Automatická převodovka
Zařazení: Všechna fóra > Diskusní fórum "MotorCafé" > Hlavní diskuse
-
pallas 21.04.01 13:44
« Re: americke aukcie / inzeraty - to prof
prof, presne taky blazer ako tam maju na stranke ti nemci, lenze s ovela vyssimi kolesami (a extra sirokymi)a nie v maskovacej farbe, ale pekny dvojfarebny modro-striborny, metaliza, a chromovane ramy+stupacky. Jedine oproti civilu tam bolo zmenene sanie a vyfuk (vyvedene na boku auta do cca 2m vysky, vyfuk podobny ako americke kamiony). Uz asi dva roky nie som v kontakte s tym kamosom, asi je niekde vonku, ale keby som vedel ze ma auto este doma, alebo kto ho ma teraz, tak by som ti ho isiel aj nafotit! -
pallas 21.04.01 13:18
« Re: americke aukcie / inzeraty - to prof
ten blazer nebol samozrejme maly blazer (myslim G) ale klasicky velky, z ktoreho sa robi aj suburban. vyrobeny bol presne vtedy ked sa amici stahovali do zalivu, a ked ho kupoval moj kamos, malo to auto 22 mesiacov a nula mil. Predavali to cez aukciu, a predavali ich vraj asi 4 naraz. -
« Potíže s automatem
Čau všichni. Jsem tady nový, protože jsem před nedávnem koupil 8 let staré BMW 325 TD v automatu. Musím souhlasit se všemi, kteří popisují pohodlí a atmosféru při jízdě s automatem a silným motorem. Mám ale se svým automatem trošku potíže. Když se ATF zahřeje zhruba na svou provozní teplotu, tak mi řazení trvá dost dlouho (cca. 1 - 1.5 s), zatímco u studené ATF je to okamžitě. Navíc se zahřátou ATF se mi po zařazení R při volnoběhu nechytí zpátečka. Musím přišlápnout plyn a v otáčkách (tak 1500) zařadit R. Pak se teprve chytí.
Nezná někdo z vás tyhle příznaky? Odchází převodovka, nebo byl jen původní majitel prase, co neměnilo ATF kdy mělo? Poradí někdo z vás?
Převodovka je od General Motors vyrobená ve Francii, ale typ zatím nevím. -
« Re: Automat v USA
to je imho nesmysl, ja 2-3m na novy auto nemam a jentak je mit nebudu, presto jsem bral vsechny auta jety bez ohledu na spotrebu, v mym meritku je jedno jestli projezdim mesicne 4200 s dvoulitrem v manualu nebo 5500 v trilitru s automatem, tech 1200 mesicne se v tom naprosto ztrati a rad si je priplatim za luxus -
« Re: Automat v USA
prof: no ja si to nemyslim. Akorat jsem chtel rict, ze opravdu kdyz mam 1-2 mil. na nove auto tak me spotreba rozhodne zajimat nebude (pokud jsem ty penize nevyhral :-) ) a ostatni co si museji takove auta kupovat ojete uz vysoka spotreba asi prilis netesi. Tim samozrejme nemyslim nic spatneho. Kdyby me to vadilo, tak v tom trilitru jezdit nebudu. Taky jsem jiz nekde niz napsal, ze podle me zkusenosti je u takoveho auta spotreba s AT a MT temer neznatelne podobna a ten litr navic uz ani neregistruju (14 nebo 15, ono je to uz uplne jedno)... Jinak ono by to mozna zralo i min, ale strikacka je naka rozhasena a jak to nema pocitac, tak si s tim v servisech nevi rady. -
« Re: Automat v USA
to skdd: tak, tak. Jen takova malickost - zapominas na ty, kteri si kvuli pohodli a pozitku z jizdy takovy vuz koupi za posledni naskudlene penize treba 10 let stary a pri soucasnem komplotu mocnych je spotreba benzinu nad 10litru uz pomerne podstatny problem. Nedelas pak nic jineho, nez vydelavas na benzin :-( -
« Re: Automat v USA
To Alien:To,ze 90-leti dedci nemaji za volantem nic delat,je samozdrejme jasna vec,ale bohuzel je to ve statech realna praxe.Pak na silnicich vznikaji velmi pekerni situace,nastesti americane jsou za volantem dost ohleduplni,takze dotycne duchodce hned na miste vetsinou nezabijou.U nas by to asi fungovat nemohlo.
