Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Re: Automat
2 robco> Nejaky ten cas som mal moznost jazdit na amerike Chrysler Vision 3.5l a automat tam bol samozrejmost. Nezdalo sa mi, ze by to auto malo malo vykonu, pri predbiehani sa ten sestvalec v pohode nechal vytacat az do 6.500 ot/min. Auto bolo celkom zive, a odpoved automatu na stlacenie pedalu alebo pripadne kickdownu bol max 1-1.5 sec. co sa da akceptovat. Ked bereme do uvahy, ze to je iba limuzina a nie ziaden sportak. -
"-- skrytý --" 25.02.01 23:57
« Re: automat
Tak sudruhovia, dnes som vyskusal MB S CDI400. Kto povedal, ze auto s automatom je sracka? ;-) Doporucujem povozit sa v tejto rakete, ale predtym este treba spevnit chrbticu, a necitat cennikovy rozdiel medzi CDI320 a CDI400. K tomu krutaku, jasne, jasne krutak v nizkych otackach, som to zle napisal :) -
« Re: prof
matuS: Musím Hufova slova jen potvrdit. Mě to auto doslova šokovalo tím, co dokáže v prostředí, kam bych se možná obával pustit s off-roadem. Počet kvaltů mě v tu chvíli byl zcela lhostejný. A pokud má takový auto dostatečný výkonový a momentový potenciál, určitě nikomu ten jeden kvalt nebude chybět. -
« Re: prof
Spoustě lidí u nás nevysvětlíš, že automat je pohoda. Zarytě budou prosazovat manuál, protože ho sami mají a v drtivé většině případů se s automatem nesvezli. Nejvíce smutné je svezení s odpůrcem automatu, kterému řazení manuální převodovky dělá potíže, ale přesto Ti bude tvrdit, že když si nemůže zařadit, tak to není ono. To jsem zažil. Navíc Ti začnou vykládat zkazky o poruchovosti, ač sami neví, jak automat funguje. Rob. -
"-- skrytý --" 24.02.01 13:59
« Re: automat
Kto sa nauci s automatom, tak jazdi bez toho aby podradoval -2, da sa to, samozrejme nikto od toho neocakava potom nejaku jazdu typu rallye ale to pohodlie :-) A ked chcem zrychlovat na krizovatke z nuly az kam to pojde, tak sa to da tiez plynule bez nejakho tocenia do max. otacok, uznavam S je dobra vec. Dalsia "nevyhoda" pre novacika je predbiehanie s automatom, holt kym sa to niekto nenauci tak mu automat nebude sediet. Zase v E270CDI ten automat nejavi nejake oneskorenie ako som zvyknuty napr. z omegy. Automat a nizke otacky (diesel) sa nejak maju radi :) -
"-- skrytý --" 24.02.01 10:45
« Re: automat
Automat je najlepsia vec na svete :-) Jednou rukou v zapche kormidlujete auto a druhou mozte osahavat spolujazdkynu, no povedzte nie je to krasne? Jasne da sa to aj s manualom ale zvacsa v rozhodujucich chvilach treba siahnut na tu "miesacku benzinu". Mam automat, jazdil som aj manualy, kto neskusil AT nepochopi o com je rec, sice zo zaciatku pravu ruku priviazat k telu a lavu nohu priskripnut v okne ale inak ok :) -
« Re: automat
Lepší gumovej pocit, než namáhat si ruku. Já jsem ani ten tip-tronic moc nepochopil, proč tam to pseudosekvenční řazení je. Pokud se chci vyblbnout, tak na to mám mít jiný auto s kvedlačkou (třeba Vipera :-), ale běžný ježdění bez automatu není nic příjemnýho. -
« Re: automat
Zdravím. Po přečtení předchozích názorů si dovolím i já přispět se svojí "troškou do mlýna". Názor je můj a nikoho nechci přesvědčovat o jeho správnosti.
Vlastnil jsem již několik aut, vždy s manuální převodovkou, po automatu jsem nikdy moc netoužil. Auto přece musí mít tři pedály! Člověk však má zkusit i jiné věci, něž ty zaběhané. Zvyklý na zadní pohon jsem zakoupil starší Sierru v automatu. Nelituji. Pohodová jízda, 120 koní DOHC motoru celkem dostačujících, jízda po městě super, manželka je spokojená, že nemusí řadit = teplé večeře....Dnes, když jsem nucen jet s manuálem, tak mě již řazení obtěžuje. Manuál bych už nikdy nekoupil, u automatu bych však volil i možnost sekvenčního řazení. Ach ty peníze...Faktem však je, že automat (aspoň ten můj) působí trochu "gumovým" dojmem. U manuálu je vše více jednoznačné.
Škodolibci jistě podotknou:"Neumí řadit!" Jistý čas jsem se živil jako řidič na nákladu. Při pískem naložené soupravě ruku z "kvedlačky" nedáte - těch 30 a víc tun nějak rozpohybovat musíte. Rob. -
« Re: Automat
Ono těm automatům asi přijde na chuť stále víc lidí, protože v zácpě nemaj opravdu konkurenci. A ty zácpy jsou a hlavně budou čím dál tím dál tím častější.Pouze jednoho mýho známýho zaskočilo v zimě, že měl problémy s kopce, kdy ho auto ještě ve zvýšenejch otáčkách studenýho motoru tlačilo, což na takovým zrcadle není se zadním pohonem bez ABS žádná výhra. Pokud je taková klouzačka a potřebuju sjet neposypanou ulici krokem, ještě pomaleji než na volnoběžnou jedničku, tak radši vyřadím. -
« Re: Automat
Na popojíždění v zácpách je automat naprosto ideální a skvělý. Jen pustíš brzdu a auto popojíždí na volnoběh.
S tím 10% úbytkem výkonu tak úplně nesouhlasím. U BMW 3er reihe (E46)se 6tiválci se pohybuje při Vmax do 1% (0,45) a při akceleraci do půl vteřiny. Faktem je, že tyto automaty jsou špička. V Lexusu IS 200 to degradovalo dynamiku na nějakou 1.6ku. -
« Re: Automat
ve vetsine aut s hydromenicem se straci cca 10% vykonu. Takze se da obecne rict ze cim vetsi vykon tim i vetsi ztraty v automatu.
mimochodem trochu nasnezilo a manualisti zas jezdi jak priposrany :-) jo neni nad zadni nahon, automat a samosvornej diferak :-) lepsi uz je jen 4kolka :) -
« Re: Automat
Hm.. Pri vecsine automatov okrem tych najnovsich sa straca velka cast energie a pri aute s 1,4 motorom mas pocit ako keby to bol 1 litrak a pri vecsich autach to je hroza.. Nejde o pretekanie ale ked vidis ze ten motor nevladze na to auto tak je to blby pocit. Nehovoriac o tom ze ked tam nalozis celu rodinu s batozinou a ides do kopca tak si rad ked ten kopec vobec vydes..
A vzdy sa soferuje lepsie s pocitom ze kebyze je nutnost niekde pridat (ide auto oproti pri predbiehani) za ta to auto proste ta ennecha v stichu.
ale ak ide uz o ajtak poddimenzovany motor, tak je to bieda..
Napriklad v corse 1,4 s automatom to chodilo ako corsa 1,2
cize kebyze daju automat na 1,2 tak to ani nechodi..