Automatická převodovka

Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse

  • « 00 Reagovat !

    foto

    27.02.01  00:00

    « Re: Automat

    Ak ide o dost silny motor tak je to ok..
    ale ak ide uz o ajtak poddimenzovany motor, tak je to bieda..
    Napriklad v corse 1,4 s automatom to chodilo ako corsa 1,2
    cize kebyze daju automat na 1,2 tak to ani nechodi..
  • 00 Reagovat !

    foto

    26.02.01  18:43

    « Dotaz

    Nezná někdo titul knihy, která by detailně (!) popisovala automatické převodovky a hydrodynamické měniče? Nejde mi o obecné pojednání, ale o odbornou literaturu. Za odpověď předem díky. Rob.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    26.02.01  13:55

    « Re: Automat

    2 robco> Nejaky ten cas som mal moznost jazdit na amerike Chrysler Vision 3.5l a automat tam bol samozrejmost. Nezdalo sa mi, ze by to auto malo malo vykonu, pri predbiehani sa ten sestvalec v pohode nechal vytacat az do 6.500 ot/min. Auto bolo celkom zive, a odpoved automatu na stlacenie pedalu alebo pripadne kickdownu bol max 1-1.5 sec. co sa da akceptovat. Ked bereme do uvahy, ze to je iba limuzina a nie ziaden sportak.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 25.02.01  23:57

    « Re: automat

    Tak sudruhovia, dnes som vyskusal MB S CDI400. Kto povedal, ze auto s automatom je sracka? ;-) Doporucujem povozit sa v tejto rakete, ale predtym este treba spevnit chrbticu, a necitat cennikovy rozdiel medzi CDI320 a CDI400. K tomu krutaku, jasne, jasne krutak v nizkych otackach, som to zle napisal :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.01  23:09

    « Re: automat

    nejde ani tak o nizke otacky jako o tocivy moment a ten je u dyzlu obecne nizeji nez u benzinu.

    proto tam je vyhodnejsi mit automat.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.01  14:16

    « Re: prof

    matuS: Musím Hufova slova jen potvrdit. Mě to auto doslova šokovalo tím, co dokáže v prostředí, kam bych se možná obával pustit s off-roadem. Počet kvaltů mě v tu chvíli byl zcela lhostejný. A pokud má takový auto dostatečný výkonový a momentový potenciál, určitě nikomu ten jeden kvalt nebude chybět.
  • « 00 Reagovat !

    foto matuS

    matuS 25.02.01  13:08

    « Re: prof

    hufnagl> otec si na 607 brusi zuby...dobre to slo? 4kvalt by mi nevadil...
  • « 00 Reagovat !

    foto

    25.02.01  10:35

    « Re: prof

    Dnes jsem seděl v Pažoutu 607 a dojem fakt dobrý, až na to, že tam dávají pouze 4kvalt automat. Jinak bych neváhal, ale pak bude rozdíl v dynamice značný. Holt nestíhají držet krok s němci. U nich je 5ti rychlostní automat standart už od střední třídy.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.01  21:38

    « Re: prof

    Spoustě lidí u nás nevysvětlíš, že automat je pohoda. Zarytě budou prosazovat manuál, protože ho sami mají a v drtivé většině případů se s automatem nesvezli. Nejvíce smutné je svezení s odpůrcem automatu, kterému řazení manuální převodovky dělá potíže, ale přesto Ti bude tvrdit, že když si nemůže zařadit, tak to není ono. To jsem zažil. Navíc Ti začnou vykládat zkazky o poruchovosti, ač sami neví, jak automat funguje. Rob.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.01  13:59

    « Re: automat

    Kto sa nauci s automatom, tak jazdi bez toho aby podradoval -2, da sa to, samozrejme nikto od toho neocakava potom nejaku jazdu typu rallye ale to pohodlie :-) A ked chcem zrychlovat na krizovatke z nuly az kam to pojde, tak sa to da tiez plynule bez nejakho tocenia do max. otacok, uznavam S je dobra vec. Dalsia "nevyhoda" pre novacika je predbiehanie s automatom, holt kym sa to niekto nenauci tak mu automat nebude sediet. Zase v E270CDI ten automat nejavi nejake oneskorenie ako som zvyknuty napr. z omegy. Automat a nizke otacky (diesel) sa nejak maju radi :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.01  13:32

    « Re: automat

    cuplík "S" by proto měl být už dávno na multifunkčním volantu :-)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.01  11:03

    « Re: automat

    Pravá ruka se i tak občas hodí. To když potřebuju zmáčknout cuplík "S". Ono to pak řadilo až 500 před omezovačem, takže ten 3 litr cekem zrychloval. Pokud bych ho nezmáčkl, tak by mi to nandala kdejaká osmnáctstovka.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    "-- skrytý --" 24.02.01  10:45

    « Re: automat

    Automat je najlepsia vec na svete :-) Jednou rukou v zapche kormidlujete auto a druhou mozte osahavat spolujazdkynu, no povedzte nie je to krasne? Jasne da sa to aj s manualom ale zvacsa v rozhodujucich chvilach treba siahnut na tu "miesacku benzinu". Mam automat, jazdil som aj manualy, kto neskusil AT nepochopi o com je rec, sice zo zaciatku pravu ruku priviazat k telu a lavu nohu priskripnut v okne ale inak ok :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    24.02.01  08:52

    « Re: automat

    Lepší gumovej pocit, než namáhat si ruku. Já jsem ani ten tip-tronic moc nepochopil, proč tam to pseudosekvenční řazení je. Pokud se chci vyblbnout, tak na to mám mít jiný auto s kvedlačkou (třeba Vipera :-), ale běžný ježdění bez automatu není nic příjemnýho.
  • 00 Reagovat !