-
"-- skrytý --" 16.04.01 20:21
« Re: Automat v USA
K tej spotrebe a automatu, mnoho ludi si mysli, ze ked ma 3liter a automat tak to bude zrat malo ale to je hlboko zakoreneny omyl, clowek ktory si kupi 3.0V6 a AT to kupuje kvoli komfortu a pozitku z jazdy, a nie spotrebe (inak pri cene noveho auta v takejto konfiguracii je jasne, ze ked mame 1.2mil na auto mame aj na tych 11-12l benzinu). A cely ten povyk okolo MT a AT povazujem za zbytocny. Ja osobne by som nic ine ako AT nexcel. -
« Re: Automat v USA
alien: Co se týká spotřeby, tak v návodu k obsluze k Ford Sierra je udávaná spotřeba modelů s aut. převodovkou pouze mírně vyšší, než u modelů s převodovkou manuální. Sám mohu potvrdit, že mi Sierra DOHC v automatu jezdí do 7 litrů na 100 km. Samozřejmě že ne ve městě, tam je to kolem 9 - 10 litrů. A ve věci životnosti motoru: Je pochopitelné, že u automatu se motor točí stále okolo optimálních otáček (mimo extrémní jízdu). Nenechá se ani přetáčet, ani dusit na minimálce v tahu. Potom je předpoklad jeho delší životnosti. Bohužel to stále ještě mnoho lidí v této zemi nechápe,a stále má za jízdy jakousi potřebu (nebo co to je) hýbat klackem mezi sedadly a šlapat při tom na třetí pedál vlevo. -
« Re: Automat v USA
90-ti leti dedci stejne jako deti nemaji za volantem co delat, tem nepomuze uz ani automat, kdyz ani nevnimaji co se kolem nich deje :-)
Jinak je jizda s automatem fajn, dokonce se mi zda, ze vysokoobjemove motory maji ve meste nizzsi spotrebu, nez bych byl schopen docilit s manualem. Tech 10litru bych teda chtel mit taky s trilitrem, me to pod 15 nejde :-) Ale abych uklidnil vsechny odpurce, tak s tim samym modelem auta s manualem to zralo uplne stejne. On ten litr sem tam se ani v beznem provozu nepozna. Jinak podle me auto s automatem musi mit vetsi vydrz jak motoru tak napr. i pneumatik, vyjimky samozrejme potvrzuji pravidlo - stare prase novym kouskum nenaucis :-) -
« Automat v USA
Zdar svazaci,zrovna ted nejakou dobu ziji na druhem brehu atlantiku a muzu Vam rict,ze bez automaticke prevodovky by Amerika snad fungovat nemohla.
Za prve je to pohodlne a velmi jednoduche a to obvzlast vyhovuje amikum a za druhe by proste s manualem asi nemohli jezdit 90-leti duchotci,jelikoz pro ne je to nezvladnutelne.
Sam pouzivam Forda Tauruse(nase Sierra) v automatu,auto ma nalitano pres 180000mili(1 mile=1.6km) a myslim,ze prevodovka je opravdu nesmrtelna.
Jestli se nekdo boji vysoke spotreby,tak vezte,ze ja jezdim jen ve meste plneho semaforu a stopek(kdo mel moznost ridit ve vetsim americkem meste urcite mi da za pravdu) a se zapnutou klimatizaci si muj Ford o objemu 3 litru vezme neco malo pres 10 litru.A to pohodli a komfort za to urcite stoji.
