Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
« Automat v USA
Zdar svazaci,zrovna ted nejakou dobu ziji na druhem brehu atlantiku a muzu Vam rict,ze bez automaticke prevodovky by Amerika snad fungovat nemohla.
Za prve je to pohodlne a velmi jednoduche a to obvzlast vyhovuje amikum a za druhe by proste s manualem asi nemohli jezdit 90-leti duchotci,jelikoz pro ne je to nezvladnutelne.
Sam pouzivam Forda Tauruse(nase Sierra) v automatu,auto ma nalitano pres 180000mili(1 mile=1.6km) a myslim,ze prevodovka je opravdu nesmrtelna.
Jestli se nekdo boji vysoke spotreby,tak vezte,ze ja jezdim jen ve meste plneho semaforu a stopek(kdo mel moznost ridit ve vetsim americkem meste urcite mi da za pravdu) a se zapnutou klimatizaci si muj Ford o objemu 3 litru vezme neco malo pres 10 litru.A to pohodli a komfort za to urcite stoji.
Ma holka mela strach v cechach sednout za volant(cerstva ridicka) a tady ve statech se do toho postupne krasne dostala...Jestli nekdo mate stale zabrany z automaticke prevodovky,vyzkousejte a budete urcite mile prekvapeni. -
« Re: dotaz
to alien: Nějak to tomu kingovi komplikuješ. Kdyby měli amíci dělat něco se šaltrpákou od automatu za jízdy, tak by je trefil šlak. Automat se tak jmenuje, protože dělá automaticky to, co by jinak musel dělat šofér. (Proto mi ty tiptroniky připadají trochu nelogický) Vaše informace jsou sice v zásadě zprávný, ale děsně komplikovaný. Keyser, prosím tě, radši nikde nevykládej tu story o té pálící se kapalině. Je to trochu jinak, ale takhle bys kupu lidí vyděsil:-). Uvedu pár základních zásad, který platí pro nejrozšířenější druh automatu, lhostejno, jestli je japonskej, americkej nebo německej. Zásada č. 1: Kontrola oleje za chodu motoru. Měrku ven, otřít, prohlédnout kde jsou nějaké rysky, min, max, zasunout nadoraz a po vytažení zkontrolovat, jestli má všechno být tak, jak je. Jestli není, doleje se tím otvorem, do kterýho se strká měrka a znova. Pozor, nepřeplňovat! Pokud se tak stane, do jednoho cm nad MAX se to dá akceptovat, víc už doporučuju odsát. Použitá kapalina bude v drtivé většině olej, označený ATF Dexron (nebo taky Dextron, viděl jsem obojí, je to ale to samé) II nebo III. Na značce nezáleží, všechny s tímto označením se mohou mezi sebou míchat, i II s III.zás.č.2: Pokud chci někam jet, dám D a o víc se nestarám. Řazení musí vždy probíhat při otáčkách na volnoběh, maximálně když to běží studený trochu rychleji. Pohyb plynovýho pedálu by měl být pomalý, pomalu přidávat a pomalu ubírat. Kdo se takhle se svou skříní mazlí, nedožije se jejího konce. (Vyjímkou je předjíždění, ale jakmile jsem ve předu, opět se vracím k pomalýmu pohybu plynovýho pedálu. Budete překvapení, jak se auto najednou uklidní a navodí samo pohodovou atmosféru)Zásada č. 3: Nevyřazuje se nikde a nikdy během jízdy. I na semaforu, i v koloně hodinu, dvě, tři jen povoluju pedál brzdy