o tom ze ked tam nalozis celu rodinu s batozinou a ides do kopca tak si rad ked ten kopec vobec vydes..
    A vzdy sa soferuje lepsie s pocitom ze kebyze je nutnost niekde pridat (ide auto oproti pri predbiehani) za ta to auto proste ta ennecha v stichu.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    20.02.01  09:40

    « Re: Automat

    V tom se, myslím, plně shodujeme. Já mám jen takovej názor, že i kdyby to auto mělo jen 1,4 l, tak bych ho s mechanickou skříní nechtěl. S takovým autem totiž stejně nic nedoženu a hlavně mi stále uniká smysl a důvod potřeby toho ukrutnýho zrychlení. V běžným provozu toho dnes moc nenazávodíš a když, tak přivádíš do vysoce nebezpečnejch situací ostatní lidi, který s tvejma pocitama nemaj vůbec nic společnýho. Pokud chceš argumentovat s tím, že potřebuješ předjet náklaďák, co to hasí kilem, tak ti na to odpovím, že takovej náklaďák mě netankuje a klidně si ho nechám ujet. Když na to přijde, tak v prvním kopci ho předjedu i se škůdkou. Podle mě žádný auto na běžný ježdění nemá takový zrychlení, aby mě to něco říkalo. Pokud ho má, tak už to není auto na běžný ježdění. A pokud ho někdo na běžný ježdění má, tak by s ním měl jezdit v běžným provozu běžným způsobem, kterej nijak neohrožuje ostatní. Neříkám, že si nemůže vylítnout na kopec jak raketa, nebo to nesmí na volným rovným kuse pěkný cesty trochu provětrat. Jakmile se však začne opájet falešnýma pocitama z toho, že při předjíždění Felicie, která jede 120, je jeho rychlost o stejnou hodnotu vyšší, tak je to podle mně magor, kterej dokud nedostane při pořádným bouráku pecku do palice, tak se mu to v ní nesrovná. Velká nehodovost je zapříčiněná jedině takovýmhle chováním spousty nevycukanejch lidí. Mezi nima jsou však nejen schopný frajeři i starý páprdové, který jezdit umí, ale i stejná sorta, která si to o sobě jen myslí. Když takovýmu "Laudovi" něco řekneš, tak se nasere a doporučí ti, aby ses staral o sebe, protože jsi na rozdíl od něj rozštípal už dva pekáče, zatímco on ještě ani jeden. To, že tomu tak bylo jen neuvěřitelným štěstím a schopnostma a dovednostma těch ostatních na silnici, si v žádným případě nepřipouští. Mám taky pár svejch rekordů, že jsem dojel od někud někam za deset minut, přičemž obvyklej čas jízdy stejný štreky neklesá pod půl hodiny. Když se však zpětně na to dívám, tak nechápu, jak jsem mohl bejt takovej magor, že jsem to vůbec zkoušel. To že ses mohl zabít ti většinou dochází až po čase. Dneska jde už jen o to, abys od někud někam vůbec dojel, a nezáleží na tom, za jak dlouho. Pokud někdo musí stále ještě spěchat, je to jen důkaz toho, že si neumí dobře naplánovat svůj čas. Nekdy se stane, že musíš spěchat, nejedná se však nikdy o nic tak závažnýho, abys kvůli tomu riskoval svůj život a taky životy těch ostatních. Pro spěch prostě silnice už není. Od toho jsou letadla a vrtulníky. Jenomže ty už musí šoférovat opravdoví frajeři, který už opravdu něco umí, protože když se odlepíš od země, tak musíš bejt pokornej jak beránek a frajeřina !!!musí!!! stranou. Pokud se však někteří nedokážou ukáznit na dostatečnou úroveň, dozvídá se to pravidelně celej národ z televize.

    Omlouvám se za takovej rozsah úvahy. Vopravdu je mi jedno, jestli auto, se kterým jezdím za živobytím zrychluje na stovku pod 7 vteřin, nebo pod půl minuty. Takže jestli manuálně kvedlat, nebo bejt v pohodě, není věc, nad kterou bych uvažoval.