Ma holka mela strach v cechach sednout za volant(cerstva ridicka) a tady ve statech se do toho postupne krasne dostala...Jestli nekdo mate stale zabrany z automaticke prevodovky,vyzkousejte a budete urcite mile prekvapeni. -
« Re: dotaz
to alien: Nějak to tomu kingovi komplikuješ. Kdyby měli amíci dělat něco se šaltrpákou od automatu za jízdy, tak by je trefil šlak. Automat se tak jmenuje, protože dělá automaticky to, co by jinak musel dělat šofér. (Proto mi ty tiptroniky připadají trochu nelogický) Vaše informace jsou sice v zásadě zprávný, ale děsně komplikovaný. Keyser, prosím tě, radši nikde nevykládej tu story o té pálící se kapalině. Je to trochu jinak, ale takhle bys kupu lidí vyděsil:-). Uvedu pár základních zásad, který platí pro nejrozšířenější druh automatu, lhostejno, jestli je japonskej, americkej nebo německej. Zásada č. 1: Kontrola oleje za chodu motoru. Měrku ven, otřít, prohlédnout kde jsou nějaké rysky, min, max, zasunout nadoraz a po vytažení zkontrolovat, jestli má všechno být tak, jak je. Jestli není, doleje se tím otvorem, do kterýho se strká měrka a znova. Pozor, nepřeplňovat! Pokud se tak stane, do jednoho cm nad MAX se to dá akceptovat, víc už doporučuju odsát. Použitá kapalina bude v drtivé většině olej, označený ATF Dexron (nebo taky Dextron, viděl jsem obojí, je to ale to samé) II nebo III. Na značce nezáleží, všechny s tímto označením se mohou mezi sebou míchat, i II s III.zás.č.2: Pokud chci někam jet, dám D a o víc se nestarám. Řazení musí vždy probíhat při otáčkách na volnoběh, maximálně když to běží studený trochu rychleji. Pohyb plynovýho pedálu by měl být pomalý, pomalu přidávat a pomalu ubírat. Kdo se takhle se svou skříní mazlí, nedožije se jejího konce. (Vyjímkou je předjíždění, ale jakmile jsem ve předu, opět se vracím k pomalýmu pohybu plynovýho pedálu. Budete překvapení, jak se auto najednou uklidní a navodí samo pohodovou atmosféru)Zásada č. 3: Nevyřazuje se nikde a nikdy během jízdy. I na semaforu, i v koloně hodinu, dvě, tři jen povoluju pedál brzdy a popojíždím. Pokud nemáte seřízený volnoběh na 2000 ot/min, nic se nemůže stát.zásada č.4: P a R se dává výhradně, když vozidlo stojí. Pokud tam vrazíte P za jízdy, s nějvětší pravděpodobností se ozve zvuk, jako když řadíte u manuálu bez spojky, což by vás mělo varovat, že neděláte něco dobře. Pokud tam to P přeci jen narvete, pak pánbůh s váma a hlavně s tou skříní (některý zvláště odolný modely to přežijou, ale ne mockrát) Pokud řadíte zpátečku ještě za jízdy vpřed, zkracujete tím životnost tohoto kvaltu (někdo to dělá celej život a ta skříň mu taky vydrží, ale doporučení zní: nedělat to). zásada č.5: nepojízdný auto se netahá, maximální vzdálenosti se uvádí od 15 do 30 km. Pokud není jiná možnost, vleze se pod auto a vymontuje se kardan. (To je nesporná výhoda aut se zadním pohonem, auta s předkem to jaksi neumožňují) to jsou nejdůležitější zásady ovládání automatu. Na co jsou tam ty další kvalty, některý další specifika a podrobnosti můžu popsat, pokud o to budete mít zájem. Nechci tady dělat sáhodlouhý přednášky, ale tahle osvěta pomáhá odbourávat předsudky o automatických skříních, jejich poruchovosti a vysoký spotřebě. -
« Re: dotaz
No vidis, a prave proto by se auto nemelo tahnout :-)
S tim podrazenim jsem se spatne vyjadril, pouze jsem se snazil citovat prirucku. Samozrejme ze si sama podrazuje, ale do kopce je lepsi zaradit si nizzsi stupen, ono to pak lip jede. Mysleno je to asi tak, ze kdyz neco tahnes nebo jedes do extremniho stoupani, tak to D asi nemusi utahnout a tak je lepsi si zaradit manualne nizzsi stupen. Aspon mercedes automat funguje tak, ze se bezne na D rozjizdi na druhy stupen a jednicku zarazuje jen pri podrazovani nebo na stupen L (2) se bezne rozjizdi na jednicku a zaradi max. dvojku. Aspon tak jsem to pochopil z nemecke prirucky... -
« Re: americke aukcie / inzeraty - to prof
Tak takovyho Blazera bych za tyhle prachy taky chtěl. Nevíš ročník? Jen pro zajímavost se podívej na: http//www.morlock-motors.de/. Neříkám, že ty ceny souhlasí.Jinak hledám auta tak, že si konkrétní název zadám do vyhledávače (Altavista, Yahoo, atd.) a pak jen zvolím řeč, ve který to chci najít. Nejhorší je potom dělat pořádek v oblíbených:-)))