a popojíždím. Pokud nemáte seřízený volnoběh na 2000 ot/min, nic se nemůže stát.zásada č.4: P a R se dává výhradně, když vozidlo stojí. Pokud tam vrazíte P za jízdy, s nějvětší pravděpodobností se ozve zvuk, jako když řadíte u manuálu bez spojky, což by vás mělo varovat, že neděláte něco dobře. Pokud tam to P přeci jen narvete, pak pánbůh s váma a hlavně s tou skříní (některý zvláště odolný modely to přežijou, ale ne mockrát) Pokud řadíte zpátečku ještě za jízdy vpřed, zkracujete tím životnost tohoto kvaltu (někdo to dělá celej život a ta skříň mu taky vydrží, ale doporučení zní: nedělat to). zásada č.5: nepojízdný auto se netahá, maximální vzdálenosti se uvádí od 15 do 30 km. Pokud není jiná možnost, vleze se pod auto a vymontuje se kardan. (To je nesporná výhoda aut se zadním pohonem, auta s předkem to jaksi neumožňují) to jsou nejdůležitější zásady ovládání automatu. Na co jsou tam ty další kvalty, některý další specifika a podrobnosti můžu popsat, pokud o to budete mít zájem. Nechci tady dělat sáhodlouhý přednášky, ale tahle osvěta pomáhá odbourávat předsudky o automatických skříních, jejich poruchovosti a vysoký spotřebě. -
« Re: dotaz
No vidis, a prave proto by se auto nemelo tahnout :-)
S tim podrazenim jsem se spatne vyjadril, pouze jsem se snazil citovat prirucku. Samozrejme ze si sama podrazuje, ale do kopce je lepsi zaradit si nizzsi stupen, ono to pak lip jede. Mysleno je to asi tak, ze kdyz neco tahnes nebo jedes do extremniho stoupani, tak to D asi nemusi utahnout a tak je lepsi si zaradit manualne nizzsi stupen. Aspon mercedes automat funguje tak, ze se bezne na D rozjizdi na druhy stupen a jednicku zarazuje jen pri podrazovani nebo na stupen L (2) se bezne rozjizdi na jednicku a zaradi max. dvojku. Aspon tak jsem to pochopil z nemecke prirucky... -
« Re: americke aukcie / inzeraty - to prof
Tak takovyho Blazera bych za tyhle prachy taky chtěl. Nevíš ročník? Jen pro zajímavost se podívej na: http//www.morlock-motors.de/. Neříkám, že ty ceny souhlasí.Jinak hledám auta tak, že si konkrétní název zadám do vyhledávače (Altavista, Yahoo, atd.) a pak jen zvolím řeč, ve který to chci najít. Nejhorší je potom dělat pořádek v oblíbených:-))) -
pallas 13.04.01 18:37
« americke aukcie / inzeraty - to prof
prof, nevies nejaky dobry link? chcel by som len ziskat prehlad co sa da, a co je fantazia. Moj znamy kupil pred par rokmi po vojne v kuvajte VELITELSKY chevy blazer 6.9D, v kozi, komplet vybave, s nadmerne velkymi kolesami (akoze do puste),a s GPS, nepouzity, pod 7.000 USD... -
« Re: dotaz
no dobre tak ne olej ale kapalina puntickari :)
auto muzes tahnout jak chces kdyz neni poskozena prevodovka nebo motor z nakyho duvodu nebezi.
problem tazeni je ten ze u nebeziciho motoru nebezi cerpadlo a kapalina neproudi, tudiz nejde pres chladic a spali se kapalina, nasledne prevodnik momentu a nasledne prevodovka.