  • 00 Reagovat !

    foto

    17.02.01  15:19

    « Automat

    prof> Souhlasím, že jízda s automatem není vůbec menším zážitkem, než z manuálním řazením. Mnohkdy i naopak. Jenže pokud nemáš alespoň 200 koní, tak automat značně degraduje dynamiku jízdy. Jak již víš, měl jsem Senatora 3.0 automat a cestovat v takovém korábu byla paráda. Umím si však představit, že s manuálem by sprintoval o dost líp.

    A vývoj jde kupředu a ne že ne. Dnešní pětirychlostní steptronic od BMW má stejné zrychlení a Vmax (možná o 2-3 desetiny horší a to jde přejít), jako manuál. Audi má v A6 zase variátor, který dokonce zrychluje líp, než manuál. Jenže to všechno koštuje moc peněz. Hydrodynamický měnič je mi rovněž sympatičtější co do spolehlivosti a přehřívání (lepší než spálené obložení na spojce).

    Tobě to třeba nevadí, ale mě neustále "prokluzujíci" zvuk klasického automatu při akceleraci irituje a úplně z něho cítím, že se mi část výkonu ztrácí někde v obtoku oleje či bůhví kde jinde.

    Za povšimnutí rovněž stojí, že už můj stařičký senátor 3.0i měl s manuální převodovkou průměrnou papírovou spotřebu 11l a s automatem 10.5.

    Zhrnu-li to, tak BMW 330Xi stejně jako Xd bych koupil raději v automatu. Svůj Megánek Coupé ale vždy manuál. Je to jen dvoulitr.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 17.02.01  14:13

    « Re: kolik vydrží automatická převodovka ?

    kingu, ak mal ten znalec pravdu, tak tomu panovi zaplat nejakych 10-12tisic Kc, a povedz mu ze zvysok je amortizacia.
    u azijskych aut je pokles hodnoty po 3 rokoch cca 60%, a to tvoje auto je o hodne starsie...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    16.02.01  09:04

    « Re: kolik vydrží automatická převodovka ?

    to king: Kdo byli ti odborníci?
  • 00 Reagovat !

    foto

    15.02.01  21:24

    « kolik vydrží automatická převodovka ?

    Vlastnil jsem Hyundai S coupe 1.5i s automatem, r.v. 93, měl najeto cca 70 000 km, jízda s ním byla absolutním požitkem, především co se týče řazení. Vozidlo jsem prodal a zhruba po měsíci si nový majitel stěžoval, že je porouchaná převodovka. Závada spočívala v tom, že než se převodovka ohřála řadila dobře, po ohřátí zůstával trvale zařazen 3 stupeň. Po vypnutí a znovu natočení motoru opět řadila převodovka tak jak má, jakmile ale podřadila n 3. stupeň, už tam zůstal. S poruchou si nevěděli rady ve dvou značkových Hyundai servisech (včetně Central Hyundai servisu v Praze). Majitel s autem cca 4 měsíce jezdil a natočil i s touto poruchou cca 3000 km. Potom nechal převodovku rozebrat v opravně aut. převodovek, kde konstatovali - spálený brzdový pás, spálené lamely II-III a III-IV. Znalec konstatoval, že vzhledem k tomu, že není možno u převodovky jednoznačně určit počet ujetých km nelze ani jednoznačně určit příčinu poruchy přičemž ale stoprocentně vznikala dlouhodobě a postupně (jinými slovy před datem prodeje) a příčiny ? - vlečení na laně, nedostatečná náplň oleje, dlouhodobý provoz na tzv. "nouzový stupeň" (nevím co to je), neoprávněný zásah do elektroinstalace (to je pro mě šok, nic takového se nedělalo). Dost nepochopitelné je ale pro mě jako pro laika tvrzení, že závada existovala i když se navenek neprojevovala (podle mě je to asi hloupost i když to tvrdí znalec v oboru). Zcela jednoznačně byla znalcem odmítnuta verze, že ke vzniku závady mohlo dojít jednorázově nesprávnou technikou jízdy nebo špatnou manipulací.Rád bych znal názor odborníků. Nový majitel totiž nechal převodovku opravit a požaduje po mě částku 52 tis. Kč.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…