    foto

    24.02.01  07:23

    « Re: automat

    Zdravím. Po přečtení předchozích názorů si dovolím i já přispět se svojí "troškou do mlýna". Názor je můj a nikoho nechci přesvědčovat o jeho správnosti.
    Vlastnil jsem již několik aut, vždy s manuální převodovkou, po automatu jsem nikdy moc netoužil. Auto přece musí mít tři pedály! Člověk však má zkusit i jiné věci, něž ty zaběhané. Zvyklý na zadní pohon jsem zakoupil starší Sierru v automatu. Nelituji. Pohodová jízda, 120 koní DOHC motoru celkem dostačujících, jízda po městě super, manželka je spokojená, že nemusí řadit = teplé večeře....Dnes, když jsem nucen jet s manuálem, tak mě již řazení obtěžuje. Manuál bych už nikdy nekoupil, u automatu bych však volil i možnost sekvenčního řazení. Ach ty peníze...Faktem však je, že automat (aspoň ten můj) působí trochu "gumovým" dojmem. U manuálu je vše více jednoznačné.
    Škodolibci jistě podotknou:"Neumí řadit!" Jistý čas jsem se živil jako řidič na nákladu. Při pískem naložené soupravě ruku z "kvedlačky" nedáte - těch 30 a víc tun nějak rozpohybovat musíte. Rob.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.01  18:18

    « Re: Automat

    Ono těm automatům asi přijde na chuť stále víc lidí, protože v zácpě nemaj opravdu konkurenci. A ty zácpy jsou a hlavně budou čím dál tím dál tím častější.

    Pouze jednoho mýho známýho zaskočilo v zimě, že měl problémy s kopce, kdy ho auto ještě ve zvýšenejch otáčkách studenýho motoru tlačilo, což na takovým zrcadle není se zadním pohonem bez ABS žádná výhra. Pokud je taková klouzačka a potřebuju sjet neposypanou ulici krokem, ještě pomaleji než na volnoběžnou jedničku, tak radši vyřadím.

  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.01  11:37

    « Re: Automat

    Na popojíždění v zácpách je automat naprosto ideální a skvělý. Jen pustíš brzdu a auto popojíždí na volnoběh.

    S tím 10% úbytkem výkonu tak úplně nesouhlasím. U BMW 3er reihe (E46)se 6tiválci se pohybuje při Vmax do 1% (0,45) a při akceleraci do půl vteřiny. Faktem je, že tyto automaty jsou špička. V Lexusu IS 200 to degradovalo dynamiku na nějakou 1.6ku.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.01  11:21

    « Re: Automat

    Tak nevím zda manuál nebo automat. Stačilo mi se dnes ráno projet po D1 a bylo jasno. Bylo jedno kdo co má nebo nemá čím řadí nebo neřadí, zda má diesel nebo benzín. Vlekli se zcela všichni. Já mám manuál a 4x4. Bylo to OK.
  • « 00 Reagovat !

    foto

    23.02.01  11:12

    « Re: Automat

    ve vetsine aut s hydromenicem se straci cca 10% vykonu. Takze se da obecne rict ze cim vetsi vykon tim i vetsi ztraty v automatu.


    mimochodem trochu nasnezilo a manualisti zas jezdi jak priposrany :-) jo neni nad zadni nahon, automat a samosvornej diferak :-) lepsi uz je jen 4kolka :)
  • « 00 Reagovat !

    foto

    21.02.01  00:00

    « Re: Automat

    Hm.. Pri vecsine automatov okrem tych najnovsich sa straca velka cast energie a pri aute s 1,4 motorom mas pocit ako keby to bol 1 litrak a pri vecsich autach to je hroza.. Nejde o pretekanie ale ked vidis ze ten motor nevladze na to auto tak je to blby pocit. Nehovoriac o tom ze ked tam nalozis celu rodinu s batozinou a ides do kopca tak si rad ked ten kopec vobec vydes..
    A vzdy sa soferuje lepsie s pocitom ze kebyze je nutnost niekde pridat (ide auto oproti pri predbiehani) za ta to auto proste ta ennecha v stichu.
Přihlásit se Zaregistrovat Pro přispívání do této diskuse musíte být přihlášeným registrovaným uživatelem!






Blesk.cz

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby strčila minci do zásuvky

Hlasová asistentka Alexa vyzvala dívku (10), aby…

Virtuální asistentka Alexa od americké společnosti Amazon vyzvala desetiletou dívku, aby přiložila minci k…

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků: Nejčastější otázky a odpovědi, největší fígle prodejců!

Vrácení, výměna i reklamace vánočních dárků:…

Radost z vánoční nadílky se může snadno změnit v rozčarování, stres a vztek. Stačí najít pod stromečkem nevhodný…

 

iSport.cz

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec Falta líp než křídla před ním?

Za čtyři flopy jeden Lischka. Prosadí se umělec…

Výdaje na Rudolfa Reitera, Milana Lalkoviče, Romana Potočného a Pepeho Menu, čtyři nedávné neúspěšné akvizice…

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid, Beran trénuje s Bohemians

Přípravy na ligu ONLINE: Slávista Bah má covid,…

Jarní část fotbalové FORTUNA:LIGY odstartuje 5. února 2022, jednotlivé týmy už proto v prvním lednovém týdnu…

 

Reflex.cz

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů Čechů, nastínil Dušek pesimistický scénář

Omikronem se do konce týdne nakazí až dvacet milionů…

Přední český covidový scénárista Ladislav Dušek, který během pandemie zveřejňuje různé scénáře vývoje, opět…

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí zájem o „všeuměly“

Poučení z odchodu Angely Merkelové. Voliči ztrácejí…

Angela Merkelová odešla ze světové politiky v plné slávě a dalo by se očekávat, že její úspěchy svědčí o tom, že…