ad otackama pod minimum, jestli si musis radit tak mas neco s prevodovkou protoze ti ma podradit sama. -
« Re: dotaz
Pokud to auto nezastavis proti zdi s bezicim motorem, tak te opravdu prezije pri aspon minimalni udrzbe. Je lepsi si tam vymenit "olej" pokud nevis presny puvod vozu, slovo olej je ale zavadejici. Musi tam prijit tekutina do aut.prevodovek (ATF), ja pouzivam Mercedesem doporuceny Shell (presne oznaceni si momentalne nevzpomenu). Mel by to byt 4kvalt, auto se nesmi tahnout na lane dale nez 30km. Kontrola stavu kapaliny by se mela delat alespon jednou mesicne a to tak, ze auto musi mit provozni teplotu, zaradis P a po cca 1min. pri bezicim motoru zkontrolujes mnozstvi (musi byt mezi ryskama nebo blizici se horni). Taky to nesmis dostat otackama pod minimum, treba do kopce je potreba zaradit nizsi stupen (S,L nebo 3,2 zalezi na typu). Neni to zase tak jednoduche s automatem, co mam prirucku k autu, tak je tam spousta uzitecnych rad, ktere jsem ani netusil. Jinak s tim dieslem to musi sotva jet :-), vzdyt i ten trilitr benzin ma o hodne horsi parametry nez s manualem... -
« Re: dotaz
To je u BMW normalni. Uz jsem jich par takovych videl. Nesmis moc prudce slapat na plyn :-) Sice tomu moc nerozumim, ale myslim, ze to je fakt bezne (je jen velmi malo automobilek, ktere umi delat automaty - nebudu jmenovat, mohl bych zase nekoho urazit :-) a pokud ti to vadi, neni nic jednodussiho, nez si zajet do servisu. Ale takova oprava prevodovky je mnohdy spis na vymenu za novy vuz :-) -
« dotaz
Zdravím a doufám ze mi poradíte.Koupil jsem BMW 525 žralok s automatem-4kvalt.Všechno je v pohodě až na to,že od dvojky nahoru to řadí neplynule, ale vždy s dost razantním cuknutím,což se mi pochopitelně nelíbí.Zajímalo by mě co se s tím dá dělat,kolik to stojí,atd.Díky. -
« Re: AT
Včera jsem to vzal zas bokem po mokrejch kostkách, žádná velká rychlost, jen tak, pro potěšení. Lepší to jde s omezením řazení, že ti to neřadí dál, než např. na dvojku, protože pak to na každý ubrání plynu reaguje přeřazením a po přidání zase podřazením. To zrovna není to pravý slušný zacházení. -
« Re: AT
jezdi jezdi jezdi, :-) to je jediny co ti muzu poradit, ja sport rezim taky nemam vazne neni problem udrzet auto v otackach a kvaltu. chce to jen trochu cviku s plynem a muzes i trosku vypomoct lehkym tuknutim do brzd, jestli mas moznost u tvyho auta natvrdo zamknout 1ku nebo 2ku tak muzes skusit i to. -
« Re: AT
Keyser_soze: Asi záleží nejen na zkušenostech, ale i na tom, s čím jedeš. Já mám v autě úplnýho "blba", který nemá ani sportovní režim. Navíc, jak jsem psal, je to můj první automat, tak si třeba časem taky zvyknu. A rád si nechám poradit - informace jsou k nezaplacení zejména u nás, kde je zatím automatů, jako šafránu. Každopádně (fuj - pořád se opakuju) už bych do manuálu zpět nešel. Bohatě mi to stačí v pracovním procesu. -
« Re: AT
Zkousel jsem vcera v noci na totalne mokre silnici jestli mi ustreli zadek, a jde to sice spatne, ale kdyz jsem to pretocil slo to dobre do smyku, ktery sel spickove regulovat plynem. nekolik krizovatek se mi podarilo projet takrka do praveho uhlu. to se mi s manualem nechtelo darit. jinak na snehu a lede s automatem jezdim nerad, skoro celou zimu jsem mel auto odstavene, a jezdil jsem s filckou. -
« Re: sraz americkejch
V příspěvku se někdo zmínil o srazu amerik,což mě potěšilo.Ameriky miluju nadevše.V8+automat=paráda Ted se chystá sraz na zámku sychrově mezi libercem a turnovem.
Pokud mate zajem prijedte,bejvaj to pohodovy akce.Nejspis to bude 15.dubna někdy od rana.kdyz tak dam jeste vedet.